JL Audio Topic . Nieuwe dealer in NL.

Gestart door morca, juni 13, 2013, 22:49:42

Vorige topic - Volgende topic

Vik

Citaat van: Antoine op oktober  3, 2013, 20:01:31
Hmmm...als ik 't zo hoor dan ben ik net als Hipster ehhh Staaled (;)) bang dat er een defect is. Misschien even overleggen met 'Sound Doctor'? Die is eerder ook heel behulpzaam geweest richting mij toen ik een vraag stuurde aan JL over de ingangsgevoeligheid. JL stuurde die vraag aan hem door.

http://www.soundoctor.com/jlaudio.htm

Bedankt Antoine dat was ik nu ook al van plan.  ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

morca

Meer nieuws:http://www.audioholics.com/subwoofer-reviews/jl-audio-e12-e10

Specified Performance
Time for the million dollar question: how much performance potential did JL strip from the e112 relative to the roughly comparable, but costlier f112? The answer appears to be "not much". Frequency response is nearly identical, rated at 22Hz-118Hz +/- 1.5dB, with identical effective piston area (radiating surface) and amplifier power (1500W RMS, short term). The e112 does get by with a bit less total displacement (3.9L vs 4.6L), suggesting a one way travel of ~35.8mm vs ~43.3mm, which further translates into a difference of ~1.5dB of output capability. While there are of course other factors which will impact the final results, it appears that the e112 can hold its own with the $1,100 more expensive f112 (assuming both are in gloss black), which is an impressive feat.

Deleted member

Citaat van: morca op oktober  3, 2013, 22:33:01
Meer nieuws:http://www.audioholics.com/subwoofer-reviews/jl-audio-e12-e10

Specified Performance
Time for the million dollar question: how much performance potential did JL strip from the e112 relative to the roughly comparable, but costlier f112? The answer appears to be "not much". Frequency response is nearly identical, rated at 22Hz-118Hz +/- 1.5dB, with identical effective piston area (radiating surface) and amplifier power (1500W RMS, short term). The e112 does get by with a bit less total displacement (3.9L vs 4.6L), suggesting a one way travel of ~35.8mm vs ~43.3mm, which further translates into a difference of ~1.5dB of output capability. While there are of course other factors which will impact the final results, it appears that the e112 can hold its own with the $1,100 more expensive f112 (assuming both are in gloss black), which is an impressive feat.

Toch wel even echte reviews afwachten met metingen denk ik. Bovenstaande is een preview waar de performance wordt vergeleken op basis van de specificaties van de sub. Een vergelijking op papier dus. :)

morca

Citaat van: Antoine op oktober  3, 2013, 23:30:46
Toch wel even echte reviews afwachten met metingen denk ik. Bovenstaande is een preview waar de performance wordt vergeleken op basis van de specificaties van de sub. Een vergelijking op papier dus. :)
Idd er zit een hele nieuwe driver in,dus laten we de echte test afwachten.
Op papier ziet het er goed uit,en dat klopte tot nu toe altijd bij JL.
We zullen zien  :)

morca

nou, daar komt tie, de E sub:

De E-112-ASH-FP240 (black Ash) 12" dia. subwoofer driver, sealed enclosure, 1500W RMS (short-term) amplifier:    2350 euro

De E-112-Gloss-FP240 (Gloss Black)12" dia. subwoofer driver, sealed enclosure, 1500W RMS (short-term) amplifier:  2590 euro

Over paar weken leverbaar volgens de importeur,even afwachten of dat ook gaat lukken
Voor verdere info /prijzen  en levertijden Passion4Sound : http://www.passion4sound.com/

knubbe

Hoger dan je had verwacht ofniet?

Mooie subs, maar niet helemaal mijn smaak.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

yorkie13

Bart_M

Vik

Super strak.  :worship:

Citaat van: morca op oktober 20, 2013, 16:53:37

De E-112-ASH-FP240 (black Ash) 12" dia. subwoofer driver, sealed enclosure, 1500W RMS (short-term) amplifier:    2350 euro

De E-112-Gloss-FP240 (Gloss Black)12" dia. subwoofer driver, sealed enclosure, 1500W RMS (short-term) amplifier:  2590 euro

Over paar weken leverbaar volgens de importeur,even afwachten of dat ook gaat lukken
Voor verdere info /prijzen  en levertijden Passion4Sound : http://www.passion4sound.com/
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Nooff

Citaat van: morca op oktober 20, 2013, 16:53:37

Leuke subs maar bepaald geen instap prijzen, M.i veel te duur. Ik zou lekker doorsparen voor een Fathom.

morca

Citaat van: Bart_M op oktober 20, 2013, 17:29:36
Short term RMS vermogen, dat is creatief taalgebruik. ;D
Idd ja,ik zat zelf al te kijken.....zal ik het er zo neerzetten....  ;D
Dat zal 1000 RMS zijn vermoed ik .

Knubbe @ik had 2200 tot 2300 euro verwacht,maar dit zijn idd de adviesprijzen.
Je kan natuurlijk altijd af proberen te dingen  ;D

Vik@ mooie he  :clapping:

Noof@ idd als je het batalen kan meteen doen  :)
nou heb ik de prijs er niet bij,maar die zal toch gauw 3800 euro voor een F112 zijn.
En 4400 of 4500 voor de F113.
Maar dan haal je wel veel sub in huis.

De Esub is ook weer geen berg duurder dan de gesloten 13 inch ultra/1200 spl,
JL kennende zal de Esub een geduchte concurrent,
zijn voor die paar honderd euro verschil, met een paar merken uit dezelfde prijsklasse.

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Maro

Kijk nou eerst naar de prestatie's voordat iedereen meteen roept dat ze 'te duur' zijn. Je moet ze tegen de concurrentie afzetten en dan kan dat wel eens erg mee gaan vallen. Niet tegen BK of SVS subs. Velo's zijn nog veel duurder en daar hoor je weinig over.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Citaat van: Maro op oktober 20, 2013, 18:22:15
Kijk nou eerst naar de prestatie's voordat iedereen meteen roept dat ze 'te duur' zijn. Je moet ze tegen de concurrentie afzetten en dan kan dat wel eens erg mee gaan vallen. Niet tegen BK of SVS subs. Velo's zijn nog veel duurder en daar hoor je weinig over.
Misschien moet ik al die review,s een opzoeken en linken hier.
Want de F112 en 113 zijn vaak vergelijkbaar of beter als de dd15 en 18 op diverse fora.
Alleen niemand hier heeft dat in de gaten omdat Velo het merk is wat als het het beste beschouwd word.

Maro heeft er nu 1,dus die hoort nu ook .....hee dat kleine doosje speelt wel heel strak en hard.
Vervorming op hoge volume,s zijn niet aanwezig.
Deze kleine subje,s spelen menig duurdere concurrent mee of voorbij,
En dat voor minder geld als de duurde concurrent  ;)

Dus ik vermoed/weet al dat je de E 112 niet moet onderschatten.
Hij gaar voor die paar honderd meer ook beter spelen als zijn concurrent,
De SVS en 1200 ultra.
JL doet echt ze huiswerk wel ,zeker weten.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

evilniek

Citaat van: morca op oktober 20, 2013, 18:34:35
Misschien moet ik al die review,s een opzoeken en linken hier.
Want de F112 en 113 zijn vaak vergelijkbaar of beter als de dd15 en 18 op diverse fora.
Alleen niemand hier heeft dat in de gaten omdat Velo het merk is wat als het het beste beschouwd word.

Maro heeft er nu 1,dus die hoort nu ook .....hee dat kleine doosje speelt wel heel strak en hard.
Vervorming op hoge volume,s zijn niet aanwezig.
Deze kleine subje,s spelen menig duurdere concurrent mee of voorbij,
En dat voor minder geld als de duurde concurrent  ;)

Dus ik vermoed/weet al dat je de E 112 niet moet onderschatten.
Hij gaar voor die paar honderd meer ook beter spelen als zijn concurrent,
De SVS en 1200 ultra.
JL doet echt ze huiswerk wel ,zeker weten.

Wat weet je dat toch goed, heb je ergens een glazen bol liggen? Misschien dat je de topic-titel beter kunt veranderen in het grote JL-Audio is de beste! Topic. Van mij mag je, maar het komt een beetje sneu over op mij.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Raymond187

morca

Citaat van: evilniek op oktober 20, 2013, 19:16:47
Wat weet je dat toch goed, heb je ergens een glazen bol liggen? Misschien dat je de topic-titel beter kunt veranderen in het grote JL-Audio is de beste! Topic. Van mij mag je, maar het komt een beetje sneu over op mij.
Lees een beetje rond op de US fora,daar staan berichten zo oud als dat de F serie gemaakt word.
Die review,s zijn altijd bijzonder goed.
PS lees wat op dit forum rond de laatste tijd,de meningen van meerdere leden zijn niet mis.
Niet alleen vd JL maar ook vd best monsterlijke SVS SB13-Ultra.

Ik ben niet sneu,misschien heb ik meer rondgelezen  ;)
Daarbij weet ik als geen andere hoe een DIY JL klinkt,dus ,.......nee een glazen bol heb ik niet.

Maar ik weet wel dat JL en SVS meer bang for the buck geeft.
Of de SB13-Ultra of de E112 beter zal zijn zal mij ook benieuwen.
Ik zou ze graag beide reviewen.
En dan wel onpartijdig  ;)

Ik hou van goeie sub,s met een bijbehorende prijs,daar valt imo niet alleen JL Esub onder,maar de SB13-Ultra is ook een beest voor het geld.

En dan zijn er nog wel een paar leuke merken  :)

EDIT@ was het maar waar Ray  :clapping:

evilniek

Ach, kan mij het ook schelen, fanboy gedrag vind ik persoonlijk om te kotsen, imo.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

JANJWJMC

Citaat van: evilniek op oktober 20, 2013, 19:53:35
Ach, kan mij het ook schelen, fanboy gedrag vind ik persoonlijk om te kotsen, imo.

Of het is een tevreden consument  ;)
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

morca

Ik zie in je onderschrift het probleem al denk ik,en dan zeg je dat ik een fanboy ben......
Je bent het zelf lijkt erop  ;)

Ik ben een groot subgek,van welk goed merk dan ook.
Alleen de prijzen schelen veel,daar proberen sommige leden vaker op te wijzen de laatste tijd.
Maar nou ben je boos op mij........kotsen zelf,s.
Je neemt veel nare woorden in de mond zonder met een onderbouwing te komen.
Ik heb die wel dus imo ben je niet zo netje,s bezig.

morca

Gevonden door Larz een first impression review gevonden van de E112:

http://www.soundstagehifi.com/index.php/equipment-reviews/634

De eerste is meteen een goeie ,zoals ik verwacht had.
Het kon ook haast niet anders,want door de jaren heen dat ik JL bouw,of het nou een dure of goedkope unit is.
Ze hebben allemaal die JL sound,alleen de duurdere zet iets meer druk op.
De meting is zeer indrukwekkend,zie eens hoe laag een 12 inch doorloopt  :blink: