Marantz NA11S1

Gestart door vanzomereng, januari 1, 2013, 14:06:12

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Citaat van: Rence op december 14, 2014, 10:22:29
Omdat denk ik een streamer van 4k meer in zich heeft dan een versterker van 2k kan laten horen ;)
De Pm 15 is prima maar het begint al bv dat hij niet de juiste connector heeft wat de NA 11 wel heeft(XLR) en zo kunnen we nog wel even doorgaan :(

Altijd weer dat geld. 2K 4K?  :-X  De NA11 koop je voor goed 2K dus dat verschil zie ik niet zo. XLR uit klinkt niet per definitie beter dan RCA uit. Als de NA11 beter klinkt op een PM15 dan de NA8005 dan is de aankoop toch meer dan terecht. Kwa looks sowieso de betere keus.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Rence

Citaat van: Maro op december 14, 2014, 10:34:44
Altijd weer dat geld. 2K 4K?  :-X  De NA11 koop je voor goed 2K dus dat verschil zie ik niet zo. XLR uit klinkt niet per definitie beter dan RCA uit. Als de NA11 beter klinkt op een PM15 dan de NA8005 dan is de aankoop toch meer dan terecht. Kwa looks sowieso de betere keus.

Oke,was mijn mening, verder geen discussie mijnerzijds  :-X
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim NDX2,Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Sony XR-83A80L,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Xander32

Ik blijf mij serieus af vragen of die Na11s1 (of een willekeurig andere streamer van > €2 mille) in het licht van diens verkoopprijs zoveel beter presteren dan een SBT of de mini/micro pc oplossingen?

Recent een Na11s1 mogen beluisteren; klinkt top, ziet er super uit (Marantz Premium), werkt ook prima middels besturing vanaf smartphone/tablet, maar m.u.v. de looks doen eerder genoemde "mindere goden" (?) dat ook.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Maro

Citaat van: Xander32 op december 14, 2014, 11:00:00
Ik blijf mij serieus af vragen of die Na11s1 (of een willekeurig andere streamer van > €2 mille) in het licht van diens verkoopprijs zoveel beter presteren dan een SBT of de mini/micro pc oplossingen?

Recent een Na11s1 mogen beluisteren; klinkt top, ziet er super uit (Marantz Premium), werkt ook prima middels besturing vanaf smartphone/tablet, maar m.u.v. de looks doen eerder genoemde "mindere goden" (?) dat ook.

Je vergeet dat er bij de SBT/mini/micro PC een hele goede dac moet. Wil je het speelniveau van een >2K streamer halen. Dan zit je incl kabeltjes ed ook zo op dat bedrag. Met een goede streamer ben je van veel kastjes, kabeltjes ed af. Net wat je wilt. Met een SBT/mini/micro PC kun je zeker een goed resultaat behalen.
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Klopt Maro, maar als ik naar mijn eigen €1200,- set-up (kijk en) luister, wil ik niet geloven dat een NA11s1 welke het dubbele kost, in het licht van die verkoopprijs, zoveel meerwaarde geeft inzake geluidskwaliteit. Ik kon er dat iig. niet vanaf horen.

Citaat van: Maro op december 14, 2014, 11:38:54
Je vergeet dat er bij de SBT/mini/micro PC een hele goede dac moet. Wil je het speelniveau van een >2K streamer halen. Dan zit je incl kabeltjes ed ook zo op dat bedrag. Met een goede streamer ben je van veel kastjes, kabeltjes ed af. Net wat je wilt. Met een SBT/mini/micro PC kun je zeker een goed resultaat behalen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Maro

Citaat van: Xander32 op december 14, 2014, 11:41:45
Klopt Maro, maar als ik naar mijn eigen €1200,- set-up (kijk en) luister, wil ik niet geloven dat een NA11s1 welke het dubbele kost, in het licht van die verkoopprijs, zoveel meerwaarde geeft inzake geluidskwaliteit. Ik kon er dat iig. niet vanaf horen.

Tja, dat is altijd het geval natuurlijk. Was ook al zo met CD spelers.

Xander32

Edit(visite stond voor de deur, kon slechts kort antwoorden):

Ik ben het niet eens daar waar het cdp's betreffen; daar heb ik duidelijke verschillen ervaren tussen vier verschillende Marantz cdp's tijdens een M&G. En de stap van CD6002 naar CD-1 (Lyngdorf) was fors, maar ook die van laatst genoemde naar mijn huidige SA15s2 LE.

Citaat van: Maro op december 14, 2014, 11:44:35
Tja, dat is altijd het geval natuurlijk. Was ook al zo met CD spelers.

Maro

Citaat van: Xander32 op december 14, 2014, 11:46:18
Daar ben ik het niet mee eens, verschillen tussen cdp's heb ik ervaren.

Dan zou ik lekker bij de SBT blijven toch?

Deleted member

De nieuwe Marantz Hifi app is nu ook op Android beschikbaar.
Stereo-fan for life!

Deleted member

Citaat van: Xander32 op december 14, 2014, 11:41:45
Is natuurlijk ook een momentopname, en daar komt nog bij dat het ook in kleine dingen kan zitten zoals pluggen en bekabeling.

Verder is het natuurlijk ook een kwestie van tuning die een bepaald merk meegeeft aan apparatuur en een eigen smaakvoorkeur. Ik heb bewust voor de NA11 gekozen, hoewel de aanschaf een gok was. Helaas was er gewoonweg geen mogelijkheid om 'm vooraf te beluisteren maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik ken de SBT met een aantal verschillende DACs (Metrum Oktave bijvoorbeeld) en hoewel dat errug goed klinkt is de NA11 sound meer 'mijn geluid'. Ik hou van muziek en voor een groot deel luister ik ook graag technisch naar geluid. Ik wil alles horen, maar wel op mijn manier. Het kan technisch prachtig weergegeven worden, maar als de sound me niet aanspreekt dan blijft muziek emotieloos. De NA11 slaat -voor mij althans- die brug: technisch luisteren, details ontdekken in geluid, maar toch op een emotievolle manier geluid weergeven. Het is nog niet altijd (ik heb het idee dat m'n set de ene keer beter speelt dan de andere keer, wellicht toch nog een kwestie van inspelen?) Maar ik kan intens genieten van de weergave en de combo PM11 / NA11 / Elac.
Stereo-fan for life!

Faxe

Citaat van: Rence op december 14, 2014, 10:33:23
Ja, daar heb je gelijk in :worship: maar ik had je UD in gedachten ;D

De UD 5005 is qua uiterlijk in goed gezelschap van mijn AV reciever  :smile:

Citaat van: Xander32 op december 14, 2014, 11:00:00

Als je een goede DAC hebt is de SBT inderdaad mooie optie. SBT is nieuw niet meer te koop. Een tweedehands SBT+Voeding+bijvoorbeeld een SA-14S1 als DAC is rond de 400 euro goedkoper als een nieuwe NA-11S1. Zelf geef ik dan graag 400 euro meer uit aan een mooie alles in één oplossing.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Deleted member

Citaat van: Faxe op december 14, 2014, 14:13:10
De UD 5005 is qua uiterlijk in goed gezelschap van mijn AV reciever  [emoji2]

Als je een goede DAC hebt is de SBT inderdaad mooie optie. SBT is nieuw niet meer te koop. Een tweedehands SBT+Voeding+bijvoorbeeld een SA-14S1 als DAC is rond de 400 euro goedkoper als een nieuwe NA-11S1. Zelf geef ik dan graag 400 euro meer uit aan een mooie alles in één oplossing.
En dan heb je nog meer voordelen, zoals bijvoorbeeld DSD steaming, wat een SBT niet heeft... ;)
Stereo-fan for life!

Deleted Member 2

Citaat van: technative op december 14, 2014, 14:14:57
En dan heb je nog meer voordelen, zoals bijvoorbeeld DSD steaming, wat een SBT niet heeft... ;)

Dsd zou ook via de touch mogelijk zijn. Of dit een volwaardige oplossing is weet ik niet.

zoldar

Ja het werkt. Ik heb het met een teac aan de praat gekregen. Maar je moet wel eerst de dsd file omzetten naar174 flac. Veel werk en extra ruimte op de hdd.

Dus ik draai nu met jriver. Daar gooi je alles in en het speelt alles af. Zonder poespas.

Die na11 is ook een prachtige usb dsd dac. Kan je met een sbt heel moeilijk realiseren.

Het plaatje zou af zijn als de na11 een volwaarige dsd en lpcm streamer zou zijn.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Deleted member

Citaat van: zoldar op december 14, 2014, 14:30:02
Ja het werkt. Ik heb het met een teac aan de praat gekregen. Maar je moet wel eerst de dsd file omzetten naar174 flac. Veel werk en extra ruimte op de hdd.

Dus ik draai nu met jriver. Daar gooi je alles in en het speelt alles af. Zonder poespas.

Die na11 is ook een prachtige usb dsd dac. Kan je met een sbt heel moeilijk realiseren.

Het plaatje zou af zijn als de na11 een volwaarige dsd en lpcm streamer zou zijn.
De NA8005 kan wel dsd vanaf het netwerk streamen; de NA11 kan dat helaas niet en ik beloof ook niet dat dat gaat komen (door bijvoorbeeld een fw upgrade). Wel jammer inderdaad.

Zonder conversie van DSD files kan de Touch toch geen dsd afspelen? Anders gezegd: als je een computer met Jriver aan de Touch hangt dan gaat dat toch niet werken, of wel?
Stereo-fan for life!

zoldar

Nee. Je gebruikt foobar om de sacd iso te converteren in 174 khz flac. Dan kan de sbt de fie streamen. De usb dac moet vervolgens EN dop protocol kunnen  EN werken met sbt usb.

Heel veel mitsen en maren achter elkaar en een hoop gedoe om dsd te streamen met sbt.

Jriver en een sbt aan elkaar kopellen? Waarom zou je dat willen? Met jriver heb je alle streamer die je nodig gaat hebben.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Deleted member

Citaat van: zoldar op december 14, 2014, 15:19:37
... Jriver en een sbt aan elkaar kopellen? Waarom zou je dat willen? Met jriver heb je alle streamer die je nodig gaat hebben.

Nee , inderdaad... je hebt gelijk.
Maar DSD streaming is dan dus ook een plus voor de NA11 ten opzichte van de SBT, verondersteld dat je er gebruik van gaat maken natuurlijk. Ik heb dan wel een NA11 maar kan niet aan goede DSD muziek op DSD formaat komen. Het meeste is klassiek en jazz, en daar ligt nou net niet mijn interesse. Het zelf rippen in DSD formaat is ook nog eens errug lastig.
Stereo-fan for life!

Xander32

Perfect toch; de set geheel naar eigen smaak en luistergewoonte :thumbs-up:.

En wie weet; indien er een NA14s1 komt, dan zou ik met de door Marcel gehanteerde prijzen wel eens overstag kunnen gaan. Niet om het geluidtechnische gedeelte, wel om de looks en het gemak van alles in één kast.

Maar tot zolang blijf ik volop genieten van mijn houtje-touwtje-SBT-set-up :).

Citaat van: technative op december 14, 2014, 12:52:56
Is natuurlijk ook een momentopname, en daar komt nog bij dat het ook in kleine dingen kan zitten zoals pluggen en bekabeling.

Verder is het natuurlijk ook een kwestie van tuning die een bepaald merk meegeeft aan apparatuur en een eigen smaakvoorkeur. Ik heb bewust voor de NA11 gekozen, hoewel de aanschaf een gok was. Helaas was er gewoonweg geen mogelijkheid om 'm vooraf te beluisteren maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik ken de SBT met een aantal verschillende DACs (Metrum Oktave bijvoorbeeld) en hoewel dat errug goed klinkt is de NA11 sound meer 'mijn geluid'. Ik hou van muziek en voor een groot deel luister ik ook graag technisch naar geluid. Ik wil alles horen, maar wel op mijn manier. Het kan technisch prachtig weergegeven worden, maar als de sound me niet aanspreekt dan blijft muziek emotieloos. De NA11 slaat -voor mij althans- die brug: technisch luisteren, details ontdekken in geluid, maar toch op een emotievolle manier geluid weergeven. Het is nog niet altijd (ik heb het idee dat m'n set de ene keer beter speelt dan de andere keer, wellicht toch nog een kwestie van inspelen?) Maar ik kan intens genieten van de weergave en de combo PM11 / NA11 / Elac.

Xander32

Een begrijpelijke keuze als dat de opties zijn.

Citaat van: Faxe op december 14, 2014, 14:13:10

Faxe

Bij het afspelen van hires flac muziekbestanden hapert de speler bij het inladen van het volgende nummer. Het probleem doet zich volgens mij alleen voor bij 192 kHZ /24 bit flac bestanden. Heb het probleem zowel als ik stream vanaf mijn synology nas als vanaf een USB stick.

Heb het idee dat het afspelen van deze nummers tot gisteravond nog wel goed ging. Heb een harde reset geprobeerd maar dit is niet de oplossing.

Speel ik dezelfde bestanden af via mijn Bluesound Node en gebruik de Marantz alleen als DAC dan gaat het ook goed.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn cq wat ik kan doen om het probleem te verhelpen?

Kan via PM eventueel een linkje sturen naar een bestand met daarin de flac bestanden die de speler niet goed kan afspelen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Hans47

Heb je de laatste firmware geïnstalleerd?

(denk wel maar vraag het toch)

Faxe

Heb vrijdagavond een update van de firmware gedaan. Denk dat dit de laatste versie is.

Faxe

De afgelopen dagen het nodige gedaan om het probleem met 192 kHZ /24 bit flac bestanden. In eerste instantie de Synology NAS van zolder naar de woonkamer verplaatst. Vervolgens de NAS en Marantz via een switch en wat korte netwerk kabeltjes aan elkaar verbonden. Vervolgens transcoderen van FLAC naar WAV op de NAS in de Synology media server aangezet. Resultaat hiervan was het probleem zich al minder vaak voordeed.

Vanavond Minimserver op de NAS geinstalleerd en ook daarop ook transcoderen van FLAC naar WAV aangezet. Heb het idee dat het nu allemaal goed werkt. Als ik verder niks doe op de NAS is de belasting van de CPU en geheugen bijna constant boven de 60%. Als ik wat goed doen op de NAS bij gebruik van de Minimserver hapert de muziek vrijwel iedere keer. Lijkt er per saldo dus op dat mijn NAS niet krachtig genoeg is  :devil:

Heb een DS211j die volgens mij nu 3 jaar oud. Tijd voor iets krachtigers dus kennelijk.

Op de NA-11S1 van een forumlid kon het album waar ik problemen mee had probleemloos worden afgespeeld. Zelfde geldt voor de speler van Marantz Europe.

Wel weer het nodige geleerd van media server, transcoderen en meer van dat soort nutteloze kennis  :xmas:

Deleted member

Welke instellingen heb je op Minimserver precies gedaan?
Stereo-fan for life!

Faxe

Heb de map geselecteerd waarin de muziek staat en daarnaast via MinimWatch op het tabblad System bij stream.transcode dit ingevuld: flac:wav

Op het display van de speler staat nu ook dat er WAV bestanden binnen komen.