beamer benq w1070

Gestart door stevenvanaller, december 11, 2012, 11:14:54

Vorige topic - Volgende topic

digitalboy

Citaat van: home@the movies op februari 10, 2013, 21:23:18
En daar gaan we weer  :(

Het gaat om meer dan dat, kijk ook naar bijvoorbeeld de nieuwere jvc
projectors die er kwa native contrast ook niet zo best vanaf komen bij frank
zn reviews, terwijl de jvc's bekend staan om hun hoge on/off.
En dit roept vragen op bij mij en andere..

J.A.F._Doorhof

Ik meet alle projectoren met een aparte dedicated lightmeter, van exact dezelfde afstand.
Je mag rustig twijfelen maar je moet niet suggereren dat ik niet eerlijk zou meten.

De reden dat er geen review komt is omdat ik letterlijk geen tijd heb.
Heb al 2-3 weken een flinke griep, we zitten midden in een verbouwing voor de studio en ITC Home Theater, moet een totaal nieuwe infrastructuur opzetten qua internet, mails, telefonie etc.

Dus ga aub niet lopen zieken want op dit moment komt me dat net even verkeerd over.

We leveren de Benq gewoon aan klanten, zou ik dus ergens onwaarheden zeggen dan snij ik mezelf in de vingers lijkt me aangezien hij prijstechnisch voor veel mensen interessant kan zijn, met andere woorden als ik al de waarheid zou willen verdraaien zou ik dat eerder in het voordeel van de Benq doen ipv andersom.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

theshadow

Hoi Frank,

Allereerst, beterschap. Hoop dat je snel weer de oude bent.
Toch wil ik even aangeven dat ik het vreemd vind dat er geen review komt. Ik snap dat je nu ziek bent en dat je hoofd er niet naar staat maar.....wat in het vat zit verzuurd niet. De review hoeft niet nu meteen te komen. Als je je wat beter voelt dan is dat vroeg genoeg. Ik heb een heel klein beetje het gevoel dat persoonlijke voorkeur hier toch ook wel van invloed is. Ik kan me niet voorstellen als er bijvoorbeeld een nieuwe sony op de markt was gekomen dat je een review had overgeslagen. Mijn vermoeden is dat je de review dan even zou uitstellen. Ik snap dat dit een aanname is maar wel een hele reele, waarom dan ook niet voor de benq?

Even voor alle duidelijkheid, dit is geen uithaal. In tegendeel. Ik kijk altijd uit naar een review van jou. Zeker als het om een projector gaat binnen het budget van een hoop mensen, misschien ben ik wel teleurgesteld.

Erik

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 10, 2013, 22:07:52
Heb al 2-3 weken een flinke griep
Dus ga aub niet lopen zieken want op dit moment komt me dat net even verkeerd over.
:D gelukkig zat ik niet net aan de koffie anders had het over mn toetsenbord gelegen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Een goede review maken kost me 3-4 uur kijken en testen. Dat zit er nu gewoon niet in.
Ik kan wel de rapporten en kijkervaringen posten maar 3D heb ik bv niet getest omdat ik simpelweg niet de tijd ervoor heb genomen. 2d heb ik wel bekeken en getest voor review maar op de helft ben ik gestopt.

Er zijn wel meer projectoren waar ik geen review van maak trouwens. Zou ondoenlijk zijn om alles te reviewen. Maar ik zal over de metingen en 2d wel wat posten.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

THX-UltraII

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 11, 2013, 07:56:35
3D heb ik bv niet getest omdat ik simpelweg niet de tijd ervoor heb genomen
En 3D is nu NET waar de Benq zo ontzettend in uitblinkt. Ik zou snel kijken wat je gelooft je ogen niet voor het geld. Grappige is dat 3D op de Benq W1070 op alle vlakken behalve contrast beter is dan 3D op bijvoorbeeld de VW1000 of X95 :)

J.A.F._Doorhof

Zoals aangegeven heb ik de tijd niet gehad, halverwege de 2D tests ben ik gestopt omdat ik me te beroerd voelde.
Custom installer

Martijn76

Citaat van: MechanicalAnimal op januari 16, 2013, 14:17:37
Trouwens, ik kreeg van Frank te hroen dat hij ons gaat verblijden met een kleine review van de W1070 na calibratie  :pompom:

:-X

Denk wel dat er behoefte is aan een review, er is natuurlijk al een aantal internationale reviews beschikbaar, maar blijkbaar wordt er veel waarde gehecht aan Frank's beoordeling :)

Ik denk dat (bijna) niemand er moeite mee heeft als dit wat later komt door omstandigheden...

MechanicalAnimal

:withstupid:

Ik heb een aantal weken terug voor het eerst een stuk film gekeken op een PJ van zo'n 8 jaar oud, dit was al fantastisch. Maar ik kan me gewoon geen voorstelling maken tussen LCD en DLP etc. Vergeet niet dat veel users hier al veel meer ervaring hebben met PJ's dan de nieuwkomers hier.

en ja, ik zou dus heel graag Frank zijn mening willen weten, ik heb overigens ook specifiek even gevraagd of er een oordeel kon komen over het verschil in 2D tussen de Benq en de 3200 van Epson om een afweging te kunnen maken tussen de nieuwste stand der techniek maar mét kans op RBE en een beperkte lensshift of een wat oudere LCD-Epson met H+V-shift die naar alle waarschijnlijk in het zwart iets zwakker is.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

THX-UltraII

Citaat van: MechanicalAnimal op februari 11, 2013, 11:23:17
:withstupid:

Ik heb een aantal weken terug voor het eerst een stuk film gekeken op een PJ van zo'n 8 jaar oud, dit was al fantastisch. Maar ik kan me gewoon geen voorstelling maken tussen LCD en DLP etc. Vergeet niet dat veel users hier al veel meer ervaring hebben met PJ's dan de nieuwkomers hier.

en ja, ik zou dus heel graag Frank zijn mening willen weten, ik heb overigens ook specifiek even gevraagd of er een oordeel kon komen over het verschil in 2D tussen de Benq en de 3200 van Epson om een afweging te kunnen maken tussen de nieuwste stand der techniek maar mét kans op RBE en een beperkte lensshift of een wat oudere LCD-Epson met H+V-shift die naar alle waarschijnlijk in het zwart iets zwakker is.

Je moet zelf gaan kijken naar het verschil tussen DLP en LCD (en neem dan voor de grap ook even LCOS mee ;)) en daarop oordelen. Je kan reviews en meningen lezen tot in het eindeloze maar uiteindelijk bepaal jij wat je het mooiste vindt. DLP heeft over het algemeen meer pop en scherpte. Maar native contrast in vaak lager en dlp maakt bijvoorbeeld ook weer wat meer lawaai.

Maar nogmaals, ga zelf kijken. Ik heb bijvoorbeeld de Sony VW1000 en SIM2 3D-S naast elkaar gezien met zo n 10 andere personen. De helft liep helemaal weg met de Sony terwijl de andere helft juist weer een duidelijke voorkeur had voor de SIM2. Beide systemen hebben voor- en nadelen. De VW1000 is meer filmisch. De SIM2 razorsharp en het beeld popt letterlijk van het scherm af.

Birdview

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 11, 2013, 10:41:24
halverwege de 2D tests ben ik gestopt omdat ik me te beroerd voelde.

Vanwege je griep of het moeten kijken naar een DLP  :P

J.A.F._Doorhof

Puur vanwege de griep.
Lig nu ook op de bank, eerst werken en dan direct stoppen.
Is een hardnekkige variant.
Custom installer

home@the movies

Hij staat als het goed is binnen een dikke week ook bij ons op de plank.

Groeten
Werner

modde239

En morgen middag staat hij in mijn woonkamer.... :D :headbanging:

digitalboy

Citaat van: THX-ultraII op februari  9, 2013, 21:54:32
Als je 3D niet belangrijk vindt kun je veel beter voor de Epson gaan. Ben je echter een gamer en 3D fanaat dan is de Benq de betere keuze. De benq wordt op dit moment veel gebruikt als tweede projector (naast bijv een Sony of JVC) puur en alleen voor 3D (omdat dat zo ontzettend goed is op de benq. Wil nogmaals benadrukken dat de benq tripple flash doet in 3D en dat dit zeeeer exclusief en uitzonderlijk is voor zo n goedkope unit!)

Hoe weet je zo zeker dat de benq tripple flash doet?
Hoe kan de benq met zo'n kleine goedkope plastic lens zo'n grote scherpte
tevoorschijn toveren? het beeld is bijna pixelperfect scherp!
Ik weet niet of je de bekende focusfoto's gezien hebt op avsforum?
Het was scherper dan de dure jvc projector.

THX-UltraII

scherpte is inherent aan DLP. DLP is altijd scherper dan LCD of LCOS, zelfs bij een goedkope unit als deze. En ja, hij is scherper dan bijv. een Sony VW95 of JVC X95.
Een paar gasten op een audio forum in Duitsland hebben middels bepaalde software ed. eea. uit kunnen meten en bewezen dat de Benq W1070 tripple flash doet:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-94-12583.html

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

modde239

Guys i've got him....en mijn bestelde 3D brillen via ebay zijn ook binnen.... :pompom:

Nu effe afwachten tot het donker wordt....Annewiek heeft hem even kort gedemonstreerd en dat zag er al er erg goed uit.....en dat voor een kleine relatief goedkope projector....

Hier alvast wat pics.....(iphone 4).

modde239

De beelden worden straks op dit scherm geprojecteerd...

THX-UltraII

wat gebruik je als referentie? (maw. welke projectoren heb je eerder in je bezit gehad?). Dit is in zoverre belangrijk dat wanneer je nog nooit een projector hebt gehad het een en al lof zal zijn met een hoge 'WOW' factor. Als je al meerdere projectoren hebt gehad zal je wat neutraler (kunnen) zijn in je review.

modde239

Citaat van: THX-ultraII op februari 12, 2013, 16:33:57
wat gebruik je als referentie? (maw. welke projectoren heb je eerder in je bezit gehad?). Dit is in zoverre belangrijk dat wanneer je nog nooit een projector hebt gehad het een en al lof zal zijn met een hoge 'WOW' factor. Als je al meerdere projectoren hebt gehad zal je wat neutraler (kunnen) zijn in je review.

Lang geleden was ik begonnen met een professionele Philips bakbeest lcd projector waarvan de lens alleen al groter was dan de hele BenQ.....mijn laatste projector die ik nog heb is de Infocus IN76 welke nog steeds een erg mooi plaatje neerzet....

evilniek

Gaaf, ben heel benieuwd hoe het zit met crosstalk, ik heb daar best veel last van met mijn JVC.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

THX-UltraII

Citaat van: evilniek op februari 12, 2013, 16:41:40
Gaaf, ben heel benieuwd hoe het zit met crosstalk, ik heb daar best veel last van met mijn JVC.
GEEN crosstalk op de Benq 1070. NUL, ZERO, NIKS.

Zoals eerder aangegeven, 3D op LCD/LCOS=onrust+ghosting, 3D op DLP=rust+geen ghosting. Als je 3D fan bent en je wil een projector dan is DLP op dit moment de beste keuze. Je doet dan echter vaak wel concessies op 2D en het native contrast van de W1070 is niet al te best waardoor zwart toch echt lichtgrijs is, ook in een batcave met 0% lux.

modde239

Op AVSForum hebben een aantal leden een JVC voor 2D en deze BenQ erbij gekocht voor 3D  :D

evilniek

Daar zat ik dus ook aan te denken. :D
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo