beamer benq w1070

Gestart door stevenvanaller, december 11, 2012, 11:14:54

Vorige topic - Volgende topic

MechanicalAnimal

Citaat van: Ggalf op januari 29, 2013, 19:36:40
Probleem is nu dat ik mijn quad (don't ask) net verkocht heb  :pompom:

WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHHAHAAAAAAAAAAAA!

kijk, dat je met een VS700 omvalt....okay....maar zo'n ZXR houd je toch wel rechtop? of heb je daarom voor 4 wielen gekozen? :P

:D

Citaat van: modde239 op januari 29, 2013, 19:37:09
Of wanneer ik mijn projector op ga halen moet je ook even komen kijken dan geeft Frank een korte demo dan kan je zien of je RBE ziet op de BenQ.....

goed plan! we houden wel ff contact

Citaat van: Ggalf op februari  3, 2013, 16:52:46
@Mechanicalmamal  :D

Zo gauw de w1070 weer leverbaar is hier in NL ga ik direct bestellen dus kom vooral een keer kijken dan. :) Moet je die muts...muzzi  :angel:, bedoel ik , wel meenemen natuurlijk.  :headbanging:

We hebben de koffie koud klaar staan. :coffee:

Thanks  ;) kan ik meteen het verschil bekijken tussen een gecalibreerde en "uit-de-doos"-performance.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

modde239

Yes de BenQ is binnen ga hem as dinsdag bij Annewiek halen.... :pompom:

Ggalf

Citaat van: modde239 op februari  6, 2013, 18:00:42
Yes de BenQ is binnen ga hem as dinsdag bij Annewiek halen.... :pompom:

Heeft ie er nog meer? :)

Citaat van: MechanicalAnimal op februari  6, 2013, 10:32:45
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHHAHAAAAAAAAAAAA!

kijk, dat je met een VS700 omvalt....okay....maar zo'n ZXR houd je toch wel rechtop? of heb je daarom voor 4 wielen gekozen? :P

hehe ik heb al 2 jaar geleden de brommer verkocht (een sv 650, twin for life  :headbanging:) en ik dacht, misschien is een quad wel leuk, ik heb er geloof ik 100 km op gereden, is echt geen reet aan.
Het feit dat zo'n ding je probeert te vermoorden is dan nog wel grappig, maar voor de rest nogal saai. Maar ja moest het wel geprobeerd hebben natuurlijk.  :D

Alleen de afschijving op 100km was al bijna een w1070 in totaal.  :-X
aka Flagg

modde239

Citaat van: Ggalf op februari  6, 2013, 19:44:37
Heeft ie er nog meer? :)

Nope....Frank heeft een aantal posts terug dit geschreven: "Voor het geld geen gekke projector maar we zullen ze niet op voorraad gaan zetten."

Ggalf

Oh okay. Nou de andere winkels krijgen ze dan hopelijk ook binnenkort, ik zag al ergens dat ie de 7de weer binnen zou komen maar dat is inmiddels al weer gewijzigd naar de 28ste zag ik. Ach ik heb nog wel even geduld.

Ik vraag me dan af waarom deze niet op voorraad komt, te weinig marge, of is dat om het gepeupel uit de winkel te weren?  :laugh:

aka Flagg

modde239

Citaat van: Ggalf op februari  6, 2013, 20:03:46
Oh okay. Nou de andere winkels krijgen ze dan hopelijk ook binnenkort, ik zag al ergens dat ie de 7de weer binnen zou komen maar dat is inmiddels al weer gewijzigd naar de 28ste zag ik. Ach ik heb nog wel even geduld.

Ik vraag me dan af waarom deze niet op voorraad komt, te weinig marge, of is dat om het gepeupel uit de winkel te weren?  :laugh:

De vraag is wereldwijd erg groot vandaar dat hij moeilijk leverbaar is wat wil je voor deze prijs 1080p, 3D, ISF en lensshift...... :D
Mocht je hem willen hebben dan raad ik je aan om hem bij ITC te kopen ipv een dozenschuiver. Betere service en een kalibratie is inbegrepen.....

Ggalf

Snap ik maar ik ben klant 2.0, ik heb geen service nodig ik heb internet. :-)

En ik ben geen connaiseur ik wil gewoon af en toe een filmpje op groot scherm kijken dus calibratie is ook niet aan mij besteed.

Ik heb ook niet het idee dat ze op klanten zoals ik zitten te wachten ik wil gewoon een projector bestellen ik ben geen hobbie aan het uitoefenen. Als ik de webshop zo zie zijn ze ook nog niet voorbereid op klant 2.0 ben ik bang.

Ik wil ook geen demoruimtes, ik wil thuis kijken of het iets is, zonder verkoper in de buurt en zonder ideale ruimtes want mijn huiskamer is niet ideaal. En terugsturen/omwisselen als het niets is.

De manier van zakendoen vind ik overigens bewonderenswaardig hoor, maar voor mij als eenvoudige "af en toe filmpje kijken" een te hoge drempel, laten zij zich maar bezig houden met de fanatieke ht'er, ik red me prima met een webwinkel icm internet.
aka Flagg

J.A.F._Doorhof

Ook de af en toe filmpje kijken kijker hebben we hier :D
De prijzen zijn bij ons ook niet veel duurder als de gemiddelde webwinkel als je helemaal zonder calibratie besteld.
Vaak bestellen mensen dit soort projectoren met 1 calibratie maar ook zonder is mogelijk.
Alleen is terug sturen niet mogelijk, dus kopen is feitelijk kopen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ggalf

Ohnee geloof ik best maar als ik in de www shop kijk dan verkoop je hem niet eens. En om nou te gaan mailen... nope andere winkels zijn dan wat makkelijker dus klikken we daar verder. :-)

En voor mij als "af en toe kijken kijker"  :D hebben jullie weinig meerwaarde en jullie kunnen dan je tijd beter steken in mensen waarbij die meerwaarde er wel is.

Nogmaals kudos voor jullie "ouderwetse" manier van zakendoen.
aka Flagg

J.A.F._Doorhof

We hebben de webshop Meer als service voor de artikelen die veel verkocht worden.
We geloven inderdaad in dat stukje extra. Echter vaak zonder meteen de hoofdprijs te vragen ;)

Jammer dat ik je niet kan overtuigen, we zijn namelijk echt voor iedereen bereidt tijd in een klant te stoppen. En hier heb je een punt dat je kunt bellen, vragen stellen etc en waar je ook antwoord krijgt ;)

Maar goed. Veel succes. En hopelijk tot ziens als je wel een keer zoekt naar moderne service. Wij zien onszelf nameljk meer als een klant 3.0 bedrijf, veel service, goede prijzen en web présence.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

digitalboy

Citaat van: modde239 op februari  6, 2013, 19:51:28
Nope....Frank heeft een aantal posts terug dit geschreven: "Voor het geld geen gekke projector maar we zullen ze niet op voorraad gaan zetten."
Nee maar ze zetten wel de tw5900/tw6100 op voorraad vat je em?  :unhappy:

modde239

Citaat van: digitalboy op februari  7, 2013, 02:15:57

Tja er zijn minder DLP fans dan LCD fans.....

modde239

Citaat van: digitalboy op februari  7, 2013, 02:15:57

Jee door de trage verbinding een dubbele post.... >:(

road rebel

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  6, 2013, 23:12:42
Wij zien onszelf nameljk meer als een klant 3.0 bedrijf, veel service, goede prijzen en web présence.
:headbanging:
Veel beterschap trouwens!

J.A.F._Doorhof

thanks RoadRebel.

@digitalboy.
De reden dat we de BenQ niet op voorraad zetten en de Epson wel is simpel kwaliteit en inderdaad DLP vs LCD.
Ik ken veel mensen die last hebben van DLP en als ik op 2D de Epson met de BenQ vergelijk dan is de Epson gewoon een stuk beter.
Custom installer

modde239

Frank inderdaad beterschap......maar wat betreft beeldkwaliteit op AVSForum zijn veel mensen die zowel de Epson 6100 als de BenQ hebben besteld om te vergelijken en allemaal sturen zij de Epson terug. Zij geven aan dat de kleuren, scherpte en 3D veel beter zijn op de BenQ.....

THX-UltraII

Citaat van: modde239 op februari  7, 2013, 11:41:34
Frank inderdaad beterschap......maar wat betreft beeldkwaliteit op AVSForum zijn veel mensen die zowel de Epson 6100 als de BenQ hebben besteld om te vergelijken en allemaal sturen zij de Epson terug. Zij geven aan dat de kleuren, scherpte en 3D veel beter zijn op de BenQ.....
heb ze naast elkaar gezien en de kleuren van de Benq zijn beter dan die van de Epson. De Benq is zichtbaar scherper dan de Epson maar dat is DLP eigen. FI op de Benq is de beste die ik ooit op een pj heb gezien. Contrast van de Epson is beter dan dat van de Benq en dat is te zien. 3D wint de Benq het hands down van de Epson maar ook dat komt door DLP. DLP is op dit moment het meest geschikt voor 3D. LCD en SXRD hebben nog teveel moeite hiermee. Zij zullen met geheel nieuwe panelen moeten komen om de gebreken die 3D voor hen heeft op te lossen.

J.A.F._Doorhof

Uit de doos kan dat kloppen maar na calibratie ben ik een andere mening toebedeeld sorry.
Ook qua dynamiek vind ik de Epson gewoon beter.
Ik zeg niet dat het slechte kleuren zijn maar gewoon minder.

Naast elkaar vind ik de Epson beter, kijk je met 2 dagen er tussen zal er weinig merkbaar verschil zijn in kleur, in dynamiek en rust is de Epson wel beter en ook na 2 dagen. Heb ze hier naast elkaar staan ;)
Custom installer

Martijn76

Met welk prijsverschil moet je rekening houden tussen een/de (vergelijkbare) Epson en deze BenQ? Ik denk dat dit voor veel mensen doorslaggevend zal zijn.

Het gemiddelde forumlid is over het algemeen wel gevoelig voor kwaliteit en een stuk kritischer, dus daarbij kan ik me voorstellen dat de prijs minder bepalend is.

THX-UltraII

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  7, 2013, 12:08:02
Uit de doos kan dat kloppen maar na calibratie ben ik een andere mening toebedeeld sorry.
Ook qua dynamiek vind ik de Epson gewoon beter.
Ik zeg niet dat het slechte kleuren zijn maar gewoon minder.

Naast elkaar vind ik de Epson beter, kijk je met 2 dagen er tussen zal er weinig merkbaar verschil zijn in kleur, in dynamiek en rust is de Epson wel beter en ook na 2 dagen. Heb ze hier naast elkaar staan ;)
hoef je geen sorry voor te zeggen hoor :D
Gecalibreerd naast elkaar hebben zowel de Epson als Benq voor- en nadelen tov elkaar. Het is maar net wat je zoekt. Ben je 3D/TV/Gamer fanaat ben je beter uit met de Benq. Qua 2D films wint de Epson het wat mij betreft.

MechanicalAnimal

Citaat van: THX-ultraII op februari  7, 2013, 11:47:09
heb ze naast elkaar gezien en de kleuren van de Benq .......LCD en SXRD hebben nog teveel moeite hiermee. Zij zullen met geheel nieuwe panelen moeten komen om de gebreken die 3D voor hen heeft op te lossen.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  7, 2013, 12:08:02
Uit de doos kan dat kloppen ...........

Is het uberhaupt wel eerlijk om 2 PJ's in zo'n verschillende prijsklasse uberhaupt naast elkaar te zetten? Er zit toch zeker zo'n 4 a 500 euro tussen of heb ik het nou mis?

Die Benq kun je qua priijs toch beter vergelijken met een 3200?

J.A.F._Doorhof

Er zit inderdaad wat prijsverschil in, ik heb zo niet in mijn hoofd hoeveel, maar de BenQ is wat goedkoper.
Custom installer

MechanicalAnimal

Dozenschuiverts:

Volgens de Tweakers pricewatch doet de 6100 tussen de 1340 en 1654 euro online.
http://tweakers.net/pricewatch/319952/epson-eh-tw6100.html

de Benq staat daar een fiks stuk onder met prijzen tussen de 773 en 833 euro.
http://tweakers.net/pricewatch/321469/benq-w1070.html

€1519,- en dan heb je een ISF gecalibreerde 6100 bij jouw webshop, geen idee wat de Benq kost bij je.

Allicht is de 5910 dan beter vergelijkingsmateriaal? Die prefereer jij vlgns mij wat betreft prijs/kwaliteit boven de 6100, als ik het juist lees op het forum.

Die is online, zonder ISF, verkrijgbaar tussen de 1044 en 1148 euro
http://tweakers.net/pricewatch/320157/epson-epson-eh-tw5910.html

Een ISF 5910 doet 1209 in de Hometheater-webshop.

nb: ik heb de te negatieve prijsuitschieters van Bol.com even geneert!

konijntje

Citaat van: MechanicalAnimal op februari  7, 2013, 16:11:18
Dozenschuiverts:

Volgens de Tweakers pricewatch doet de 6100 tussen de 1340 en 1654 euro online.
http://tweakers.net/pricewatch/319952/epson-eh-tw6100.html

de Benq staat daar een fiks stuk onder met prijzen tussen de 773 en 833 euro.
http://tweakers.net/pricewatch/321469/benq-w1070.html

€1519,- en dan heb je een ISF gecalibreerde 6100 bij jouw webshop, geen idee wat de Benq kost bij je.

Allicht is de 5910 dan beter vergelijkingsmateriaal? Die prefereer jij vlgns mij wat betreft prijs/kwaliteit boven de 6100, als ik het juist lees op het forum.

Die is online, zonder ISF, verkrijgbaar tussen de 1044 en 1148 euro
http://tweakers.net/pricewatch/320157/epson-epson-eh-tw5910.html

Een ISF 5910 doet 1209 in de Hometheater-webshop.

nb: ik heb de te negatieve prijsuitschieters van Bol.com even geneert!

ik zou sowieso met de 5910 vergelijken, dit is technisch gezien hetzelfde apparaat als de 6100 zeker indien gecalibreert. dus dan is het verschil 300 euro. Ik heb ook even rond gelezen over deze projector en dat hij vooral voor de prijs erg goed is mits je naar een DLP kan kijken ook produceert hij in de praktijk schijnbaar wat meer lawaai (hete lamp kleine behuizing).

Denk dat de benq gewoon een goede projector (zeker voor het geld) is en je houdt altijd LCD en DLP fans. Ik heb voor de epson gekozen omdat ik niet kan kijken naar DLP en ben heel erg tevreden over de Epson.

MechanicalAnimal

Citaat van: konijntje op februari  7, 2013, 16:28:25
Denk dat de benq gewoon een goede projector (zeker voor het geld) is en je houdt altijd LCD en DLP fans. Ik heb voor de epson gekozen omdat ik niet kan kijken naar DLP en ben heel erg tevreden over de Epson.

Coderguy op het AVSforum heeft een heel leuk vergelijk in zijn topic staan. Een soort "pick-your-PJ-for-dummys-guide"  :pompom:

http://www.avsforum.com/t/1391476/coderguys-top-projector-picks

voorbeeldje*:
Most Feature-Rich DLP under $1,500: Benq w1070 (Bright Triple Flash 3D, Lens Shift, 6x Color Wheel)

Best Overall 2D Image under $1000 = Benq w1070 (This is a 3D projector but also wins in 2D at this price)

Best Overall 3D Image under $1000 = Benq w1070

Best overall 2D Image with Easy Placement Flexibility under $1500: Epson 8350
Runner Up: Benq w1070

Best Overall 2D Image under $1500 = Mitsubishi hc4000 and Benq w6000
Runner Up: Epson 8350

Best 2D Image for an LCD under $1500 = Epson 8350

Best 2D Image under $800 = Viewsonic Pro8200

Most color accurate projectors under $1000: Benq w1070 and Mitsubishi hc3800 and Epson 8350

De genoemde 8350 is in NL de 5910.

Ik ken die hele viewsonic Pro8200 helemaal niet eens, zal wel zonder lensshift zijn maar ik zie hier toch een aantal PJ's waar ik nog eens naar ga kijken
:popcorn:

*= even alleen een stukje 2D-performance geknipt&geplakt, het gehele topic beslaat ook 3D etc