beamer benq w1070

Gestart door stevenvanaller, december 11, 2012, 11:14:54

Vorige topic - Volgende topic

Kantuit

Zal inderdaad wel een kwestie zijn van niet-optimaal omgezette bestanden zijn. De kwaliteit bij gebruik van x264 is inderdaad goed tot zeer goed.
En ja, ik gebruik de processor van mijn Sony STR DH-820.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

lapino

CiteerQuote from: lapino on September  3, 2013, 07:35:33
Enige waar ik nog altijd mee zit is dat de ondertitels op mijn Benq w1070 aan linkerkant gevoelig helderder zijn dan aan de rechterkant. Zowat onderste 1/3e van het beeld is aan linkerkant makkelijk 10% à  20% helderder dan rechterkant. Op gewone beelden zie je dat niet, maar bij ondertitels die over de hele breedte van scherm staan, is dat héél goed zichtbaar. Werner had het blijkbaar ook opgemerkt bij Benq's die hij aan het calibreren was, dus vraag we zelfs af of dit inderdaad een gekend issue is. Vraag is alleen: kan het opgelost worden, want ik erger me er mateloos aan.

Ik denk dat het per toestel anders is die van mij heeft het niet......

Iemand ervaring met de service van Benq? Denk er sterk aan om hem toch eens aan te bieden voor nazicht, want het verschil in wit stoort me echt enorm. Zoals ik zei, enorm zichtbaar bij ondertitels van links naar rechts. Links helder wit, rechts grijs. Best regelen via shop, of rechtstreeks via Benq?

Birdview

Normaal gesproken moet dat in principe waar je hem gekocht hebt.

Ik heb er gisteren speciaal op gelet. Ik zie geen verschil. Is het alleen onder? Vaak lopen de ondertitels niet helemaal van links naar rechts maar krijg je twee regels. Ik had gisteren een grote witte scrollende tekst bovenin (zender krijgt een andere transponder op de satelliet) en daar niets te zien. Ook onderin met b.v. zakelijk nieuws of ondertiteling zie ik niets.

Als jij het heel storend vindt, zal er idd wel iets zijn. Maak anders eens een foto ofzo.

lapino

Het is héél duidelijk zichtbaar, ook als ik een groot wit vlak projector is het duidelijk dat de linkerbenedenhoek helderder is dan rest van scherm.

lapino

Heb er foto van gemaakt, is beetje zichtbaar maar niet evident om dit op foto te 'vangen' natuurlijk. Heb foto qua helderheid/contrast aangepast en dan wordt verschil toch redelijk goed zichtbaar. Zou graag van de pro's hier horen of dit voldoende reden zou zijn om hem naar Benq te sturen voor nazicht. Misschien ook interessant om te weten of ik me dan beter tot dealer richt, of projector meteen naar Benq stuur voor nazicht. Ik vermoed dat dit gewoon probleem is van slechte lens.

modde239

Dit heb ik op mijn BenQ W1070 nooit gezien....ik zou hem zeker door BenQ na laten kijken dit is niet goed....

Birdview

Die kan je zonder meer aanmelden voor garantie. Niet kan maar moet.
Ik zat echt te zoeken naar kleine nuance verschillen maar dat is zelfs niet te zien op die van mij. Handig zo'n forum. Lijkt eerder een defect dan een afstelling.

lapino

RMA gekregen van Benq, projector wordt woensdag opgehaald. Ben benieuwd of het iets zal uithalen, de mails die ik kreeg van hun support afdeling doen me het ergste vermoeden. Kreeg mail waarbij men vroeg om projector eens aan te sluiten via vga ipv hdmi, dat zou probleem eventueel oplossen...zucht.

konijntje

Citaat van: lapino op oktober 21, 2013, 20:53:25
RMA gekregen van Benq, projector wordt woensdag opgehaald. Ben benieuwd of het iets zal uithalen, de mails die ik kreeg van hun support afdeling doen me het ergste vermoeden. Kreeg mail waarbij men vroeg om projector eens aan te sluiten via vga ipv hdmi, dat zou probleem eventueel oplossen...zucht.

Denk dat ze willen kijken of het aan de aansluiting ligt. Niet met de bedoeling dat je het zo houdt dan ;-).

lapino

Projector is net opgehaald door UPS, ben benieuwd hoe lang het nu zal duren vooraleer ik die terug heb én of probleem dan opgelost zal zijn. Anders vrees ik dat ik me andere projector zal moeten aanschaffen.

Erik!

Beamer: Benq W1070
Audio: HTR-4069 met Harman Kardon boxenset
Beamerlift: Audipack plafondlift 2050,
Scherm: Optoma DE-9106EGA 106"

lapino

Projector net terug binnen, op document staat 'tested' en bij vervanging 'none'. Maw volgend Benq werkt alles zoals het hoort. Echt teleurgesteld hierin.

konijntje

Citaat van: lapino op oktober 30, 2013, 12:40:56
Projector net terug binnen, op document staat 'tested' en bij vervanging 'none'. Maw volgend Benq werkt alles zoals het hoort. Echt teleurgesteld hierin.

Wat een k*t service! Ik had iets met Epson, ze konden het zelf niet reproduceren maar toen wel onderdeel vervangen "just in case". Kan je niet iets regelen via de winkel waar de projector is aangeschaft?

Het is natuurlijk btje you get what you pay for.. prijs moet ergens vandaan komen.

lapino

Vrees ervoor dat winkel die zal willen ruilen, uiteindelijk gaan ze die ook gewoon naar Benq opsturen met zelfde resultaat. Ben echt zeer teleurgesteld, vooral omdat ik het beeld écht wel dik in orde vind en ik ondertussen ook al 3 3D brillen heb aangekocht (dus overstap naar ander merk is niet zo evident).

Het is typisch zoiets waar je je aan ergert als je het ziet, denk dat misschien veel mensen dit gewoon niet gaan opmerken of er zich niet aan gaan storen, maar tijdens films met ondertitels zit ik nu constant te 'zoeken' naar dat verschil en daar word je horendol van.

konijntje

Op die foto die je stuurt vind ik het anders behoorlijk duidelijk. Heb je die ook ter illustratie meegestuurd? Het gaat toch om de blauwe ondertiteling rechts?

lapino

yep is meegestuurd, samen met oa link naar deze topic

Birdview

Voordat we Benq zwartmaken. Heb je ook een andere bron geprobeerd én een andere HDMI kabel?

Benq heeft alleen de projector binnengekregen. Als die goed is zien ze natuurlijk niets. Kan me niet voorstellen dat ze het kleurverschil als "normaal" bestempelen.

lapino

Ik heb de projector getest met elke bron tot mijn beschikking: via mijn Marantz SR6007, rechtstreeks aangesloten op ps3, bluray speler, mac Mini en ook getest met vga kabel via pc. Allemaal zelfde resultaat. Andere hdmi kabel, idem. Heb de projector net nog even getest, en heb wel de indruk dat het precies iets beter is dan voorheen, maar zouden ze dat dan niet op rapport hebben gezet als ze iets hebben afgeregeld of vervangen?

Kan me niet voorstellen dat dit overigerns aan kwaliteit kabel of zo zou liggen, dan krijg je spikkels of soort ruis. Een verschil in helderheid in bepaalde delen van scherm heb ik nog nooit zijn oorsprong zien hebben in de kwaliteit van kabels of bron. Overigens, het verschil is/was ook merkbaar bij het test-patroon van de projector zelf.

Zoals ik zei, het is op eerste zicht blijkbaar toch iets beter, heb indruk dat helderheid nu wel hoger is maar dat die gelijkmatig verloopt vanuit midden scherm naar de zijkanten. Ga komende dagen eens grondig moeten testen.

cine(d)rama

Citaat van: Erik! op oktober 27, 2013, 18:14:48
Hij begint al flink in prijs te dalen. Nu al voor € 719,- : http://www.storetotaal.nl/Webwinkel-Product-41349929/BENQ-3D-projector-W1070.html?utm_source=kieskeurig&utm_medium=cpc-kieskeurig&utm_campaign=kieskeurig

Zo gaat het toch nog haalbaar worden voor kerstmis!  :pompom:

Volgen mij is dit GEEN Forum sponsor !
Een link naar een niet Forum sponsor is namelijk niet toegestaan  :nowink:

Gr Andre  ;).
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

lapino

Mailtje terug gekregen van Benq op mijn vraag wat er nu eigenlijk is getest/vastgesteld en of er iets is veranderd aan de projector:

CiteerBedankt voor uw verzoek vraag.

Ik lees dat de reparatiedienst de projector langdurig heeft getest met een blu ray apparaat, een film met  ondertitels en dat ze helaas geen duidelijke afwijking van de helderheid hebben kunnen constateren (alles valt binnen de specificaties, zegt men dan).

Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben.

Daar sta ik dan hé... :/

Erik

Daar sta je dan idd, als ze kijken en een afwijking zien maar die volgens hun binnen hun specificaties valt dan ga je een lange strijd tegemoet en is het te hopen dat je bij een goede dealer hebt gekocht die dat niet pikt en niet bij een dozenschuiven of webshop. Dat is weer het voordeel als je bij een iets duurdere (service moet toch ergens van betaald worden) maar goede dealer koopt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

lapino

Bon, terug contact opgenomen met Benq en probleem nogmaals uitgelegd. Heb dan mail gekregen van support dat ze nieuwe rma aanmaken en specifiek op helderheid gaan
testen. Bizarre is dat ondanks alle mails en foto's die ik bezorg, ze dan nogmaals vragen om het probleem te omschrijven op een blad papier wat op zich al serieus beperkingen heeft. Je zou toch verwachten dat ze een dossier aanleggen met de aangeleverde informatie.

Ik ben wel wat thuis in Photoshop waardoor ik de foto's ook kan bewerken zodat effect duidelijker zichtbaar wordt, een probleem met beeld vastleggen op foto is sowieso al niet evident. Voor alle duidelijkheid: ik projecteer op een Beamax scherm dat hier al 5j hangt en met alle andere projectoren perfect beeld gaf.

Foto van mijn PS4 bij update, je ziet tekst van links naar rechts minder fel worden

Foto bewerkt met photoshop om effect duidelijker te maken (helderheid -100, contrast +100)

Gisteravond foto genomen van FIFA14 in volledig donkere kamer, dus geen invloed van andere lichtbronnen:

Dezelfde foto dan bewerkt door de levels correct te zetten en contrast te verhogen. Je ziet dat probleem zich aan linkerkant (halfweg tot onderaan) bevindt. Projector hangt ondersteboven, dus hoop dat ze het correct testen.

Iemand nog tips wat ik zou kunnen meegeven aan Benq om dit vast te stellen? Er staan 400u op de lamp. Probleem bestond al sinds aanschaf, dus kan me niet voorstellen dat dit ligt aan lamp die aan het kapotgaan is (tenzij ze al sinds begin defect was). Overigens ook ferm teleurgesteld in Coolblue. Mail gestuurd (tot 2x) via hun site waarbij ze zeggen dat ze binnen 4u antwoorden, geen enkele reactie na enkele dagen.

J.A.F._Doorhof

Nadeel van prijsvechters. Geen reactie geven tot het probleem weg gaat. De winst is gemaakt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

lapino

Overdrijf ik dan, of is dit een reeel probleem?

J.A.F._Doorhof

Ligt eraan, uniformiteit moet eigenlijk wel redelijk egaal zijn bij een DLP.
Qua prijs denk ik alleen dat de prijsvechter denkt... "ga ik geen tijd aan besteden".
Dat doen wij net anders, prijs maakt niet uit, service=service.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"