JL Audio Topic . Nieuwe dealer in NL.

Gestart door morca, juni 13, 2013, 22:49:42

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Midstar

Ondertussen zijn we alweer 3 weken verder sinds de eerste test\review van de E112.
De eerste exemplaren zouden ondertussen (zou je denken) al mondjesmaat een eigenaar hebben gevonden, maar tot op heden weinig tot geen extra aanvullende test of reviews van deze sub.
Tenminste, ikzelf check elke dag even, maar kan niks vinden tot op heden.

Zal de uitlevering nog niet gebeurt zijn of is er weinig animo voor?

Kan ook zo wezen dat ik ongeduldig ben............nahhhhh... zal wel niet :angel:

larzie

Bedankt dat jullie aan mij denken!  :thumbs-up:
Helaas vind ik een F112 nieuw een beetje aan de dure kant. Ik kijk meer voor een tweedehands mogelijkheid. 3000 euro voor een subwoofer vind ik een beetje erg veel geld.
Maar als je nog een leuke hap van die 2980 euro weet af te krijgen dan hou ik me zeker aanbevolen.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Midstar

BNJMN

Speakers:  Front:  B&W N805  Center:  B&W HTM2  Rear:  B&W 685
Aansturing:  Marantz SR7007,  Playstation 3,  Dune HD Base 3D
Beeld:  Epson EH-TW5910,  Kingpin CES240-16:9,  Samsung 40inch LED
Kabels:  Audioquest

BNJMN

Heb al contact met Alex gehad, het gaat een van de volgende subwoofers worden :D:

- JL Audio E112
- SVS SB13-Ultra

Het is moeilijk vergelijken gezien ik beide niet heb gehoord en dus alleen uit kan gaan specificaties en reviews.

De meerprijs van de E112 vind ik geen ramp ALS deze beter is
Speakers:  Front:  B&W N805  Center:  B&W HTM2  Rear:  B&W 685
Aansturing:  Marantz SR7007,  Playstation 3,  Dune HD Base 3D
Beeld:  Epson EH-TW5910,  Kingpin CES240-16:9,  Samsung 40inch LED
Kabels:  Audioquest

Mordante

piep.

Passion4Sound

Beste Forumvrienden,

Ik kreeg net een berichtje van de importeur dat de JL Audio E en F serie weer op voorraad is.

Dit betekend dat je binnen enkele dagen je bestelde JL Audio sub in je huis hebt staan.

fijne feestdagen,

grtz,

Alex
Passion4Sound

Ejorne

Hmm, helaas behoor ik niet tot een van die personen...  :nopompom:

;D

Passion4Sound

Citaat van: Passion4Sound op december 27, 2013, 16:35:26
Beste Forumvrienden,

Ik kreeg net een berichtje van de importeur dat de JL Audio E en F serie weer op voorraad zijn.

Dit betekend dat je binnen enkele dagen je bestelde JL Audio sub in je huis hebt staan.

fijne feestdagen,

grtz,

Alex
Passion4Sound

morca

Citaat van: Passion4Sound op december 27, 2013, 16:35:26
Beste Forumvrienden,

Ik kreeg net een berichtje van de importeur dat de JL Audio E en F serie weer op voorraad is.

fijne feestdagen,

grtz,

Alex
Passion4Sound
Startpost aangepast  ;)

Passion4Sound

WickedGame

Ben toch eens aan het neuzen voor een andere sub. En JL Audio lees ik wel goede verhalen over. Maar toch even wat vragen en kijken op welk model ik de focus moet gaan leggen. Zal eerst even de situatie schetsen.

Het gaat in mijn geval om een Appartement met een langwerpige woonkamer/keuken opstelling van ongeveer een 45m2. De fronts zijn B&W 803D's die vanuit zichzelf al een leuk stukje laag weten te produceren. Qua ondersteunining is er dan de huidige subwoofer, de REL Stadium III en daar gaat het nu om.

De REL Stadium III heeft mij jaren prima van dienst geweest en nog steeds. Maar hij is lomp en groot en mijn vriendin vindt het een doorn in het oog. Nu eens kijken wat er op subwoofer markt beschikbaar is en kwam dus bij JL Audio o.a. uit. Velodyne is ook een optie uiteraard net als een sub van B&W de DB1.

De Velo en B&W zijn wel verschrikkelijk prijzig. En dat is dan nu in het voordeel van de JL Audio.

Maar nu de vraag welke JL Audio is aan te raden?

JL Audio E-112 of een F112? Waar zit het verschil in bij die 2?

Specs van mijn REL Stadium III zijn:

Type: subwoofer wuithg built in amplifier and crossover
Driver: 10-inch heavy duty "Voit"
System Type: ARM loaded cabinet with ABC semi-tone variable bass filter. 65 litre
Lower Frequency Response: -6dB at 12Hz (in room)
Amplifier Input Impedance High level: 100 kOhm
Gain Control Range Low Level: 10 kOhm/80dB
Drive Unit Impedance: 8 ohm
Mains Input Voltage: 115V at 50/60Hz or 230V at 50/60Hz, subject to country
Dimensions: 23.25 x 21.98 x15.37 (WxHxD in inches)

morca

De F112 serie heeft iets meer output bij 20 hz ,ik dacht een paar db.
De F112 serie heeft de ARO om het auto in te stellen die werkt best goed.

Welke receiver heb je,als je geen XT 32 aan boord hebt is de F serie aan te raden ivm de ARO.
Als je XT32 aan boord hebt van je receiver voldoet de E112 ook wel denk ik

Staaled

Citaat van: morca op februari 14, 2014, 17:34:52
De F112 serie heeft iets meer output bij 20 hz ,ik dacht een paar db.
De F112 serie heeft de ARO om het auto in te stellen die werkt best goed.

Welke receiver heb je,als je geen XT 32 aan boord hebt is de F serie aan te raden ivm de ARO.
Als je XT32 aan boord hebt van je receiver voldoet de E112 ook wel denk ik
ARC dus dat is geen probleem.

Er zit een behoorlijk verschil in prijs tussen E en F.
F heeft wel de betere amp en driver en
naar mijn ervaring hoor je dat soort verschillen wel degelijk, ook bij lagere volumes.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Ik heb het ook maar gelezen,de driver van de F lijkt mij ook beter.
Maar een paar testen reviews van mensen zeggen niet veel verschil te horen.

Ik zou ze beide wel eens hier willen testen,want mijn verstand zegt dat je gelijk hebt staaled

Passion4Sound

Citaat van: morca op februari 14, 2014, 18:26:07
Ik heb het ook maar gelezen,de driver van de F lijkt mij ook beter.
Maar een paar testen reviews van mensen zeggen niet veel verschil te horen.

Ik zou ze beide wel eens hier willen testen,want mijn verstand zegt dat je gelijk hebt staaled

Geluidstechnisch lijkt erg weinig verschil te zijn, maar het prijsverschil moet toch iets opleveren in mijn beleving.

De F112 is alweer ruim 6 jaar op de markt, super compact en waanzinnig mooi afgewerkt, met de XLR aansluitingen en de roomcorrectie feature ARO maakt dit een allround sub die menig luisteraar doen verbazen.
Wat opvalt is het gewicht van de beide subs, de F112: 52 kilo, de E112: 33,3 kilo, dit terwijl er een zelfde diameter sub unit in zit.  Dit gewicht zit hem deels in de kast, grotendeels in het gewicht van de driver.
de E serie is iets breder terwijl de de F serie 3.6cm dieper is.

De nieuwe E serie bevat een geheel nieuwe driver die ontwikkeld is met de laatste technieken die JL Audio tot zijn beschikking heeft. De E-sub subwoofer is zo ontworpen om een zeer lineaire, mechanische beweging te creeren en met een motor ontwerp met genoeg lineaire excursie om de meest kritische geluidspassages met gemak en ongestoord weer te geven. De E sub heeft een volledig nieuw ontworpen geschakelende versterker aangestuurd door een compacte en zeer efficiënte schakelende voeding.  Dit maakt het mogelijk om deze E sub compact te houden. Dit is iets wat zeker ten goede komt wat betreft de "WAF" criteria.
Tevens heeft de E serie een crossover aan boord die bij de F112 ontbreekt. Zijn ze aan elkaar gewaagd? absoluut, wil je de laatste audiofielen druppels eruit wringen, zal je met de F112 in zee moeten gaan, let wel, dit zijn dan hele dure druppels,  :)  grtz. Alex, Passion4Sound