Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Joske007

Citaat van: W.Otter op maart 27, 2015, 12:10:35
pfff wat een belachelijk ding hahaha :tounge2: :D

hij staat lekker te pruttelen! nog een beetje met instellingen kloten maar wat ik nu al hoor dat er op lage volumes zoveel meer diepte in de muziek/film zit.
of je m nou wil laten knallen of rustig mee wil laten spelen, hij lijkt het allemaal te doen!
Die sub (overigens ook wel een mooie) naast je nieuwe aanwinst SVS PB13 lijkt nu net wel een melkpakje  :headbanging:
Dat wordt alvast genieten  :popcorn:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Raymond187

Zitten daar de SVS sound paths ook bij? Deze zijn  :thumbs-up:

2cvman

Mooie set en prachtig interieur zo! Jaloers hoor!!

Heb je een pb gestuurd met een paar vragen :smile:
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

DavyLermi

#1628
Als mensen nu je sub gaan zien staan zullen ze zeggen: jeetje, welk monster staat hier nou?!  :wow: Hier krijg ik die reactie ook...  :pompom:

Nu kan je wat spelen met de tune: 16Hz of 20Hz.

Mijn grote test daarvoor was Godzilla: een waanzinnig LFE-kanaal, hier kan je echt bepalen in hoeverre je ruimte reageert op de tune...

Hier was 20Hz echt te bruut, ik wou iets minder SPL in het laag maar wel dieper doorlopend. 16Hz is hier the way to go!  :)


DavyLermi

Citaat van: morca op maart 27, 2015, 17:01:22
Mooiste sub die SVS maakt imo,veel luisterplezier van het weekend  :popcorn:

Vraag je je af, hoe kunnen ze deze nog overtreffen zonder er een sub van te maken met de afmetingen van een koelkast zoals de XTZ 3x12...  :wacko:

MVG

Moooi W! Proficiat!  :D Ik zat al wat mee te loeren soms, mooi dat je de svs hebt gekozen! Toch zeker ivm de film/muziek verhouding! Zon Pb13 is echt een beest!

Veel plezier dit weekend!  :headbanging: :popcorn: O0

morca

Citaat van: DavyLermi op maart 27, 2015, 17:05:12
Vraag je je af, hoe kunnen ze deze nog overtreffen zonder er een sub van te maken met de afmetingen van een koelkast zoals de XTZ 3x12...  :wacko:
Ik heb een DIY koelkast ook niks mis mee hoor.
Betere driver in een DIY dan lukt het wel.

arjan1978

Wat een prachtige mooie set heb je   ;D

Wil die kant ook op gaan met speakers en sub
Dus ga je bevindingen volgen  ;)
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

Raymen

Hoi otter.

Ja mijn Sb 13 staat lekker te spelen, doet wat hij moet doen.

Zie ik die pb 13 bij staan dan krijg ik toch wel kriebels hoor.

Begrijp me niet verkeerd de SB13 speelt hier te gek hoor, maar ja iets meer en iets dieper is altijd leuk natuurlijk

Mvrg,
RAymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Joost80

Gefeliciteerd met je aankoop :pompom:. Grappig dat je dezelfde subs min of meer aan je voorbij hebt laten gaan als ik voor ik de pc12 plus kocht. Ik weet niet welke velodyne je bedoelde met min of meer dezelfde output maar de 1200 ultra haalt het bij lange na niet in vergelijking en de dd12, en e112 ook niet, de e112 is vergelijkbaar met de sb13 in het laag. Je hebt nu een sub monster gekocht waar je alle kanten mee op kan en met detail en diepte en strakheid speelt getuige de vele lofzang. Enjoy. Ik heb zelf bij mijn subkeuze een mockup gemaakt van de pb13 om te kijken hoe groot zo'n ding in real life is  :-X. Maar goed dat ik niet blind gekocht heb.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

W.Otter

Citaat van: GPO op maart 27, 2015, 13:15:13
vet hoor zo'n dikke PB13 -Ultra. Toch wel de ultieme SVS sub!!

:headbanging: :headbanging:

vet is ie zeker :D wat een ding zeg..!


Citaat van: Raymond187 op maart 27, 2015, 15:03:38
UITSLOVER.... :tounge2: :tounge2: :tounge2:

hehehehe

Wat een kast he knetter.


Geniet ervan !!
Die BK erboven op zetten en goed inregelen die meuk  :headbanging:

moest me wel even uitsloven om m uit te pakken in mn eentje ja haha!

de BK ga ik morgen even aansluiten! kijken wat twee subs hier brengt, kan nog mooi even voordat ie opgehaald wordt.

Citaat van: Witalik op maart 27, 2015, 15:07:16
Zo die is snel binnen ? Dacht 14 dagen gelezen te hebben :-)

Maar dat is een best subwoofertje haha

ja dat werd mij ook verteld! alleen ze belden mij gelijk dat er een op voorraad was. de volgende dag stond ie hier al :pompom:

Citaat van: Joske007 op maart 27, 2015, 15:08:05
Die sub (overigens ook wel een mooie) naast je nieuwe aanwinst SVS PB13 lijkt nu net wel een melkpakje  :headbanging:
Dat wordt alvast genieten  :popcorn:

het ziet er inderdaad best triest uit  :D hoewel de BK ook nog best een geweldenaar is, ben wel heel content geweest met de sub. imo nog steeds de beste sub in z'n prijsklasse.

Citaat van: Raymond187 op maart 27, 2015, 15:13:45
Zitten daar de SVS sound paths ook bij? Deze zijn  :thumbs-up:

nope nog niet! zal eens kijken of dat wat is!
Citaat van: 2cvman op maart 27, 2015, 16:49:32
Mooie set en prachtig interieur zo! Jaloers hoor!!

Heb je een pb gestuurd met een paar vragen :smile:

bedankt! leuk compliment  :D ben weer aardig tevreden zo!

Citaat van: DavyLermi op maart 27, 2015, 16:54:48
Als mensen nu je sub gaan zien staan zullen ze zeggen: jeetje, welk monster staat hier nou?!  :wow: Hier krijg ik die reactie ook...  :pompom:

Nu kan je wat spelen met de tune: 16Hz of 20Hz.

Mijn grote test daarvoor was Godzilla: een waanzinnig LFE-kanaal, hier kan je echt bepalen in hoeverre je ruimte reageert op de tune...

Hier was 20Hz echt te bruut, ik wou iets minder SPL in het laag maar wel dieper doorlopend. 16Hz is hier the way to go!  :)

ik zal er morgen eens voor gaan zitten! ik heb nog niet heel veel tijd gehad om er van te genieten. vandaag ook weer de hele dag werken. Tunen dat zal nog wel even wat tijd in beslag nemen, heb je nog tips?

godzilla heb ik liggen dus zal m eens opgooien! overigens is de HTSDD ook een aanwinst bij dit soort testen :pompom:

Citaat van: morca op maart 27, 2015, 17:01:22
Mooiste sub die SVS maakt imo,veel luisterplezier van het weekend  :popcorn:

gaat zeker lukken! bedankt  :D

Citaat van: MVG op maart 27, 2015, 17:08:24
Moooi W! Proficiat!  :D Ik zat al wat mee te loeren soms, mooi dat je de svs hebt gekozen! Toch zeker ivm de film/muziek verhouding! Zon Pb13 is echt een beest!

Veel plezier dit weekend!  :headbanging: :popcorn: O0

bedankt man :pompom: ik moet zeggen dat ie met muziek ook prima meedraaid! morgen echt aan het testen. hoe schiet het bij jou op in je nieuwe huis?

Citaat van: morca op maart 27, 2015, 17:15:30
Ik heb een DIY koelkast ook niks mis mee hoor.
Betere driver in een DIY dan lukt het wel.

had geen tijd voor DIY, ben er wel van overtuigd dat je dan wel wat leuks neer kan zetten!
Citaat van: arjan1978 op maart 27, 2015, 17:20:19
Wat een prachtige mooie set heb je   ;D

Wil die kant ook op gaan met speakers en sub
Dus ga je bevindingen volgen  ;)


thnx! als je vragen hebt hoor ik het wel!

Citaat van: Raymen op maart 27, 2015, 17:34:56
Hoi otter.

Ja mijn Sb 13 staat lekker te spelen, doet wat hij moet doen.

Zie ik die pb 13 bij staan dan krijg ik toch wel kriebels hoor.

Begrijp me niet verkeerd de SB13 speelt hier te gek hoor, maar ja iets meer en iets dieper is altijd leuk natuurlijk

Mvrg,
RAymen

gevalletje cognitieve dissonantie?  :tounge2:

Citaat van: Joost80 op maart 27, 2015, 23:13:40
Gefeliciteerd met je aankoop :pompom:. Grappig dat je dezelfde subs min of meer aan je voorbij hebt laten gaan als ik voor ik de pc12 plus kocht. Ik weet niet welke velodyne je bedoelde met min of meer dezelfde output maar de 1200 ultra haalt het bij lange na niet in vergelijking en de dd12, en e112 ook niet, de e112 is vergelijkbaar met de sb13 in het laag. Je hebt nu een sub monster gekocht waar je alle kanten mee op kan en met detail en diepte en strakheid speelt getuige de vele lofzang. Enjoy. Ik heb zelf bij mijn subkeuze een mockup gemaakt van de pb13 om te kijken hoe groot zo'n ding in real life is  :-X. Maar goed dat ik niet blind gekocht heb.

grappig want ik heb hier ook een mal gemaakt om de SO er van te overtuigen dat deze achter de stoel past, ik was echter bezig en toen schrok ze al van het formaat. nu staat ie er een paar dagen en is ze het alweer vergeten. maar wat een gigantisch ding zeg, als ik m blind had gekocht dan had ik wel een probleem gehad denk ik ;)

qua subs is er op dit gebied ook niet heel veel te krijgen. het rijtje wat je opnoemt is ook eigenlijk wel de top 3 waar je bij uitkomt, wat je dan zelf het beste lijkt moet maar op basis van je luistergedrag en ruimte  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

FeaR1986

Citaat van: W.Otter op maart 27, 2015, 12:17:18
hier even vlug wat fotos :tounge2:

Damn wat een beest! Have fun met het testen en genieten van de LFE :popcorn:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

W.Otter

Citaat van: FeaR1986 op maart 29, 2015, 18:18:08
Damn wat een beest! Have fun met het testen en genieten van de LFE :popcorn:

thnx  :tounge2: :D ik ben helemaal content!!!! :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187


W.Otter

och man, ik ben vandaag even wat films aan het doorlopen en de HTSDD, wat muziek aan het luisteren en dat ding gaat toch een partij laag i.v.m. de BK.
Echter heb ik de BK ook nog staan (wordt vanavond opgehaald) maar met twee subs is het nog leuker  :coffee: dat vult de kamer wel  :coffee: als ik dan even switch tussen de twee is het verschil nog duidelijker.

ik dacht aanvankelijk dat de SVS het op muziek gebied minder zou gaan doen. Uiteraard is ie wel wat minder 'snel' als de BK maar het valt me echt niet tegen.

overigens is het met film kijken wel een hele andere belevenis, het echte sub-laag voel je echt door de bank schudden wat film kijken een hele andere dimensie geeft. het is wel een beetje jammer dat ik mijn Umik-1 heb weggedaan wat het inregelen toch wel lastig maakt. Ik ben best wel benieuwd waar de pieken en dalen liggen. Maarja, dat komt later wel. eerst het beest maar eens inspelen en genieten!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

 :headbanging:
je hebt wat je wilde nu lekker genieten

W.Otter

Citaat van: Raymond187 op maart 30, 2015, 14:04:33
:headbanging:
je hebt wat je wilde nu lekker genieten

thnx! komt helemaal in orde  ;D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

arjan1978

Ik heb een vraag,   heb je ook extra voetje onder de svs gedaan, of is dit zoals ie standaard geleverd wordt?
En hoe gaat het met door dreunen naar buiten of buiten ?   
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

W.Otter

Citaat van: arjan1978 op maart 30, 2015, 20:27:39
Ik heb een vraag,   heb je ook extra voetje onder de svs gedaan, of is dit zoals ie standaard geleverd wordt?
En hoe gaat het met door dreunen naar buiten of buiten ?

nee ik heb er nu gewoon nog de standaard voeten onder, misschien in de loop der tijd even wat voor aanschaffen. het doordreunen heb ik eigenlijk niet zoveel last van. naar de buren bedoel je?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

inmiddels speel ik al een tijdje met de sub en ben er erg content mee! mooie diepe en strakke bas.
dat het een beest is dat laat mijn woonkamer wel merken, een aantal dingen rammelen, met name wat deuren in het kozijn.

mijn vraag: is dit op te lossen met bijvoorbeeld een auralex gramma? dus helpt het ontkoppelen van de sub tegen de trillingen die worden overgebracht naar de deuren? of is dit hiermee niet op te lossen.

ook wil ik mij eens gaan verdiepen in de afstelmogelijkheden aangezien die op de sub zitten. helaas heb ik mijn UMIK1 laatst verkocht, dus is het handig om die weer aan te schaffen of toch overgaan op iets simpelers als een antimode?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Uiteraard persoonlijk, maar ik vind de svs sound paths mooier uitzien dan zo,n stuk grijs piepschuim onder je sub. En de patshs werken minstens net zo goed.

broodro0ster

Volgens mij wappert de deur door de luchtdruk in de kamer en niet door de trilling op de vloer. Rubbertjes in het kozijn plaatsen lijkt me een betere oplossing.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV