beamer benq w1070

Gestart door stevenvanaller, december 11, 2012, 11:14:54

Vorige topic - Volgende topic

roland p

Ik vind de W1070 al behoorlijk 'short'. Even gekeken op http://www.projectorcentral.com/BenQ-W1070-projection-calculator-pro.htm en bij een afstand van 4meter zou ik minimaal een diagonaal van 305cm (=268cm breed) krijgen...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

modde239

Citaat van: MechanicalAnimal op februari 14, 2013, 10:24:21
okay, nou ja, in elk geval kan Magic Arturo met de calculator even zien of de 1070 geschikt is voor hem, als ik het zo lees moet dat makkelijk uitkunnen.

Geloof mij totaal geen probleem..... ;)

modde239

Mijn tijdelijke opstelling niet ideaal maar het werkt foto is slecht is gemaakt met mijn iphone 4...

De projector moet zo hoog liggen omdat mijn scherm boven mijn 55" tv hangt.... :D

roteldebotel

Gefeliciteerd Modde. Lees al een tijdje dit draadje mee om te zien of deze projector iets voor mij zou zijn maar een paar dingen houden me tegen:
- ben toch bang dat ik het RBE effect ga zien, heeft me in het verleden altijd weerhouden van een DLP beamer aangezien ik er best gevoelig voor ben. Zeker voor 2D materiaal
Kan iemand er wat meer over melden?
- de short throw wordt haast onmogelijk in mijn ruimte (projecteer vanaf zo een 430 cm) en een plafondbeugel wil ik zeker niet.
- de Lensshift lijkt behoorlijk beperkt
- Kijkende naar de foto zie ik dat er best veel licht " lekt" uit de beamer, of valt dat in de praktijk wel mee?

De prijs is echter heel aantrekkelijk en als ik lees dat DLP voor 3D de opperhand heeft wordt ik toch heftig aan het twijfelen gebracht.

Geniet in ieder geval van je aankoop:)

modde239

Citaat van: roteldebotel op februari 14, 2013, 16:06:36
Gefeliciteerd Modde. Lees al een tijdje dit draadje mee om te zien of deze projector iets voor mij zou zijn maar een paar dingen houden me tegen:
- ben toch bang dat ik het RBE effect ga zien, heeft me in het verleden altijd weerhouden van een DLP beamer aangezien ik er best gevoelig voor ben. Zeker voor 2D materiaal
Kan iemand er wat meer over melden?
- de short throw wordt haast onmogelijk in mijn ruimte (projecteer vanaf zo een 430 cm) en een plafondbeugel wil ik zeker niet.
- de Lensshift lijkt behoorlijk beperkt
- Kijkende naar de foto zie ik dat er best veel licht " lekt" uit de beamer, of valt dat in de praktijk wel mee?

De prijs is echter heel aantrekkelijk en als ik lees dat DLP voor 3D de opperhand heeft wordt ik toch heftig aan het twijfelen gebracht.

Geniet in ieder geval van je aankoop:)

Thanks dat doe ik zeker......wat RBE betreft moet je het echt zelf ervaren daar kan niemand wat van zeggen het is erg persoonlijk.....qua afstand ga je het niet redden dan moet je een scherm van ruim 300 cm breed hebben....en het lekken van licht valt mee komt niet op het scherm terecht....

Suc6 met je keuze....

theshadow

Hoi modde,

Is de benq een beetje stil?

modde239

Citaat van: theshadow op februari 14, 2013, 21:51:01
Hoi modde,

Is de benq een beetje stil?

Als ik een film kijk dan hoor ik hem niet....als ik het geluid uitzet van mijn audioset dan hoor je de fan wel maar niet storend althans dat vind ik....

MechanicalAnimal

Citaat van: modde239 op februari 14, 2013, 14:54:53
Mijn tijdelijke opstelling.........

WHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAaaaaaa! niks meer aan doen  :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

modde239

Citaat van: MechanicalAnimal op februari 15, 2013, 19:30:05
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAaaaaaa! niks meer aan doen  :pompom:

Inderdaad niets meer aan doen..... :D.....heb nu een betere oplossing gevonden......

Birdview

Zit te denken aan een 106" diagonaal scherm voor deze benq met de projector aan het plafond (2,45 m hoog) Omdat dit een short throw is hangt de benq dan wel midden in de kamer. Moet die dan ook nog lager hangen, of is de lenshift net voldoende?

Birdview

Volgens de benq calculator moet het precies lukken. Kon daar gisteren vanaf de ipad niet bij (Java)

MechanicalAnimal

MechanicalAnimal

.....

home@the movies

Hi

De W1070 is vanaf nu bij ons uit voorraad leverbaar.

Groeten
werner

modde239

Citaat van: home@the movies op februari 21, 2013, 21:58:09
Hi

De W1070 is vanaf nu bij ons uit voorraad leverbaar.

Groeten
werner

Goede zaak.....Werner zou als je een keer tijd hebt een kleine review kunnen maken.....?.....denk dat veel mensen op dit forum dat wel zouden waarderen..... ;D

Birdview

Nog niet. Wilde 'm eigenlijk een keer bekijken maar Frank neemt 'm niet op voorraad. Aan de andere kant is het voor een eerste projector misschien ook wel goed dat je ernaast geen Sony HW 50 ziet staan  :blush: Enige wat me (nog) weerhoudt om blind te kopen is feit dat sommige mensen niet over DLP kunnen. Echter al diverse Duitse en Engelse forums doorgelopen en hoor gewoon bijna geen negatieve verhalen. Ben ook nog niet uit een scherm, maar de drang wordt steeds groter :) Woensdag b.v een b- filmpje gezien Fools Gold op blu ray (avonturenfilm in Australische blauwe wateren) maar dat ziet er op een groot scherm vast fantastisch uit.

home@the movies

Citaat van: modde239 op februari 22, 2013, 03:38:16
Goede zaak.....Werner zou als je een keer tijd hebt een kleine review kunnen maken.....?.....denk dat veel mensen op dit forum dat wel zouden waarderen..... ;D

Ik was er reeds aan begonnen, en ziedaar http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131340.0

veel leesplezier.

Groeten
werner

MechanicalAnimal

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

MechanicalAnimal

modde239

Citaat van: skank1 op februari 28, 2013, 20:47:37
enkel met wireless hdmi? hoef ik niet... komt er geen gewone versie van?

Yep die gaat W1400 heten.....

skank1

Aha. Concurrent voor de epson 6100?

Gaat hij beter zijn dan de 1070?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

modde239

Citaat van: skank1 op februari 28, 2013, 21:42:22
Aha. Concurrent voor de epson 6100?

Gaat hij beter zijn dan de 1070?

Ik denk qua beeldkwaliteit niet zoveel maar heeft een grotere zoomlens en zou een grotere lens shift hebben.......ben benieuwd.....

skank1

Ik hoop dat hij wel beter 2d weergeeft tov de 1070

modde239

Citaat van: skank1 op februari 28, 2013, 21:58:12
Ik hoop dat hij wel beter 2d weergeeft tov de 1070

Heb je de W1070 zelf gezien...?....voor het geld geeft hij een erg goed 2D beeld.....heb al een aantal films bekeken en ben erg tevreden.... :D