Marantz NA11S1

Gestart door vanzomereng, januari 1, 2013, 14:06:12

Vorige topic - Volgende topic

vanzomereng

Deze streamer van Marantz, die ook als externe Dac is te gebruiken,
lijkt me ook wel interessant  Marantz NA11S1  :bigsmile:
(past mooi bij de rest van mij set)

Ik heb hem nog niet gezien in de winkel en staat ook nog niet op de Marantz.nl site maar
al wel in de folder --> gaat 2.999 euro kosten

FLAC 192/24, WAV 192/24 Daten-Wiedergabe
Gapless playback Unterstützung
192kHz/24bit High Current Audiophile D/A Konverter
Internet Radio und Netzwerk-Streaming
Kabelloses Music Streaming vom PC/MAC oder anderen iDevices
Aktuelle Prozessorgeneration PEC777f3
Analoge Audio-Schaltkreise mit Marantz HDAM-SA2 und HDAM
USB-Typ-B arbeitet asynchronen mit bis zu 192kHz/24bits
Rauscharmes LCD-Display
USB-A auf der Front für die Wiedergabe von einem iPod oder USB-Massenspeicher
Made for iPod / iPhone
DNLA Version 1.5 zertifiziert
DAC-Modus mit 3 Digital-Eingängen (USB-B, koaxial, optisch)
XLR-Ausgang
App-Bedienung
Gewicht 16,5 kg

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

H&C Hifi

Is al een maand of 7 bekend dat deze komt.
Alleen omdat de geluidskwaliteit niet goed genoeg bleek heeft marantz het ding weer uitelkaar getrokken en zijn ze opnieuw begonnen (dus ontzettend vertraagd)
Met een beetje geluk zal deze in Maart uitgeleverd worden, maar kan ook goed nog later dit jaar worden..

Gr,

Marcel

twani

PHiX

Of kritisch, andere bedrijven zouden het zo op de markt gooien.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

vanzomereng

Citaat van: PHiX op januari  1, 2013, 14:56:00
Of kritisch, andere bedrijven zouden het zo op de markt gooien.
Denk ik ook...

Dit belooft m.i.z. alleen maar goeds en zal Marantz de Linn- en Naim-knakkers eens een poepertje laten raken
hoe goed je een streamer in het hogere middensegment moet maken  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

twani

Het wordt na een jaar of 5 dominantie op het gebied van "high quality" streaming van beide merken ook wel eens een tijd voor een beetje concurrentie in dat segment....

Of Marantz dat lukt? We gaan het zien....

YamahaRXV

Citaat van: VANZOMERENG op januari  1, 2013, 17:03:10
Denk ik ook...

Dit belooft m.i.z. alleen maar goeds en zal Marantz de Linn- en Naim-knakkers eens een poepertje laten raken
hoe goed je een streamer in het hogere middensegment moet maken  ;D

Aha, doelde je hier misschien op in je reactie in het topic van twani ?  :D (m.b.t. de Linn MDS/ADS streamers)

Maar voor zo,n € 3000,00 moeten ze toch aardig aan de bak hoor bij Marantz...... :pompom:
Van mij mogen ze hoor, net zoals ik hoop dat de nieuwe NAD M50 het goed gaat doen.
Laat de "concurrentie" het maar goed doen, komen de prijzen van de gevestigde orde ook misschien wel in het gedrang  :tongue2:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik moest het ook 2x lezen Jan ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari  1, 2013, 20:01:18
Ik moest het ook 2x lezen Jan ;)

;)

Ik draag het merk Marantz een warm hart toe; ben eigenlijk altijd wel een liefhebber geweest van het merk. Toch is de NA 7004 volgens mij nooit echt een verkoopsucces geworden.
De nieuwe Marantz NA-S11 S1 heeft dus (eindelijk) gapless playback ?
Persoonlijk vind ik het op z,n zachtst gezegd bijzonder dat er nog zoveel merken "stoeien" met het gapless probleem..... :dontgetit:

Zelfde verhaal met de Cambridge Audio Stream Magic en het nog niet gapless kunnen spelen.
Deze toch zeker niet verkeerde streamer heb ik een tijdje geleden horen spelen i.c.m. een dac die ik persoonlijk zeer hoog heb staan en ook heb kunnen testen.
Al met al was de combi CA Stream Magic en betreffende dac een nog geen € 2000,00 kostende combi, maar presteerde m.i. wel boven hun prijsniveau  :crazy:
Het hoeft dus zeker niet altijd een Linn of Naim streamer te zijn wil het goed kunnen klinken.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op januari  1, 2013, 20:29:38
;)

Ik draag het merk Marantz een warm hart toe; ben eigenlijk altijd wel een liefhebber geweest van het merk. Toch is de NA 7004 volgens mij nooit echt een verkoopsucces geworden.
Persoonlijk vind ik het op z,n zachtst gezegd bijzonder dat er nog zoveel merken "stoeien" met het gapless probleem..... :dontgetit:

Zelfde verhaal met de Cambridge Audio Stream Magic en het nog niet gapless kunnen spelen.
Deze toch zeker niet verkeerde streamer heb ik een tijdje geleden horen spelen i.c.m. een dac die ik persoonlijk zeer hoog heb staan en ook heb kunnen testen.
Al met al was de combi CA Stream Magic en betreffende dac een nog geen € 2000,00 kostende combi, maar presteerde m.i. wel boven hun prijsniveau  :crazy:
Het hoeft dus zeker niet altijd een Linn of Naim streamer te zijn wil het goed kunnen klinken.
Gapless ja of nee heeft volgens mij heel erg te maken met het soort chip dat een merk gebruikt...

vanzomereng

Citaat van: twani op januari  1, 2013, 20:32:23
Gapless ja of nee heeft volgens mij heel erg te maken met het soort chip dat een merk gebruikt...
Wellicht, alhoewel er ook diverse streamers zijn die aanvankelijk niet gapless afspeelde maar inmiddels
(of staande) met wat firmware-updates dit wel kunnen.

vanzomereng

Citaat van: YamahaRXV op januari  1, 2013, 19:58:58
Aha, doelde je hier misschien op in je reactie in het topic van twani ?  :D (m.b.t. de Linn MDS/ADS streamers)

Niet specifiek hoor  :butbut:

Aurender, Ayon, T&A, Yamaha, Nad, Project heeft een duurdere variant net uit met buis, MBL, AVM etc...

D25

Citaat van: YamahaRXV op januari  1, 2013, 20:29:38
;)

Dit is niet helemaal juist....

Bij de introductie speelde de SM6 niet gapless, maar na de update van een paar weken later wel. Helaas ging dat wel ten koste van de mogelijkheid 192Khz bestanden af te spelen.  :dry:

En ik kan het weten want ik heb de Stream Magic thuis staan.

De Marantz NA11 is een mooi product, maar:

- heeft geen ingebouwde volumeregeling (soort van voorversterker)
- Kan niet Wireless

Helaas dus voor mij geen serieuze opvolger van de Cambridge. Eentje die daar wel voor in aanmerking komt is de Naim NAC-N 172 XS  :)

vg Dennis.

YamahaRXV

Citaat van: dennisgaal op januari 10, 2013, 16:18:41
Dit is niet helemaal juist....

Bij de introductie speelde de SM6 niet gapless, maar na de update van een paar weken later wel. Helaas ging dat wel ten koste van de mogelijkheid 192Khz bestanden af te spelen.  :dry:

En ik kan het weten want ik heb de Stream Magic thuis staan.

De Marantz NA11 is een mooi product, maar:

- heeft geen ingebouwde volumeregeling (soort van voorversterker)
- Kan niet Wireless

Helaas dus voor mij geen serieuze opvolger van de Cambridge. Eentje die daar wel voor in aanmerking komt is de Naim NAC-N 172 XS  :)

vg Dennis.

Dat zijn mooie ontwikkelingen dan  ;)
Van de 192 Khz bestanden niet meer af kunnen spelen heb ik inderdaad kunnen lezen op wat engelse fora.  Wel jammer natuurlijk....  :(

Robino

Voor de Pioneer N50 en N30 komt begin februari een update waardoor o.a. eindelijk gapless.

Alco

CiteerHelaas dus voor mij geen serieuze opvolger van de Cambridge. Eentje die daar wel voor in aanmerking komt is de Naim NAC-N 172 XS
Besef wel dat je daar ook nog een Naim eindversterker voor nodig hebt.
(de NAC-N172 XS is een streamer + voorversterker in 1 behuizing)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

D25

Citaat van: Alco op januari 12, 2013, 19:41:26
Besef wel dat je daar ook nog een Naim eindversterker voor nodig hebt.
(de NAC-N172 XS is een streamer + voorversterker in 1 behuizing)

Kun je daar niet een eindversterker van een willekeurig merk op aansluiten? Lijkt me toch sterk dat het alleen een Naim kan zijn...

vg Dennis.

twani

Nou, daar komt ie dan hoor: € 3999,- :crazy:   Zijn ze helemaal gek geworden bij Marantz.....

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart  5, 2013, 23:03:39
Nou, daar komt ie dan hoor: € 3999,- :crazy:   Zijn ze helemaal gek geworden bij Marantz.....

Blijkbaar wel..... :-X  In nog geen 3999 jaar wat mij betreft  :nowink:
Als de prijs/kwaliteit verhouding dan toch mank moet gaan dan nog liever wat meer uitgeven en meteen voor een Linn Akurate DS gaan. Weet je in ieder geval wel zeker dat je voor een hoop centjes wel een zeer goed klinkend product in huis heb met jarenlange bewezen kwaliteit  ;)

Maro

Denk dat een hier actief zijnde sponsor hem binnen een week beneden de €3000,- aan gaat bieden.  :D.

Mooi ding hoor maar als ik ga upgraden ga ik voor de Meridian Soloos.   :wub:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vanzomereng

3999 euro is voor alleen een streamer, een boel geld maar deze Marantz is (moet) ook als externe
DAC fungeren in het hogere prijssegment en dan zou het een gerechtvaardige prijs kunnen zijn.
Of ie het dan echt waard is.... :butbut:  dan gelden de zelfde wetten als bij alle andere merken/typen,
dit moet iedereen zelf beoordelen  :notify:

Maar t.z.t. gaat 1 v/d sponsoren hiero voor deze NA11S een powerbuy organiseren en dan kunnen we
hem voor 1.975 euro kopen  :D   (hoop ik)

John Wx

Citaat van: twani op maart  5, 2013, 23:03:39

Altijd naar H en C prijzen vragen  :P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

John Wx

Als je een mooie premium lijn heb en je bent gevoelig voor iets uit die lijn dan word het verkocht, ze hebben erover na gedacht net zoals vroeger de ST17 tuner was gewoon de ST6000 met andere kast net zo leeg
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

vanzomereng

Er komt op korte termijn de opvolger v/d Marantz NA7004 en deze heet...........NA7005

Als die spotify aan boord heeft en gapless-play, ik denk het wel.....
moet ik me wel erg bedwingen  :bigsmile:

John Wx

Citaat van: VANZOMERENG op maart  6, 2013, 08:56:05
Er komt op korte termijn de opvolger v/d Marantz NA7004 en deze heet...........NA7005

Als die spotify aan boord heeft en gapless-play, ik denk het wel.....
moet ik me wel erg bedwingen  :bigsmile:

behalve het aantal kilo's of het moet geheel koper zijn (die prijzen stijgen dus investering in de toekomst) zie ik haast geen verschil behalve de 192 ipv 96 qua specs maar ja het is geen top line dan