beamer benq w1070

Gestart door stevenvanaller, december 11, 2012, 11:14:54

Vorige topic - Volgende topic

Ggalf

Ik had de benq gisteren besteld bij een niet nader te noemen dozenschuiver met het verzoek te controleren of er minimaal versie 1.04 frimware in zou zitten.

Vandaag mailtje, " is nieuw produkt en heeft versie 1.00"

*diepe zucht*

Mailtje teruggestuurd met uitleg, dat alleen hier nieuw is maar de rest van de wereld niet en dat er mensen zijn met 1.03 die last hebben van cool down issues en dat de projector dan teruggestuurd met worden voor een update.

antwoord Ja maar onze leverancier zegt van niet.

*diepere zucht*

ik: Nou ik zou stug volhouden dan en graag mijn bestelling bij deze annuleren.

grtjs,

*klant 2.0 klikt op back en verwijdert uit favorieten*

Heerlijk sommige winkels.  :worship:

Nou is dezelfde vraag naar een ander winkel, ben zo benieuwd of die dezelfde leverancier heeft.   :laugh:
aka Flagg

Martijn76

Scroll een paar berichtjes terug zou ik zeggen naar leverancier 3.0 ;)

Ggalf

Heeft hem niet op voorraad begreep ik dus dan wordt het lastig. :)

En ik zie nergens op zijn site staan wat ie kost. dus ik houd het nog even op leverancier 2.5. ;) Dat gedoe met mail me voor een prijs is een principe dingetje, dat doe ik niet, als je iets verkoopt zet het op je site met prijs, ik hou van transparantie. :) Ik mail wel gewoon in de rondte  voor de firmware, is ook weer een goede test voor mij om het verschil in dozenschuivers in kaart te brengen.  ;D

aka Flagg

J.A.F._Doorhof

Niet om lullig te doen, maar waarom mail je ons niet gewoon even dan kun je zo de prijs krijgen en de unit bestellen.
Je merkt nu het verschil tussen een webshop en een expert.......

Maar goed :D
soms moet je eerst je vingers branden.......

De BenQ bieden we trouwens aan voor 899.00 met een eerste calibratie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

modde239

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  8, 2013, 16:46:51

En met firmware 1.04.... :D

J.A.F._Doorhof

Zeer zeker met firmware 1.4 lijkt me logisch..... we zijn geen "dozenschuiver" :D
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

modde239

Ga mijn BenQ as dinsdag bij Annewiek halen...... :pompom:

Ggalf

Niet om lullig te doen, maar waarom mail je ons niet gewoon even dan kun je zo de prijs krijgen en de unit bestellen.
Je merkt nu het verschil tussen een webshop en een expert.......

Maar goed :D
soms moet je eerst je vingers branden.......

En zonder calibratie?

Niet om lullig te doen, maar zoals ik al zei als ik moet gaan mailen om alleen al een prijs te krijgen sla ik over, als je hem wil verkopen zet hem dan op je site, als je hem niet goed genoeg vind om op je site te zetten verkoop hem dan niet. Ik kan best begrijpen dat je een bepaalde exclusiviteit en kwaliteit wil uitstralen en ook die klanten naar je toe wil halen, geen enkel punt, rolls royce vaart er ook al jaren  wel bij, maar die verkopen ook geen golfjes via de achterdeur.

Het gaat me ook niet om het geld, ik heb afgelopen maand ook  zonnepanelen besteld bij een bedrijf die 1000 euro duurder was dan menig ander, maar wel alles duidelijk en transparant op een site heeft staan zonder dat je obscure offertes moet gaan aanvragen.

Dus ook al zou je hem voor 700 euro aanbieden dan sla ik nog over, onder de 700 mag je mailen, mijn principes zijn ook net zo goed te koop, om niet te zeggen goedkoop. :D

Maar het gaat wel erg offtopic nu geloof ik. stuur gerust een PM als het maar niet met een prijs is. ;)
aka Flagg

J.A.F._Doorhof

De reden dat we niet alles online hebben staan omdat we meer dan 2000 Home Theater producten verkopen, in principe elk merk en type scherm, nagenoeg elke projector van data tot Home Theater.
Het zou een dagtaak zijn om alleen maar de webshop bij te houden, vandaar dat wij ervoor gekozen hebben om gewoon snel en accuraat antwoord te geven op mails en offertes op maat te maken.

Maar goed jij mailt blijkbaar liever enkele keren naar een dealer die totaal geen verstand van zaken heeft en verdoet daarmee je tijd in plaats van dat je gewoon een "expert" mailt met een aanvraag voor prijs. Net waar je je lekker mee voelt.

Ik denk inderdaad niet dat wij jouw dealer zijn, veel succes....
Custom installer

Dennis N

Wel tig berichten hier plaatsen over diverse dealers maar een mailtje sturen is teveel?

Rare snuiter  :hehe:
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

MechanicalAnimal

Citaat van: Dennis N op februari  8, 2013, 21:55:46

en ik maar denken dat ik de enige was die 'm in het echt ook kent  :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Ggalf

Citaat van: Dennis N op februari  8, 2013, 21:55:46
Wel tig berichten hier plaatsen over diverse dealers maar een mailtje sturen is teveel?

tig berichten?

Nou ja maakt niet uit, ik zal me weerhouden van enig commentaar, je ben al meteen een vreemde snuiter dan blijkbaar(gelukkig blijven we volwassen).

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  8, 2013, 21:30:50
De reden dat we niet alles online hebben staan omdat we meer dan 2000 Home Theater producten verkopen, in principe elk merk en type scherm, nagenoeg elke projector van data tot Home Theater.
Het zou een dagtaak zijn om alleen maar de webshop bij te houden, vandaar dat wij ervoor gekozen hebben om gewoon snel en accuraat antwoord te geven op mails en offertes op maat te maken.

Maar goed jij mailt blijkbaar liever enkele keren naar een dealer die totaal geen verstand van zaken heeft en verdoet daarmee je tijd in plaats van dat je gewoon een "expert" mailt met een aanvraag voor prijs. Net waar je je lekker mee voelt.

Ik denk inderdaad niet dat wij jouw dealer zijn, veel succes....

Dat zei ik meteen al dat jullie mijn dealer niet waren (te hoog gegrepen voor mij) maar ja blijkbaar moest ik overgehaald worden om de geliefde leider niet te ontriefen en nu dat niet geheel volgens plan verliep worden de onderdanen wat onrustig en ben ik een vreemde snuiter.

Mea culpa mea culpa. Ik laat het verder wel bij.
aka Flagg

J.A.F._Doorhof

Een beetje vreemde reactie Ggalf,
Als je zelf even terug leest hoop ik dat je het met me eens bent dat het heel vreemd over komt.

Bij mij komt het als volgt over :

"jullie hebben de projector niet op de site staan en het kost me teveel tijd om te mailen"
Maar je geeft wel aan verschillende keren met een dozenschuiver te mailen omdat er een verkeerde firmware aanwezig is, en uiteindelijk zeg je ook dat je dus hem maar wist uit de favorieten. Als je 1 mailtje naar ons gestuurd had, dan had je binnen 24 uur een antwoord gehad met prijs en antwoord op je vraag... daarna kun je altijd beslissen of je het wel of niet doet.

"Ik ben een klant 2.0 en jullie zijn een 1.0 bedrijf"
Waar je aan voorbij gaat is dat wij via www.htforum.nl iets hebben wat eigenlijk geen enkel bedrijf heeft, een community van liefhebbers die wij als bedrijf samen gebracht hebben en een plek hebben gegeven om te discuteren over hun hobby, maar daarnaast ook professioneel advies te krijgen. Daarnaast hebben we wel een webshop maar vind ik juist een webshop eigenlijk erg onpersoonlijk, vaak zijn bedrijven met webshops wel iets goedkoper maar probeer ze eens te bellen?, of te mailen? het is vaak al een ramp om iemand aan de telefoon te krijgen laat staan als je een probleem hebt. De enige reden dat wij hem hebben is om de projectoren en artikelen die erg snel lopen ook online aan te bieden, maar zoals al aangegeven we leveren 2000+ artikelen en het is gewoon onmogelijk die allemaal online te zetten, vandaar dat we altijd vragen of mensen even mailen en dan persoonlijk antwoord krijgen, iets wat je eigenlijk bij webwinkels nooit ziet. Heb onlangs meer dan 10x gemaild naar een bedrijf voor een artikelen van 2500.00 en heb nooit antwoord gekregen op mijn vraag, alleen keer op keer een linkje waar ik hem kan bestellen, en heb ze nu afgelopen week 2x gebeld en zou elke keer terug gebeld worden wat niet gebeurt is.... maar.... het bedrijf heeft wel een webshop met meerdere prijzen... kan je echter garanderen dat dit soort dingen bij ons NOOIT zou gebeuren.

Daarnaast is het nadeel van een webshop dat je geen enkele vorm van advies krijgt, welke projector past bv bij welke kamer, of bij welk scherm.
Voor computers is een webshop nog wel interessant maar home theater is een ingewikkelde materie in mijn optiek en ik denk dat een moderne klant meer heeft aan een goed advies dan aan wat letters met specificaties (die niet kloppen).

Let wel, ik val je niet aan....
Echter je schildert wel ons bedrijf af alsof we uit de middeleeuwen komen omdat we niet alle 2000+ artikelen online hebben staan, maar erger is eigenlijk dat je denkt dat wij als leverancier te hoog zijn gegrepen voor jouw.... en dat is waar ik wel je aandacht voor heb gevraagd.... Ik zie elke klant als exact gelijk, of iemand nu voor 10+K een projector koopt of voor 1K wij geven beide klanten exact dezelfde service. Dit is ook waarom ik nu nog wel een keer reageer ondanks dat ik eigenlijk al aangaf dit niet meer te doen, je laatste opmerking valt me namelijk toch echt even verkeerd. Ik zie mezelf niet als de geliefde leider die onderdanen heeft die ingrijpen als iets niet gaat zoals ik wil. Je manier van het opschrijven roept echter wel enorm veel vragen op... en daar wil je ik even op wijzen. :D

Wij van ITC hebben gekozen voor een bepaalde aanpak en die aanpak zie je niet veel "meer", persoonlijke aandacht maar voor prijzen die overeenkomen met de webshops, echter wel met support en advies..... en dat noemde ik dus klant 3.0 :D

Custom installer

MechanicalAnimal

hhhmmm....das nog maar net ietsjes krap onder de EH-TW3200.....een LCD-pj.....mét h+v lensshift.........en zonder RBE.

dan ben ik wel héél erg benieuwd naar de 2D performance tussen deze 2.

THX-UltraII

Als je 3D niet belangrijk vindt kun je veel beter voor de Epson gaan. Ben je echter een gamer en 3D fanaat dan is de Benq de betere keuze. De benq wordt op dit moment veel gebruikt als tweede projector (naast bijv een Sony of JVC) puur en alleen voor 3D (omdat dat zo ontzettend goed is op de benq. Wil nogmaals benadrukken dat de benq tripple flash doet in 3D en dat dit zeeeer exclusief en uitzonderlijk is voor zo n goedkope unit!)

MechanicalAnimal

Citaat van: THX-ultraII op februari  9, 2013, 21:54:32
Als je 3D niet belangrijk vindt kun je veel beter voor de Epson gaan.

Ik ga puur voor 2D fullHD blurays en ge-upscalede DVD's!

is dat dan vanwege dat de Epsons LCD-projectoren zijn? Of is per definitie de beeldkwaliteit van de 3200 (waar ik intresse in hebt) en de 5910 gewoon beter dan de W1070?

trouwens.......wie weet de amerikaanse benaming voor de Eh-TW3200? de 8350 is de 3600 geloof ik?

modde239

Nou volgens veel forumleden van AVSForum vinden zij de BenQ beter dan de Epson TW6100/5910....zij hebben beide besteld en na een vergelijk sturen zij allemaal de Epson terug en houden de BenQ.....dat geeft toch wel een ander beeld.....

J.A.F._Doorhof

Beide hebben sterke punten.
Custom installer

digitalboy

Citaat van: THX-ultraII op februari  7, 2013, 11:47:09
heb ze naast elkaar gezien en de kleuren van de Benq zijn beter dan die van de Epson. De Benq is zichtbaar scherper dan de Epson maar dat is DLP eigen. FI op de Benq is de beste die ik ooit op een pj heb gezien. Contrast van de Epson is beter dan dat van de Benq en dat is te zien. 3D wint de Benq het hands down van de Epson maar ook dat komt door DLP. DLP is op dit moment het meest geschikt voor 3D. LCD en SXRD hebben nog teveel moeite hiermee. Zij zullen met geheel nieuwe panelen moeten komen om de gebreken die 3D voor hen heeft op te lossen.

Hoe kan het contrast beter zijn op de epson, terwijl de native contrast van de epson veel lager is
dan die van de benq
contrast epson tw6100: 1300:1 (native)
contrast benq w1070: 4300:1 (native)

evilniek

Citaat van: digitalboy op februari 10, 2013, 17:56:25
Hoe kan het contrast beter zijn op de epson, terwijl de native contrast van de epson veel lager is
dan die van de benq
contrast epson tw6100: 1300:1 (native)
contrast benq w1070: 4300:1 (native)

Please! Je weet zolangzamerhand toch wel dat dit de specs van de fabrikant zijn. Benq overdrijft denk ik gewoon.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

J.A.F._Doorhof

Gemeten contrast van de Benq zat rond de 1350:1 en ANSI rond de 370:1.
Even uit mijn hoofd, zal dat morgen nakijken.
Custom installer

digitalboy

1350:1 native contrast is wel erg weinig zelfs een optoma hd65/hd20 haalt al meer!
weet je dat echt zeker heb je de projector wel op
dynamische lampdim mode (ben even de officiele naam kwijt) gezet?
Andere bronnen hebben deze benq gemeten en kwamen uit op 4200:1 (max native cr)

J.A.F._Doorhof

Custom installer

digitalboy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 10, 2013, 19:25:09
Op de isf stand.
benq gebruikt de dark chip 3 dlp chip in tegenstelling van de dark chip 2 in de optoma hd 20/hd33
en nu ga je mij vertellen dat de benq een lagere native contrast ratio heeft dan projectors
die de dark chip 2 gebruiken??
mmjjja klinkt heel waarschijnlijk inderdaad nu begrijp ik waarom er geen review komt van de benq.
tenminste hier op het forum waar een duidelijke bias is voor lcd!

home@the movies

Citaat van: digitalboy op februari 10, 2013, 20:29:04
benq gebruikt de dark chip 3 dlp chip in tegenstelling van de dark chip 2 in de optoma hd 20/hd33
en nu ga je mij vertellen dat de benq een lagere native contrast ratio heeft dan projectors
die de dark chip 2 gebruiken??
mmjjja klinkt heel waarschijnlijk inderdaad nu begrijp ik waarom er geen review komt van de benq.
tenminste hier op het forum waar een duidelijke bias is voor lcd!

En daar gaan we weer  :(