Nieuwe projectoren Q4 2012

Gestart door Kjelt, juli 24, 2012, 12:12:21

Vorige topic - Volgende topic

MechanicalAnimal

Heeft iemand een staatje van de EU en US type-aanduidingen van Epson?

3200/5xxx/6xxx8100/9100 etc? Want ik probeer zo af en toe eens een review te doorgronden maar ik raak helemaal van de leg zo  :nopompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

THX-UltraII

@frank: jij hebt gelijk........

J.A.F._Doorhof

@thx,
Daar gaat het niet om, iedereen heeft zijn voorkeur. Ik krijg alleen "jeuk" als ik sommige Posts van je lees. Je verkoopt de ene na de andere projector, komt met uitspraken als "veegt de vloer aan met" terwijl je toenmalige unit geen eens cms had.

Als iemand je wijst op de FI geef je aan dat ze maa een htpc moeten gebruiken.

Je bent niet op de hoogte van hoe e-shift tov super resolutie en DCR werkt. Je hebt niet, zoals hier, de units echt naast elkaar gehad voor langere tijd.

Ik zeg dat het beeld verschil minimaal is, maar dat ik de SONY prefereer omdat hij betere ANSI waardes heeft (bijna het dubbele), meer scherpte bij pans en betere FI.

Ik zeg niet dat JVC word weggeblazen alleen in geef aan waar het verschil zit. Zie het maar alleen wat common sense in de thread geven ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Citaat van: bmateijsen op november  7, 2012, 11:57:16
Het heeft ook te maken met gevoeligheid... ik ben gevoelig voor RBE en zie het bijna op iedere DLP (behalve 3-chip en LED). Hoewel bij LED als ik richting de lens kijk, dan weer wel ;)

Eens.

Er zijn mensen die het zelfs op 3 chip DLP en single chip DLP 3LED zien, anderen hebben op een klassiek RGB kleurenwiel geen problemen.

SuperDre

Citaat van: donaldk op november  8, 2012, 23:50:51
Er zijn mensen die het zelfs op 3 chip DLP en single chip DLP 3LED zien, anderen hebben op een klassiek RGB kleurenwiel geen problemen.
Dan zullen die mensen die het op een 3Chip DLP zien, ook op een LCD projector zien, want ook daar worden de kleuren gesplitst en weer samengevoegd.. Het is gewoon kul dat mensen DENKEN de RBE te zien bij een 3chipper.. Ik zie bv ook LED achterlichten van een auto 'trillen' als ik snel opzij kijk, wat ik bv niet heb bij een normale lamp achterlicht, zet er 3 kleuren bij elkaar en ik zie dan een regenboog effect..
Zelf heb ik bij normaal film kijken geen last van RBE, behalve als ik snel opzij kijk wanneer er bv witte lampen of witte strepen op een donkere achtergrond te zien zijn, maar verder merk ik er eigenlijk niets van (Optoma H79).
Zoals ik al zei, vergeet niet dat veel mensen zich werkelijk aan stellen (net zoals iedereen dat ook af en toe doet (inclusief ikzelf))..
En met betrekking tot projectors (en tv's ansich), iedereen heeft zijn/haar voorkeur van wat ie mooi vindt qua beeld (de 1 vindt felle kleuren mooi, en de andere vindt (onnatuurlijk) scherp beeld mooi.
Genoeg mensen weten niet eens wat een goed beeld is omdat ze alleen maar van internet downloaden en dan denken dat bv een 720p film net zo mooi is als dat de originele bluray er uit ziet, of denken dat bluray bagger is omdat ze alleen maar 1080p films downloaden die nog geen 2-4GB zijn en denken dat dat bluray kwaliteit is..

THX-UltraII

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  8, 2012, 21:24:06
@thx,
Daar gaat het niet om, iedereen heeft zijn voorkeur. Ik krijg alleen "jeuk" als ik sommige Posts van je lees. Je verkoopt de ene na de andere projector, komt met uitspraken als "veegt de vloer aan met" terwijl je toenmalige unit geen eens cms had.

Als iemand je wijst op de FI geef je aan dat ze maa een htpc moeten gebruiken.

Je bent niet op de hoogte van hoe e-shift tov super resolutie en DCR werkt. Je hebt niet, zoals hier, de units echt naast elkaar gehad voor langere tijd.

Ik zeg dat het beeld verschil minimaal is, maar dat ik de SONY prefereer omdat hij betere ANSI waardes heeft (bijna het dubbele), meer scherpte bij pans en betere FI.

Ik zeg niet dat JVC word weggeblazen alleen in geef aan waar het verschil zit. Zie het maar alleen wat common sense in de thread geven ;)

Ik krijg ook jeuk als ik jouw posts lees Frank. Dat ik 3-4 pjs per jaar verkoop heeft totaal niets met deze discussie te maken dus waarom je dat iedere keer ter sprake brengt is mij een raadsel.

De X30 heeft inderdaad geen CMS maar het ligt voor mij persoonlijk dicht genoeg tegen REC709 aan. Ik kan me overigens wel voorstellen dat sommigen CMS wel een pre vinden.

Het HTPC verhaal WIL jij je niet in verdiepen. Is je goed recht hoor, maar oordeel er dan ook niet over. Je bent ook geen persoon die aan iemand (lees mij in dit geval) vraagt hoe dit precies in zijn werk gaat, het lijkt of jij je hier op een of andere manier te goed voor voelt.

HOE E-Shift, Super Res en Reality Creation exact werken hoef ik ook niet te weten, het gaat mij om het resultaat hiervan. Overigens is E-Shift wel degelijk een variant op Super Res en RC maar die discussie gaan we ook maar niet aan, want jij hebt ALTIJD gelijk Frank......

Ansi-Contrast is bij lange na niet zo belangrijk als native contrast maar ook daarvoor geldt: jij hebt gelijk en niet ik (en het hele AVS en AV forum waar talloze discussies zijn geweest over het belang van ansi-contrast tov. native contrast). Ik vraag me ook af of jij op de X70 de pans wel eens echt goed hebt bekeken met E-Shift aan in MPC mode 3. Deze zijn (met E-Shift aan) gewoon zeker zo smooth als die van Sony. Wederom geldt dat jij hier anders over denkt en jij daar natuurlijk gelijk in hebt......

SCHERPTE: Je zou toch echt eens de veel besproken screenshots op het AVS forum moeten bekijken zodat je duidelijk kan zien dat de lens van de JVC gewoonweg scherper is dan die van de HW50 en 9100.

En wat betreft de units naast elkaar: jij bent altijd degene die zegt dat mensen goed moeten lezen. Ik vraag me af of je mijn post hebt gelezen waarin we met 4 personen hebben gezien dat de JVC in 2D gewoonweg heer en meester is. WEDEROM: jij ziet dit blijkbaar anders en hebt hierin gelijk......

Ik zie je reactie in de loop van de dag wel weer tegemoet. Daarna denk ik nog een keer te reageren zodat jij daarna het laatste woord kan hebben.......

THX-UltraII

Volgens mij is er iemand met zijn verkeerde been uit bed gestapt. Waar 'lees' jij een kort lontje Traxmore? Ik zit in een discussie met Frank die van beide kanten wat oververhit lijkt te zijn. Verder geef ik ook mijn duidelijke mening over hoe Frank zich in mijn ogen over het algemeen opstelt op het forum. Van een kort lontje lijkt me hier dan ook geen sprake. De projectors die ik verkoop zijn gewoon van mij geweest. Dat ik snel verander van projector lijkt me mijn eigen zaak. En ja, ik switch 3-4x/jaar van projector. Dat ik de X30 van een ander forumlid heb overgenomen en na er even mee gedraaid te hebben weer doorverkoop lijkt me ook niets mis mee.

Wel bedankt voor je input in ieder geval.

mimic

Aangezien ik een beamer aan het uitkiezen ben ( voorlopig is de Sony mijn favoriet) hou ik dit topic nauwlettend in de gaten. Ik hoop dat de weinig informatieve post hierboven nu een beetje klaar zijn :)

Is de HW50 inmiddels al te leveren?
KEF LS50W - Velodyne DD12

home@the movies

Citaat van: mimic op november  9, 2012, 16:22:24
Aangezien ik een beamer aan het uitkiezen ben ( voorlopig is de Sony mijn favoriet) hou ik dit topic nauwlettend in de gaten. Ik hoop dat de weinig informatieve post hierboven nu een beetje klaar zijn :)

Is de HW50 inmiddels al te leveren?

De HW50 is bij ons uit voorraad leverbaar en nu tijdens ons Home Cinema Event dit weekend aan een leuke eenmalige korting.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127803.0

Groeten
Werner
Home@the Movies/Cinedream

Corne H

Staat de HW50 in een volledig verduisterde ruimte (zoals vorig jaar de epson) of in een half open ruimte op de beurs?

roland p

Citaat van: donaldk op november  8, 2012, 23:50:51
Tja, het blijft een modulatie waarbij de ene kleur wat langer wordt getoont dan de andere kleur om een bepaalde helderheid/kleur te bewerkstelligen, toch?

Ik vraag me nu opeens ook af wat er van e-shift scherpte overblijft tijdens beweging.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

home@the movies

Citaat van: Corne H op november  9, 2012, 16:58:03
Staat de HW50 in een volledig verduisterde ruimte (zoals vorig jaar de epson) of in een half open ruimte op de beurs?

De ruimtes zijn dezelfde als vorig jaar( half open) maar we hebben er nu wel een volledige zwarte dakbekleding opgelegd, dit was vorig jaar niet het geval waardoor er nog teveel restlicht aanwezig was, dat is dus nu een heel stuk beter.
We willen de voorzijde van de ruimtes niet dichtmaken omdat je nu perfect de projectoren in de verschillende ruimtes kan vergelijken, de omstandigheden zijn voor ieder toestel hetzelfde.
Verder hebben we in iedere ruimte nu ook een audio set voorzien, combinaties van Klipsch en focal met NAD en Onkyo receivers.

In de volledig afgesloten ruimte staat deze keer de Sony VW1000 4K met een leuke Klipsch Palladium set.

Ik zou zeggen, allen daarheen  ;) ;) ;)

Groeten
Werner

VlisChris

Traxmore,

Gelieve geen persoonlijke aanvallen uit te voeren op andere leden. Dat wordt meestal (lees: niet) op prijs gesteld. Je post is derhalve verwijderd.
Mocht je echt grote problemen met iemand hebben, of diens handelswijze staat het je natuurlijk vrij om normaal te reageren in het topic, of een pm met normale toon te sturen. Iemand zo aanspreken kan ook op een waarschuwing komen te staan :) Omdat je nieuw bent blijf het wat mij betreft hierbij, maar hou dit alstublieft wel in gedachten :)

ps: THX: blij dat de boodschap overgekomen is ;) Stuk volwassenere reactie dan je een tijdje geleden wel eens liet zien  :worship:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Grindtegel

Ik zit eigenlijk op een mening van Rob dingen te wachten,  doet die tegenwoordig nog wel wat ? Rob waar zit je??
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

LittleNinja

Citaat van: Grindtegel op november  9, 2012, 18:03:52
Ik zit eigenlijk op een mening van Rob dingen te wachten,  doet die tegenwoordig nog wel wat ? Rob waar zit je??

Ik zou de PM adviseren... ;)
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Rob_Dingen

Hoi Grindtegel

Ik lees hier nog steeds en werk me een slag in de rondte maar niet met projectors.
Voor mezelf houd ik alles nog bij en heel af en toe calibreer ik nog wat that's it.
Wat hier vaak het probleem is dat je niet echt een mening mag hebben want je moet hem altijd verdedigen dus ik deel hem ook niet meer zoals vroeger omdat ik daar geen zin en tijd in heb.
Het lijkt mij verstandig als je een projector wilt kopen je naar de winkel moet gaan waar ze hem naast elkaar zetten en op diverse fora moet lezen om zo tot een oordeel te komen.

Rob

J.A.F._Doorhof

Naast elkaar bekijken is inderdaad de beste oplossing.
Screenshots zeggen helemaal niets, de camera waarmee ze gemaakt zijn hebben een veel te grote invloed, scherpte instellingen zijn geen detail instellingen.

Zoals Rob aangeeft, NAAST elkaar bekijken.
En ook niet een week er tussen houden.

Nadeel is dat op fora de mensen die JVC hebben JVC natuurlijk het beste vinden, mensen met Sony de Sony.... human nature.
Daarnaast zijn de verschillen redelijk klein tussen deze 2 en zal het gaan om wat JIJ belangrijk vind, en bij mij is dat ansicontrast, FI en scherpte bij pans... bij een ander full on full off.

Beide hebben gelijk.
De enige reden dat ik reageerde is omdat ik vind dat THX veels te hard aangeeft dat de JVC volgens iedereen elke andere projector wegblaast.... en daar ben ik het gewoon niet mee eens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  9, 2012, 19:40:27
... en daar ben ik het gewoon niet mee eens.

En dat is ook prima denk ik. Ik vind het vooral ook goed dat iemand een andere mening is toegedaan. Een minder begrijpende lezer zou anders blind voor de hw50 gaan terwijl de JVC modellen voor hem ook een goede optie kunnen zijn.

Ik ga zelf altijd af op een demo en nauwelijk op reviews. Maar waar THX zegt ; "op AVS zeggen ze.." dat doet mij dan weer niks. Op AVS zitten erg veel kletsers (naast mensen met wel kennis van zaken).
Soms 'naast' elkaar, maar doordat je dan licht leakt van de ene naar het andere doek is dat niet compleet ideaal. Wel erg goed om FI, kleuren, scherpte, helderheid e.d. te vergelijken.
Als je ze op hetzelfde doek een half uurtje na elkaar ziet dan is dat ook goed. Zeker als je weet waar je op moet letten en die dingen kan onthouden.

Ik ben geen fan van een merk. Ik wissel net zo makkelijk. Van een Sony naar een JVC, terug nu naar Sony, misschien volgend jaar wel weer een JVC of ander merk als dat zo uitkomt. Voorlopig kijk ik nog wel met de vw95 want ik mis niks in het beeld en ben er super tevreden mee.

LittleNinja

Ik kan er helaas met geen mogelijkheid bij zijn morgen.. Ik hoop dan ook dat er meer mensen hun ervaringen met ons zullen delen.

riwi

Citaat van: LittleNinja op november  9, 2012, 20:16:41
Ik kan er helaas met geen mogelijkheid bij zijn morgen.. Ik hoop dan ook dat er meer mensen hun ervaringen met ons zullen delen.

Ik ga zondag met kermit en williams. Ik schrijf wel wat ;)

LittleNinja

Citaat van: riwi op november  9, 2012, 20:19:03
Ik ga zondag met kermit en williams. Ik schrijf wel wat ;)

Thanks Riwi. Ik kijk er naar uit! 8)

Matthieu

MechanicalAnimal

Ik ben helaas ook verhinderd, diegene die gaan wens ik echter veel plezier en een leuke middag toe.

ben benieuwd naar de bevindingen.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Matthieu

Ik verwacht toch wel zo'n 10 nieuwe ervaringen te lezen. ;D ;D ;D
Toch?

Ik zou graag zelf gaan maar zit zonder vervoer.

LittleNinja

Dat blijkt één van de langste demo's van de afgelopen tijd.... :nopompom: