Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Atmoz

Citaat van: Syphon op oktober 20, 2013, 18:09:32
Vet verslag weer, ga zo door.

Thanks :) Ik zal inderdaad proberen alles goed bij te houden (met foto's enzo).
Hopelijk binnenkort dus meer over de andere projecten die iets meer met HT te maken hebben ;)


Citaat van: diceman op oktober 20, 2013, 20:03:26
Je bent met van alles bezig en komt met geniale oplossingen ( soms simpele)  :headbanging: lees elke keer weer met een smile jouw postings.

Haha thanks!! Leuk om te lezen  ;D ;D


Citaat
Frisselucht intake  O0  :worship: je moet er maar op komen.

Tja, zonder is het écht niet te doen, dus was een kwestie van "moeten" :D :angel:


Citaat van: Raymond187 op oktober 21, 2013, 16:28:29
Ik ben jaloers op je handigheid  :worship:

Hihi, thanks Ray!!! O0 O0


Citaat van: LuPo op oktober 21, 2013, 16:48:52
Gave foto serie. Breaking Bad! :worship:

Ik ben benieuwd naar je vorderingen.

Thanks 8)
Stay tuned voor meer....  :P


Er is trouwens wel nog een kleine update te melden voor wat betreft HT/audio/video...

Ik heb vorige week m'n SONOS assortiment wat uitgebreid met de lieve, kleine SONOS Play 1





Als 't goed is wordt hij volgende week geleverd O0 Altijd makkelijk zo'n klein dingetje wat je overal (tijdelijk) kunt neerzetten :)


Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Rielplayer

en handig voor in de badkamer. Daar ga ik er een voor aanschaffen
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Atmoz

Citaat van: Rielplayer op oktober 22, 2013, 11:01:41
en handig voor in de badkamer. Daar ga ik er een voor aanschaffen

Daar is die inderdaad ook heel fijn voor. 't Ding schijnt goed tegen vocht te kunnen :)

Ik heb voor in m'n badkamer echter al een SONOS ZP120 in combinatie met 2 stuks B&W CCM362 ceiling speakers (ook speciaal bedoeld voor natte ruimtes).
Eigenlijk heb ik nog niet direct een destination voor de Play 1. Misschien voor op 't toilet of in de gang.. Ik ben in ieder geval zéér benieuwd ernaar.
Als hij écht goed bevalt (en dat kan bijna niet anders met SONOS!!) koop ik d'r nog een paar. Ben echt 100% tevreden over het SONOS spul wat ik tot nu toe heb.
Het zit gewoon zo goed in elkaar allemaal (de software, de (samen)werking, kwaliteit, alles gewoon :))

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

klaasje11

#203
ziet er dik uit dat zwembad  :headbanging:
ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat!

die sonos had ik ook gezien, echt nice.
ik zit er al een hele lange poos overna te denken om een zp-90 te kopen maar er is geen officiele sonos app voor WindowsPhone  :(
aangezien mijn ''lebensraum'' beperkt is tot mijn kamer kan ik misschien wel iets doen met een Surface + DAC ofzo.... heeft er iemand nog tips?

Citaat van: Atmoz op oktober 22, 2013, 11:21:59
Eigenlijk heb ik nog niet direct een destination voor de Play 1. Misschien voor op 't toilet of in de gang.. Ik ben in ieder geval zéér benieuwd ernaar.

ja, aan mij geven natuurlijk!  ;)
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Atmoz

Citaat van: klaasje11 op oktober 31, 2013, 19:54:23
ziet er dik uit dat zwembad  :headbanging:
ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat!

Thanks 8)
Het is helaas niet gelukt om het dit jaar nog af te krijgen, komend jaar dus maar optijd (April ofzo) weer eraan beginnen zodat ik er van de zomer van kan genieten :pompom:

Citaat
die sonos had ik ook gezien, echt nice.
ik zit er al een hele lange poos overna te denken om een zp-90 te kopen maar er is geen officiele sonos app voor WindowsPhone  :(
aangezien mijn ''lebensraum'' beperkt is tot mijn kamer kan ik misschien wel iets doen met een Surface + DAC ofzo.... heeft er iemand nog tips?

Tja, je zou ook kunnen zeggen "laat ik alvast wat SONOS aanschaffen zodat ik al vanalles heb zodra ik groter ga wonen". Dat spul houdt toch zijn waarde heel goed vast, en ook "oude" apparaten zullen in de toekomst nog goed meekunnen... Ik vind SONOS echt op en top, en zou niet snel verder zoeken voor iets anders...

Citaat
ja, aan mij geven natuurlijk!  ;)

Lol :) Eentje staat al een hele tijd in de woonkamer, en de andere (tijdelijk) op de badkamer. Ideaal voor nu even ;D


Citaat van: MechanicalAnimal op november 21, 2013, 19:39:55
:pompom:

:colgate:


========================================================

Tijd voor wat nieuwe foto's. Wederom niets met HT, maar ik vond het (net zoals altijd :devil:) wel leuk om even wat foto's te laten zien.

Project: "Japanse-Kersenboom in de gang" (heeft niets met Kerstmis te maken, dus mag het hele jaar blijven staan :wub:)



























Was aardig wat werk, maar ik ben dik tevreden met het eindresultaat.
Het kastje wordt tevens gebruikt om spullen voor 't toilet in op te bergen.
Er zitten geen greepjes/handvaten aan het deurtje, maar het gaat op een andere manier open:




What do we think about it?

Greetz!

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Joske007

Mooie gedaan en met eenvoudige materialen, knap :)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

denoontje

Niceniet vergeten water te geven he

Atmoz

Citaat van: Joske007 op december 15, 2013, 18:39:23
Mooie gedaan en met eenvoudige materialen, knap :)

Thanks!
De meeste dingen zijn inderdaad gewoon in de bouwmarkt te krijgen.
Het boompje (was eigenlijk een struikje) lag omvergereden in een natuurgebied hier in de buurt.
Ik heb toen eerst de gemeente gebeld, en die stuurde me door naar "stichting Limburgs landschap", en van hun kreeg ik toestemming om dat struikje mee te nemen :)
De servo en de piezo-tweeter (knock-sensor) had ik nog liggen...


Citaat van: denoontje op december 15, 2013, 18:54:32
Niceniet vergeten water te geven he

LOL ;D ;D

Hierbij nog een filmpje om het "open maak systeempje" iets te verhelderen:



Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

tjobbie

Heel erg origineel.
Tof gedaan zeg. En netjes
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

AnubisNefer

#210
Citaat van: Atmoz op december 15, 2013, 19:14:59
Thanks!
De meeste dingen zijn inderdaad gewoon in de bouwmarkt te krijgen.
Het boompje (was eigenlijk een struikje) lag omvergereden in een natuurgebied hier in de buurt.
Ik heb toen eerst de gemeente gebeld, en die stuurde me door naar "stichting Limburgs landschap", en van hun kreeg ik toestemming om dat struikje mee te nemen :)
De servo en de piezo-tweeter (knock-sensor) had ik nog liggen...


LOL ;D ;D

Hierbij nog een filmpje om het "open maak systeempje" iets te verhelderen:



Met vriendelijke groet,

Atmoz

Ik zou een meubelmaker, timmerman en nog een elektricien in dienst nemen en een bedrijf beginnen.

Atmoz's Customs....

A whole new level of "cool"

Heb jij geld en wil jij een huis met de nieuwste snufjes, vetste gadgets en gewoon random cool stuff om te imponeren? Wij @Atmoz's Customs kunnen dat regelen. Walking fridge? No problem, touchscreen eettafel? Hoe groot?

Of heb je een eigen custom wens? Bel ons en wij maken je droom, werkelijkheid.

Hahahahah....
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Atmoz

Citaat van: tjobbie op december 15, 2013, 19:20:14
Heel erg origineel.
Tof gedaan zeg. En netjes

Thanks!! O0


Citaat van: AnubisNefer op december 16, 2013, 00:06:06
Ik zou een meubelmaker, timmerman en nog een elektricien in dienst nemen en een bedrijf beginnen.

Atmoz's Customs....

A whole new level of "cool"

Heb jij geld en wil jij een huis met de nieuwste snufjes, vetste gadgets en gewoon random cool stuff om te imponeren? Wij @Atmoz's Customs kunnen dat regelen. Walking fridge? No problem, touchscreen eettafel? Hoe groot?

Of heb je een eigen custom wens? Bel ons en wij maken je droom, werkelijkheid.

Hahahahah....

Hahaha, lol ;D Thanks zeg :worship: :worship:
Leuk om te lezen :colgate:

En misschien inderdaad een leuk idee voor ooit... ;)

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

LuPo

Met je indrukwekkende lijst aan audio-video apparatuur had ik je wat ouder ingeschat. :D

Maar mooi gedaan man! Echt vet om iets wat dood lijkt (zoals zo'n struikje) zo leuk weer te zien 'opbloeien'. :D :worship:

Atmoz

Citaat van: LuPo op december 16, 2013, 10:55:36
Met je indrukwekkende lijst aan audio-video apparatuur had ik je wat ouder ingeschat. :D

:)
Thanks voor het compliment, maar zo jong ben ik ook weer niet meer he ---> 33 pfffeww :alien:


Citaat
Maar mooi gedaan man! Echt vet om iets wat dood lijkt (zoals zo'n struikje) zo leuk weer te zien 'opbloeien'. :D :worship:

Dank u, dank u  :pompom:

Ik word er ook echt vrolijk van steeds als ik thuis kom, en ik zie dat boompje in de gang staan :wub:

Groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

klus baas Stephan weer  :worship:

een sakura  :thumbs-up:

klaasje11

Citaat van: AnubisNefer op december 16, 2013, 00:06:06
Ik zou een meubelmaker, timmerman en nog een elektricien in dienst nemen en een bedrijf beginnen.

Atmoz's Customs....


meubel maker meld zich!  :smile:
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

mental-marco

Ik zag op wat foto's van je een mooi display gezien met o.a. het DTS en THX logo met daarachter LED verlichting. Waar heb je dit display vandaan of heb je het zelf gemaakt? Vind het erg gaaf :)
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

emo72

Hey Atmoz,

ziet er allemaal zeer mooi uit, ik ben we beieuwd hoe je HT uitziet.

top hoor.

groet Erwin
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

M:iNdO

Zeer gave projecten! Hoe verzin je het en dan heb ik het nog niet eens over de uitvoering. Bravo!

Ik wil al geruime tijd dolgraag een dergelijke tv wand op maat maar vanwege o.a. de hoge kosten die de professionals vragen is het er nog niet van gekomen.
Zelf ben ik dus totaal niet handig dus..... als......er.......iemand.........is.........die van een uitdaging houdt, handig en creatief is en mij een handje zou willen helpen ;-) (Atmoz).

Uiteraard tegen een vergoeding (eten & drinken included) ;D
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

larzie

Ik hoop dat dat mechanisme van dat deurtje op trilling reageert en niet op geluid. Anders gaat straks bij elke film die je kijkt het deurtje wel een paar keer open, want in elke film wordt er bijna wel op een deur geklopt.  :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Atmoz


Citaat van: Raymond187 op december 18, 2013, 09:34:25
klus baas Stephan weer  :worship:

een sakura  :thumbs-up:

;D

Maareh.... wat is een "sakura"? :) (of wil ik dat niet weten?! :devil:)


Citaat van: klaasje11 op januari  1, 2014, 20:08:54
meubel maker meld zich!  :smile:

:clapping: :)

Citaat van: mental-marco op januari  1, 2014, 21:19:23
Ik zag op wat foto's van je een mooi display gezien met o.a. het DTS en THX logo met daarachter LED verlichting. Waar heb je dit display vandaan of heb je het zelf gemaakt? Vind het erg gaaf :)

Bedoel je die 4 boven elkaar hier?

Indien ja: zelf gemaakt idd :) (logo's laten uitprinten bij zo'n print-shop, en toen aluminium lijstjes eromheen + paarse CCFL verlichting erachter)
Indien nee: welke dan? :)

Enne: thanks ;)

Citaat van: emo72 op januari  1, 2014, 22:20:42
Hey Atmoz,

ziet er allemaal zeer mooi uit, ik ben we beieuwd hoe je HT uitziet.

top hoor.

groet Erwin

Thanks thanks O0
Binnenkort meer info/foto's van het HT :)


Citaat van: M:iNdO op januari  1, 2014, 22:51:15
Zeer gave projecten! Hoe verzin je het en dan heb ik het nog niet eens over de uitvoering. Bravo!

Thanks M:iNdO ;D

Citaat
Ik wil al geruime tijd dolgraag een dergelijke tv wand op maat maar vanwege o.a. de hoge kosten die de professionals vragen is het er nog niet van gekomen.
Zelf ben ik dus totaal niet handig dus..... als......er.......iemand.........is.........die van een uitdaging houdt, handig en creatief is en mij een handje zou willen helpen ;-) (Atmoz).

Uiteraard tegen een vergoeding (eten & drinken included) ;D

Ik zou je heel graag willen helpen, maar ik heb daar helaas echt 0,0 tijd voor.
Maar anderzijds: zoiets zou je misschien (met wat hulp van vrienden eventueel) toch ook wel zelf kunnen maken... (oke, niet de verlichting bedienen via een eigen App, maar het houten gedeelte!)

Citaat van: larzie op januari  6, 2014, 20:04:51
Ik hoop dat dat mechanisme van dat deurtje op trilling reageert en niet op geluid. Anders gaat straks bij elke film die je kijkt het deurtje wel een paar keer open, want in elke film wordt er bijna wel op een deur geklopt.  :laugh:

Lol, nee nee alleen puur op "trilling" inderdaad. En dan ook echt precies 3x. Dus 1, 2 of meer dan 3x heeft geen nut :)

Binnenkort dus meer over het HT. De plannen maken en uitdenken begint te vorderen om 't zo te zeggen :pompom:

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

mental-marco

Ja die bedoel ik inderdaad. Ziet er erg gaaf uit :)
Samsung UE-46F7000 | Marantz SR5007 | 4x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | BK XLS200 FF | Norstone Stylum 3 | Sony BDP-S470 | Sony Playstation 4 | Logitech Harmony 700 | Canare 4S8 |

Atmoz

Citaat van: mental-marco op januari  6, 2014, 21:29:03
Ja die bedoel ik inderdaad. Ziet er erg gaaf uit :)

:) :)

Gisteren nog 2 leuke B&W speakertjes via 't forum hier gekocht.

Staat ook leuk he? ;)



Ik kan het helaas geen "upgrade" noemen :police: :angel: :tongue2:

Maar wel gewoon aardig voor erbij...

Ben zoals je ziet érg tevreden over B&W.
Bij de computer heb ik de zwarte versie van de 601s3 al, dus deze komen straks in een luisterkamer ofzo.

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RoGEK

Bekende speakers en stands !  :clapping:

Veel plezier ermee !
- Stereo: Marantz PM-11S1, Marantz SA-15S1, Marantz NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Audio Physic Celsius center II, XTZ SUB 12.17
- Woonkamer: Panasonic TX-55FZW835, Marantz NR1609, Boston A250, Boston A225C, Boston A25, Boston ASW250

VlisChris

#224
De speakers leken me wat klein. Zeker als je bedenkt dat B&W meestal wat groter is voor mijn gevoel.

Ik ging eens in je sig kijken welke maat TV je hebt. Dat verklaart . . . alles?  :tongue2:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.