Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

W.Otter

gister ochtend rond 9 uur stond mijn zwager op de stoep met een aso-bus :coffee: rond een uur of 11 was het hele oude huis leeg (op wat klein spul na) om een uur of 4 had alles wel een een plekje in het nieuwe huis en kreeg het allemaal een beetje vorm.
uiteraard moet er nog heel veel uitgepakt, gemonteerd worden en opgehangen worden maar om jullie alvast een beeld te geven:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

wat denken jullie kwa opstelling van de luidsprekers?
en die sidetable zou ik zelf in de hoek plaatsen over de stopcontacten heen, wat jullie?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mijkie

#827
vind het beeld wat je geeft een beetje rommelig.... :P

lekker, dat verhuizen ook weer gehad en nu je nieuwe stekkie inrichten !!!!

2de rij foto's ziet er al een stuk beter uit !!  ;D
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Eddye

Citaat van: W.Otter op mei 12, 2013, 08:31:10
wat denken jullie kwa opstelling van de luidsprekers?
en die sidetable zou ik zelf in de hoek plaatsen over de stopcontacten heen, wat jullie?
Staat heel mooi. kwa opstelling is het lekker experimenteren hoe je het mooiste geluid eruit krijgt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

goh  :clapping:
nog genoeg te doen! veel ophangen en schuiven, en de kozijnen gaan nog een kleurtje krijgen, er moet nog andere vloerbedekking in, de keuken wordt nog anders, er moet nog een schutting geplaatst worden, trapkast moeten planken in, er komt een grote buffetkast eind mei, de schuur heeft nog een werkblad nodig.

kortom: genoeg te doen en allemaal leuke klusjes

even over het geluid: veel losser van de luidsprekers, meer openheid/3d moet wel aardig wat hogere volumes aantikken in deze ruimte :D
zo even koud uit de doos. binnenkort even echt voor zitten. ook hier zijn tips van harte welkom.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Eddye op mei 12, 2013, 08:34:04
Staat heel mooi. kwa opstelling is het lekker experimenteren hoe je het mooiste geluid eruit krijgt.

de bank gaat nog een stukje naar achteren en de luidsprekers daarmee nog wat naar voren. eventueel nog wat opzij zodat ze verder uit elkaar staan. uiteraard een nieuw meubel en tv is later van belang  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

BJF

Je gaat in elk geval als een speer, complimenten, ook voor de sfeer.
NAD M10 V2
Elac FS247

LuPo

De TV heeft wat mij betreft top-prioriteit. :P :D

W.Otter

Citaat van: BJF op mei 12, 2013, 08:40:12
Je gaat in elk geval als een speer, complimenten, ook voor de sfeer.
bedankt! nu nog wachten op de buffetkast!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: LuPo op mei 12, 2013, 08:52:41
De TV heeft wat mij betreft top-prioriteit. :P :D

inderdaad  :popcorn: tis even niet anders  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo


MegaJ

Ziet er allemaal netjes uit! Ik zou de bank wat verder naar achter doen zodat je ook tussen de bank en rechter front speaker wat gemakkelijker de zithoek in kan. Sidetable ben ik met je eens.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

Citaat van: MegaJ op mei 12, 2013, 09:12:46
Ziet er allemaal netjes uit! Ik zou de bank wat verder naar achter doen zodat je ook tussen de bank en rechter front speaker wat gemakkelijker de zithoek in kan. Sidetable ben ik met je eens.

dank dank, bank wat naar achter en sidetable in de hoek.. beter?;

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

clockwork

De bank is beter zo. De side table staat nu wel erg weggepropt in dat hoekje. Ik zou hem toch meer naar rechts plaatsen.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

W.Otter

Citaat van: clockwork op mei 12, 2013, 10:39:52
De bank is beter zo. De side table staat nu wel erg weggepropt in dat hoekje. Ik zou hem toch meer naar rechts plaatsen.

dat vond ik ook, iets links van het midden staat ie nu (ik blijf geen fotos maken ;))
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Met zo'n klein tv'tje zet je al gauw de bank veel te dichtbij natuurlijk. :D

Ik vind het mooi zo! Sidetable stond eerst wel mooi naar mijn idee. Maar die heb je dus al weer een stukkie teruggeschoven. ;)

Ben je nou nog aan de studie? Ik vind het er verdomd netjes uit zien voor een student. :blink:

MVG

 :pompom: :clapping: binnenkort kom ik even uitgebreid reageren! Maar voor nu, erg netjes! Ziet er goed uit!

Xander32

Het ziet er al mooi uit hoor, fraaie keuzes gemaakt betreft materialen en kleuren.
Ben voorts erg benieuwd naar jouw "nieuwe geluid", wat jou bevindingen in deze zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MegaJ

Citaat van: W.Otter op mei 12, 2013, 10:34:42
dank dank, bank wat naar achter en sidetable in de hoek.. beter?;

Ja stuk beter  :clapping: :happy:
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K


W.Otter

Citaat van: LuPo op mei 12, 2013, 11:55:16
Met zo'n klein tv'tje zet je al gauw de bank veel te dichtbij natuurlijk. :D

Ik vind het mooi zo! Sidetable stond eerst wel mooi naar mijn idee. Maar die heb je dus al weer een stukkie teruggeschoven. ;)

Ben je nou nog aan de studie? Ik vind het er verdomd netjes uit zien voor een student. :blink:

jajaja  :coffee:
budget is wel op nu ;) duurt nog even  :popcorn:
nee ben geen student meer, inmiddels aan het werk als kok.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: MVG op mei 12, 2013, 11:58:47
:pompom: :clapping: binnenkort kom ik even uitgebreid reageren! Maar voor nu, erg netjes! Ziet er goed uit!
prima! heb ook al een tijdje niet meer bij jou gekeken :threadclosed: erg druk gehad de laatste twee weken! binnenkort weer zeeën van vrije tijd om op het HTforum rond te struinen  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Xander32 op mei 12, 2013, 12:16:33
Het ziet er al mooi uit hoor, fraaie keuzes gemaakt betreft materialen en kleuren.
Ben voorts erg benieuwd naar jouw "nieuwe geluid", wat jou bevindingen in deze zijn.

Bedankt!
ik merk dat het geluid echt los komt van de luidsprekers, ik merk dat de kamer de luidsprekers wat ruimte geeft om te ademen en het komt allemaal veel zachter(als in niet schel), warmer en meer in balans over.
nogmaals, ik heb erg weinig tijd, vandaag de vloer afgelegd en wat dingen opgehangen daarna zijn er nog tig klusjes die moeten gebeuren. Echt instellen en meten gaat nog wel eens gebeuren. voor nu klinkt het echt super!

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe tv + meubel. Hier moet een CMC2 in gaan passen en dat is aardig lastig aangezien het ding zo groot is. tevens hebben we de eis dat het een zwevend meubel moet zijn van eikenhout; maatwerk dus.

alles op z'n tijd. Voor nu alle muziek weer opnieuw beleven  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

is er iemand in de buurt van Assen die metingen uit kan voeren? ben ik wel heel benieuwd naar  :popcorn:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

zijn er wireless dongles voor de Dune die grote bitsnelheden aan kunnen? zodat je ook een bluray iso kan streamen? heb er nu een dongle aan maar die trekt dat niet.. of moet ik het probleem zoeken in mijn wireless ubee router/modem van ziggo? is een 54g geloof ik
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF