Marantz NA11S1

Gestart door vanzomereng, januari 1, 2013, 14:06:12

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

Ik ben bang dat ik toch gelijk heb: even van een site van een verkoper van dat spul:

Met een set powerline-adapters, ook wel homeplugs of ethernet over power (EoP) genoemd, leg je in no-time een computernetwerk aan via het bestaande elektriciteitsnet in huis. Een powerline-netwerk is een gemakkelijk alternatief voor een bedraad en draadloos netwerk. Het aanleggen van een bedraad netwerk kost namelijk veel tijd en moeite en een draadloos netwerk dekt niet altijd de hele woning. Met een set powerline-adapters leg je in enkele minuten een thuisnetwerk aan dat in veel gevallen sneller is dan een draadloos netwerk en minder gedoe geeft dan het aanleggen van een bedraad netwerk.

En dat is wat ik absoluut niet wil bij mijn mooie set...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

H&C Hifi

Dan sluit je hem toch aan bij een stopcontact in de buurt van de set.
Er zijn trouwens ook kastjes die gewoon echt contact maken via wifi, deze moet je via je pc alleen even configureren.

het is altijd mogelijk  ;)

En nog iets.. er zijn ook klanten die zeggen verschil te kunnen waarnemen tussen verschillende CAT kabels..
Als ze dat al horen wil je natuurlijk geen wifi signaal binnenkrijgen.. ook zal een ingebouwde ontvanger/zender altijd storing veroorzaken en dat
is wel het laatste wat ze in zo'n machine willen hebben.. extern of bedraad is echt veruit de beste optie.

Gr,

Marcel

BJF

Airport Express aanschaffen. in een stopcontact in de buurt doen, ethernetdraadje tussen versterker en AE, et voilà.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

mtissink

Ik heb hem gister mogen horen op de audiobeurs in Veldhoven. Aangeprezen door niemand minder dan Ken himself! Dit natuurlijk in een set met de 'nieuwe' PM11-s3. Ondanks het laag zeer aanwezig was (probleem van de ruimte/zitplek) toch ongelofelijk wat voor een ruimte die set wist te creëren. Meters breed en vooral ook meters hoog podium! (En dit ondanks de niet echt high-end speakers, Boston accoustics m350)

Na de verbouwing toch maar eens rondkijken voor een mooie streamer/DAC voor in m'n set ter vervanging van m'n Squeezebox Touch!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

Citaat van: mtissink op april  7, 2013, 08:58:54
Ik heb hem gister mogen horen op de audiobeurs in Veldhoven. Aangeprezen door niemand minder dan Ken himself! Dit natuurlijk in een set met de 'nieuwe' PM11-s3. Ondanks het laag zeer aanwezig was (probleem van de ruimte/zitplek) toch ongelofelijk wat voor een ruimte die set wist te creëren. Meters breed en vooral ook meters hoog podium! (En dit ondanks de niet echt high-end speakers, Boston accoustics m350)

Na de verbouwing toch maar eens rondkijken voor een mooie streamer/DAC voor in m'n set ter vervanging van m'n Squeezebox Touch!

Opvallen met die hogh res streaming (dsd) : decoderen liet Ken over aan jiver p zijn notebook....aangesloten met een audioquest usb kabel.....

vanzomereng

In het duitse blad audio wordt de NA11S1 zeer goed getest

-"Analoge klang"  138 klankpunkte
- Preis/leistungverhaltnis "Uberragend"
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Tja... voor wat het waard is... In deze prijsklasse zijn er echt geen slechte audiospullen meer.

vanzomereng

Citaat van: jazzman op mei 12, 2013, 16:48:04
Tja... voor wat het waard is... In deze prijsklasse zijn er echt geen slechte audiospullen meer.

klopt  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Ook ik heb hem gehoord in Veldhoven. Het is mij geen 4000 euri waard, dan nog liever de SA11-S3, mijn dedicated audio PC kan gelijk via USB gekoppeld worden...

H&C Hifi

Citaat van: jazzman op mei 12, 2013, 17:34:30
Ook ik heb hem gehoord in Veldhoven. Het is mij geen 4000 euri waard, dan nog liever de SA11-S3, mijn dedicated audio PC kan gelijk via USB gekoppeld worden...

Voordeel is dat hij bij lange na geen 4000,00 kost  ;)

mtissink

Citaat van: HcHifi.nl op mei 13, 2013, 09:54:25
Voordeel is dat hij bij lange na geen 4000,00 kost  ;)
Nee.., bij jou ongeveer 3000. Nog steeds wel een bak geld, maar het overwegen waard.

H&C Hifi

Citaat van: mtissink op mei 13, 2013, 11:09:02
Nee.., bij jou ongeveer 3000. Nog steeds wel een bak geld, maar het overwegen waard.

Je mag deze gewoon in het rijtje van de mooiste streamers van het moment plaatsen.. veel beter als dit gaat het op het moment nog niet worden.
Het blijft idd een hoop geld, dat wel.

mtissink

Misschien..., ik hoop over een paar maanden (na de verhuizing/verbouwing) een mooie PM11-s3 / NA11-s1 set neer te kunnen zetten.
Eens kijken hoe het er dan budgettechnisch voorstaat.
Ben zeer benieuwd hoe dat gaat klinken met mijn speakers

quattronl

Citaat van: mtissink op mei 13, 2013, 16:51:47
Misschien..., ik hoop over een paar maanden (na de verhuizing/verbouwing) een mooie PM11-s3 / NA11-s1 set neer te kunnen zetten.
Mooi vooruitzicht!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

:thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Lumin U2  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

H&C Hifi

Mooie combi hoor, ik ga over 2 weken hier ook zo'n setje aansluiten.

Gr,

Marcel

Eddye

Citaat van: HcHifi.nl op mei 13, 2013, 19:32:42
Mooie combi hoor, ik ga over 2 weken hier ook zo'n setje aansluiten.

Gr,

Marcel
Prive of als demo?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

KlipschHT

Hopelijk eindelijk wat concurrentie voor de linn en naim stremers. Ben benieuwd of de app ook een beetje goed werkt.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , Naim HiCap DR (2019) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Naim Headline 2 + TeddyCapPlus (2021) , Philips X2HR, Harbeth Compact 7ES-3 XD, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021), PS5, Nintendo Switch

vanzomereng

Citaat van: JeroenGRT op mei 13, 2013, 20:44:28
Hopelijk eindelijk wat concurrentie voor de linn en naim stremers. Ben benieuwd of de app ook een beetje goed werkt.

Vergeet T&A niet zo wel in het middensegment als in de topliga

Isflicka

Citaat van: JeroenGRT op mei 13, 2013, 20:44:28
Ken Ishiwata had in München zowel voor Android als voor de Ipad de nieuwste beta app meegenomen en daar was niets op aan te merken. Ken was dit keer erg toegankelijk en heeft ook nog wat tips gegeven voor mijn eigenbouwstreamer.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Deleted member

Citaat van: Isflicka op mei 14, 2013, 08:08:04
Ken Ishiwata had in München zowel voor Android als voor de Ipad de nieuwste beta app meegenomen en daar was niets op aan te merken. Ken was dit keer erg toegankelijk en heeft ook nog wat tips gegeven voor mijn eigenbouwstreamer.

Dan hoop ik dat die snel uit gaat komen, want voorlopig is er nog helemaal geen iPad app en het enige alternatief is dus de iPhone app te gebruiken. Die is niet alleen traag, maar ook nog eens erg onhandig. Ik snap niet dat ze dit zo uitbrengen. Ze hebben al een jaar extra de tijd gehad om een mooie app te ontwikkelen, en dan nog leveren ze dit.

Op het apparaat zelf is verder niet aan te merken! Wat een topdoos!  :inlove: Ongelofelijke soundstage, en precies dat beetje aanzetten in het laag waar ik kippevel van krijg! Heerlijk gewoon!

Het is maar dat de kids op bed liggen, want anders was ik nu nog op volle oorlogssterkte aan het spelen!  :D
Stereo-fan for life!

Deleted Member 2

Citaat van: Isflicka op mei 14, 2013, 08:08:04
Ken was dit keer erg toegankelijk en heeft ook nog wat tips gegeven voor mijn eigenbouwstreamer.

Daar ben ik wel zeer nieuwsgierig naar. Wil je al iets daarover los laten?

Glareskin

Citaat van: HcHifi.nl op mei 13, 2013, 13:35:57
Je mag deze gewoon in het rijtje van de mooiste streamers van het moment plaatsen.. veel beter als dit gaat het op het moment nog niet worden.
Het blijft idd een hoop geld, dat wel.
Ter indicatie: hier staat die dan. Speelt nog niet helemaal op Klimax en Akurate niveau maar beter dan de Akurate DSM. Een hele goede prestatie! Als je dan kijkt dat de ADS/1 5500 kost is 4000 een heel redelijke prijs, gezien het feit dat hij qua klank al tegen de Akurate aanschurkt. Het blijft natuurlijk afwachten of de Marantz ook alle features en de openheid van de Linn spelers biedt... Dat verhaal over de app die er nog niet is bevalt me bijvoorbeeld niet. Maar toch: met 138 punten alleen nog 3 veel duurdere Linn spelers en een veel duurdere T&A voor zich.  :worship: Laten we hopen dat ze het qua software en compatibiliteit nou niet af laten weten.

twani

Mooie speler is het, de punten en prijzen zou ik even laten voor wat het is. We weten allemaal hoe de Lumin klinkt die er vlakbij staat :nopompom:

Stop met lezen en ga ervan genieten ;)

Deleted member

Had vanmorgen nog even wat verplichtingen, maar ik ga er vanmiddag weer lekker van genieten!
Stereo-fan for life!