beamer benq w1070

Gestart door stevenvanaller, december 11, 2012, 11:14:54

Vorige topic - Volgende topic

MechanicalAnimal

Citaat van: Ggalf op januari 15, 2013, 10:59:53
Deze BenQ heeft mij over de streep getrokken om weer een projector aan te schaffen iig. Hiervoor een infocus x7 gehad op een ikea rolgordijn.  ;D heeft een jaartje prima gefunctioneerd overigens. Daarna poosje niet gebruikt en maar vermarktplaatst.

Goed werk! ook ISF gecalibreert aangeschaft? of bij ergens anders? Ben benieuwd wat je ervaringen zijn, laat het maar horen hier  :headbanging:

Citaat van: Ggalf op januari 15, 2013, 10:59:53
@MechanischBeest, BMW brommerrijder toevallig? Zo ja  :tongue2: :)

yup, zie PB  ;)
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

Trouwens, ik kreeg van Frank te hroen dat hij ons gaat verblijden met een kleine review van de W1070 na calibratie  :pompom:

THX-UltraII

Ik heb inmiddels wat berichten gelezen dat de W1070 Tripple Flash 144Hz zou ondersteunen middels gebruik van de volgende 3D brillen:
http://www.ebay.nl/itm/SainSonic-New-144Hz-tech-for-Optoma-3D-DLP-Link-Projector-Active-Shutter-Glasses-/170887598958?pt=US_Video_Glasses&hash=item27c9b1d36e

Kan het me haast nog niet voorstellen voor dat geld (de goedkoopste tripple flash projector is op dit moment de SIM2 3D-S en die kost 40 ruggen). Ik post meer info zodra ik iets weet.

Ggalf

Citaat van: MechanicalAnimal op januari 16, 2013, 14:16:45
Goed werk! ook ISF gecalibreert aangeschaft? of bij ergens anders? Ben benieuwd wat je ervaringen zijn, laat het maar horen hier  :headbanging:

yup, zie PB  ;)

Ik heb hem nog  niet ff beetje sparen (vies woord!! :))

Maar ik laat hem niet calibreren denk ik, ik kom van een infocus x7 +ikea rolgordijn dus zal er sowieso geniaal uitzien naar mijn standaarden. En ik zie het verschil toch niet ws. ;)
aka Flagg

modde239

Citaat van: THX-ultraII op januari 21, 2013, 14:38:27
Ik heb inmiddels wat berichten gelezen dat de W1070 Tripple Flash 144Hz zou ondersteunen middels gebruik van de volgende 3D brillen:
http://www.ebay.nl/itm/SainSonic-New-144Hz-tech-for-Optoma-3D-DLP-Link-Projector-Active-Shutter-Glasses-/170887598958?pt=US_Video_Glasses&hash=item27c9b1d36e

Kan het me haast nog niet voorstellen voor dat geld (de goedkoopste tripple flash projector is op dit moment de SIM2 3D-S en die kost 40 ruggen). Ik post meer info zodra ik iets weet.

Ik volg een topic over de BenQ op AVSforum en daar schrijft een forum lid het volgende:

"Hi all,

I made some tests concerning the triple-flash (144Hz) discussion: I used Nvidia TVplay and viewed 3D with 720p50Hz, 720p60Hz and 1024p24Hz on my PC on the W1070. My observations:

-720p50Hz: Strong flicker (like on my Sony HW50 which has 48Hz per eye)
-720p60Hz: Greatly reduced flicker, but still visible when viewing during day-light.
-1024p24Hz: Flicker practically non-existent and even more reduced compared to 720p60Hz.

This makes me convinced that the Benq W1070 uses indeed triple-flash when viewing 1024p24Hz content (Blu-Rays), which is quite spectacular at this price point."

De glazen heb je ook speciaal voor BenQ zijn waarschijnlijk dezelfde:

http://www.ebay.co.uk/itm/2-SainSonic-144Hz-for-Mitsubishi-3D-DLP-Link-Projector-Active-Shutter-Glasses-/180911940475?pt=UK_Sound_Vision_3D_TV_Glasses_Accessories&hash=item2a1f31237b

THX-UltraII

Had dit bericht ook al gelezen maar ik ben er nog niet 100% van overtuigd dat de Benq W1070 daadwerkelijk tripple flash doet. Op het audio forum in Duitsland is er ook veel discussie over maar mijn Duits is niet toereikend om het topic goed te kunnen volgen.

Mocht de W1070 echt Tripple Flash doen is dat gewoonweg GROUNDBREAKING voor het geld.

modde239

Ik las net dat BenQ in maart met de W1400 en W1500 zou komen waarbij de W1500 wireless hdmi en FI zou hebben en ongeveer 1799,- zou gaan kosten.....ben benieuwd.... :D

http://www.zdnet.de/88139864/cebit-benq-zeigt-projektoren-mit-drahtloser-bildubertragung/

Ps: dat zijn een hoop zou'en.... :D

modde239

Citaat van: THX-ultraII op januari 21, 2013, 14:38:27

THX ik weet niet hoe je Duits is maar hier wordt een test gedaan met betrekking tot tripple flash van de BenQ:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-94-12583.html

MechanicalAnimal

zo, het scherm is binnen: Kingping LMS180  :popcorn:

Via De Markt bij user Douma zondag in groningen gehaald. Gezellig even zitten kletsen en voor een superprijs een in nieuwstaat verkerend scherm kunnen overnemen.

zichtmaat van 170x96 cm.......das effe andere koek dan mijn 42" panasonic plasma :)

Nu afwachten wat de Benq gaat presteren in Frank zijn review en eens de 2dehands projectoren in de gaten houden. Ik heb er zin an!!!

Raymond187

Ik ben wel erg benieuwd naar de geluid productie. In de review hier ergens vermeld staat dat je hem nauwelijks hoort en vergelijkbaar is met een xbox 360 slim. Hij is dan alleen hoorbaar bij stille scenes. wat is een stille scene? Mensen die praten of absolute stilte? En wat is de afstand van de zit plek en beamer  dan als je hem hoort tijdens stille scenes?

Ik ben ook op zoek naar me eerste beamer  :pompom:

Ik wil dan alleen op een 240 scherm kijken.

MechanicalAnimal

Citaat van: Raymond187 op januari 28, 2013, 08:07:50
Ik wil dan alleen op een 240 scherm kijken.

Omdat dit mijn eerste projectie-setup wordt heb ik gekozen voor dit scherm vanwege de scherpe prijs om eens redelijk lowbudget in te stappen. Met een leuke projector en dit scherm heb ik een hoop "bang for the bucks" :)

ik weet dat je normaliter eerste met de projector in je ruimte gaat kijken welk formaat je wilt maar ik kon dit scherm gewoon echt niet laten liggen  :pompom:

Fraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaank!!!!!! waar blijft die review  :D

Raymond187

Ik geef je GROOT gelijk. Scherm van 180cm is natuurlijk al behoorlijk en kunnen LCD/plasma van zelfs 65" niet tegen op  :headbanging:

We hebben een redelijk grote muur iets van 6M in de huiskamer dus is 240cm wel te doen. Toen ik onze 47" TV kost 4.5 jaar terug was ik bang dat het TE groot was. Nog geen maand later had ik spijt dat we geen grotere hadden gekocht "DOH". Vandaar dat ik meteen maar een 240cm neem. Geen spijt meer  O0

idd kom eens op met dat review Frank :D

J.A.F._Doorhof

Moët ik hem wel hebben, we zouden hem als eerste krijgen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MechanicalAnimal

Logisch kerel, we lopen wat te etteren omdat de verwachtingen hooggespannen zijn   :D

Zou je ook kritisch kunnen kijken naar de aanwezigheid van het regenboogeffect?

Heb je ook doorgekregen wanneer Benq jou zou leveren?

modde239

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 28, 2013, 09:18:35
Moët ik hem wel hebben, we zouden hem als eerste krijgen.

Ik heb geduld...ik heb geduld....ik heb geduld.... :D

modde239

Citaat van: MechanicalAnimal op januari 28, 2013, 10:24:48
Zou je ook kritisch kunnen kijken naar de aanwezigheid van het regenboogeffect?

Dat is persoonlijk de een ziet het en de andere ziet het niet....Frank had al vaker aangegeven dat hij er erg gevoelig voor was....maar dat hoeft voor jou niet het geval te zijn.....dit kan je dus alleen zelf beoordelen en niet een ander...zelf heb ik totaal geen last van RBE....

MechanicalAnimal

zoiets begreep ik al inderdaad.

"fijn" dat Frank zwaar-allergisch is voor RBE  ;)....als de W1070 al RBE heeft, gaat hij het zeker zien.

ik lees over het kleurenwiel namelijk heel verschillende berichten, 2x, 4x, 6x, noem maar op. Hoe snellerr, hoe minder RBE als ik het allemaal goed begrijp.
De reviews die ik gelezen heb spreekt in elk geval van een minimale aanwezigheid, tot zelfs afwezigheid, van RBE.

road rebel

http://www.youtube.com/watch?v=CQ7PG_qEPGU op 1:38
Zegt natuurlijk weinig aangezien het een video is, maar in theorie zijn die er wel.

MechanicalAnimal

Ik vind het héél moeilijk om te zie, zo met dat trillende beeld, maar ik neem iets van RBE waar, als het tenminste BRE RBE is wat ik waarneem.

Toch echt iets wat ik in het echt zou moeten zien denk ik.

keuzes keuzes keuzes uiteindelijk weer.....DLP doet RBE.....LCD heeft weer moeite met dieper zwart dan DLP......eerst die review maar eens  :D

edit: tiepvaud

Ggalf

Ik had ook heel veel last van RBE met mijn vorige infocus x7, maar na verloop van tijd zag ik het niet meer eigenlijk tot ik een paar weken geen film had gekeken dan zag ik het wel weer.

Dus ik maak me geen enkele zorgen met deze benq, het effect zal al een heel stuk minder zijn en op 1 of andere manier "filter" ik het er zelf uit na verloop van tijd.

Probleem is nu dat ik mijn quad (don't ask) net verkocht heb  :pompom: maar dat de benq nergens op voorraad is.  :nopompom:

Dus dan toch maar tot volgende maand wachten, kan ik nog ff op zoek naar een behoorlijk scherm. Ik kan hier helaas niet breder dan 200 breed ben ik bang, ws gaat het 180 worden.
aka Flagg

modde239

Citaat van: MechanicalAnimal op januari 29, 2013, 19:06:05
Ik vind het héél moeilijk om te zie, zo met dat trillende beeld, maar ik neem iets van RBE waar, als het tenminste BRE is wat ik waarneem.

Toch echt iets wat ik in het echt zou moeten zien denk ik.

keuzes keuzes keuzes uiteindelijk weer.....DLP doet RBE.....LCD heeft weer moeite met dieper zwart dan DLP......eerst die review maar eens  :D

Of wanneer ik mijn projector op ga halen moet je ook even komen kijken dan geeft Frank een korte demo dan kan je zien of je RBE ziet op de BenQ.....

Ggalf

@Mechanicalmamal  :D

Zo gauw de w1070 weer leverbaar is hier in NL ga ik direct bestellen dus kom vooral een keer kijken dan. :) Moet je die muts...muzzi  :angel:, bedoel ik , wel meenemen natuurlijk.  :headbanging:

We hebben de koffie koud klaar staan. :coffee:

aka Flagg

Birdview

Volg dit forum al een hele tijd omdat een projector mij wel wat lijkt. Heb een 50" tv, maar de beleving (b.v. een schrikeffect) is echt nooit zo als in de bioscoop. Met een groot scherm in de kamer komt dat een stuk dichterbij lijkt mij.
Heb altijd het idee als je iets doet, dat je het dan gelijk goed moet doen maar ook weer niet de hoofdprijs... (b.v. een Epson 8100 is toch al heel wat). Aan de andere kant wordt je steeds weer ingehaald door de techniek (eerst HD, toen 3D, steeds scherper, vloeiender, etc) Je kunt dan wel blijven wachten want er komt steeds wat nieuws.

Toen kwam ik op av forums de Benq w1070 tegen en die trok meteen de aandacht. Lijkt mij ideaal om mee te beginnen gezien de prijs/prestatie. Voor dat geld durf ik het best aan (wel gelijk goed met calibratie en geen dozenschuiver)

Wat zou een mooi scherm zijn voor een kijkafstand van ongeveer 5,50 meter? Scherm moet elektrisch voor de tv langs. Kan de projector (komt aan het plafond) dan ook zover mogelijk van het scherm af of is het beter die verder naar voren te plaatsen?

modde239

Hey Birdview welkom op dit mooie forum....Het mooiste is een tabtension scherm maar deze zijn niet echt goedkoop:

http://www.kingpinscreens.nl/kpcons/tab-tension-schermen/tab-tensioned-16-9

goedkoper zijn bv deze:

http://www.kingpinscreens.nl/kpcons/elektrische-schermen/elektrisch-scherm-16-9

Trouwens de BenQ W1070 zou je niet ver kunnen plaatsen omdat hij een zogenaamd short throw projector is....dus om 2m breed te projecteren hoef de BenQ maar op ongeveer 2m afstand van het scherm opgehangen worden.....

Suc6 met je keuze....

J.A.F._Doorhof

Projector is hier gearriveerd en gisteren gekalibreerd.
Wegens flinke griep komt er geen review.

Mening in het kort.
Lensshift is naar beneden en boven met een schroevendraaier (beetje vreemd).
Kreeg na een half uurtje hoofdpijn (is normaal bij DLPs voor mij).
Beeld kwaliteit is op zich goed maar zwart niveau is wat hoog waardoor de contrast metingen wat laag uitvallen.
ISF menu is aanwezig voor calibratie van CMS en grayscale, CMS is alleen niet al te best uitgevoerd maar dat zie je vaker bij DLPs, voor deze prijs is het al een hele goede stap dat het er uberhaupt in zit.

Voor het geld geen gekke projector maar we zullen ze niet op voorraad gaan zetten.
En pas op voor het DLP effect, Annewiek zag regenbogen en ik kreeg hoofdpijn, maar daarbij moet ik aantekenen dat wij allebei extreem gevoelig zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"