Nieuwe projectoren Q4 2012

Gestart door Kjelt, juli 24, 2012, 12:12:21

Vorige topic - Volgende topic

Mediasluis

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

MaxxMark

Zeker interessant.

Kan iemand toelichten hoe deze techniek precies in elkaar steekt?

Ik maak het er niet goed uit op, maar is het zo dat hier laser als lichtbron wordt gebruikt en dat de rest gewoon op de conventionele manier gaat (dus puur de lichtbron is laser). Of worden er 3 kleuren lasers gebruikt welke daadwerkelijk projecteren?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

donaldk

Citaat van: m9 op december 12, 2012, 16:34:36
http://www.extremetech.com/electronics/126579-red-ray-4k-cinema-laser-projector-on-display-at-nab-show-2012

voor de mensen die interesse hebben in het hogere segment van jvc of sony is bovenstaande zeker eentje om in de gaten te houden.

Red heeft HDI of diens producten/IP opgekocht, dus LCoS met remote LASER. HDI gebruikte twee chips voor gepolisariseerde, passieve, 3D.

In de gaten houden, maar vooral ook afwachten. Prijs ligt nu eerder op de 15K, want ze gaan de 1500 dolar RED Ray server inbouwen.

frederick130391

vandaag enkele uurtjes genoten van mijn epson tw 5910. ik vind hem echt een strak beeld neerzetten. Alleen blijven mijn lamp uren op 0 staan. Iemand een idee hoe dit komt? :D
Projector: Epson TW-5910
Receiver:Marantz SR7007
Front-Speakers: B&W DM 603 S3 Center-Speaker: B&W LCR 60 S3 Rear-Spreakers: B&W DM 601 S3 Subwoofer: Yamaha yst-sw012
Bronnen: PS3, Mac Mini (xbmc), digibox

home@the movies

Citaat van: frederick130391 op december 13, 2012, 21:55:04
vandaag enkele uurtjes genoten van mijn epson tw 5910. ik vind hem echt een strak beeld neerzetten. Alleen blijven mijn lamp uren op 0 staan. Iemand een idee hoe dit komt? :D

De teller start pas vanaf 10h gebruik te tellen.
Groeten
Werner

konijntje

Citaat van: frederick130391 op december 13, 2012, 21:55:04

Ik kan die van mij morgen halen!  :pompom:

bafke

Ik heb die van mij net aangekregen!!!
Ce soir al direct genieten se!

Bedankt voor de zeer vlotte levering van ITC.

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

J.A.F._Doorhof

Graag gedaan, vandaag ook weer 4 gecalibreerd dus worden nog wel wat mensen gelukkig ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wezep

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 14, 2012, 22:08:19
Graag gedaan, vandaag ook weer 4 gecalibreerd dus worden nog wel wat mensen gelukkig ;)
Waarvan ik er vandaag 2 heb opgehaald.
Jammer dat jij of Annewiek er zelf niet waren.

J.A.F._Doorhof

We waren vandaag op locatie inderdaad, maar ze stond netjes gecalibreerd klaar natuurlijk.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

konijntje

Vrijdag de projector opgehaald. De Epson 5910. Super service bij ITC en snelle levering. De eerste film gaat nu beginnen!

m9

frank, ga jij de red ook leveren?
er is bijzonder weinig bekend.

dit zou wel eens de projector kunnen zijn die mijn marquee kan vervangen.

J.A.F._Doorhof

Als ze binnen ons assortiment passen zeer zeker, meer kan ik nog niet zeggen :D
Custom installer

mgmcube

Ik zie op de website(http://shop.itccomp.nl) de epson 5910 ISF staan. Wat houd dit precies in?
Is deze alleen vooraf gekalibreerd of is dit met 4 calibraties? Ik kan dit niet echt vinden op de site.

J.A.F._Doorhof

Dat is met een calibratie bij nieuw. De full ISF heeft alle calibraties.
Custom installer

J.A.F._Doorhof

Ik zie net dat de full er niet opstaat, we zullen dat morgen aanpassen.
Custom installer

mgmcube

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 16, 2012, 14:05:18
Ik zie net dat de full er niet opstaat, we zullen dat morgen aanpassen.

Ok bedankt.

Job

Citaat van: m9 op december 16, 2012, 05:31:28
Het gemiddelde Red-product verschijnt doorgaans veel, heel veel later dan de eerste aankondigingen willen doen geloven.

donaldk

Citaat van: m9 op december 16, 2012, 05:31:28
frank, ga jij de red ook leveren?

dit zou wel eens de projector kunnen zijn die mijn marquee kan vervangen.

Heb je nog rond de 15K liggen dan. Maar jij was toch van de gigantische CRT on-off contrast, RED LASER biedt nog beperkte on-off.

m9

ik ben niet van de gigantische on off maar van de bewegingsresolutie.

15k heb ik wel liggen voor een waardige opvolger, wil natuurlijk niet zeggen dat ik hem niet eerst moet zien vooraleer ik tot koop over ga.

donaldk

Reisje naar Hollywood dus, ze hebben een demo op afspraak. Geen idee of ie ook naar ISE komt. Misschien stond ie op IBC, maar ben er niet aan toegekomen.

m9

ik kijk bij frank wel naar een demo zodra hij hem binnen heeft.

Kjelt

Dan kan je wellicht nog lang wachten als het niet binnen hun "assortiment" valt.
We hebben een jaar geleden een discussie gehad of de Sony HW-1000 gevoerd ging worden (zelfde prijsklasse), conclusie was toen dat de afzet markt toch wel erg klein was (voor ITC). Dus ik vraag me serieus af of dat voor deze Red laser dan anders wordt.

THX-UltraII

Citaat van: Kjelt op december 17, 2012, 11:59:02
Dan kan je wellicht nog lang wachten als het niet binnen hun "assortiment" valt.
We hebben een jaar geleden een discussie gehad of de Sony HW-1000 gevoerd ging worden (zelfde prijsklasse), conclusie was toen dat de afzet markt toch wel erg klein was (voor ITC). Dus ik vraag me serieus af of dat voor deze Red laser dan anders wordt.
Ben ook erg benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken. Werner van Home@TheMovies heeft er iig een besteld.
Het probleem is dat dit zomaar zou kunnen uitlopen op niets en dan zit je daarna met al die dure apparatuur. Het idee is echter wel erg mooi. De RedRay speler kan 4K uitsturen naar de VW1000 en zal ook 48fps gaan ondersteunen. Als ze het voor elkaar krijgen dat een aantal belangrijke filmstudio's heil zien in deze techniek zou er zomaar weer eens een nieuwe formatwar kunnen ontstaan. Maar hier heb ik al een draadje over geopend ;)

J.A.F._Doorhof

Begrijp me goed, ik wil ze dolgraag opnemen.
Probleem is alleen dat er vaak eisen worden gesteld die niet haalbaar zijn, zoals minimaal 10 machines per kwartaal verkopen.... en tja... met alle respect maar dat lukt gewoon niet (zelfs ons niet).

Daarnaast is de ontwikkeling enorm in opmars (en ja ik weet dingen die ik nog niet openbaar kan/mag maken) en zullen er alternatieven komen, en dan moeten we kijken naar de prijs.

De VW1000 hadden we ook dolgraag willen opnemen in het assortiment maar het ontbreken van CMS was voor mij de reden om dit niet te doen, je betaald op dit moment 2-3x meer voor 4K terwijl er nog geen materiaal is, en ja het is een waanzinnige machine (zou hem zelf wel willen hebben) maar de ervaring leert me dat de volgende generatie een stuk beter is en goedkoper EN tegen de tijd dat 4K ook echt op de markt is koop je dezelfde machine (maar dan beter) voor onder de 7K dus waarom nu boven de 10K uitgeven ?

ITC is misschien een beetje een vreemde eend in de bijt, maar wij verkopen liever spullen waar de klant direct wat aan heeft en die betaalbaar zijn, dan spullen waarvan de klant kan zeggen "kijk ik kan al iets afspelen dat er nog niet is" en daar veel geld voor neer legt.

Zodra iets echt interessant is zullen we het DIRECT opnemen in het assortiment, en geloof me er komen in 2013 wat HELE leuke dingen aan, voor hele leuke prijzen....En dan hoef je niet perse naar RED.
Custom installer