JL Audio Topic . Nieuwe dealer in NL.

Gestart door morca, juni 13, 2013, 22:49:42

Vorige topic - Volgende topic

morca

Citaat van: Antoine op september 30, 2013, 15:20:37
De US adviesprijzen zijn in elk geval:

E110 $1500
E112 $1900.
Meerprijs gloss finish voor beiden $200,-.

F110 $2400
F112 $3200
F113 $4000
F212 $6300
Allen alleen nog in gloss leverbaar

G213 $12000
Als ze daar nou gewoon een E voor zetten ipv $ zitten we goed.
Maar zo,n feest word het niet /is het niet  ;D

Ik had gezien dat de E112 1900 dollar kost,had expres niks geplaatst omdat de europrijs hoger zal worden.

Vik

Een vraagje aan de kenners:

De JL Audio F112 (van een vriend) gaat zodra hij is aangesloten op het stroomnet aan het werk. Hij geeft een lage brom (woofer) en de de sub blijft ook geactiveerd. Hij moet dan handmatig uitgezet worden met de on/off/auto switch op de voorkant. Als hij op de auto mode staat blijft hij continue denken dat hij een signaal krijgt vanaf de pre-pro en blijft dus aan staan.

Wat ik ook raar vind is dat zodra ik de stekker eruit trek, en deze er weer in doe de defeat button (zet room EQ aan/uit) op de voorkant op rood springt. Die kan ik daarna gewoon weer uitzetten.

Ter info:

- Dit gebeurt zonder signaal kabels (XLR of RCA)

- Heeft het probleem nooit gehad.

- Ik heb een andere net kabel geprobeerd.

- De sub in fase gezet.

- Ik heb op de stroom groep van de sub een SNS plug geprobeerd  :

http://www.kempelektroniks.nl/#/232

- Alles afgekoppeld wat er op de groep van de subwoofer zit.

- Hij werkt gewoon prima bij een signaal vanaf de pre-pro

- Check up gedaan of er ook een brom te horen is bij de rest van zijn set. Dat is niet het geval.

Ik kom er verder even niet uit.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Vik

Citaat van: Staaled op oktober  3, 2013, 08:55:30
Lijkt mij een defect. :-\

Daar zit ik ook aan te denken. 

BTW Staaled? What happened to Hipster?  :)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Staaled

Citaat van: vik op oktober  3, 2013, 09:07:27
Daar zit ik ook aan te denken. 

BTW Staaled? What happened to Hipster?  :)
Bye ....bye..... ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Vik

Citaat van: morca op oktober  3, 2013, 09:44:25
Betreft het 1 van Staaled zijn oude sub,s.

Ja klopt.  :)

Er zit wel garantie op van de afgelopen reparatie. Maar het lijkt me moeilijk om te bepalen of het iets met die reparatie te maken heeft. Dat was in de voeding.

Vik

morca

Citaat van: vik op oktober  3, 2013, 11:20:50

Er zit wel garantie op van de afgelopen reparatie. Maar het lijkt me moeilijk om te bepalen of het iets met die reparatie te maken heeft. Dat was in de voeding.
Knap vervelend.....

Ejorne

Citaat van: vik op oktober  3, 2013, 11:20:50

Misschien dat het de voeding wel is? Misschien dat die 50Hz troep doorlaat naar de amp?

morca

Die 50 hz troep hoor ik steeds vaker.
Hier thuis gelukkig nog niet,maar bij me neef en een kennis ook al.

Zou dit netvervuiling kunnen zijn,want het begon opeens bij me neef.

yorkie13

Misschien de hogere netspanning die op dit moment op veel plaatsen toch wel hoger is dan 220 V.

235 V of hoger kom je toch wel tegen.

Verder veel vervuiling van het net door allerlei adapters, magnetrons en computers.

Wellicht tijd voor een goed netfilter ?

Vik

Citaat van: Ejorne op oktober  3, 2013, 16:46:15
Misschien dat het de voeding wel is? Misschien dat die 50Hz troep doorlaat naar de amp?

Zou die SNS plug van Kemp daar geen oplossing voor moeten bieden?

Die heb ik namelijk geprobeerd.

yorkie13

Denk meer die dingen van Monster

Was een tijdje terug bij een internet radiostation (Jazz)

de eigenaar vertelde dat zijn apparatuur waarop hij muziek beluisterde (o.a. Dynaudio) een stuk beter klont met dergelijke

Monster power conditioners.

Vik

Citaat van: morca op oktober  3, 2013, 18:05:02
Die 50 hz troep hoor ik steeds vaker.
Hier thuis gelukkig nog niet,maar bij me neef en een kennis ook al.

Zou dit netvervuiling kunnen zijn,want het begon opeens bij me neef.

Dan is het nog vreemd dat die defeat knop rood wordt. Er zit toch iets niet helemaal lekker.

Vik

Citaat van: RA SUBS op oktober  3, 2013, 18:57:19
Misschien de hogere netspanning die op dit moment op veel plaatsen toch wel hoger is dan 220 V.

Verder veel vervuiling van het net door allerlei adapters, magnetrons en computers.

Hij heeft een lange periode zonder problemen gespeeld.

morca

Citaat van: RA SUBS op oktober  3, 2013, 18:57:19

Ik vroeg hem ook al,denk eens of je er wat bijgezet heb.....nee.

Voltage en sinus 50 hz doorgemeten,ook ok.

Deleted member

Citaat van: vik op oktober  3, 2013, 19:06:47
Hij heeft een lange periode zonder problemen gespeeld.

Aangaande de brom, de ground lift schakelaar staat neem ik aan nog goed/zoals 'ie stond? Wat mij is opgevallen toen ik m'n Asus WiFi router dicht in de buurt had staan was dat dit de sub stoorde. Die pakte een signaal op en versterkte dat hoorbaar op een halve meter afstand in de vorm van een pulserend laag. Tijdelijk een stukje aluminium folie over de linker bovenhoek en 't was direct weg. De volumeknop van mijn F112 staat ongeveer "op 11 uur".

De defeat heb ik standaard "aan" staan (ARO uit dus, rode lampje brandt) en de sub onthoudt de laatste setting dus zet je 'm uit met ARO aan dan moet 'ie ook op die manier weer gaan spelen wanneer je 'm weer aan zet.

Succes, hopelijk is 't wat kleins wat eventueel eenvoudig te verhelpen is!

knubbe

Citaat van: morca op september 30, 2013, 23:00:36
Vandaag kwam ik deze tegen,wel 1 vd de mooiste tot nu toe.(jammer vd stoelen)  :D

Wow, zie deze nu pas.. Hoezo droomset?  :headbanging: :pompom: :worship:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Vik

We hebben alles afgekoppeld wat een storend element kan zijn en dat is incl. de wifi router.

De defeat knop is voordat ik de stekker eruit haal groen. Doe ik de stekker er weer in en de sub start op is hij rood. Dat klopt volgens mij al niet. Bij mijn F113 heb ik dat nog nooit gezien.

Misschien dat hij dan zijn ARO settings kwijt is zodra de stroom eraf gaat, en dan rood wordt? Ik weet het zo even niet, en kan er niets over terug vinden in de manual. (ik denk toch dat er iets met de voeding aan de hand is)

Verder is de Kemp Elektroniks SNS plug een filter en zou veel problemen op moeten lossen op de groep waar de sub op aangesloten is.

De ground lift heeft geen enkel effect. Deze heeft enkel effect op de RCA ingangen als er sprake is van een hum via een RCA kabel. (voor zover ik dat heb begrepen in de manual)

Om de brom te horen van Joris zijn sub dan moet je echt met je oor voor de sub gaan liggen. Dat zou nog niet zo een ramp zijn als de auto switch hier niet op zou reageren. Deze blijft dus continue aan staan en dat is geen doen.

Citaat van: Antoine op oktober  3, 2013, 19:30:18
Aangaande de brom, de ground lift schakelaar staat neem ik aan nog goed/zoals 'ie stond? Wat mij is opgevallen toen ik m'n Asus WiFi router dicht in de buurt had staan was dat dit de sub stoorde. Die pakte een signaal op en versterkte dat hoorbaar op een halve meter afstand in de vorm van een pulserend laag. Tijdelijk een stukje aluminium folie over de linker bovenhoek en 't was direct weg. De volumeknop van mijn F112 staat ongeveer "op 11 uur".

De defeat heb ik standaard "aan" staan (ARO uit dus, rode lampje brandt) en de sub onthoudt de laatste setting dus zet je 'm uit met ARO aan dan moet 'ie ook op die manier weer gaan spelen wanneer je 'm weer aan zet.

Succes, hopelijk is 't wat kleins wat eventueel eenvoudig te verhelpen is!

Deleted member

Citaat van: vik op oktober  3, 2013, 19:54:11
We hebben alles afgekoppeld wat een storend element kan zijn en dat is incl. de wifi router.

De defeat knop is voordat ik de stekker eruit haal groen. Doe ik de stekker er weer in en de sub start op is hij rood. Dat klopt volgens mij al niet. Bij mijn F113 heb ik dat nog nooit gezien.

Misschien dat hij dan zijn ARO settings kwijt is zodra de stroom eraf gaat, en dan rood wordt? Ik weet het zo even niet, en kan er niets over terug vinden in de manual. (ik denk toch dat er iets met de voeding aan de hand is)

Verder is de Kemp Elektroniks SNS plug een filter en zou veel problemen op moeten lossen op de groep waar de sub op aangesloten is.

De ground lift heeft geen enkel effect. Deze heeft enkel effect op de RCA ingangen als er sprake is van een hum via een RCA kabel. (voor zover ik dat heb begrepen in de manual)

Om de brom te horen van Joris zijn sub dan moet je echt met je oor voor de sub gaan liggen. Dat zou nog niet zo een ramp zijn als de auto switch hier niet op zou reageren. Deze blijft dus continue aan staan en dat is geen doen.

Hmmm...als ik 't zo hoor dan ben ik net als Hipster ehhh Staaled (;)) bang dat er een defect is. Misschien even overleggen met 'Sound Doctor'? Die is eerder ook heel behulpzaam geweest richting mij toen ik een vraag stuurde aan JL over de ingangsgevoeligheid. JL stuurde die vraag aan hem door.

http://www.soundoctor.com/jlaudio.htm