Welke merken hebben een zacht hoog en klinken niet zo helder?

Gestart door Robino, februari 24, 2013, 14:48:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

stefan_82

afhankelijk vh budget zou ik zeker Sonus Faber overwegen.

De eerste generatie Cremona Auditor mooiste hoog dat ik zelf ooit in mijn bezit heb gehad :)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Robino

Staat op mijn lijst om zeker nog te gaan beluisteren. Wel weer eerst een dealer zien te vinden die natuurlijk weer mijlenver weg zit :(

En een ander type Spendor wil ik ook nog graag beluisteren. De A3 of a5 vond ik erg traag, als een dikke brei.
Harbeth dan
Wharfedale jade 5?
En een dealer in de omgeving zegt al weken te wachten op de Kef R500. Door mijn oude liefde voor dit merk wil ik ze wel horen, maar denk niet dat het scherpe eruit is. Kef is voor mij ook te helder geworden met te weinig body.
Dynaudio dm 3/7?

KayaRahnee

Van oudere B&W types heb ik nog niks gehoort of heb ik erover gelezen?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Robino

Las paar reviews over de Sonus Faber Liuto tower. Schrijven allemaal perfekt voor rock en metal........en erg smooth en donkere klank.......

Zou dit hem dan zijn? :huh2:

notoxus

Mooie luidsprekers!    Misschien dat deze set het wel prettig zou vinden om wat ruimte achter de klankkast te hebben. Dat zou ik graag willen testen bij een eventuele luistersessie omdat in mijn opstelling dit niet ruim voor handen is.     Het zou zo maar eens de goede kunnen zijn.. :hehe:

http://www.ultrahighendreview.com/uploads/documents/sonusfaber_liuto.pdf

Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

Xander32

Citaat van: Robino op maart  3, 2013, 19:37:40
Las paar reviews over de Sonus Faber Liuto tower. Schrijven allemaal perfekt voor rock en metal........en erg smooth en donkere klank.......

Zou dit hem dan zijn? :huh2:
... Ik heb nu twee x SF Liuto beluisterd (zeer recent) en deze doen het idd. erg lekker met rock maar zijn zeer zeker niet donker van klank! Wel geven deze een behoorlijke hoeveelheid bass.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


KayaRahnee

Citaat van: Robino op maart  3, 2013, 19:37:40
Las paar reviews over de Sonus Faber Liuto tower. Schrijven allemaal perfekt voor rock en metal........en erg smooth en donkere klank.......
Zou dit hem dan zijn? :huh2:

Misschien even informeren naar SF bij Rob Wilms van Dé Hifiwinkel.
http://www.hifiwinkel-beek.nl/
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

stefan_82

Citaat van: Robino op maart  3, 2013, 19:37:40
Las paar reviews over de Sonus Faber Liuto tower. Schrijven allemaal perfekt voor rock en metal........en erg smooth en donkere klank.......

Zou dit hem dan zijn? :huh2:

Heb de liuto towers
Je heb toch een stevige amp nodig om het hoog goed krijgen.
In mijn herinnering was het hoog vd auditor beter.
Liuto is wel "geschikter" als allrounder
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gastje13

Ben je eigenlijk wel op zoek naar een speaker met "minder"  hoog en die donker klinkt? Of ben je onbewust op zoek naar een speaker met "even veel" hoog maar dan van veel betere kwaliteit met meer vefijning?

Ik had vroeger ook speakers waar ik het hoog te schel van vond. Daarop kocht ik Dynaudio, welke niet minder hoog weergeven maar welke een veel betere kwaliteit mid en hoog heeft wat elkaar veel beter aanvult. Conclusie is dat als de hoge tonen niet mooi zijn, je niet zomaar minder moet gaan zoeken (tenzij je iets als focal hebt) maar iets van betere kwaliteit. Ook het totaal plaatje en hoe het hoog op de rest aansluit is erg van belang.

Ik zou zeker eens die dynaudio DM 3/7 gaan luisteren. De tweeter in die speaker is absoluut niet scherp, ook niet gedempt maar erg verfijnd. De midden en de lage tonen klinken vol en hebben veel punch, wat ideaal is voor rock/metal.

Harberth ligt ongeveer in dezelfde lijn als dynaudio van wat ik erover gelezen heb. Dus zeker ook de moeite waard.

RonK.

Citaat van: KayaRahnee op maart  3, 2013, 19:53:51
Misschien even informeren naar SF bij Rob Wilms van Dé Hifiwinkel.
http://www.hifiwinkel-beek.nl/


Kan je gelijk de Proac D18 aan de tand voelen.

garmtz

Ik vind zelf zowel de Cremona Auditor als de Liuto een pittiger (niet schel of hard) hoog hebben dan Harbeth. Beiden zijn wat 'spectaculairder' van klank, waarbij ik de Liuto inschaal als beter voor hardere muzieksoorten. Maar pas op voor de laagweergave in je kamer en de laagcontrole vanuit de versterker. Persoonlijk vermoeien de Liuto's mij ook iets in het (mid-)hoog. Dynaudio vind ik wat betreft rust in het hoog absoluut vergelijkbaar met Harbeth, maar mis dan soms weer wat leven in het middengebied.

I'm very hard to please... :)

AbZ

Citaat van: VANZOMERENG op maart  3, 2013, 09:45:35Hoe lang wil je jezelf nog blijven kwellen met "een teveel aan hoog"  ;)

Zover ik je heb gevolgd ben je al jaren op diverse forums, ook buitenlandse....
bezig met het vragen van adviezen, <knip>
LoL.  Bevalt kennelijk goed.  Is er nog een advies die hij niet heeft gehad?  Electrostaten?

Robino

Heb de x32 beluisterd. Veel mooier hoog als van mijn MA rx 6. Kunt er langer naar luisteren. Maar ook een frisse, koele speaker met voor mij te weinig body en te helder. Vrouwenstemmen wel zuiver, maar zo akelig helder dat het pijn doet aan mijn oren. De tijd dat Dynaudio naar de warme neigde is blijkbaar ook voorbij.

De Dm 3/7 ken ik niet. Kan ik wel beluisteren.

stefan_82

Citaat van: garmtz op maart  3, 2013, 20:43:38
Ik vind zelf zowel de Cremona Auditor als de Liuto een pittiger (niet schel of hard) hoog hebben dan Harbeth. Beiden zijn wat 'spectaculairder' van klank, waarbij ik de Liuto inschaal als beter voor hardere muzieksoorten. Maar pas op voor de laagweergave in je kamer en de laagcontrole vanuit de versterker. Persoonlijk vermoeien de Liuto's mij ook iets in het (mid-)hoog. Dynaudio vind ik wat betreft rust in het hoog absoluut vergelijkbaar met Harbeth, maar mis dan soms weer wat leven in het middengebied.

I'm very hard to please... :)

Inderdaad mid-hoog kan moeheid geven maar heb dit enkel bij minder goede opnames.
De nieuwe auditors klinken ook iets feller dan de oude
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Robino

Citaat van: AbZ op maart  3, 2013, 21:12:13
LoL.  Bevalt kennelijk goed.  Is er nog een advies die hij niet heeft gehad?  Electrostaten?

Hij kletst uit zijn nek. Ook weer zo'n betweter :devil: Ik ben vanwege zeer zware prive-omstandigheden jaren eigenlijk nauwelijks met muziek bezig geweest. Pas sinds vorig jaar pak ik het langzaam weer op. En heb inmiddels zelfs een ander huis. En daarin klinkt inderdaad alles anders.

fokke-gerrit

Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Robino

Nooit meer monitor audio! Horrible voor mij :'(

Mijn definitieve lijstje van te beluisteren speakers:

Harbeth
Kef R300/R500
Dynaudio DM 2/7 en 3/7

fokke-gerrit

Heb je de gx200/300 wel eens beluisterd dan klinken heel anders dan rx6
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

AbZ

Citaat van: Robino op maart  3, 2013, 22:08:24
Hij kletst uit zijn nek. Ook weer zo'n betweter :devil:
Tja forum he  ;D

Citaat van: Robino op maart  3, 2013, 22:08:24Ik ben vanwege zeer zware prive-omstandigheden jaren eigenlijk nauwelijks met muziek bezig geweest. Pas sinds vorig jaar pak ik het langzaam weer op. En heb inmiddels zelfs een ander huis. En daarin klinkt inderdaad alles anders.
En dat is dan weer minder leuk  :-\

Anyway electrostaten kunnen een ander hoog hebben.  Check it out.

Robino

Hifi Choice Monitor Audio Gold GX200 review

 
Against

    Can sound bright
    Lacks some bass authority and warmth

Het karakter van MA komt in al hun speakers terug. Nooit meer MA!

gastje13

MA lijkt mij ook niet de meest voor de hand liggende.

Maar waarom geen leuke set vintage speakers? Als je oude speakers mooier vind klinken  . . .

Robino

Ze zullen toch gereviseerd moeten worden. En of je de juiste onderdelen er nog voor kunt vinden? En ik ben een leek op dat gebied. Ga eerst de genoemde speakers nog beluisteren. En anders wordt het echt een oude Kef of Tannoy.


Robino

Vloerstaanders vallen definitief af. In mijn ruimte en afstand zal een monitor toch beter tot zijn recht komen.

Harbeth
Dynaudio 2/7
Kef R300