Oppo 103 gaf slecht beeld maar de Dune schokt!!!

Gestart door sandervg, februari 23, 2013, 11:17:06

Vorige topic - Volgende topic

Ronin79

Ik ben daar eerlijk gezegd ook niet blij mee. Vele weten dat ik erg veel last van de oren (en ogen) heb, dus ik word gek van dat geluid.
Heb je al een kabaal in je hoofd, heb je dat er ook nog bij.  :sleep:

Thuis heb ik 2 TV's .. en eerst dacht ik eraan om mijn oudere Loewe eerst te vervangen (beeld kwaliteit is nog gewoon goed, beter als sommige LEDS),
maar de Pio gaat er toch als eerste uit. Hoewel ik er nog niet voor aan het sparen ben, dacht ik aan een VT60 55 inch. (een Z zal te duur en te groot zijn)
Hopelijk zijn die een stuk stiller. Daarnaast mag ik hopen dat de Zwart waarden zeker net zo goed zijn als bij mijn 5090H,
wat qua Zwart waarden een reverentie scherm is.

Vik

Citaat van: alexander2 op maart  1, 2013, 12:25:16
Het is enorm OT maar wat maken die panels een takkeh herrie.
Wat ben ik blij geweest dat ik de kans had om een Pioneer in een aparte stille ruimte heb mogen beluisteren.

Even off topic : dit is mijn 3e Kuro en nog nooit last van gehad.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Raymond187

Als je de batterijen van je AB vervangt met nieuwe dan is het beeld weer goed  :thumbs-up:

*Flauwe Vrijdag humor modus uit*

Ronin79

Dat we daar niet eerder aan gedacht hebben   ;D

LittleNinja

Ik heb ze net verwisseld en wat denk je?! Nu ligt die kerel er wel!!! 8)

Ronin79

Moet je nagaan, wat er allemaal kan gebeuren ... als je alles (wel) op orde hebt  :P  ;D

papaleo

Citaat van: vik op maart  1, 2013, 13:47:54

Om ook maar ff OT antwoord te geven...,wilde dit eerst niet doen,maar kan het niet laten.

Ik heb ook 2 Kuro's en ken nog twee kennissen die er eentje thuis hebben hanngen en ook deze zijn muisstil...,dus ook ik kan mij hier niet in vinden.
Maar mocht zo'n panel toch enig geluid maken,wat mogelijk is door bv voeding of andere electronica,kan ik me wederom niet voorstellen dat je deze hoort van een bepaalde afstand(uitzonderingen daar gelaten natuurlijk),want je kijk meestal TV met het geluid van de TV of Hifi installatie aan,tòch?
Of zijn er mensen die de Kuro gebruiken als 'schilderij' of kijken die er alleen maar foto's mee... :D

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ronin79

Je hoort het hier van zeker 3.5 meter afstand.
Het geluid staat bij ons ook niet zo heel hard. Tussen stand 8 en 10, ligt eraan wie TV kijkt.
Harder gaat niet ivm met mijn oren.

De laatste tijden doet de Pio nog vreemder als normaal, gewoon erg irritant.
Kebe heb ik sinds dat de Pio er hangt (4 jaar) ook al zeker 3x bij gehad.
Deze vertelde mij dat het zo hoorde, wat ik persoonlijk Bullsh*t vind. De TV is ook al
een keer uit elkaar gehaald. Maar ipv dat die ukkels nu even naar de voeding kijken, gingen ze allerlei
schroefjes aandraaien ... nee dat helpt.  :sleep: Ze zijn gewoon eigenwijs, en doen net alsof hun alles beter weten.

Maar mijn beslissing is al gevallen ... de Pio gaat eruit, zodra ik geld heb gespaard voor een andere TV.
Voorlopig zit ik er nog aan vast, omdat ik mijn geld de laatste maanden ergens anders aan uit had gegeven.
Het vervelende is; ik heb altijd pech met apparatuur. Hoe goed, of duur ik het ook koop ... het maakt niet uit.
Zie mijn eigen topic, met name van de afgelopen paar jaar. Alle laatste problemen met apparatuur (zoals oa. mijn veel te dure Satelliet receiver)
heb ik er maar niet ingezet. Ik kan er een paar boeken over schrijven. Om depressief van te worden, als ik dat al niet ben.

Het enige war ik wel tevreden mee ben met de Pio, is de beeld-kwaliteit, met oa. zijn Zwart-waarden. Maar anders  :dry:

Maar goed .. we hebben het hier niet over wat voor TV lawaai maakt of niet, maar de beeld-kwaliteit van de Oppo, en die vind ik
persoonlijk; uitstekend. Oppootje in de woonkamer maakt geen lawaai (de 103, met regio Mods), leest nagenoeg alles ... en speelt mijn files netjes af.
Ben er meer tevreden over, dan over de Oppo in de Slaapkamer (al eens uitgelegd in een andere topic, waarom ik dat vind of ervaar),
al heeft die ook een geweldige beeld-kwaliteit.

gsuk

Citaat van: vik op maart  1, 2013, 13:47:54

ik heb ook 2 kuro,s 42 en 60 ook geen probleem
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

papaleo

Vandaar dat ik ook 'Uitzonderingen daar gelaten' had vermeld... ;)

Maar ik zou bv never nooit meer een Panasonic plasma meer aanschaffen,omdat deze panels altijd flikkeren,nu nog steeds en dat vind ik (persoonlijk) vele malen iritanter....en vermoeiender!
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Ronin79

Dat word dan een geweldig iets. Heb naast mijn oren, ook iets met de ogen.
Dan maar geen TV meer. Kijk ik wel naar mijn PC scherm, die in kleuren en resolutie toch al beter is als de Pio
(Pio is beter in de Zwart-Waarden). Maar om dan terug te gaan naar een 27 inch scherm ...... Tja  ;)

Hopelijk is dat geflikker dan bij de nieuwe VT60 afgenomen. Anders wissel je het ene probleem (althans waar ik last van heb)
in voor het ander. Dat schiet dan ook niet echt op. LED wil ik niet in de woonkamer, en OLED is veel te duur.
Dus dan blijft er weinig over qua Plasma. Ja .. LG en Samsung  :dry:

papaleo

JürgenW

Citaat van: papaleo op maart  1, 2013, 16:47:50
Maar ik zou bv never nooit meer een Panasonic plasma meer aanschaffen,omdat deze panels altijd flikkeren,nu nog steeds en dat vind ik (persoonlijk) vele malen iritanter....en vermoeiender!

Ook even ot.
Ik heb de Pana TXP46Z11E al een tijdje en van flikkeren of iets dgls. Nog niets gezien.
Hij blijft dan ook zeker tot een OLED komt (en dat zal nog even duren gezien de prijzen).

Ronin79

Citaat van: papaleo op maart  1, 2013, 16:59:32
Ja,waarom geen Samsung dan...?

Je kunt mij beter vertellen waarom wel.

papaleo

Citaat van: SillentWolf op maart  1, 2013, 19:44:10
Je kunt mij beter vertellen waarom wel.

Neu,daar brand ik mij niet aan...   :-X  :D

Kjelt

even terug on topic
kan het zijn dat de laptop FI doet, dus frames er tussen in voegt?

Raymen

CiteerIs dit verschijnsel dan zo storend?
Met andere woorden zie je het de hele film?
Ik noem het zelf digitalisatie en ik zie het vnl. bij de openings scène van The Dark Knight.

Om precies te zijn op 0:55
http://www.youtube.com/watch?v=0OYBEquZ_j0

Voor het geval er mensen zijn die roepen ja hoor.........joetjoeb.......
Ik heb het echt overal gezien op elke mediaspeler blu ray speler tv plasma lcd beamer of whatever.

Hee alexander.

Ik heb deze scene wel 10 keer terug gekeken. Met de vrouw en zoon, en ik zie er bij mij helemaal niks van.

Ook de vouw en zoon niet.

Ik kijk op een pioneer 600m vanaf een dune prime. Mischien dat die combinatie heel goed is, maar nergens last van hoor.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

papaleo

Ik heb deze scene zojuist even gekeken met èn de Dune Base 3D èn met de Oppo103 via mijn Sony VW90 en dit ziet er op beide echt rete-strak uit,dus ook hier nergens last van.

alexander2

Ik wel dus. ;) :D
Maareh ik let er niet op dus stoor mij niet zo snel aan dit soort dingen.

VlisChris

Citaat van: alexander2 op maart  1, 2013, 00:07:10
...knip...

Als ik naar je plaatje kijk komt er 1 woord in me op: Moiré.

Weer wat anders.

gsuk

Citaat van: Raymen op maart  1, 2013, 23:33:00
Hee alexander.

Ik heb deze scene wel 10 keer terug gekeken. Met de vrouw en zoon, en ik zie er bij mij helemaal niks van.

Ook de vouw en zoon niet.

Ik kijk op een pioneer 600m vanaf een dune prime. Mischien dat die combinatie heel goed is, maar nergens last van hoor.

Mvrg,
Raymen

Ik heb het ook niet kunnen ontdekken bij the dark knight
Maar ik snap wel wat je bedoelt
Ik zal er op letten met andere dingen, ben benieuwd of anderen het dan ook zien

Groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

LittleNinja

Tja, Ik heb de scène meerdere malen gezien en ik zie heeeeeeeel licht "iets", maar dat komt nergens in de buurt van wat er in het topic genoemd wordt, namelijk "bagger beeld".

jurrien1962

We dringen steeds dieper door in de subjectiviteit van waarneming en het aantal parameters dat wisselt wordt steeds groter: anders gezegd: dan is vergelijken eigenlijk onmogelijk geworden.
Dit bleek ook al uit de off topic bespreking van verschillende beeldweergevers.

alexander2

Ik zal het even uiteenzetten want anders loopt het topic echt uit de hand.
Ik heb een bepaalde handicap ( maakt niet uit welke ) maar ik zie dus altijd lichte flikkeringen met name met dat soort scènes.
Ik vergelijk mijn handicap met RBE, sommigen zien niets anderen knipperen veelvuldig met de ogen en zien een regenboog.

MiniClassic

Wat betreft het streamen naar de Oppo BDP103eu.
Ik wil vanaf mijn iMac een map met video's streamen via het thuisnetwerk naar mijn Oppo.
De Oppo ziet mijn iMac wel, maar als ik de gebruikersnaam + wachtwoord invul krijg ik de melding dat hij niet kan inloggen (inlogfout).

Kan iemand hier op het forum mij uitleggen hoe ik dit kan oplossen?