Marantz NA11S1

Gestart door vanzomereng, januari 1, 2013, 14:06:12

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Okee, maar daardoor krijgt je NAS hetwel zwaarder. Immers, die moet nu ook hettranscoderenvoor de rekening nemen in plaats van alleen maar het bestand aanleveren. Kan dat geen invloed hebben?
Stereo-fan for life!

Faxe

Lijkt me wel. Maar zo werkt het goed met de NAS die ik heb dus laat het even zo. Kennelijk heeft de NA-11S1 het net even makkelijker doordat er een WAV bestand aangeboden wordt in plaats van een Flac bestand. Heb het nog even nagekeken maar de NAS is al 4 jaar oud.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Rence

Citaat van: Faxe op december 17, 2014, 21:39:56
De afgelopen dagen het nodige gedaan om het probleem met 192 kHZ /24 bit flac bestanden. In eerste instantie de Synology NAS van zolder naar de woonkamer verplaatst. Vervolgens de NAS en Marantz via een switch en wat korte netwerk kabeltjes aan elkaar verbonden. Vervolgens transcoderen van FLAC naar WAV op de NAS in de Synology media server aangezet. Resultaat hiervan was het probleem zich al minder vaak voordeed.

Vanavond Minimserver op de NAS geinstalleerd en ook daarop ook transcoderen van FLAC naar WAV aangezet. Heb het idee dat het nu allemaal goed werkt. Als ik verder niks doe op de NAS is de belasting van de CPU en geheugen bijna constant boven de 60%. Als ik wat goed doen op de NAS bij gebruik van de Minimserver hapert de muziek vrijwel iedere keer. Lijkt er per saldo dus op dat mijn NAS niet krachtig genoeg is  :devil:

Heb een DS211j die volgens mij nu 3 jaar oud. Tijd voor iets krachtigers dus kennelijk.

Op de NA-11S1 van een forumlid kon het album waar ik problemen mee had probleemloos worden afgespeeld. Zelfde geldt voor de speler van Marantz Europe.

Wel weer het nodige geleerd van media server, transcoderen en meer van dat soort nutteloze kennis  :xmas:

Ik heb hetzelde probleem gehad met mijn vorige nas,probleem toen voorgelegd aan Marantz en aan Synology, en allebei hebben ze toen mij aangeraden om een andere nas te proberen,ik heb toen de Synogy 214 play gekocht, probleem was opgelost.
Vraag me niet waarom, ik ben een gebruiker en absoluut niet technisch, dat laat ik aan andere over die er wel verstand van hebben, maar ik was happy ;D
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim NDX2,Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Sony XR-83A80L,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Faxe

Welk model/type NAS had je eerst dan? Wat ik alleen nog niet snap is waarom het ook niet vanaf een USB stick goed werkt. Kan het zijn dat het komt omdat ik alleen maar cheapo USB sticks heb?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Rence

Citaat van: Faxe op december 17, 2014, 22:47:57
Welk model/type NAS had je eerst dan? Wat ik alleen nog niet snap is waarom het ook niet vanaf een USB stick goed werkt. Kan het zijn dat het komt omdat ik alleen maar cheapo USB sticks heb?

Dit is het antwoord wat ik van Marantz kreeg, weet niet of je er wat aan hebt:

Geachte heer van Gemert,

Onze ingeneurs hebben het e.e.a. kunnen testen voor u betreffende de NA11S1 en FLAC bestanden vanaf een QNAP NAS.

Ze hebben hierbij uw bijgevoegde bestand gebruikt om te testen.

Het probleem blijkt te ontstaan via het afspelen via een mobiele app en codering van de media server. De QNAP media server  codeert de bestanden aan de media server kant naar PCM maar aan de kant van de NA11 blijft het WAV. Hierdoor geeft de NA11S1 de foutmelding, omdat de twee bestands formaten niet overeen komen.

Dit is helaas niet iets wat vanuit de NA11S1 aangepast kan worden, maar wat vanuit de media server aangepast zal moet worden.

We zouden daarom moeten aanraden om hierover contact op te nemen met QNAP, of een andere media server te gebruiken, die geen transcoding doet van de bestanden voordat ze uitgestuurd worden.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Marantz Product Support
B&W 802D2

Rence

Citaat van: Faxe op december 17, 2014, 22:47:57

Wat ik ook nog wel weet dat Qnap als antwoord gaf dat het aan de IPad lag maar ook aan evt een android pad!

Ik zal dit antwoord van hun ook nog even opzoeken.

Maar alles werkt nu perfect, mijn nas staat zeker 10mtr van mijn NA en zit met een gewone cat5 kabel aangesloten en speelt probleemloos flac 192 af.

Stuur me anders ook even een pm met een probleem bestand, probeer ik het ook even.
B&W 802D2

Faxe

Snap weinig van de e-mail van Marantz maar als het nu goed werkt is dat ook niet meer zo belangrijk. Er is ook weer een update van Ipad app. Heb hem nog niet geprobeerd.

Faxe

Update voor Ipad App is nog geen succes bij mij. Crashed vrij vaak en de streamer verliest de verbinding met Minim Server op mijn Nas.

bert50

Precies het zelfde op de ipad hier op een Samsung tablet werkt het iets beter .
Maar het haalt het niet bij bubleupnp.

Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

Deleted member

Inderdaad, ook hier hetzelfde resultaat (op Android). App crasht redelijk vaak.

Vind het er ook niet uit zien trouwens. De Remote app werkt beter, ziet er beter uit en kan ook mijn overige Marantz componenten besturen (zoals de SR7008 bijvoorbeeld). Ik zie nog geen reden om de Hifi App te gebruiken... :s
Stereo-fan for life!

bert50

Jammer hoor waarom dat nou niet in een keer goed kan gaan om een app te maken
Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

Faxe

Positieve vind ik wel dat ze vrij snel naar de eerste release een update doen. Betekent in ieder geval dat ze er mee bezig zijn. Hopelijk binnenkort een nieuwe update die weer wat beter is. We hebben gelukkig altijd nog de oude App die het wel goed doet.

Faxe

Vandaag nieuwe Synology DS415+ geinstalleerd. Ding is een stukje sneller dan mijn DS211j :thumbs-up:

Heb nu geen problemen meer met streamen vanaf mijn NAS  ;D

Nog paar keer geprobeerd of de nieuwe Ipad App na de update nog beetje bruikbaar is, maar dat is bij mij in ieder geval niet zo. Of de App crashed, loopt vast of na 1 nummer stopt de speler er mee. Afwachten tot de volgende update dus.

Deleted member

Feli met de aanwinst! Mooi apparaatje, zo'n DS415+ enooi dat het treamen nu vlekkeloos loopt. Feli!

De app werkt ook bij mij nog niet goed, ook op Android niet. Ik gebruik gewoon lekker Bubble uPNP of de Marantz Remote App. Werkt beiden prima, dus ik zie de toegevoegde waarde van die Hifi app niet eigenlijk.
Stereo-fan for life!

Faxe

De Hifi App heeft wel wat meer mogelijkheden volgens mij. Je kunt onder andere nummers van meerdere albums toevoegen aan de afspeelrij.

Deleted member

Kan met Bubble ook hoor. En songteksten laten zien, en covers full screen tonen en muziek streamen naar Chromecast en... ;)
Stereo-fan for life!

Faxe

Heb alleen geen device om Bubble uPNP op te installeren  :unhappy:

Isflicka

Citaat van: Faxe op december 20, 2014, 21:10:07
Heb alleen geen device om Bubble uPNP op te installeren  :unhappy:
Dat is wel een beetje vreemde uitspraak met een DS415+ in huis.....
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Faxe

Ik bedoel de App en niet de server. De laatste kan ik natuurlijk installeren op mijn Synology  :hehe:

Wel jammer trouwens dat nog niet alle programma's beschikbaar zijn voor de DS415+.

Deleted member

Bubble is overigens geen mediaserver, hoor! Het kan bovenop een bestaande mediaserver geplaatst worden zodat extra services geleverd kunnen worden (transcoding, openhome services, enz)
Stereo-fan for life!

Faxe

Op een geleende Asus tablet even gespeeld met BubbleUPnP. Dat maakt dus echt een verschil met de Marantz software. Dit werkt echt mooi  :clapping:

Het is qua response tijden niet helemaal zo snel als een de Bluesound node maar het scheelt niet veel. Maar even kijken wat een Android tablet kost.

Deleted member

Ik kan je een Samsung Note Pro aanbevelen. Echt een heerlijk tablet en scrollen door je library is pure verwennerij!

Wel even goed rondkijken, want de prijsverschillen per winkel zijn aanzienlijk!
Stereo-fan for life!

Faxe

Heb uiteindelijk een cheapo ASUS MeMO Pad 7 ME176CX gekocht voor BubbleUPnP gekocht. Gebruik hem alleen maar als afstandsbediening en dat bevalt prima.

Heb nog wel een vraag over de optische ingang. Als ik mijn bleusound Node op de optische ingang aansluit werkt dat probleemloos. Sluit ik mijn TV aan dan werkt het niet. Mijn TV werkt wel via de optisch uitgang aangesloten op mijn Marantz SR 7005 reciever. Volgens de display op de NA-11S1 komt er ook wel data binnen, maar ik hoor niks  :mad:

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

weradus

Ik zit te dubben - koop ik wel een NA11S1 of niet - zijn er betere alternatieven voor dezelfde prijs ?

H&C Hifi

Citaat van: Faxe op december 30, 2014, 19:49:28
Heb uiteindelijk een cheapo ASUS MeMO Pad 7 ME176CX gekocht voor BubbleUPnP gekocht. Gebruik hem alleen maar als afstandsbediening en dat bevalt prima.

Heb nog wel een vraag over de optische ingang. Als ik mijn bleusound Node op de optische ingang aansluit werkt dat probleemloos. Sluit ik mijn TV aan dan werkt het niet. Mijn TV werkt wel via de optisch uitgang aangesloten op mijn Marantz SR 7005 reciever. Volgens de display op de NA-11S1 komt er ook wel data binnen, maar ik hoor niks  :mad:

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Waarschijnlijk stuurt je TV een DD signaal uit. kijk even in de setting van je tv of je dit gewoon kan converteren naar 2.0 pcm