Marantz NA11S1

Gestart door vanzomereng, januari 1, 2013, 14:06:12

Vorige topic - Volgende topic

vanzomereng

Nog ff gegoogled op marantz NA15S1

>:(  :(  :-[
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Hans47

Ach zoals met alle hoog end audio, wat een gek er voor geeft :-) en wil betalen

Is ook niet belangrijk, als je er plezier van hebt en of kunt krijgen lekker doen.....

Pjotr27

Ik blijf het meest opmerkelijke het prijsverschil met de USA vinden, 3499 dollar of 3999 euro scheelt toch aardig wat geld... (3499 dollar is net geen 2700 euro)
Zelfs met de hogere BTW hier scheelt het altijd nog 800 euro.

Wel heel mooi, hij gaat ook DSD afspelen, dat is iets wat wel een pre is ten opzichte van heel veel concurrenten...
Zo te zien geen wifi, maar daar kan ik me in vergissen, dat is wel weer jammer...

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

H&C Hifi

Citaat van: Pjotr27 op maart  6, 2013, 14:47:49
Ik blijf het meest opmerkelijke het prijsverschil met de USA vinden, 3499 dollar of 3999 euro scheelt toch aardig wat geld... (3499 dollar is net geen 2700 euro)
Zelfs met de hogere BTW hier scheelt het altijd nog 800 euro.

Wel heel mooi, hij gaat ook DSD afspelen, dat is iets wat wel een pre is ten opzichte van heel veel concurrenten...
Zo te zien geen wifi, maar daar kan ik me in vergissen, dat is wel weer jammer...

De adviesprijs lag vorig jaar ook nog op 2995,00 Euro kan goed zijn dat de prijs daar nog word aangepast.

Gr,

marcel

Thermaltaker

Mij was de discrepantie tussen de prijs in de VS en hier in NL ook al opgevallen, temeer omdat die er bij de PM-11S3 en de SA-11S3 niet is; deze prijzen liggen wel in lijn, qua wisselkoers en BTW

Waarschijnlijk betalen we een "uitstelpremie" in Europa ;)

Maro

Ach, die adviesprijzen van Marantz zijn al jaren een lachertje...kijk maar naar de SA en PM11s3 en de laatste SR's. Vandaag zus en morgen zo....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op maart  6, 2013, 22:53:01
Ach, die adviesprijzen van Marantz zijn al jaren een lachertje...kijk maar naar de SA en PM11s3 en de laatste SR's. Vandaag zus en morgen zo....
...   volgens mij zijn er betreft adviesprijzen geen wijzigingen geweest m.b.t. de Sa11s3 en de PM11s3   ... Wel de verkoopprijzen die fluctueren. Maar daar heb ik als potentiele koper geen enkele moeite mee 8).

Betreft die streamert van Marantz;
daar ga ik never nooit niet zo'n bedrag voor neertellen. Daar zijn denk ik, zonder dat ik het ding heb gezien of gehoord wel gelijkwaardige / betere alternatieven voor minder.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Lumin U2  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

quattronl

Ik ben zeker van eenheid in een systeem maar dit soort bedragen gaan nergens over. Oftewel: ik heb het er never nooit voor over.
Heb nu een gemodde SBT (toolbox/EDO) met leuke DAC en dat vind ik, helemaal voor dit geld, meer dan prima klinken.
Kan het beter? Vast wel. Maar daar heb ik geen grote bedragen voor over.

Zelfde met een cd-speler. Zou dolgraag de bij mijn PM15S2-LE matchende SA willen hebben alleen draai ik geen enkele cd meer. Wordt dan een duur stukje kunst.

Dus deze NA wordt weer iets voor de happy few. Prima hoor, als je het geld er voor (over) hebt, lekker doen!  ;D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

StefaanD

Citaat van: VANZOMERENG op maart  6, 2013, 08:56:05
Er komt op korte termijn de opvolger v/d Marantz NA7004 en deze heet...........NA7005

Als die spotify aan boord heeft en gapless-play, ik denk het wel.....
moet ik me wel erg bedwingen  :bigsmile:

Zou beter in mijn straatje passen, in verhouding met de set die ik hier zelf heb. De NA11S is me echt te duur.

Maar dan moet die NA7005 wel ALAC aankunnen want dat is het overgrote deel van mijn verzameling. De NA7004 ondersteund voor zover 'k kan zien geen ALAC.

xlr8

Citaat van: quattronl op maart  7, 2013, 08:53:15
Ik ben zeker van eenheid in een systeem maar dit soort bedragen gaan nergens over. Oftewel: ik heb het er never nooit voor over.
Heb nu een gemodde SBT (toolbox/EDO) met leuke DAC en dat vind ik, helemaal voor dit geld, meer dan prima klinken.
Kan het beter? Vast wel. Maar daar heb ik geen grote bedragen voor over.

Zelfde met een cd-speler. Zou dolgraag de bij mijn PM15S2-LE matchende SA willen hebben alleen draai ik geen enkele cd meer. Wordt dan een duur stukje kunst.

Dus deze NA wordt weer iets voor de happy few. Prima hoor, als je het geld er voor (over) hebt, lekker doen!  ;D

Precies, zou voor mij ook totaal geen meerwaarde hebben... zeker als je je ook nog door de geruchtenmachine moet worstelen dat het wel eens (als basis) om een opgepoetste NA7004 gaat.
Van dat ding was de verkooprijs in de 1e instantie ook 799,- en een half jaar later werden ze overal gedumpt voor 499,- met uitzonderingen zelfs bij geselecteerde 'vakzaken' voor  399,-  :-\

Pjotr27

Weet iemand al of er toch een mogelijkheid is de Na-11s1 aan je wifi netwerk te hangen?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

johan d

Je hevt met deze mooie streamer toch ook wel album art ter beschikking... enzo ja, waar..?

Mordante

Citaat van: dennisgaal op januari 10, 2013, 16:18:41

De Marantz NA11 is een mooi product, maar:

- heeft geen ingebouwde volumeregeling (soort van voorversterker)
- Kan niet Wireless

Wat de een een nadeel vind is voor voor de ander een voordeel.

Eddye

Citaat van: Pjotr27 op april  4, 2013, 11:04:12
Weet iemand al of er toch een mogelijkheid is de Na-11s1 aan je wifi netwerk te hangen?
Uit de review op Hifi .nl
Citeer
Marantz kiest er ondubbelzinnig voor om deze netwerkspeler niet te voorzien van een WiFi ontvanger voor een draadloze verbinding met je netwerk. De reden daarvoor is simpel: WiFi is volgens Marantz leuk en aardig om een beetje te internetten of om documenten naar je printer te sturen, maar niet om hoogwaardige audiosignalen te transporteren.

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Pjotr27

Citaat van: Eddye op april  5, 2013, 10:55:31
Uit de review op Hifi .nl

Tja een gemiste kans... om hem nu te bedienen moet je er een Lan kabel naar toe trekken...
En ik ken heel veel mensen waar dat niet zo makkelijk is en die dat niet willen...

Eddye

Ja, dat vind ik ook.
Jammer dat men niet gewoon een buffer van een paar honder MB plaatst om Wifi perikelen op te vangen, probleem opgelost lijkt me.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

H&C Hifi

Dat is toch gemakkelijk optelossen...
Je hebt tegenwoordig van die doosjes die je in je stopcontact steekt deze maakt verbinding met je router en kan je dmw van een utp kabeltje weer aan je netwerkspeler hangen.. probleem opgelost ;)
zo'n ding noemen ze een powerline adapter.

Gr,

Marcel

Pjotr27

Citaat van: HcHifi.nl op april  5, 2013, 13:54:03
Dat is toch gemakkelijk optelossen...
Je hebt tegenwoordig van die doosjes die je in je stopcontact steekt deze maakt verbinding met je router en kan je dmw van een utp kabeltje weer aan je netwerkspeler hangen.. probleem opgelost ;)
zo'n ding noemen ze een powerline adapter.

Gr,

Marcel

Tja ik weet niet of een internetsignaal door de stroomkabels van mijn stereo wel zo`n succes is...
Komt er wel erg veel vervuiling binnen...

Lightspeed

Citaat van: Pjotr27 op april  5, 2013, 11:40:12
Tja een gemiste kans... om hem nu te bedienen moet je er een Lan kabel naar toe trekken...
En ik ken heel veel mensen waar dat niet zo makkelijk is en die dat niet willen...
Tja ehhh, als je zo'n bedrag kan/wil neertellen voor dergelijk apparaat dan zal een goed & stabiel netwerk d.m.v. utp-kabel in huis toch niet zo'n probleem moeten zijn.
Ook hebben de meeste nieuwere TV's en BD-spelers ook een netwerk nodig, dus kun je gelijk een '5 poort switch' achter je set plaatsen.

En als ik zo die review op hifi.nl lees dan valt het toch een beetje tegen dat de bediening niet helemaal op orde is en dat 'ie best mooi geluid geeft dat zal zeker zo zijn.  :hmmm:
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Maro

Hebben ze bij Marantz dat niet gapless spelen nu ook eens opgelost?
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

gast2018

Citaat van: Lightspeed op april  5, 2013, 15:14:46
Tja ehhh, als je zo'n bedrag kan/wil neertellen voor dergelijk apparaat dan zal een goed & stabiel netwerk d.m.v. utp-kabel in huis toch niet zo'n probleem moeten zijn.
Ook hebben de meeste nieuwere TV's en BD-spelers ook een netwerk nodig, dus kun je gelijk een '5 poort switch' achter je set plaatsen.

idd maar er zijn veel meer merken die bewust kiezen voor een niet wifi verbinding.

Pjotr27

CiteerTja ehhh, als je zo'n bedrag kan/wil neertellen voor dergelijk apparaat dan zal een goed & stabiel netwerk d.m.v. utp-kabel in huis toch niet zo'n probleem moeten zijn.

In een 16e eeuws middeleeuws huis valt het niet mee.... daar hebben ze niet zo`n mooi buizensysteem als in een nieuwe woning... bij mij is het dus wel een probleem...
Ik ben serieus aan het overwegen de Marantz te kopen maar dan moet er wel een goede wifi oplossing zijn...
En niet via het lichtnet...  :tongue2:

Maro

Volgens mij begrijp jij Marcel verkeerd. Dat kastje moet stroom hebben maar het internet gaat via wifi naar dat kastje en dan met een kabel naar de NA. Niet dat je netwerk over je contactdozen gaat wat overigens ook gewoon probleemloos kan.

Pjotr27

Citaat van: Maro op april  5, 2013, 17:00:03
Volgens mij begrijp jij Marcel verkeerd. Dat kastje moet stroom hebben maar het internet gaat via wifi naar dat kastje en dan met een kabel naar de NA. Niet dat je netwerk over je contactdozen gaat wat overigens ook gewoon probleemloos kan.
Is dat zo? Ik dacht altijd dat die kastjes via de stroomkabels het internetsignaal verstuurden en niet via wifi....
Maar er is vast wel een medeforummer die het precies weet...
Als het zo is als jij het zegt dan is er geen probleem meer met de Marantz ( afgezien van wat schoonheidsfoutjes wat betreft de bedieningsapp...)

quattronl

Idd, er wordt een dedicated wifi verbinding opgezet tussen die 2 kastjes.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die verbinding heel wat sneller is dan je reguliere wifi.
Qua snelheid en betrouwbaarheid zit het tussen je eigen wifi signaal en bedraad netwerk in.

Die powerline adapters zijn er ook in verschillende snelheden maar voor audio only is de langzaamste al meer dan voldoende.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW