Nieuwe projectoren Q4 2012

Gestart door Kjelt, juli 24, 2012, 12:12:21

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu

LittleNinja

Het is treurig maar waar! Misschien is ze gevraagd om te wachten met posten tot de tweede dag voorbij is.. om beïnvloeding te voorkomen. We moeten dus nog geduld hebben. :dry:
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

katwax

Meeste mensen hebben toch reeds iets laten weten in het topic van het event zelf.
Hier kan je alvast mijn mening lezen http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127803.25
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

mgmcube

Heeft iemand misschien ervaring met een losse wireless Hdmi transmitter ipv degene die bijv in een Epson 6000/6100W zit?

Werkt een 5910/6100 met losse wireless transmitter even goed als een 6100W?
Qua kosten is een losse transmitter goedkoper denk ik, maar misschien werkt een ingebouwde beter.

eelco74

Citaat van: THX-ultraII op november  5, 2012, 14:57:21
2D
In 2D wint de JVC het op zijn sloffen van de Sony, Epson en Benq. Daar is geen speld tussen te krijgen. De Epson en Sony doen het echt wel goed hoor, maar de dynamiek en het zwartniveau wat de JVC neerzet kunnen de Sony en Epson bij lange na niet aan tippen. Zeker in een dedicated HT ruimte waarin je goed kunt verduisteren en de muren niet wit zijn is de JVC de grote winnaar. Van langzame panelen heb je bij de huidige generatie JVC geen last meer aangezien de Frame Interpolatie op de nieuwe X35 net zo goed, misschien wel beter, dan op de Sony werkt. Ook was de JVC by far scherper dan de Sony en Epson. De goedkopere Benq was trouwens op zijn beurt nog scherper dan de JVC maar dat is DLP eigen.

Ik heb mij onthouden van commentaar tot ik vandaag de JVC (X55) en de Sony naast elkaar heb gezien. Ik ga met je mee dat de zwartwaarden van de JVC en het Contrast wellicht iets beter zijn dan de Sony. Geen bizar verschil, maar het is er wel. Let wel dit was de X55 tegen de HW-50, dus dat is prijstechnisch niet helemaal eerlijk. Bovendien was op de  beurs de lichtinval per stand niet helemaal gelijk.

Maar ik heb met een aantal mede forum genoten uitgebreid naar beiden zitten kijken met FI op allerlei standen.
We hebben de beginscene in Sienna van Quantum of Solice een paar keer bekeken.

Met FI uit is de Sony gewoon sneller. Er zit in de JVC toch nog wat bewegingsonscherpte bij pans. Dat is jammer want als je dat eenmaal hebt gezien, blijf je dit zien. Dit itt tot het mindere contrast.
Met FI op de laagste stand wordt de Sony mooier, de JVC verbetert iets, maar je blijft bewegingsonscherpte zien
De Hoogste stand is gewoon niet om aan te zien op de JVC, dat gaat echt nergens over.

Je ziet het vooral met verticale lijnen. Bij de genoemde scene is het vooral in de hoogste stand of de stenen van het gebouw los zijn en als een mozaiek door het beeld schuiven.

Nogmaals het is persoonlijk maar ik vond de werking van FI een beetje een afknapper bij een anders zeer fraai plaatje van de JVC.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

Matthieu

Dus als diaprojector doet de JVC het erg goed.
Dan koop ik die erbij voor mijn vakantie foto's. ;D ;D ;D

ronalddebeer

Pioneer SC-LX86-K - Pioneer BDP-LX55 - Pioneer S-EX 7.1 surround opstelling

mimic

Ik heb geen idee of dit bestaat, wie weet gesneden koek, wie weet onmogelijk :

Kan je met nieuwe beamers ( Sony bv) 21:9 materiaal ' verplaatsen' op het raster. Dit met als doel om de onderzijde van het beeld aan te laten sluiten met de onderkant van het projectie doek. Ik lees wat dingen over lensshift, maar volgens mij bedoel ik dat niet.

Snapt men mij? :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Kjelt

Citaat van: mimic op november 22, 2012, 14:39:57
Ik heb geen idee of dit bestaat, wie weet gesneden koek, wie weet onmogelijk :
Kan je met nieuwe beamers ( Sony bv) 21:9 materiaal ' verplaatsen' op het raster. Dit met als doel om de onderzijde van het beeld aan te laten sluiten met de onderkant van het projectie doek. Ik lees wat dingen over lensshift, maar volgens mij bedoel ik dat niet.
Snapt men mij? :) 
Bedoel je dat je het beeld vertikaal wilt verplaatsen/verschuiven terwijl het doek blijft hangen zoals het hangt?
Dat kan nl, dat heet lensshift.
Manueel kan het bij de meeste projectoren.
Elektrisch en met geheugen kan op de duurdere projectoren en zit bv bij de Sony's vanaf de VW-95 er op (niet op de HW50 en 30), bij de nieuwe JVCs zit het er ook op.

roland p

Ik gebruik dat ook, bij gebrek aan lensshift. Helaas vallen de ondertitels er dan vaak af... Met een philips blu ray speler kun je volgens mij de ondertitels verschuiven.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

mimic

Met lensshift beïnvloed je de fysieke positie van de lens en dus het hele canvas? Voor mij zou het voldoende zijn als ik het beeld binnen het raster gewoon naar benden kan zetten.

In beide gevallen het liefst zonder dat ik van de bank af kom.

Samengevat: beneden geen zwarte balk bij 21:9 en bovenaan dubbel.

Kjelt

Citaat van: mimic op november 22, 2012, 15:35:14
Met lensshift beïnvloed je de fysieke positie van de lens en dus het hele canvas? Voor mij zou het voldoende zijn als ik het beeld binnen het raster gewoon naar benden kan zetten.
Met lensshift krijg je inderdaad een hele kleine afwijking valt vaak niet op maar inderdaad niet perfect.
Dus je wilt het hele beeld digitaal kunnen verschuiven. Dat ben ik nog niet tegengekomen. Daar heb je dan ook een flinke beeldbuffer en rekenkracht voor nodig wellicht dat het in een of andere dure processor kan?

LittleNinja

Je kan ook een projectiescherm nemen met verstelbare masking.... ::)
Ik weet niet wat het budget is, maar dat moet er dan wel voldoende zijn. :D

Mediasluis

Zelf schuif ik electrisch, mijn scherm iets naar boven, zodat de onderkant mooi aansluit met de film.

Maar ik heb wat jij beschrijft wel eens gezien hoor.
Dat was op een CRT TV van Philips.
Ik geloof in 16:9 Auto-Mode.
Volgens mij zoomde hij de 21:9 in tot 16:9 (Je miste dan de info aan de zijkanten)
Maar als je de Subtitles had aanstaan, dan liet hij het volledige 21:9 beeld zien, maar schoof dat dan naar boven, zodat de ondertitels eronder konden.
Zo had ik The Lord of the Ring gekeken op DVD, een paar jaar terug.

Als de Projector de ongebruikte balken detecteerd, dan zou je het gebruikte beeld moeten kunnen verplaatsen, naar beneden.
Is dit niet met een PS3 te doen?
Volgens mij kon mijn oude Xbox dat ook.

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

mimic

Niet echt een bestaand iets dus :)

Ja variabele masking op een elektrisch rolscherm, ze bestaan maar dan kan ik geen beamer meer kopen :)

roland p

Citaat van: Kjelt op november 22, 2012, 16:22:41
Dus je wilt het hele beeld digitaal kunnen verschuiven. Dat ben ik nog niet tegengekomen. Daar heb je dan ook een flinke beeldbuffer en rekenkracht voor nodig wellicht dat het in een of andere dure processor kan?
Ik heb dat op mijn projector, die verschuift het beeld digitaal. Ik denk niet dat dit heel erg high-tech is. Als ik het zou maken zou ik gewoon een paar beeldlijnen optellen tijdens het adresseren van het paneel :)
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

mimic

Nou dat dus :) jammer dat dat met de Sony HW50 oid niet lijkt te kunnen.

riwi

Citaat van: mimic op november 22, 2012, 18:22:00
Nou dat dus :) jammer dat dat met de Sony HW50 oid niet lijkt te kunnen.

Mijn Sony vw50 kon dat met max 50 of 100 pixels geloof ik
Maar waarom wil je daarvoor de lensshift niet gebruiken?

Ik doe het momenteel met de lensshift. En met het variabele masking systeem pas ik dan alleen de bovenkant van de masking aan. Werkt prima.
Ik heb het vroeger ook gedaan met handmatige masking met een doek aan de bovenzijde. Maar dat was wel veel geknutsel.

http://etmriwi.home.xs4all.nl/ht/screen.htm
Check de onderste 2 plaatjes. Onderrand blijft op dezelfde hoogte.
De hw50 heeft alleen manuele shift dus moet je met het wieltje rollen. Voor mij was dat 1 van de redenen om voor de vw95 te gaan.

mimic

Mijn enige wens is dat ik het niet handmatig fysiek hoef te doen. Hoe het werkt zal me een worst wezen :)

Lensshift kan ik hier dus voor gebruiken, echter ligt de VW95 ver buiten mijn budget.

Mediasluis

Citaat van: riwi op november 22, 2012, 19:05:03
Mijn Sony vw50 kon dat met max 50 of 100 pixels geloof ik
Maar waarom wil je daarvoor de lensshift niet gebruiken?

Ik doe het momenteel met de lensshift. En met het variabele masking systeem pas ik dan alleen de bovenkant van de masking aan. Werkt prima.
Ik heb het vroeger ook gedaan met handmatige masking met een doek aan de bovenzijde. Maar dat was wel veel geknutsel.

http://etmriwi.home.xs4all.nl/ht/screen.htm
Check de onderste 2 plaatjes. Onderrand blijft op dezelfde hoogte.
De hw50 heeft alleen manuele shift dus moet je met het wieltje rollen. Voor mij was dat 1 van de redenen om voor de vw95 te gaan.
Zo'n Davision had Projecta ook.
Varivision, maar daarbij draait de onderkant weer met de achterkant naar voren weer omhoog.
Geen extra lapje nodig boven.

Maar jij had dat geimiteerd met een extra stuk doek boven?
Hoe bevestigde je dat,... stukjes klittenband aan het scherm en  lap?
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

ccpl

Het gaat een Sony HW 30 worden bij Luc of Werner... maar ze checken nog even of die ook zonder 3D bestaan/kan worden aangeboden.

Nu nog ffkes checken wat m'n gouwe ouwe Sanyo PLV-Z4 waard is...

LittleNinja

Je hoeft 3D niet te gebruiken toch..

@Mimic

De JVC's doen het blijkbaar wel.

tjobbie

Citaat van: mimic op november 22, 2012, 15:35:14

In beide gevallen het liefst zonder dat ik van de bank af kom.

Samengevat: beneden geen zwarte balk bij 21:9 en bovenaan dubbel.

volgens mij kunnen de meeste panny's dit en heet lens memory.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

donaldk

Maar de HW30 werd toch geleverd met brillen, als je die niet hoeft te betalen...

home@the movies

Citaat van: ccpl op november 22, 2012, 19:29:39
Het gaat een Sony HW 30 worden bij Luc of Werner... maar ze checken nog even of die ook zonder 3D bestaan/kan worden aangeboden.

Nu nog ffkes checken wat m'n gouwe ouwe Sanyo PLV-Z4 waard is...

Zonder 3D brillen bedoelde je toch hé 3d zit er nl altijd op, ondertussen zou je een antwoord moeten hebben gekregen van Luc .

Groeten
Werner