beamer benq w1070

Gestart door stevenvanaller, december 11, 2012, 11:14:54

Vorige topic - Volgende topic

MechanicalAnimal

Toppertje Modde239, laat maar komen  :pompom:

ik ben in elk geval al mijn 2.0 aan het aanpassen aan het beeldformaat  :D

ff snel in paint gedaan....gauw verder met lijmen  :headbanging:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

modde239

Nou nog geen suc6 dit k#t hdmi handshake probleem met mijn Dune D1....speel een film af stop deze en wil terug naar mijn videowall maar dan geeft de BenQ een zwart beeld en geeft aan geen signaal te vinden....grrrrrr.....3D ook geen suc6 speel een sbs bestand af krijg 2 beelden naast elkaar te zien druk dan op de ab knop 3D stettings maar kan alleen kiezen uit boven en onder geen sbs die is niet selecteerbaar.....dat wordt BenQ bellen.....maar wanneer ik een film eindelijk af kan spelen (2D) dan ziet het beeld er erg WOW uit.....

Wordt vervolgt.....

MechanicalAnimal

wat voor kabel heb je? 3D heeft toch een 1.4 HDMI nodig?

le-zen  :nopompom:.............da's geen kabel-issue

modde239

Citaat van: MechanicalAnimal op februari 12, 2013, 20:20:31
wat voor kabel heb je? 3D heeft toch een 1.4 HDMI nodig?

Heb ik maar voor sbs 3D is dat niet nodig.....ik heb ook 3D op mijn LG led tv en dat gaat wel goed met de Dune D1.....

MechanicalAnimal

ik had de boel al even doorgestreept, kon al geen kabelissue zijn natuurlijk......nou, hopen maar dat het een maffe instelling oid is zodat de Dune en de Benq elkaar niet snappen

modde239

Nou HDMI probleem opgelost ben flnk bezig geweest met kabels verleggen achter mijn Yamaha receiver.....nu nog het 3D probleem oplossen.....morgen maar effe bellen met BenQ....

J.A.F._Doorhof

Hoef je niet voor te bellen, daar heb je ons voor, tenminste als dit werkt ;)
Je moet de dune vast zetten op 50 of 60hz en NIET 24hz. Met 24hz gaat het namelijk mis, als je dit doet moet je als het goed is daarna 3D hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

modde239

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 12, 2013, 22:47:59
Hoef je niet voor te bellen, daar heb je ons voor, tenminste als dit werkt ;)
Je moet de dune vast zetten op 50 of 60hz en NIET 24hz. Met 24hz gaat het namelijk mis, als je dit doet moet je als het goed is daarna 3D hebben.

Thanks ga ik morgen proberen ik had hem op 24/50/60HZ staan...ik ga 50/60HZ kiezen en proberen.....

modde239

Yes  :pompom: :pompom: :pompom: 3D doet het nu ook bedankt Frank dat was het.....las ook dat het beter was om bij 3D sbs deze projector op 1080i/50HZ te zetten.....en WOW wat een beeld echt top zero crosstalk goed scherp en genoeg licht.....kijk nu een stukje Avatar 3D en een hoop pop out en diepte beter en makkelijker voor de ogen dan in de bios......dit wordt nachtwerk om nog meer films te testen.....maar ach iemand moet het doen niet waar.... :D  :popcorn:

donaldk

Je moet 144Hz brillen hebben, dan kan tripleflash 24P wel, volgens diverse berichten.

modde239

J.A.F._Doorhof

Het voordeel van een dealer 3.0 ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dalmvis

Beste HT leden,

Leuk topic, al 6 pagina's. Heb ook serieuze interesse in deze projector, maar nu mijn vraag: ik heb helaas de beschikking over een kleine huiskamer. Afstand projector naar scherm 3-3m20, dus niet zo veel. Is het dan uberhaupt mogelijk om lekker te kijken? Hopelijk niet te veel off-topic , :-) , Arthur
Spkrs: Martin Logan Aerius
Pwr-amp: Parasound A-52
Pre-amp: Lexicon MC-8
Samsung UHD5500
Cables: MT,vdHull.

MechanicalAnimal

Citaat van: magic Arturo op februari 13, 2013, 10:19:18
Beste HT leden,

Leuk topic, al 6 pagina's. Heb ook serieuze interesse in deze projector, maar nu mijn vraag: ik heb helaas de beschikking over een kleine huiskamer. Afstand projector naar scherm 3-3m20, dus niet zo veel. Is het dan uberhaupt mogelijk om lekker te kijken? Hopelijk niet te veel off-topic , :-) , Arthur

Volgens mij is juist de Benq daar geschikt voor, het is namelijk een zogeheten short-throw projector.

je kunt met de calculator op de website berekenen of je uitkomt met de W1070 in jouw geval:

http://www.benq.com/microsite/projector/throwratiocalculator/

ps: op mijn netbookje werkt de link even niet, weet niet waar dat aan ligt, zit nu op cursus, brak internet  :D

probeer anders deze even : http://www.projectorcentral.com/BenQ-W1070-projection-calculator-pro.htm

Dergert

home@the movies

CiteerDie heb ik van Sainsonic via ebay....

http://www.ebay.nl/itm/2-SainSonic-144Hz-for-BenQ-3D-DLP-Link-Ready-Projector-TV-Active-Shutter-Glasses-/170864846574?pt=UK_Sound_Vision_3D_TV_Glasses_Accessories&hash=item27c856a6ee#ht_8757wt_1078

Opletten met deze brillen zij zijn niet echt bijzonder goed, hebben veel problemen met het blokkeren van de rode flash( dlp link sync signaal) waardoor het zwart een rode gloed krijgt.
Verder verliezen ze ook regelmatig hun sync, de betere brillen zijn deze van True Depth die door hen speciaal op de W1070 zijn afgesteld.
Niet te vlug zijn dus met het bestellen van brillen, er is zeer veel info te vinden over het waarom wel en waarom niet van bebaalde brillen in samenwerking met de W1070.

Wij zijn in contact met True Depth om hun brillen aan ons assortiment toe te voegen, ze zijn duurder dan de sainsonic maar werken wel zoals het hoort.

Met vriendelijke groeten

Werner
Home@The Movies/Cinedream
Home Cinema Stores

modde239

Citaat van: home@the movies op februari 13, 2013, 13:07:33
Opletten met deze brillen zij zijn niet echt bijzonder goed, hebben veel problemen met het blokkeren van de rode flash( dlp link sync signaal) waardoor het zwart een rode gloed krijgt.
Verder verliezen ze ook regelmatig hun sync, de betere brillen zijn deze van True Depth die door hen speciaal op de W1070 zijn afgesteld.
Niet te vlug zijn dus met het bestellen van brillen, er is zeer veel info te vinden over het waarom wel en waarom niet van bebaalde brillen in samenwerking met de W1070.

Wij zijn in contact met True Depth om hun brillen aan ons assortiment toe te voegen, ze zijn duurder dan de sainsonic maar werken wel zoals het hoort.

Met vriendelijke groeten

Werner
Home@The Movies/Cinedream
Home Cinema Stores

Werner ik heb de Sainsonic gisteren een aantal uren gebruikt en totaal geen last het verliezen van sync en wat betreft de rode gloed die is alleen zichtbaar wanneer je de bril afzet dat zijn de zwarte delen van het beeld rood van kleur. Dus met bril op is het gewoon zwart en niet rood.....voordeel van de Sainsonic is de prijs en dat zij oplaadbaar zijn.....

modde239

Citaat van: magic Arturo op februari 13, 2013, 10:19:18
Beste HT leden,

Jouw afstand is geen probleem voor de BenQ om mijn beeld goed te vullen (200 cm breed) stond de BenQ op een kleine 2.70 m van het scherm.....en kon hem nog meer naar voren of naar achteren schuiven was ook geen probleem....

home@the movies

CiteerWerner ik heb de Sainsonic gisteren een aantal uren gebruikt en totaal geen last het verliezen van sync en wat betreft de rode gloed die is alleen zichtbaar wanneer je de bril afzet dat zijn de zwarte delen van het beeld rood van kleur. Dus met bril op is het gewoon zwart en niet rood.....voordeel van de Sainsonic is de prijs en dat zij oplaadbaar zijn.....

Hi,
Blij te horen dat je geen problemen hebt, nochtans zijn er veel minder goede berichten te lezen dat de brillen niet helemaal blokeren en er dus nog een rode gloed merkbaar is.
Maar goed daar heb je geen boodschap aan natuurlijk, als alles naar behoren werkt dan kan hoef je alleen maar te genieten  ;)
De True Depth brillen zijn ook herlaadbaar hoor  ;) maar wel iets duurder inderdaad 64 dollar veel kijkplezier.

Groeten
werner

modde239

Thanks gaat zeker lukken..... ;D

donaldk

@Animal, de 1070 is geen short throw, dat is de 1080.

MechanicalAnimal

okay, daar heb je gelijk in:

Short throw ratio (W1080ST): The short throw ratio projection provides 1080p picture quality with shorter projection distance

Maar ik lees om een hele hoop fora dat ze de W1070 wel onder de "short throw"PJ's scharen.

Wat is precies het criteria daarvoor dan? Dan weet ik dat ff, is het een short throw zodra de manufacturer dat zegt/claimt? Ik weet dat de W1080 wel een speciale lens daarvoor heeft en een stuk duurder is dan de W1070.

donaldk

short throw is vaak afstand is schermdiagonaal, of minder. Maar denk niet dat er een vast definitie voor is.

MechanicalAnimal

okay, nou ja, in elk geval kan Magic Arturo met de calculator even zien of de 1070 geschikt is voor hem, als ik het zo lees moet dat makkelijk uitkunnen.