Nieuwe projectoren Q4 2012

Gestart door Kjelt, juli 24, 2012, 12:12:21

Vorige topic - Volgende topic

Mediasluis

Sowieso zijn de grote bedrijven het er al met elkaar over eens dat de nieuwe standaard 8K gaat worden.
4K is dus weer een tussen station, zoals HD Ready dat was.
Hier hadden we een Topic over ergens?
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

MaxxMark

Is dat zo? Volgens mij is 4K gewoon voortbordurend op de resolutieverbeteringen. In dat opzicht zou 8K natuurlijk ook weer gewoon een tussenstation kunnen zijn.

"HD Ready" is mijns inziens met recht een tussenstation omdat het een simpele verbetering was op bestaande apparaten om een hd signaal te kunnen verwerken. Ofwel TV's (weergaveapparaten) die wel (minimaal) een 720p signaal konden ontvangen maar niet per definitie een minimale pixelresolutie van 1280x720 hadden (ik herinner me nog wel de 1024x768 "tv's" die als "HD Ready" bestempeld werden).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

THX-UltraII

Citaat van: Mediasluis op december 17, 2012, 15:19:04
Sowieso zijn de grote bedrijven het er al met elkaar over eens dat de nieuwe standaard 8K gaat worden.
4K is dus weer een tussen station, zoals HD Ready dat was.
Hier hadden we een Topic over ergens?
4K wordt zeker GEEN tussenstation

Kjelt

Svp Even een ander topic aanmaken, dit gaat way off topic  ;)

J.A.F._Doorhof

ALLES is een tussenstation, ook wij.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

simsalabim

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

MaxxMark

Behalve Den Haag Centraal, dat is wel een eindstation  :nopompom:
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

LittleNinja

Citaat van: MaxxMark op december 17, 2012, 16:45:32
Behalve Den Haag Centraal, dat is wel een eindstation  :nopompom:

Want? Volgens mij kun je gewoon verder naar o.a. Delft of Leiden... :D
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Mediasluis

HAHAHAHA, sorry dat ik over een tussenstation begon.
Laten we het maar weer hebben over projectors van 2013.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Kjelt

Citaat van: Mediasluis link=topic=125003.msg2319302#msg2319302 date
Laten we het maar weer hebben over projectors van 2013.
nee dit topic gaat over 2012  ;D

simsalabim

Dit topic is ook maar een tussenstation tot 2013, of verder wie weet?
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Kjelt

Dan maak je toch een nieuw station aan  :D

Mediasluis

Ik vind Carnisselande wel leuk klinken.
Kom je direct op bezoek bij ons. ;)

MaxxMark

Komop, we treineren dit topic wel een beetje hoor! Laten we het topic weer op de rails krijgen voor het geheel helemaal ontspoort en een conducteur ons met een enkeltje verbanning beboet.

Mediasluis

mgmcube

Zijn er nog mensen die ondertussen de epson 5910 binnen hebben en hun ervaringen willen delen?

wezep

Citaat van: mgmcube op december 18, 2012, 09:52:19
Zijn er nog mensen die ondertussen de epson 5910 binnen hebben en hun ervaringen willen delen?
Afgelopen zaterdag samen met een collega 2 Epson 5910's opgehaald bij ITC.
Deze 's avonds snel even aangezet.
Beeld ivm Panasonic PT-AE100 is een wereld van verschil.
Maar dat kan ook niet anders: er zit 10jaar tussen!

Beeld is prachtig, maar ik kan dit niet vergelijken met een andere Full HD beamer.
Daarnaast een stukje stiller dan de oude Panasonic.

Omvang en gewicht wordt nog wel een uitdaging.
Huidige beamer hangt met een zelf gemaakt constructie vast.
De vraag is of dit ook met deze Epson gaat lukken.
Maar daar is de kerstvakantie voor ;-)

THX-UltraII

Even nog over 3D:
Ik heb gisteren voor het eerst in mijn leven een SIM2 gezien, maar dan wel meteen de SIM2 3D-S. Howly cow, wat een geweldig plaatje zet dat ding neer!!! Echt niet normaal gewoon. De lichtopbrengst in 3D gaat nergens over, het beeld is volledig vrij van ghosting en het allermooiste aan het staaltje techniek in deze projector: er wordt gebruik gemaakt van zgn. tripple flash techniek waardoor het beeld op 144Hz (72Hz per oog) draait. Hierdoor is het beeld volledig flickervrij. 3D kijkt gewoon net zo rustig weg als 2D, ongelooflijk.

Na het thuiskomen mijn Sony HW50 in 3D aangezet en man, wat een teleurstelling is dat dan. Je merkt helaas meteen dat de Sony slechts op 48Hz per oog draait => gevolg: ghosting, flickering en weinig licht. Er is echt nog werk aan de winkel voor het hele 3D verhaal in het segment € 2.500 - € 10.000.

Kjelt

Citaat van: THX-ultraII op december 19, 2012, 10:49:53
Even nog over 3D:
Ik heb gisteren voor het eerst in mijn leven een SIM2 gezien, maar dan wel meteen de SIM2 3D-S. Howly cow, wat een geweldig plaatje zet dat ding neer!!! Echt niet normaal gewoon. De lichtopbrengst in 3D gaat nergens over, het beeld is volledig vrij van ghosting en het allermooiste aan het staaltje techniek in deze projector: er wordt gebruik gemaakt van zgn. tripple flash techniek waardoor het beeld op 144Hz (72Hz per oog) draait. Hierdoor is het beeld volledig flickervrij. 3D kijkt gewoon net zo rustig weg als 2D, ongelooflijk.

Na het thuiskomen mijn Sony HW50 in 3D aangezet en man, wat een teleurstelling is dat dan. Je merkt helaas meteen dat de Sony slechts op 48Hz per oog draait => gevolg: ghosting, flickering en weinig licht. Er is echt nog werk aan de winkel voor het hele 3D verhaal in het segment € 2.500 - € 10.000.
Wat kost die SIM2 3D-S? Is dat toevallig een triple DLP (of wellicht zesvoudig DLP met dubbele lamp) machine?
Voor dat geld kun je dan met gemak 2 HW50's (of zelfs VW95's) aanschaffen en met polarisatiefilters werken. Of het helemaal technisch goed te krijgen is in een kleine kamer weet ik niet maar ik bedoel maar je kunt moeilijk dit soort projectoren vergelijken, totaal ander budget en doelgroep.
Ik heb zelf het beeld van een HW1000 gezien met een normale bluray als source en was ook behoorlijk onder de indruk van het 2D beeld wat wordt neergezet (wat ik zelf veel belangrijker vind dan 3D maar goed). Maar voor 5 tot 6 keer de prijs van een HW50 mag je dat (vind ik) niet vergelijken.

LittleNinja

Niet vergelijken, maar wel met ons delen. ;)

Bedankt THX.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

THX-UltraII

Ja, daar heb je gelijk in Kjelt. Mag je niet vergelijken maar het was betoverend mooi om te zijn, echt geen woorden voor.
Het is idd. een tripple DLP van € 40.000,00.......  :-X

Ik ben op dit moment toevallig bezig om me helemaal in te lezen in een passieve dual-projector setup. Dit is goed te doen tegenwoordig maar het probleem zit m schijnbaar in de kleuren. Met het gebruik van 2x een lcos projector (zoals 2x HW50 of 2x een JVC) krijg je schijnbaar problemen met de kleuren. Ik ben aan het uitzoeken hoe dit precies zit.

Kjelt

Citaat van: THX-ultraII op december 19, 2012, 11:44:43
Ik ben op dit moment toevallig bezig om me helemaal in te lezen in een passieve dual-projector setup. Dit is goed te doen tegenwoordig maar het probleem zit m schijnbaar in de kleuren. Met het gebruik van 2x een lcos projector (zoals 2x HW50 of 2x een JVC) krijg je schijnbaar problemen met de kleuren. Ik ben aan het uitzoeken hoe dit precies zit.
Leuk, mooi materiaal voor een nieuw dedicated topic?  ;)
Wellicht dat er ook wel een alternatief voor 3D gaat komen, bijv Retina LCD brillen ofzo, ik heb er nog niet veel over gehoord behalve de mislukte poging van Sony verleden jaar maar als je dat goed aanpakt en als het ook wat mag kosten zou dat volgens mij wel eens een heel interessant alternatief kunnen zijn.

THX-UltraII

donaldk

Citaat van: LittleNinja op december 19, 2012, 11:40:35
Niet vergelijken, maar wel met ons delen. ;)

Bedankt THX.

Lumis Solo zal ook wel op ISE staan, mocht je gaan.

MaxxMark

Citaat van: Kjelt op december 19, 2012, 12:01:42
Leuk, mooi materiaal voor een nieuw dedicated topic?  ;)
Wellicht dat er ook wel een alternatief voor 3D gaat komen, bijv Retina LCD brillen ofzo, ik heb er nog niet veel over gehoord behalve de mislukte poging van Sony verleden jaar maar als je dat goed aanpakt en als het ook wat mag kosten zou dat volgens mij wel eens een heel interessant alternatief kunnen zijn.

Een beetje off-topic, maar niettemin interessant:

John Carmack (Bekend van Wolfenstein, Doom, etc etc.) heeft in het afgelopen jaar zich 'boos' gemaakt en is zich gaan verdiepen in head-mounted displays. Zijn primaire doel was 3d gaming (met name de hardwarematige lag tussen bewegingen en de reactiesnelheid van het scherm evenals de FieldOfView in een helm), maar een onderdeel daarvan was toch zeker de kwaliteit van het display.

Het prototype dat hij heeft gemaakt reageerde zeer snel en de FOV was een heel stuk groter. Samen met een Oculus is hij toen verder gegaan en begin 2013 wordt verwacht dat de "Oculus Rift" op de markt zal komen.

Het prototype had een vrij lage resolutie (1280x800 voor 2 ogen, dus effectief 640x800) . Maar ze willen zich richten op hogere resoluties voor het consumer-ready product. Waar het in het eerste geval dacht ik om 720p zou gaan.
Zie ook: http://www.oculusvr.com/