KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

musfed

Mooie fotoserie http://www.my-hiend.com/vbb/showthread.php?3557-Kharma-Elegance-dB7 van de manier waarop Kharma de DB7 verpakt heeft voor vervoer.

En voor diegenen die dit mooi vinden, hierbij het uitpakken van de b&w Nautilus http://www.avbuzz.com/new_home/w/200502/av/bb/nautilus/nautilus2.php.

Dutch & Dutch 8c's

LeonArdusS

Ik was vandaag nog bij Kharma, het was erg druk ivm de show zaterdag bij Rhapsody.
Ik heb naar verschillende zaken geluisterd, geen Kharma maar naar inruil zaken. Alleen de kharma matrix eindblokje hebben we mee gedraaid.
Er stonden een paar leuke inruilers, had ze wel kunnen kopen maar de vrouw zal dan denk ik gaan stuiteren.
Paar leuke Avalons geluisterd. Helemaal niet verkeerd maar iets te up front voor mij.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Midcall

Citaat van: LeonArdusS op maart  6, 2013, 18:28:49
Ik was vandaag nog bij Kharma, het was erg druk ivm de show zaterdag bij Rhapsody.
Ik heb naar verschillende zaken geluisterd, geen Kharma maar naar inruil zaken. Alleen de kharma matrix eindblokje hebben we mee gedraaid.
Er stonden een paar leuke inruilers, had ze wel kunnen kopen maar de vrouw zal dan denk ik gaan stuiteren.
Paar leuke Avalons geluisterd. Helemaal niet verkeerd maar iets te up front voor mij.
Wanneer Avalons te up front klinken dan deugt de versterking (icm de Avalons) niet. Nu is het ook niet voor niets dat de speakers van Kharma wel een stuk hoger staan aangeschreven dan hun versterking.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

chansig

Citaat van: Midcall op maart  6, 2013, 18:41:56
Wanneer Avalons te up front klinken dan deugt de versterking (icm de Avalons) niet.

Ik zou het eerder in de akoestiek zoeken...

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

murena

::)Mijn Kharma 3.2FE 's staan er ook sinds vandaag ( ingeruild )
met black label bas speakers

Eric
kharma DB7-S se en kharma enigma signature bekabeling en Sugden DAP800 en Sugen FBA800 versterkers,
Audio analogue CD

Mr.M

Citaat van: murena op maart  6, 2013, 19:20:39

Eric
en welke heb je nu voor ingeruild?en wat is de ervaring?
gr maz
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

murena

Geen idee , wat kharma ervoor wil hebben, ik heb er na 5 jr luisteren weer dezelfde prijs voor terug gekregen.
Kun je van veel andere merken niet zeggen denk ik !!
Ik heb nu de DB7's , moeten nog inspelen.
Eric
kharma DB7-S se en kharma enigma signature bekabeling en Sugden DAP800 en Sugen FBA800 versterkers,
Audio analogue CD

BuSpu

Citaat van: LeonArdusS op maart  6, 2013, 18:28:49
Staan die inruilers ook online?

Bama

Citaat van: BuSpu op maart  6, 2013, 19:42:22

Doen ze nooit.

Ik heb er nu 3x speakers gekocht en ook iedere keer bij inruil mijn aanschafprijs teruggekregen

murena

nee, dan moet je Peter Bats van Kharma even bellen.
Ze zijn zwart parel effect, 1,5jr geleden is een nieuwe bas speaker ingegaan (  de black label versie)
zien er goed uit, zonder krassen etc..

Eric
Audio analogue CD

Mr.M

mooi upgrade maat, feliciteerd.
klopt inderdaad bij inruil binnen kharma krijg je best  veel terug voor je inruilers. ik vind dat heel netjes van ze en het zorgd ervoor da de klanten binnen blijven.
dat is heel slim van ze.
wat hebben ze toen nieuw gekost, de nieuwe elegane lijn begint bij 10k. die zijn volgen mij de opvolger van de 3 serie.
gr maz
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: BuSpu op maart  6, 2013, 19:42:22
nee bij kharma doen ze niet promoten met de inruilers of tweedehands.inruil doen ze alleen om een verkoop rond te krijgen en klanten tevreden maken en binnen halen.

murena

ik heb ze toen 2e hands gekocht waren 1 jr oud, koste toen 15750 Eu nieuw, ik heb ze toen voor 10 k gekocht.
De DB7 's kosten 20 k
De 3.2 Fe was een fijne speaker, maar ik ben verhuist , en moest een speaker die iets meer in het laag kon leveren.
Eric
Audio analogue CD

Mr.M

de db7sof 9s, heb ik paar weken geleden beluisterd bij kharma dat klonk inderdaad veel voller in het laag dan de elegance serie.was eentje van 30 k.
maar voor die kamer denk ik iet te groot,want de kleine elegance heb ik ook beluisterd in dezelfde kamer en dat was ook heeel mooi.
voor de 10k.

@ eric  is de foto van je nieuwe ruimte of oude?
ik zie het nu pas, je speelt met de matrix voor-eind ombi. mooi setje. a tot z kharma.
mijn collega heeft de laatste set oud matrixen voor /eind gekocht van peter, we gaan het eind volgende week ophalen ,als de nieuwe matrixen binnen zijn, dan mogen ze weg.
laat je niet door het formaat verleiden , ze klinken heel mooi.

murena

Op de foto staan de 3.2 FE 's in mijn huidige woning, en inderdaad zie je de matrix mp-150 eindtrappen, en de m-150 voortrap heb ik ook.

Eric
Audio analogue CD

LeonArdusS

Citaat van: murena op maart  6, 2013, 19:20:39

Eric

Heb ik zien staan, nice!

koen1985

Citaat van: koen1985 op januari 31, 2013, 13:34:49
zou vanavond kijken of ik wat scherpere fotos kan maken

Vanavond is iets later geworden.
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

quattronl

Er moet niet iemand onverwachts de deur open gooien  :crazy:
(of wordt die deur nooit gebruikt?)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

koen1985

Heb deze foto gemaakt tijdens het schoonmaken/poetsen , en dan haal ik ze iets verder van de muur af.
Zo kan ik er mooi omheen lopen zonder mezelf in benarde posities te wringen.
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

jan-rotterdam

Kharma Exquisite Extreme Grand

Groeten Jan

Jumping Jack

Ja maar met die kleine Chinezen vertekenen die foto's toch wat hoor. Die speakers zijn maar 1,5m hoog in werkelijkheid...

:nowink:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

murena

:hmmm:NOU die speakers zijn wel 2 mtr hoog, en ongeveer 400kg stuk.
Audio analogue CD

LeonArdusS

Citaat van: Jumping Jack op maart  7, 2013, 19:58:14
Ja maar met die kleine Chinezen vertekenen die foto's toch wat hoor. Die speakers zijn maar 1,5m hoog in werkelijkheid...
:nowink:

Hahaha Chinezen van 1 meter 15 groot.  :headbanging:

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jan-rotterdam