Oppo 103 gaf slecht beeld maar de Dune schokt!!!

Gestart door sandervg, februari 23, 2013, 11:17:06

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Scheuren in het beeld? XXX categorie begrijp ik?! :D

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

sandervg

Weer een test verder en met opmerkelijke resultaten.

Skyfall is nu getest op twee Oppo 103 systemen: Little Ninja geeft deze bekeken op zijn Oppo en ik heb 'm bekeken. We hebben beide dezelfde file gebruikt. Ik zie bij mijn Oppo wel de artefacten zoals ik eerder beschreef (en geen artefacten met de laptop) en Little Ninja ziet geen artefacten op zijn Oppo.

Om evenwel een misverstand uit te sluiten welke artefacten te zijn bij de Oppo hier drie screen shots. Let op: op de screen shots ZIE je de artefacten niet. Hiervoor heb je bewegend beeld nodig, maar om aan te geven waar je moet kijken:

Bij het intro: als de traptredes in beeld komen beginnen bij het bewegen van de traptredes deze kortstondig te 'flikkeren'
Bij de houten vloer: hier zie je artefacten als de camera beweegt (soort horizontale lijnen die er niet horen te zijn)
Bij de badkamer: het stripje zie je van alles in bewegen.

Al deze zaken zijn volledig afwezig als ik dezelfde file met de laptop afspeel. Toch curieus dat Little Ninja geen last heeft van deze artefacten. De ene Oppo is de andere niet?

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Ronin79

Heb je nu jouw eigen Oppo gebruikt, die je nog nieuw in de doos had staan .... of die van die vriend ??
Als dat het laatste zou zijn, lijkt het mij van belang om jouw eigen eens te testen, en niet in de doos te laten staan.
Als het wel de jouwe is, en je stoort je er aan, waarom ga je hem dan niet omruilen. Mits je dat wel wilt.

Inmiddels heb je 3 topics geopend, met min of meer dezelfde vragen.
Ik kan er niet echt hoogte van krijgen, en het komt allemaal ongeveer op het zelfde neer.
Dat had volgens mij ook in dit topic gekund, als dat al niet zo is geweest. Maar dat kan ook aan mij liggen  ;)
Ik hoop dat je er uit gaat komen, wat te doen.

LittleNinja

Ik zal straks nog even kijken naar die specifieke scènes. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik het niet zie, maar dat het er wel is. ;) Een verschil wat mij direct op valt is dat bij mij die man daar niet ligt... :P

Ronin79

Terugbrengen die handel. Een Artifact meer of minder kan nog ... maar een heel personage wat niet in een scene voorkomt, is een ander verhaal.  :P

jurrien1962

Citaat van: jurrien1962 op februari 26, 2013, 06:43:48
Mij is altijd geleerd dat goed onderzoek vereist dat je slechts een van de parameters verandert om een reële vergelijking te maken. In dit geval dus hetzelfde bronmateriaal met dezelfde kabels en hetzelfde scherm etc, etc. en dan kijken of er verschil is.
Dan objectiveer je de waarneming en vergelijking zo ver als mogelijk is.
Ik blijf erbij: samen op een en dezelfde set vergelijken, het liefst een blinde vergelijking (ik snap dat het een vervelende uitdrukking is voor een Oppo als het om beeldweergave gaat en dat het misschien LittleNinja uitnodigt tot snedigheid en ad rem reageren - hetgeen gewaardeerd wordt van mijn kant  ;D) van de apparatuur.

Voorts heeft SillentWolf toch wel een punt: de(zelfde) opmerkingen in drie verschillende topics is een beetje overkill.
Als je de Oppo zo tegen vindt vallen: terug ermee! Anders onder garantie laten nakijken/repareren, of nog anders: kies een andere speler om dit soort files af te spelen. Opties genoeg lijkt.

alexander2

Citaat van: LittleNinja op februari 28, 2013, 04:15:14
Ik zal straks nog even kijken naar die specifieke scènes. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik het niet zie, maar dat het er wel is. ;) Een verschil wat mij direct op valt is dat bij mij die man daar niet ligt... :P

« Gepost op: Vandaag om 04:15:14 » Voeg citaat toe

ik dacht dat ik slappproblemen had. :D  ;)

Raymond187

Littleninja gebruikt zo'n cheapass scartkabel bij de action voor €.50 :D niet te vergelijken  :tongue2:

Nooff

Citaat van: SillentWolf op februari 28, 2013, 01:18:53
Heb je nu jouw eigen Oppo gebruikt, die je nog nieuw in de doos had staan .... of die van die vriend ??
Als dat het laatste zou zijn, lijkt het mij van belang om jouw eigen eens te testen, en niet in de doos te laten staan.
Als het wel de jouwe is, en je stoort je er aan, waarom ga je hem dan niet omruilen. Mits je dat wel wilt.
Dat vraag ik me ook steeds af. TS heeft het namelijk over een afkoelingsperiode waarbij de speler zogenaamd niet gebruikt mag zijn maar dat is totale onzin. Je krijgt juist de kans om de speler uit te proberen. Als je nu dus nog steeds de Oppo van een vriend gebruikt dan wordt het tijd om hem contact op te laten nemen met Oppo of de dealer en dat je dat ding zelf eens uit de verpakking haalt. We houden ons nu feitelijk gezien bezig met een compleet ander apparaat.

LuPo

Hetzelfde apparaat maar in het bezit van iemand anders. Al zou het niet zijn Oppo zijn dan nog moet die andere Oppo ook goed zijn toch?

LittleNinja

Hmmm... Plakt er een inmiddels een imago aan mijn karakter?

Overigens geloof ik best dat de rekenkracht van een pc hoger ligt dan die van een bd speler en dat hij daarmee meer weet te bereiken dan de Oppo. Waar het hier om gaat is dat ik inderdaad de genoemde zaken niet in beeld krijg.

Citaat van: jurrien1962 op februari 28, 2013, 07:59:04
Ik blijf erbij: samen op een en dezelfde set vergelijken, het liefst een blinde vergelijking (ik snap dat het een vervelende uitdrukking is voor een Oppo als het om beeldweergave gaat en dat het misschien LittleNinja uitnodigt tot snedigheid en ad rem reageren - hetgeen gewaardeerd wordt van mijn kant  ;D) van de apparatuur.

Het is niet zozeer een slaapprobleem, maar meer de koorts en het feit dat ik me behoorlijk beroerd voel. Heel de familie is momenteel aan het snotteren, niezen, hoesten, kreunen en zeuren ( wat ze ook doen als we niet ziek zijn.. ). :D

Citaat van: alexander2 op februari 28, 2013, 08:02:28

« Gepost op: Vandaag om 04:15:14 » Voeg citaat toe

ik dacht dat ik slaapproblemen had. :D  ;)

Is dat een scart kabel? Deze gebruik ik... Heb ik al jaren en ben ik bijzonder aan gehecht geraakt. Heb er destijds ongeveer het dubbele voor uitgegeven omdat ik kwaliteit wilde. Ik had dan ook een dubbele krantenwijk. Ik moest mijn Oppo zelfs laten modificeren omdat ze dergelijke aansluitingen niet meer gebruiken uit kostenoverweging. ;)

Citaat van: Raymond187 op februari 28, 2013, 08:03:10
Littleninja gebruikt zo'n cheapass scartkabel bij de action voor €.50 :D niet te vergelijken  :tongue2:

Het lijkt mij ook een uitgesproken moment om de eigen speler eens in de keten te integreren en te starten met de tests.

Citaat van: Nooff op februari 28, 2013, 08:17:13
Dat vraag ik me ook steeds af. TS heeft het namelijk over een afkoelingsperiode waarbij de speler zogenaamd niet gebruikt mag zijn maar dat is totale onzin. Je krijgt juist de kans om de speler uit te proberen. Als je nu dus nog steeds de Oppo van een vriend gebruikt dan wordt het tijd om hem contact op te laten nemen met Oppo of de dealer en dat je dat ding zelf eens uit de verpakking haalt. We houden ons nu feitelijk gezien bezig met een compleet ander apparaat.

sandervg

Nog steeds dezelfde Oppo

Inmiddels heb je 3 topics geopend, met min of meer dezelfde vragen.
Ik kan er niet echt hoogte van krijgen, en het komt allemaal ongeveer op het zelfde neer.
Dat had volgens mij ook in dit topic gekund, als dat al niet zo is geweest. Maar dat kan ook aan mij liggen  ;)
Je hoeft de topics natuurlijk niet te volgen  :P

Dit topic gaat wat mij betreft alleen over de kwaliteit van de Oppo mbt streamen en eventuele artefacten die er wel of niet zijn en of deze bij meerdere Oppo's te zien zijn. Ik respecteer de forumregels, dus ik vraag hier niet om aankoopadvies. Daarvoor heb ik een ander topic geopend in het juiste onderdeel van het forum. En het verband met het derde topic zie ik niet (gaat over bestandconversie en makemkv) (maar dan kan aan mij liggen ;))

Citaat van: Nooff op februari 28, 2013, 08:17:13
...TS heeft het namelijk over een afkoelingsperiode waarbij de speler zogenaamd niet gebruikt mag zijn maar dat is totale onzin. Je krijgt juist de kans om de speler uit te proberen...
Dit is niet helemaal waar. De meeste winkels stellen als voorwaarde dat het product niet gebruikt mag zijn. De mate waarin een product wel/niet gebruikt mag zijn is een onderwerp van discussie. En dat snap ik ook: ik zou ook niet graag een gebruikt product ontvangen als ik ergens iets bestel.

John Wx

Citaat van: sandervg op februari 28, 2013, 09:49:00

Dit is niet helemaal waar. De meeste winkels stellen als voorwaarde dat het product niet gebruikt mag zijn. De mate waarin een product wel/niet gebruikt mag zijn is een onderwerp van discussie. En dat snap ik ook: ik zou ook niet graag een gebruikt product ontvangen als ik ergens iets bestel.

Dat is wel waar alleen winkels willen het niet maar als het produkt niet doet wat hij moet doen en er van verwacht word kan hij gewoon retour, en je zal hem toch eerst moeten gebruiken voordat je een oordeel kan vellen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

LittleNinja

Ik heb zojuist even goed gekeken op precies die drie momenten en locaties.

De trappen lijken nagenoeg stabiel. Er is één heel klein momentje dat ik een flikkeringetje zie. Echt een fractie van een seconde.

Op de vloer zie ik heel heel even een "glitchje" maar je moet wel heel erg opletten wil dat je opvallen.

Hetzelfde geldt voor de badkamervloer.. Je ziet iets, heel even in een fractie van een seconde, maar storend is het bij mij zeker niet.

Ik weet niet hoe erg het bij jou is, maar ik kan me absoluut niet druk maken om hetgeen ik in beeld krijg.

Als jij het via de laptop afspeelde, gebruikte je dan HDMI of VGA naar de TV toe? Of keek je puur op het scherm van de laptop?

sandervg

Citaat van: John Wx op februari 28, 2013, 11:40:28
Dat is wel waar alleen winkels willen het niet maar als het produkt niet doet wat hij moet doen en er van verwacht word kan hij gewoon retour, en je zal hem toch eerst moeten gebruiken voordat je een oordeel kan vellen
.... en ik heb geen zin in gezeur met een winkel als het niet hoeft. Wat je beweerd is overigens ook niet helemaal waar: als het product niet doet wat het moet doen is het defect en moet je het retour sturen voor garantie. Een winkel heeft het recht om maximaal 3 keer te repareren of om te ruilen voor een nieuwe exemplaar voor ze naar een andere oplossing moeten zoeken. Maar goed, dit gaat wel heel erg off topic.

sandervg

Citaat van: LittleNinja op februari 28, 2013, 11:51:02
De trappen lijken nagenoeg stabiel. Er is één heel klein momentje dat ik een flikkeringetje zie. Echt een fractie van een seconde.
Op de vloer zie ik heel heel even een "glitchje" maar je moet wel heel erg opletten wil dat je opvallen.
Hetzelfde geldt voor de badkamervloer.. Je ziet iets, heel even in een fractie van een seconde, maar storend is het bij mij zeker niet.

Ik weet niet hoe erg het bij jou is, maar ik kan me absoluut niet druk maken om hetgeen ik in beeld krijg.

Als jij het via de laptop afspeelde, gebruikte je dan HDMI of VGA naar de TV toe? Of keek je puur op het scherm van de laptop?
Via de laptop ook HDMI en op hetzelfde projectiescherm. 

Maar goed: ik ga er voor het gemak maar vanuit dat het bij jou hetzelfde is als bij mij. Het forum is voor mij ook om te leren: hoe noem je dit soort artefacten correct en is de scaler hier de veroorzaker van (kan toch eigenlijk met een 1080p file???) of zit dit in de beroemde 'codecs' of iets heel anders? Ik probeer te begrijpen hoe het kan dat een computer hier niet over struikelt en de Oppo (en mogelijk veel andere mediaplayers?) wel.

riwi

Citaat van: sandervg op februari 28, 2013, 19:44:57
Via de laptop ook HDMI en op hetzelfde projectiescherm. 

Maar goed: ik ga er voor het gemak maar vanuit dat het bij jou hetzelfde is als bij mij. Het forum is voor mij ook om te leren: hoe noem je dit soort artefacten correct en is de scaler hier de veroorzaker van (kan toch eigenlijk met een 1080p file???) of zit dit in de beroemde 'codecs' of iets heel anders? Ik probeer te begrijpen hoe het kan dat een computer hier niet over struikelt en de Oppo (en mogelijk veel andere mediaplayers?) wel.

Ik zie hetzelfde als LN. Ik heb niet precies dezelfde mkv file. Ik heb er een van CyTsuNee van 13GB. Ook de 45GB versie laat ong hetzelfde zien. Als de laptop het niet laat zien, dan laat de laptop misschien wat weg?

alexander2

Is dit verschijnsel dan zo storend?
Met andere woorden zie je het de hele film?
Ik noem het zelf digitalisatie en ik zie het vnl. bij de openings scène van The Dark Knight.

Om precies te zijn op 0:55
http://www.youtube.com/watch?v=0OYBEquZ_j0

Voor het geval er mensen zijn die roepen ja hoor.........joetjoeb.......
Ik heb het echt overal gezien op elke mediaspeler blu ray speler tv plasma lcd beamer of whatever.

arjan74

Volgens mij hebben we hier een gevalletje hoe beter de apparatuur hoe beter de bron moet zijn.

het zelfde als bij een slechte audio (CD) opname die er op een autoradio goed is maar op een goed audio set allerlei kraakjes laat horen door de slechte opname.

dit betekend gewoon dat hoe beter de apparatuur hoe beter je bron moet zijn aangezien deze alles beter laat zien (dus ook het slechte).

deze dus gewoon met de laptop blijven afspelen of verwijderen en betere zoeken.

alexander2

Citaat van: arjan74 op maart  1, 2013, 10:02:55
Volgens mij hebben we hier een gevalletje hoe beter de apparatuur hoe beter de bron moet zijn.

het zelfde als bij een slechte audio (CD) opname die er op een autoradio goed is maar op een goed audio set allerlei kraakjes laat horen door de slechte opname.

dit betekend gewoon dat hoe beter de apparatuur hoe beter je bron moet zijn aangezien deze alles beter laat zien (dus ook het slechte).

deze dus gewoon met de laptop blijven afspelen of verwijderen en betere zoeken.

Zoals ik zei ik zie dit ook met een Oppo BD disc Panasonic Plasma.
Ik weet niet wat er in deze keten nog verbeterd kan worden?
Laten we niet beginnen over kabels aub. ;)

Ronin79

Citaat van: alexander2 op maart  1, 2013, 12:10:33
Zoals ik zei ik zie dit ook met een Oppo BD disc Panasonic Plasma.
Ik weet niet wat er in deze keten nog verbeterd kan worden?
Laten we niet beginnen over kabels aub. ;)

Pioneer Plasma  :P

alexander2

Ronin79

Dat laatste kan ik niet echt ontkennen, maar dat kan ook aan mij liggen.  ;)

alexander2

Citaat van: SillentWolf op maart  1, 2013, 12:23:46
Dat laatste kan ik niet echt ontkennen, maar dat kan ook aan mij liggen.  ;)

Het is enorm OT maar wat maken die panels een takkeh herrie.
Wat ben ik blij geweest dat ik de kans had om een Pioneer in een aparte stille ruimte heb mogen beluisteren.