Welk medium heeft jouw voorkeur?

Gestart door TopGun2010, mei 20, 2013, 16:54:29

Vorige topic - Volgende topic

Welk medium heeft jouw voorkeur?

CD / SACD
7 (20.6%)
Streaming Audio (via PC / NAS / HDD / etc.)
22 (64.7%)
Vinyl
3 (8.8%)
Tape / DAT / ETC.
0 (0%)
Internet (FM) Radio
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 34

TopGun2010

Welk medium heeft jouw voorkeur? Zelf heb ik duidelijk de voorkeur voor CD en SACD. Geef jouw mening hier!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Xstream

Streaming.
Ik vind CD / SACD niet meer van deze tijd. Het gemak van streaming maakt dat ik niet meer zonder kan :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

Xander32

Citaat van: TopGun2010 op mei 20, 2013, 16:54:29
Welk medium heeft jouw voorkeur? Zelf heb ik duidelijk de voorkeur voor CD en SACD. Geef jouw mening hier!
Zelf heb ik er een nog vrij recente sacd speler staan, maar ik verwacht dat dit mijn laatste zal zijn. Streaming is voor mij de huidige toekomst.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Madhouse

Hier ook de voorkeur voor streming al is dat in mijn situatie nog niet het niveau wat het moet zijn maar daar werken we aan  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Integra

Ik haat streaming...

Ben meer van de fysieke media ;)  Ik wil het zien en in m'n handen kunnen houden (ja, ik heb ook nog een Tapedeck met van die mooie grote spoelen :P )
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Madhouse

Citaat van: Integra op mei 20, 2013, 19:29:47
Ik wil het zien en in m'n handen kunnen houden (ja, ik heb ook nog een Tapedeck met van die mooie grote spoelen :P )

Een NAS of Squeezebox kan je ook in je handen houden :D

Integra

Om hard neer te smijten ja :P

Nee, muziek op zetten is voor mijook een ritueel... schijf uit de hoes halen...   dat soort dingen ;)
Daarbij is veel streaming spul afhankelijk van netwerk (heb ik niet) en meestal word er een geschakelde voeding gebruikt (erger bestaat er niet in audioland :P )

Nee, doe mij maar lekker een LP, CD, SACD, Tape, DAT of zelfs een cassettebandje :P

Madhouse

Ik ben het wel met je eens hoor dat het een ritueel is, ikzelf ging ook echt zitten voor een album. Streaming is erg makkelijk, je gaat zitten, zet de verserker aan, pakt je iPad en gaan. Ik zit dan vaak te zappen tussen verschillende artiesten/nummers en luister zelden meer een heel album.

TopGun2010

Het cassette bandje was inderdaad prachtig! Ik mis het nog steeds. De Nakamichi Dragon was indertijd mijn droom maar kon het natuurlijk niet betalen!

Hier nog een leuke met mod:

http://www.audiofixplus.com/modsandfixes/nakdr1.html

Rha007

Citaat van: Madhouse op mei 20, 2013, 19:44:11
Streaming is erg makkelijk, je gaat zitten, zet de verserker aan, pakt je iPad en gaan. Ik zit dan vaak te zappen tussen verschillende artiesten/nummers en luister zelden meer een heel album.

Helemaal mee eens, zo doe ik het vaak ook. En omdat de bediening ook vele malen makkelijker is, kan ik er ook meer van genieten en neem ik er steeds vaker de tijd voor.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Rusher

Tja, ik heb (ook) gekozen voor streaming. De vraag luidt immers: "Welk medium heeft jouw voorkeur". Ik moest dus kiezen. Met streaming heb ik de wereld van muziek (via Spotify) aan mijn voeten liggen en ook nog al die CD's die ik lossless op de computer heb staan. Het totaal hiervan is onnoemelijk veel groter dan de (kleine) LP collectie die ik (sinds kort) aan het opbouwen ben, en belachelijk veel groter dan de CD collectie.

Ik beleef enorm veel plezier aan LP-tjes draaien.
Ik beleef enorm veel plezier aan CD-tjes draaien (door mijn bovenlader met puck = ritueel).
Ik beleef enorm veel plezier aan Bit-jes and byte-jes draaien.

Maar een keuze maken betekent voor mij twee wegstrepen, en dan kies ik voor de muziek in plaats van het middel. In mijn situatie heb ik via streaming meer muziek, dus geniet ik meer!

Denon Focal

Voor 80% steaming maar als ik lekker een heel album/CD wil luisteren ga ik voor het hele rirueel en wil de fysieke schijf pakken.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Witalik

Kon maar 1 optie kiezen helaas, maar voor mij komt internet radio op nummer 1 en daarna streaming. Ik luister veel Trance/Progressive en online kan ik echt gigantisch aantal sets en dergelijke in perfecte kwaliteit beluisteren.
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

Xander32

Citaat van: Integra op mei 20, 2013, 19:36:40
Om hard neer te smijten ja :P

Nee, muziek op zetten is voor mijook een ritueel... schijf uit de hoes halen...   dat soort dingen ;)
Daarbij is veel streaming spul afhankelijk van netwerk (heb ik niet) en meestal word er een geschakelde voeding gebruikt (erger bestaat er niet in audioland :P )

Nee, doe mij maar lekker een LP, CD, SACD, Tape, DAT of zelfs een cassettebandje :P
... Kom eens onder die steen vandaan!

Geschakelde voeding kom je tegen bij bv. een SBT, zijnde de instapklasse streamers, maar een beetje muziekliefhebber vervangt deze voeding direct door bijv. een BOTWS. En voorts hebben de streamers anno 2013, met andere audio gear vergelijkbare voedingen en overige componenten 8).

Echter begrijp ik jouw gevoel bij een fysiek schijfje wel, dat is ook een rede dat er bij mij ook nog een sacd speler staat.

Kingpin

Citaat van: Integra op mei 20, 2013, 19:36:40
Welke apparatuur heb jezelf ?
Ik neem aan dat je dan bewust hebt gekozen voor apparatuur waar geen schakelende voeding in zit.
Daarnaast kan een schakelende voeding best goed werken zolang deze maar goed ontworpen is.
De 'hype' kwam omdat de SBT gewoonweg een cheap ass adapter heeft.

Ik stream al jaren, ik zou niet meer anders willen. Naast gebruikersgemak kwam ik er al snel achter dat je voor minder geld (en met gezond verstand) op high-end level wbt geluidskwaliteit kunt spelen.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

flakkees

mijn optie staat er niet bij

speel alles vanaf pc via spdi/f
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Integra

Citaat van: Kingpin op mei 21, 2013, 09:53:42
Welke apparatuur heb jezelf ?
Ik neem aan dat je dan bewust hebt gekozen voor apparatuur waar geen schakelende voeding in zit.
Daarnaast kan een schakelende voeding best goed werken zolang deze maar goed ontworpen is.
De 'hype' kwam omdat de SBT gewoonweg een cheap ass adapter heeft.

Ik stream al jaren, ik zou niet meer anders willen. Naast gebruikersgemak kwam ik er al snel achter dat je voor minder geld (en met gezond verstand) op high-end level wbt geluidskwaliteit kunt spelen.

Euh... een kleine greep:

Pioneer A-717 MKII amp (gereviseerd)
Pioneer CT-939 MKII cassettedeck (gereviseerd)
Pioneer PL-3F Elite met Benz-Micro MC-Silver
Sony DTC-55ES DAT recorder (gereviseerd)
Onkyo Integra DX-708 (gemod met betere voeding en klok)
Denon DA-500 DAC (gemod met buizentrap)
Akai AT-K02 (gemod met buizentrap)
Teac X-1000M Tapedeck 2 track HS (gereviseerd)

Speakers zijn gereviseerde en gemodificeerde B&O Beovox M100-1 Proto's

Streaming is aan mij echt niet besteed... vind er niets aan

Dru

fysieke media heeft mijn voorkeur.
CD, SACD en vinyl.

Voor degene die veel streamen:

Rippen jullie zelf vanaf CD of schaffen jullie de content online aan?

flakkees

Citaat van: Dru op mei 21, 2013, 10:57:04
fysieke media heeft mijn voorkeur.
CD, SACD en vinyl.

gewoon via betaald spotify
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Jumping Jack

Ik heb streaming gekozen, maar beleef ook heel veel plezier aan vinyl. Cd's gebruik ik enkel nog in de wagen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kjelt

Nahpets

Via audio PC -> DAC.

Lijkt het meeste op streaming, dus die maar aangevinkt.

Vinyl 3 jaar geleden opgedoekt (nu alleen nog een stapel lp's verkopen/opruimen).
CD speler een maand of 3 geleden verkocht (nu alleen nog een stapel cd's/sacd's verkopen/opruimen).
Geen internetradio of spotify.

NAS wordt alleen gebruikt als backup, niet om muziek vanaf te streamen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Rusher

Citaat van: Dru op mei 21, 2013, 10:57:04

Beide: Betaalde Spotify Premium account. En als ik (via Spotify) nieuwe muziek ontdek, dan probeer ik bijna altijd de CD te kopen en heeeeeel soms ook de LP. De CD zet ik sowieso lossless op de computer. Dubbelop? Ja, misschien wel, maar (1) ik vind het leuk om de muziek ook als het ware fysiek te voelen en (2) het is leuk om het vergelijk te doen tussen Spotify, de CD en de lossless content van de CD. Ik blijf een kind die wil spelen.... :pompom: