beamer benq w1070

Gestart door stevenvanaller, december 11, 2012, 11:14:54

Vorige topic - Volgende topic

skank1

Nog niet. Maar ik kijk wel meer 2d dan 3d en als de epson dan beter is...
Afwachten. Ik heb nog tijd :)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

ferry34

Is er bekend hoeveel inputlag de benq heeft?

De Acer 6500 schijnt n bijzonder lage inputlag te hebben, maar zo te lezen is t beeld van de benq n stuk beter.

Goeie prijs zeg! In de komende 2 maanden mn toekomstige kamer klaarmaken en dan bestel ik m :).
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

modde239

Citaat van: ferry34 op april  3, 2013, 13:31:27
Is er bekend hoeveel inputlag de benq heeft?

De Acer 6500 schijnt n bijzonder lage inputlag te hebben, maar zo te lezen is t beeld van de benq n stuk beter.

Goeie prijs zeg! In de komende 2 maanden mn toekomstige kamer klaarmaken en dan bestel ik m :).

Heb zelf deze top projector een tijdje nu maar geen gamer maar in alle tests kom hij er erg goed uit wat betreft input lag. Zoals bv in deze test van Projectorcentral.com schrijven zij dit over dit onderwerp:

"Input lag. Normally, 3D projectors are fairly sluggish when it comes to input lag, even when they are being used in regular 2D mode. The W1070 breaks this pattern and puts up some respectable input lag numbers: around 24ms, or 1.5 frames, in the modes we tested."

MechanicalAnimal

Goed te horen dat je nog steeds tevreden bent  :pompom:

voor diegene die nog op zoek zijn, Projectorreviews heeft de 2013 roundup online staan  :popcorn:

Best Home Theater Projectors Report 2013

http://www.projectorreviews.com/1080p-projector/index.php

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Birdview

Grappig..... Een topic van 8 pagina's en maar één of twee die 'm hebben. Ik zat ook met een schuin oog naar de komende 1400 1500 te kijken, maar de eerste berichten op av lijken mij de meerprijs niet waard. De 1400 schijnt daarnaast ook pas in september te komen. Enige reden dat ik nog geen 1070 heb hangen is het scherm. Ben er nog niet uit wat prijs/kwaliteit betreft. Een tabtension zit je zo op 1600 e, of je moet b.v. voor een i visions gaan. Laat het hier tzt wel weten en als er mensen zijn die er inmiddels ook één hebben horen we graag jullie ervaringen.

Felicimo

Benq beamers zijn gewoon toppers.
Ben zelf nu met mijn tweede bezig. De Benq W5000, hiervoor had ik de Benq PE7700.
en ik kan je nu alvast vertellen.. mocht ik een andere beamer halen... dan wordt het gewoon weer een Benq.
Beeld vind ik mooier en natuurlijker dan een LCD.
In mijn ogen is de DLP beamer de betere terwijl ze goedkoper zijn dan een LCD.

daarkomt bij dat het hele RBE verhaal je met een korreltje zout moet nemen.
Ja je ziet het... alleen als je het echt, maar dan ook echt wilt zien..
Ik bedoel, ik heb het alleen gezien op de PE7700 (op de w5000 al niet meer)
maar ik zal het alleen als ik me focuste op de ondertitels en dus niet meer film aan het kijken was.
ja dan zag je het een beetje... met gewoon film kijken merk je er niks van.

Daarbij hebben er al heel veel bij mij films gekeken met de beamer.
En er is er niet een geweest die er ziek, zwak of misselijk van is geworden of zat te zeiken over RBE.
mijn mening... Omdat ze het niet weten dat het bestaat en gewoon kijken naar de film.
Kef Q7 / Q5 / Q9c / JBL sub E-150p / Denon AVR-2809 / Denon PMA-1500AE / Denon DBP-2012 / Denon DCD-1500AE / Denon DNP-730AE / Micro Seiki BL-51 met Stax ua7 Toonarm / Ortofon Rondo Red / LG OLED 55inch C7 / BenQ W5000 / Dune HD Base 3D

Wishlist: mooie goeie Phono Pre

skank1

Mmm doet me een beetje denken aan het verhaal rond floating blacks vd panas 2j terug..
Iedereen zei aaaa floating blacks en zo erg en blabla...
Dan had je een heel deel die zei: oooh da valt goed mee. , en het is niet zo erg als beweerd wordt, het valt niet op enz enz

Toen zelf toch de stap gezet om ene te kopen...
Half jaar later toch teruggebracht voor floating blacks en ik had er echt niet specifiek opgezocht...)

Maw bij aanschaf v beamer ga ik er toch echt wel op letten...
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Erik!

Onze woonkamer is 420cm diep. De beamer zal aan het plafond komen te hangen, waardoor de netto kijkafstand 370cm is. Wat is nu het minimale projectiebeeld? Volgens de calculator kom ik uit op een beelddiagonaal van 323cm. Voor mij mag dat wel minder, graag zelfs. Alleen kan ik mijn beamer niet dichterbij hangen.

Bedankt voor het antwoord.
Beamer: Benq W1070
Audio: HTR-4069 met Harman Kardon boxenset
Beamerlift: Audipack plafondlift 2050,
Scherm: Optoma DE-9106EGA 106"

Erik!

Niemand een antwoord? Een te domme vraag? Kan zijn, ik ben dan ook een n00b.  :P

rvdl

Citaat van: Erik! op mei 13, 2013, 17:18:16
Onze woonkamer is 420cm diep. De beamer zal aan het plafond komen te hangen, waardoor de netto kijkafstand 370cm is. Wat is nu het minimale projectiebeeld? Volgens de calculator kom ik uit op een beelddiagonaal van 323cm. Voor mij mag dat wel minder, graag zelfs. Alleen kan ik mijn beamer niet dichterbij hangen.

Bedankt voor het antwoord.
Als ik de zoom aanpas via deze link dan kom ik met de zoom om 1.00x uit op 280cm diagonaal. Ik weet alleen niet zeker of dit klopt, ben zelf in de markt om deze beamer aan te schaffen. Nu maar hopen dat ik de calculator goed gebruik / instel haha.

Heb ook geen idee over er nadelen aanzitten om de projector te gebruiken met een zoom van 1.00x, kan het me haast niet voorstellen. Maar zoals gezegd heb ik er zelf geen ervaring mee

Heeft iemand ervaring met marktkraamkoopjes.nl? Ze bieden de w1070 aan voor rond de 720 euro? Ik woon zelf niet in de buurt van Enschede, dus ophalen zit er voor mij niet echt in.. Ik twijfel er alleen over of deze zaak te vertrouwen is? Heb er zelf geen ervaring mee / nog nooit van gehoord.

konijntje

Citaat van: rvdl op mei 21, 2013, 13:48:07
Als ik de zoom aanpas via deze link dan kom ik met de zoom om 1.00x uit op 280cm diagonaal. Ik weet alleen niet zeker of dit klopt, ben zelf in de markt om deze beamer aan te schaffen. Nu maar hopen dat ik de calculator goed gebruik / instel haha.

Heb ook geen idee over er nadelen aanzitten om de projector te gebruiken met een zoom van 1.00x, kan het me haast niet voorstellen. Maar zoals gezegd heb ik er zelf geen ervaring mee

Heeft iemand ervaring met marktkraamkoopjes.nl? Ze bieden de w1070 aan voor rond de 720 euro? Ik woon zelf niet in de buurt van Enschede, dus ophalen zit er voor mij niet echt in.. Ik twijfel er alleen over of deze zaak te vertrouwen is? Heb er zelf geen ervaring mee / nog nooit van gehoord.

De tweakers.net shopreview was nooit zo goed over die site, lange levertijden etc. zou lekker iets meer betalen en bij een gerenomeerde (web)shop kopen.

Erik!

Citaat van: rvdl op mei 21, 2013, 13:48:07

Heeft iemand hier een mening over?

Birdview

Kijk eens naar de laatste paar berichten in het topic : Paar kleine tips bij het ophangen en afstellen van de projector. Als het niet helemaal kan zoals het moet, moet het toch maar gewoon zoals het kan lijkt mij?

christogo

Hoewel je natuurlijk geen perfecte indruk kunt krijgen van een projector via een YouTube filmpje, schrok ik toch een beetje van deze vergelijking op YouTube. Vooral de zwart-weergave is dramatisch. Is dat "in het echt" ook zo, ook na het aanpassen van de instellingen? Of lijkt het hier erger dan het is? De Optoma komt op veel vlakken veel beter uit de bus naar mijn mening.

http://www.youtube.com/watch?v=qe-MNFW5PNk

modde239

Citaat van: christogo op juni 17, 2013, 05:17:13
Hoewel je natuurlijk geen perfecte indruk kunt krijgen van een projector via een YouTube filmpje, schrok ik toch een beetje van deze vergelijking op YouTube. Vooral de zwart-weergave is dramatisch. Is dat "in het echt" ook zo, ook na het aanpassen van de instellingen? Of lijkt het hier erger dan het is? De Optoma komt op veel vlakken veel beter uit de bus naar mijn mening.

http://www.youtube.com/watch?v=qe-MNFW5PNk

Nou mijn BenQ W 1070 ziet er veel beter uit dan in dat filmpje....de zwartwaardes zijn bij mij veel beter....ben sinds maanden in het bezit en ben erg tevreden.....ook 3D ziet er top uit.....echt voor de prijs een aanrader....

THX-UltraII

Het contrast van de W1070 is voor de prijs meer dan prima. Het contrast is zelfs stukken hoger dan dat van de W7000 die een pak duurder is. Uiteraard moet je er geen VW95 of JVC naastzetten want die zijn koning qua contrastwaarden en dan is er een zichtbaar verschil in blacklevel.

christogo

Fijn om te horen, bedankt.
Enige nadeel is dat ik net een nieuwe receiver heb met maar 1 HDMI output. Nu moet er dus een HDMI-splitter komen (1x TV, 1x projector).
Niet zo goed vooruit gedacht bij de aankoop van de receiver :( Ik ga nog even inlezen in HDMI splitters en als dat geen nadelen ten aanzien van kwaliteit geeft dan kan ik bestellen.

Nooff

Je kunt beter een hdmi switch kopen met dubbele uitgang.

christogo

Citaat van: Nooff op juni 17, 2013, 23:07:22
Je kunt beter een hdmi switch kopen met dubbele uitgang.

Geeft dat minder kwaliteitsverlies? Ik baal er wel van aangezien ik natuurlijk het liefste 2 HDMI-uitgangen had gehad. Ik zoek nu een oplossing om alsnog 2 HDMI-uitgangen te hebben op een zo'n goed mogelijke manier.

Zelf kwam ik dit tegen:
http://www.kabelstore.nl/product/164483/category-216374-hdmi-splitter/hq-4-poorts-hdmi-splitter-3d.html

Maar wanneer een switch volstaat, is dat ook prima. Ik gebruik OF tv OF projector, dus heb niet beide tegelijk nodig.

Edit:
Een switch met 2 uitgangen noemt men zo te zien een 'matrix'. In dat geval kom je al rond een prijs van € 120,- uit.
http://www.kabeltje.com/konig-4-naar-2-poorts-hdmi-matrix-schakelaar
Ze geven op die site ook aan dat de Playstation 3 niet goed werkt met switchers/splitters. Ik denk echter dat dit in mijn geval niet uit maakt omdat het signaal van de Playstation eerst naar de receiver gaat, en pas vanaf de receiver wordt gesplitst.

home@the movies

Citaat van: christogo op juni 17, 2013, 23:12:47
Geeft dat minder kwaliteitsverlies? Ik baal er wel van aangezien ik natuurlijk het liefste 2 HDMI-uitgangen had gehad. Ik zoek nu een oplossing om alsnog 2 HDMI-uitgangen te hebben op een zo'n goed mogelijke manier.

Zelf kwam ik dit tegen:
http://www.kabelstore.nl/product/164483/category-216374-hdmi-splitter/hq-4-poorts-hdmi-splitter-3d.html

Maar wanneer een switch volstaat, is dat ook prima. Ik gebruik OF tv OF projector, dus heb niet beide tegelijk nodig.

Edit:
Een switch met 2 uitgangen noemt men zo te zien een 'matrix'. In dat geval kom je al rond een prijs van € 120,- uit.
http://www.kabeltje.com/konig-4-naar-2-poorts-hdmi-matrix-schakelaar
Ze geven op die site ook aan dat de Playstation 3 niet goed werkt met switchers/splitters. Ik denk echter dat dit in mijn geval niet uit maakt omdat het signaal van de Playstation eerst naar de receiver gaat, en pas vanaf de receiver wordt gesplitst.

Hi,

Een matrix en een switch zijn twee verschillende dingen, met een matrix zoals diegene die je hierboven aanhaalt, kan je vier verschillende bronnen naar twee verschillende displays sturen. Je kan dus kiezen welk signaal naar welke weergever gaat, met een switch kan dat niet.

Een switch dient eenvoudig weg om te kiezen welke weergever je gaat gebruiken, zoals in jouw geval of de tv of de projector, een matrix is alleen handig als je meerdere bronnen wil aansluiten als je dit niet nodig hebt is een switch meer dan voldoende in jouw geval.

Ik heb een tijd geleden zowel de optoma als de BenQ beiden ISF gecalibreerd naast elkaar vergeleken en kan je verzekeren dat de BenQ na calibratie beter is dan de Optoma.
Wij hebben de BenQ op voorraad staan en deze wordt steeds ISF gecalibreerd afgeleverd, mail ons gerust voor meer info.

Met vriendelijke groeten
Werner
Home@The Movies/Cinedream
Home Cinema Stores
www.homeatthemovies.be
[email protected]

christogo

Citaat van: home@the movies op juni 18, 2013, 11:32:33
Hi,

Een matrix en een switch zijn twee verschillende dingen, met een matrix zoals diegene die je hierboven aanhaalt, kan je vier verschillende bronnen naar twee verschillende displays sturen. Je kan dus kiezen welk signaal naar welke weergever gaat, met een switch kan dat niet.

Een switch dient eenvoudig weg om te kiezen welke weergever je gaat gebruiken, zoals in jouw geval of de tv of de projector, een matrix is alleen handig als je meerdere bronnen wil aansluiten als je dit niet nodig hebt is een switch meer dan voldoende in jouw geval.

Ik heb een tijd geleden zowel de optoma als de BenQ beiden ISF gecalibreerd naast elkaar vergeleken en kan je verzekeren dat de BenQ na calibratie beter is dan de Optoma.
Wij hebben de BenQ op voorraad staan en deze wordt steeds ISF gecalibreerd afgeleverd, mail ons gerust voor meer info.

Bedankt voor je uitleg Werner. De winkel heeft aangeboden de receiver terug te nemen in ruil voor een waardebon (ik was al voorbij de wettelijke bedenktijd). Dus dat is fijn. Ze hebben de BenQ ook staan dus waarschijnlijk dat ik (met bijbetaling) daar de BenQ aanschaf. Maar dan kom ik zeker nog een keer jullie kant op om alsnog voor een receiver en speakers te kijken/luisteren :)

lapino

Enige waar ik nog altijd mee zit is dat de ondertitels op mijn Benq w1070 aan linkerkant gevoelig helderder zijn dan aan de rechterkant. Zowat onderste 1/3e van het beeld is aan linkerkant makkelijk 10% à  20% helderder dan rechterkant. Op gewone beelden zie je dat niet, maar bij ondertitels die over de hele breedte van scherm staan, is dat héél goed zichtbaar. Werner had het blijkbaar ook opgemerkt bij Benq's die hij aan het calibreren was, dus vraag we zelfs af of dit inderdaad een gekend issue is. Vraag is alleen: kan het opgelost worden, want ik erger me er mateloos aan.

modde239

Citaat van: lapino op september  3, 2013, 07:35:33
Enige waar ik nog altijd mee zit is dat de ondertitels op mijn Benq w1070 aan linkerkant gevoelig helderder zijn dan aan de rechterkant. Zowat onderste 1/3e van het beeld is aan linkerkant makkelijk 10% à  20% helderder dan rechterkant. Op gewone beelden zie je dat niet, maar bij ondertitels die over de hele breedte van scherm staan, is dat héél goed zichtbaar. Werner had het blijkbaar ook opgemerkt bij Benq's die hij aan het calibreren was, dus vraag we zelfs af of dit inderdaad een gekend issue is. Vraag is alleen: kan het opgelost worden, want ik erger me er mateloos aan.

Ik denk dat het per toestel anders is die van mij heeft het niet......

Kantuit

Citaat van: modde239 op september  3, 2013, 11:05:22
Ik denk dat het per toestel anders is die van mij heeft het niet......

Mijn exemplaar dus ook niet.

Hij reageert wel erg gevoelig op de kwaliteit het bronmateriaal. Avi-bestanden zijn doorgaans niet om aan te zien. TV-programma's opgenomen via de digicorder en dan gebrand op CD zijn soms ok, maar vaak ondermaats.
Maar wanneer het bronmateriaal van hoge kwaliteit is... yummie. En PS3 games zien er fenomenaal uit.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

digitalboy

Citaat van: Kantuit op september  9, 2013, 00:31:57
Mijn exemplaar dus ook niet.

Hij reageert wel erg gevoelig op de kwaliteit het bronmateriaal. Avi-bestanden zijn doorgaans niet om aan te zien. TV-programma's opgenomen via de digicorder en dan gebrand op CD zijn soms ok, maar vaak ondermaats.
Maar wanneer het bronmateriaal van hoge kwaliteit is... yummie. En PS3 games zien er fenomenaal uit.

Het merendeel van de divx/xvid gedownloade avi bestanden zijn zeer matig van
kwaliteit (dvdrip's)  Wazig, lage resolutie bv. 512 bij 385 resolutie,
compressie artefacten, blocknoise, framerate problemen wat resulteerd in schokkerig beeld,
Vaak door slechte deinterlacing/verkeerde instellingen/belabberde software etc.
Ik transcode zelf ook dvd's. Maar ik gebruik de x264 codec + mkv container.
Ik heb voor de test ook een xvid/avi gemaakt en dat was al duidelijk beter
dan de meeste gedownloade avi's.
Het punt is als het met goede instellingen en software gemaakt is en
het van een goede dvd release afkomt dan ziet de avi/mkv  er zelfs op de beamer
nog prima uit. Ik speel mijn zelfgemaakte mkv dvdrips ook zeer regelmatig op de beamer af,
en prima beeldkwaliteit (voor SD begrippen), dus ik denk dat het probleem niet bij de benq ligt. Het probleem zal zeer waarschijnlijk liggen aan matige kwaliteit videobestanden
zullen niet optimaal omgezet zijn.
Wat voor videoprocessor gebruik je? die in je homecinema receiver?