Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

morca

Je huis rammelt door de druk vermoed ik idd ,trillingen zorgt ook voor iets rammelen.
Maar de deur die in het kozijn rammelt komt door lucht imo.
Beter wat aan je deur doen dan  ;)

W.Otter

ik zet nu meestal de deur open zodat deze niet rammelt, ik zal 'm eens met extra rubbers vastzetten.
de buffetkast trilt ook altijd mee, dit zijn schuifdeuren met enkelglas, ook een hoop gevangen lucht die zeer gevoelig is voor trillingen. iemand een idee?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

morca

Pas je nu een vorm van dsp toe of nog niks.
Na wat dsp rammelt er soms ook minder is huis..
Jammer dat de umik nu weg is, die zal idd niet overbodig zijn om het een in beeld te brengen.

Lucky.L

Met een laminaat vloer zou ik sowieso path's oid eronder plaatsen.
Maar die deuren ligt idd aan de luchtdruk denk ik!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

W.Otter

dus een combinatie van beide zeggen jullie. ik zal eerst eens de deuren voorzien van extra rubbers zodat deze niet gaan klapperen, dan zal ik binnenkort eens op zoek naar een umik en soundpaths. dan kan het niet mis gaan  :tounge:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

soundpaths zijn te verkrijgen bij Hificorner.. ik zal ze eens informeren!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Midcall

Citaat van: W.Otter op mei  9, 2015, 11:29:28
dus een combinatie van beide zeggen jullie. ik zal eerst eens de deuren voorzien van extra rubbers zodat deze niet gaan klapperen, dan zal ik binnenkort eens op zoek naar een umik en soundpaths. dan kan het niet mis gaan  :tounge:
Kan je voelen dat je vloer meetrilt met je sub? Dan kan het nuttig zijn om je sub te ontkoppelen van de vloer. Meestal is dit niet het geval overigens.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

W.Otter

de sub staat in een hoek, achter een grote stoffen stoel, werkt dus enorm als cornergain. de vloer trilt wel redelijk naarmate je er dicht bij staat, verder weg verneem je weinig
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

inmiddels de SVS soundpaths besteld, en er is een meetmic onderweg! het weekend vrij dus kan uitgebreid testen en inregelen :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


Dirk

bijna...zal dus ook pas na het weekend arriveren (zoals gemeld), daar kan ik weinig aan doen...heb deze vrije-/feestdag ook niet verzonnen  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Dirk

hij woont net wat te ver, anders zou hij niet de eerste zijn waarbij ik wat langs breng  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

W.Otter

ja, 400 km wordt wat te gek voor een UMIK :tounge2:

inderdaad jammer dat dit pas dinsdag wordt.

ik zal mijn bevindingen en het afstellen van de sub hier uiteraard plaatsen!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


W.Otter

3 dagen weekend en geen mic  :hmmm:  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Geduld is een schone zaak W! (zeg ik dan ook heel vaak tegen mezelf  :hmmm: )

W.Otter

dat klopt, maar het idee dat ik de tijd nu heb en de mic ergens achter in een postbusje ligt stelt me niet gerust ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG


Sjors

Congratz met de SVS ! pracht apparaat  !

Citaat van: W.Otter op mei 16, 2015, 14:41:01
dat klopt, maar het idee dat ik de tijd nu heb en de mic ergens achter in een postbusje ligt stelt me niet gerust ;)

Herkenbaar is dat ! de drang is wel eens zo sterk dat ik in staat ben het te gaan halen (als ik wist waar het zich op dat moment bevond)  ;D


Groet,
Sjors

W.Otter

bedankt! en inderdaad  :D heb inmiddels wel de svs soundpaths ontvangen, zitten er nu net onder, vanavond eens kijken of er trillingen en geratel weg is

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Midcall

Citaat van: W.Otter op mei 16, 2015, 18:49:33
bedankt! en inderdaad  :D heb inmiddels wel de svs soundpaths ontvangen, zitten er nu net onder, vanavond eens kijken of er trillingen en geratel weg is
Het zou mij verbazen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Walter_PPK

Het meetrillen van deuren glazen enz heeft te maken met 3 zaken. De resonantiefrequentie (Fr) van de deur (waar het glas in zit). Het glas of andere zaken aan de deur die loszitten en de knopen en buiken in de kamer waar de Fr versterkt wordt (of verzwakt) Wanneer de Fr van de kast/deur uitgezonden door de sub  een buik vertoont waar de deur/kast staat, zal de deur gaan trillen.  Als het glas dan los in de sponning/kozijn zit zal deze gaan klapperen. Je kunt dus een aantal zaken doen. Fr van de deur aanpassen door hem te verzwaren. De kast verzetten naar een knoop positie voor de Fr of de meest simpele; zorgen dat het glas niet meer kan trillen.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

W.Otter

inmiddels even wat testjes gedaan en weg zijn de ratelingen! overigens ook even een extra rubbertje tussen het kozijn en de deur gezet, dit zat iets los in het kozijn.
de buffetkast trilt niet meer! dus ik ben content. binnenkort de pieken en dalen er uit halen mbv de UMIK en dan ben ik weer klaar om te gaan  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

morca

Citaat van: W.Otter op mei 17, 2015, 11:56:51
inmiddels even wat testjes gedaan en weg zijn de ratelingen! overigens ook even een extra rubbertje tussen het kozijn en de deur gezet, dit zat iets los in het kozijn.
de buffetkast trilt niet meer! dus ik ben content. binnenkort de pieken en dalen er uit halen mbv de UMIK en dan ben ik weer klaar om te gaan  :pompom:
Pieken mag je best vlakken,dalen zou ik niet gaan boosten.
Die pak je het beste aan door de beste plaatsing en fase te bepalen.
Boosten om de dalen op te vullen is niet aan te raden.

Succes vd week,en mooi dat er niks meer rammelt  :thumbs-up:  ;D