Nieuwe projectoren Q4 2012

Gestart door Kjelt, juli 24, 2012, 12:12:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

Grappig vroeg me vanmiddag net af hoe ver ze daarmee waren. Zag er veel belovend uit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ronalddebeer

Citaat van: donaldk op december 19, 2012, 17:06:34

Lumis Solo zal ook wel op ISE staan, mocht je gaan.
waar kun je vinden of ze er met zekerheid staan?
Pioneer SC-LX86-K - Pioneer BDP-LX55 - Pioneer S-EX 7.1 surround opstelling

Mediasluis

http://www.oculusvr.com/
Hier zit ik al vanaf 1988 op te wachten.
Laten we hopen dat dit gauw en goed gaat werken.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

LittleNinja

Citaat van: Mediasluis op december 19, 2012, 21:16:07
http://www.oculusvr.com/
Hier zit ik al vanaf 1988 op te wachten.
Laten we hopen dat dit gauw en goed gaat werken.

Je hebt jezelf een geduldig mens bewezen! :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

donaldk

Citaat van: Mediasluis op december 17, 2012, 17:31:19
Ik vind Carnisselande wel leuk klinken.
Kom je direct op bezoek bij ons. ;)

Maar dat is niet bepaald een vinexwijk, waar je je Mogje en de Tatra(?) ten toon stelde?

donaldk

Citaat van: ronalddebeer op december 19, 2012, 19:01:33
waar kun je vinden of ze er met zekerheid staan?

Sim2 staat in ieder geval nog niet in de online exhibitor list.

ronalddebeer

Ik lees hier verder nog niks over de nieuwe Mitsubishi HC800DBL. Is deze ubderhaupt wel leverbaar in NL?
Pioneer SC-LX86-K - Pioneer BDP-LX55 - Pioneer S-EX 7.1 surround opstelling

digitalboy

Citaat van: THX-ultraII op december 19, 2012, 10:49:53
het beeld is volledig vrij van ghosting en het allermooiste aan het staaltje techniek in deze projector: er wordt gebruik gemaakt van zgn. tripple flash techniek waardoor het beeld op 144Hz (72Hz per oog) draait. Hierdoor is het beeld volledig flickervrij. 3D kijkt gewoon net zo rustig weg als 2D, ongelooflijk.

Ik dacht dat de epson (tw9000) op 480 hertz draait naar vermeent 240 hertz plus een technisch
truukje. Als ik het zo begrijp heeft de epson toch last van flikkering, hoe kan dat dan als
ie op minstens dezelfde hoge frequentie draait als de sim2??

THX-UltraII

#534
Citaat van: digitalboy op december 20, 2012, 22:53:16
Ik dacht dat de epson (tw9000) op 480 hertz draait naar vermeent 240 hertz plus een technisch
truukje. Als ik het zo begrijp heeft de epson toch last van flikkering, hoe kan dat dan als
ie op minstens dezelfde hoge frequentie draait als de sim2??
het hele 240Hz verhaal is 'misleidend'. Dit betekent namelijk niet meer dan dat de projector 1/240ste seconde nodig heeft om in zijn totaliteit 1 frame weer te geven. Dit betekent dus dat een full frame elke 2/240ste seconde (dus 1/120ste) kan worden weergegeven, wat dus inhoudt dat de projector 120Hz maximaal kan weergeven. Anders zouden ze namelijk tripple flash doen wat inhoudt dat iedere 24p frame 3x per oog wordt weergegeven (waardoor je geen flickering meer hebt). Met de 120Hz ben je dus beperkt tot 60Hz per oog, maar dan heb je weer het probleem dat 24fps materiaal alleen maar verdubbeld kan worden tot 48Hz (double flash). De epson gaat hier nog net wat slimmer mee om dan Sony en bereikt met 3:2 pulldown 60Hz per oog wat zorgt voor een iets rustiger beeld dan de Sony (maar weer niet zo rustig als DLP)

edit: de SIM2 3D-S kan als een van de enige consumenten projectoren tripple flash. Dat ding is echter niet te betalen helaas......

ronalddebeer

#535
dubbele post
Pioneer SC-LX86-K - Pioneer BDP-LX55 - Pioneer S-EX 7.1 surround opstelling

Mediasluis

Het is wel belangrijk dat wanneer je met een shuttersysteem werkt, dat je geen ambiënt light aan hebt.
Licht dat niet van de projector of het scherm afkomt, en dus ook niet mee-flikkert op die frequentie, werkt als een referentiepunt en veroorzaakt/vergroot het zien van de shutter/trilling.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

WilliamB

Ik heb pas de nieuwe Sony HW50es gekocht en deze flikkert in 2d in lichte vlakken, en dan bedoel ik niet zo`n klein beetje. Erg irritant.
Mij oude Epson TW2000 had dit niet.

Maar goed, dat kan ook ergens in de instellingen liggen. Ik zal in het weekeind wat experimenteren.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

THX-UltraII

#538
vervelend wanneer je lamp flickered.

J.A.F._Doorhof

Niet echt Sony eigen.
Heb hetzelfde effect op nagenoeg alle merken gezien in eco modes.
Op mijn JVC 750 en 990. En van klanten letterlijk van alle merken.
Mijn vw95 begint ermee nu ik op 1100 uur zit, net 10 uur op high gedraaid en nu is het weg.

De tip is voor alle merken gelijk, een paar uur op highlamp modus en het moet weg zijn.
Nieuwe lamp zal je trouwens niet altijd helpen, het zit soms ook in de aansturing van de lamp.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

evilniek

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 21, 2012, 16:05:05
Niet echt Sony eigen.
Heb hetzelfde effect op nagenoeg alle merken gezien in eco modes.
Op mijn JVC 750 en 990. En van klanten letterlijk van alle merken.
Mijn vw95 begint ermee nu ik op 1100 uur zit, net 10 uur op high gedraaid en nu is het weg.

De tip is voor alle merken gelijk, een paar uur op highlamp modus en het moet weg zijn.
Nieuwe lamp zal je trouwens niet altijd helpen, het zit soms ook in de aansturing van de lamp.

Nog nooit last van gehad, ik vind het wel vrij stom dat zulke dure apparaten van die rare kuren hebben.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

tjobbie

Weet iemand rond welke tijd er weer een nieuwe lijn projectoren wordt uitgebracht in de midden categorie?
ik bedoel dus ala tw9100 / hw-50es ed.?
is dit meestal on par met elkaar?

Groetjes,

Robert :)
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

THX-UltraII

Citaat van: tjobbie op december 21, 2012, 16:18:57
Weet iemand rond welke tijd er weer een nieuwe lijn projectoren wordt uitgebracht in de midden categorie?
ik bedoel dus ala tw9100 / hw-50es ed.?
is dit meestal on par met elkaar?

Groetjes,

Robert :)
JVC en Epson altijd tegen het einde van het jaar (leverbaar iig, aankondiging vaak vroeger). Sony kan half in het jaar soms nog wel eens met een verrassing komen. Zo kwam de HW30 in de helft van het jaar uit. Er gaan wat geruchten dat de 'VW95 2.0' in april uit komt.

tjobbie

Citaat van: THX-ultraII op december 21, 2012, 16:26:36
JVC en Epson altijd tegen het einde van het jaar (leverbaar iig, aankondiging vaak vroeger). Sony kan half in het jaar soms nog wel eens met een verrassing komen. Zo kwam de HW30 in de helft van het jaar uit. Er gaan wat geruchten dat de 'VW95 2.0' in april uit komt.
tnx.
Heb het voornemen om toch echt aankomend jaar een PJ aan te schaffen maar wil nog 1 ronde afwachten of ze ergens nog wat aan
het 3d afdeling kunnen verbeteren.
2d zijn ze allemaal al wonderbaarlijk mooi, igg goed genoeg voor mij
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

THX-UltraII

Citaat van: tjobbie op december 21, 2012, 16:42:10
tnx.
Heb het voornemen om toch echt aankomend jaar een PJ aan te schaffen maar wil nog 1 ronde afwachten of ze ergens nog wat aan
het 3d afdeling kunnen verbeteren.
2d zijn ze allemaal al wonderbaarlijk mooi, igg goed genoeg voor mij
3D zal inderdaad jaarlijks nog een aantal grote stappen gaan maken is mijn verwachting. Als de goedkopere (€ 4000 - € 8000) units tripple flash voor elkaar kunnen krijgen ben je er: veel meer licht, geen ghosting meer en geen flickering meer.

Kjelt

Citaat van: evilniek op december 21, 2012, 16:16:37
Nog nooit last van gehad, ik vind het wel vrij stom dat zulke dure apparaten van die rare kuren hebben.
Heeft met het principe vd projectorlamp te maken ( zie verder mijn sticky projectorlamp topic) tenzij je dus een andere lichtbron dan een uhp lamp gebruikt zul je hier last van kunnen hebben.
De Uhp lampen en aansturingselektronica worden meestal ingekocht bij andere toeleveranciers.

Wat ik wel vrij vreemd vind is dat dit zo snel al speelt, meestal begint het pas na 400 uur en later op eco mode. Als je zo nu en dan 3D kijkt ( high lamp) zou je er eigenlijk helemaal geen last meer van hoeven te hebben. Ik hoop alleen niet dat het bij de Sony aan de modulatie ligt.

WilliamB

Frank en Sander, bedankt voor jullie tips.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Robbo

Citaat van: Kjelt op december 21, 2012, 17:18:23
Heeft met het principe vd projectorlamp te maken ( zie verder mijn sticky projectorlamp topic) tenzij je dus een andere lichtbron dan een uhp lamp gebruikt zul je hier last van kunnen hebben.
De Uhp lampen en aansturingselektronica worden meestal ingekocht bij andere toeleveranciers.


Ik zou dat toch niet zomaar toewijzen aan het type lamp.   Ik heb een demo gehad van de Sim2 Lumis 3D-S en zo goed heb ik 3D nog maar weinig gezien. DLP cinema inclusief.

Kjelt

Citaat van: Robbo op december 21, 2012, 18:09:03
Ik zou dat toch niet zomaar toewijzen aan het type lamp.   Ik heb een demo gehad van de Sim2 Lumis 3D-S en zo goed heb ik 3D nog maar weinig gezien. DLP cinema inclusief.
We hadden het over lampflicker, dus dat de arc op de metalen aansluitpunten in de lamp staat te " dansen" dat staat los van het optische pad, de panelen etc. En heeft puur met de lamp en aanstuurelektronica te maken. Als het om iets anders gaat dan heb ik niets gezegd.

J.A.F._Doorhof

Het is ook altijd in de eco standen.
Je zou kunnen zeggen draai gewoon altijd met volle lamp, maar ik draai zelf ook altijd in eco.
De flikkeringen komen gelukkig niet heel vaak voor, maar in eco kan het bij elk merk voor komen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"