Nieuwe projectoren Q4 2012

Gestart door Kjelt, juli 24, 2012, 12:12:21

Vorige topic - Volgende topic

MaxxMark

RF lijkt mij een zeer goede zet. Zeker wegens het vereiste van line-of-sight bij IR.

Zijn er getallen over de impact van IR line-of-sight issues? (en dus indirect wat de verbetering is indien van RF gebruik gemaakt wordt) Ik kan me voorstellen dat de 3d ervaring drastisch inzakt op het moment dat er met enige regelmaat problemen optreden in de transmissie.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Citaat van: troje op september  1, 2012, 13:08:46
Ja, het werkt er goed inderdaad. Ik geloof dat een nieuwe bril eenmalig gepaird moet worden, dat is het. Je kan volgens mij in het projector menu ook zien welke brillen geregistreerd zijn en wat de batterij status is.

Krijg je dan ook on-screen een melding als een van de brillen bijna leeg is? Lijkt me geen far-fetched feature ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

troje

Citaat van: MaxxMark op september  1, 2012, 13:09:49
RF lijkt mij een zeer goede zet. Zeker wegens het vereiste van line-of-sight bij IR.

Zijn er getallen over de impact van IR line-of-sight issues? (en dus indirect wat de verbetering is indien van RF gebruik gemaakt wordt) Ik kan me voorstellen dat de 3d ervaring drastisch inzakt op het moment dat er met enige regelmaat problemen optreden in de transmissie.

Wat ik begrijp is dat de industrie een RF standaard heeft neergezet of gaat neerzetten, waar wij ook onderdeel van zijn.

CiteerKrijg je dan ook on-screen een melding als een van de brillen bijna leeg is? Lijkt me geen far-fetched feature
Ik weet het niet, ik heb te weinig tijd gehad om ermee te spelen :)

LittleNinja

Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

troje

Citaat van: home@the movies op september  1, 2012, 12:07:58
Beide toestellen zouden gelijke prestaties neerzetten, bij de 8100 zitten geen brillen bijgeleverd, er is geen officieel ISF label (wel een volledig color management en dus calibreerbaar) en er is geen draadloze HDMI.

Vandaar dus de besparingen, ik denk dat dit voor veel mensen een zeer goede oplossing is, er zijn nog steeds tal van liefhebbers die geen boodschap hebben aan 3D en dus bij de 9000 of 9100 nu de prijs van 2 brillen moeten bijbetalen, draadloos HDMI is ook voor veel echte HT liefhebbers geen noodzaak, het toestel is wel volledig calibreerbaar maar heeft geen officieel IFS label (wat ook geld kost) en er is nu een lensshift op een goedkoper toestel.

Voor mij meer dan reden genoeg om te verwachten dat heel wat mensen voor de 8100 gaan kiezen, ik vindt het zeer fijn dat de keuze kan worden gemaakt tussen wel of geen 3D, zelf ben ik een 3D liefhebber maar ik merk toch dat er nog steeds een aantal klanten geen boodschap hebben aan 3D.
Mocht je later toch willen overschakelen dan hoef je gewoon een bril aan te kopen en klaar, voor mij een prima oplossing.

Onze koffers staan gepakt, de camera in aanslag, de afspraken zijn gemaakt IFA here we come  ;D ;D ;D

Jullie krijgen volgende week een uitgebreid video verslag en hopelijk Zondag reeds een paar korte quotes uit de interviews die we hebben gemaakt.

Groeten
Werner
Home@The Movies/Cinedream
www.homeatthemovies.be
www.cinedream.be

Ik kijk uit naar jullie reportage, Werner! Het lukt me helaas niet om dit keer op de IFA te zijn helaas, da's de eerste keer in een lange serie dat ik moet passen jammer genoeg.

troje

En voor de duidelijkheid: Alle nieuwe modellen ondersteunen 3D: TW5910, TW6100, TW6100W, TW8100, TW9100 en TW9100W.

squeek

hmm, nu begint 3D toch wel aantrekkelijker te worden. Techniek lijkt me goed genoeg ontwikkeld nu, er wordt duidelijk aandacht aan de lichtopbrengst gegeven, het signaal via rf etc. En de prijzen blijven schappelijk.

Nu nog de keuze maken zeker  ;D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

LittleNinja

Tja... Wit plafond.. Dus een 8100, een 9100W of toch een Sony HW50ES? :D

squeek

Citaat van: LittleNinja op september  1, 2012, 14:03:01
Tja... Wit plafond.. Dus een 8100, een 9100W of toch een Sony HW50ES? :D

Ik denk dat de 9100W erg afhankelijk zal zijn van de situatie waar je inzit. Wireless hdmi lijkt me erg handig, maar zoals bij mij nu erg onnodig.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

mgmcube

Wordt nog een lastiger keuze.

Dat wireless HDMI is voor mijn situatie erg chill.
Lens-shift lijkt altijd handig, maar misschien niet 100% nodig voor mij. Ik kan hem denk gewoon recht voor het scherm hangen aan het plafond.

Maar de 9100W wordt me denk te duur. Dus dan of de 8100 of de 6100W. Zal denk een beetje af gaan hangen van de ophangplek.

Tegen de tijd dat ze uit zijn maar eens kijken wat het prijsverschil zal zijn.

J.A.F._Doorhof

Wireless kan vaak zeer snel voordelig zijn als je bedenkt wat een GOEDE kabel kost, en wat het wegwerken kost aan netheid en materialen/tijd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  1, 2012, 17:08:54
Wireless kan vaak zeer snel voordelig zijn als je bedenkt wat een GOEDE kabel kost, en wat het wegwerken kost aan netheid en materialen/tijd.

Als ik de 8100 af zet tegen de 9100W, dan heb ik dat snel verdiend met een kabeltje van 15m. Ik denk wel dat ik een goede HDMI weet te vinden voor die pak hem beet €600... ::)

Afwerking met goten ligt er al. Mijn tijd is verder gratis voor mij..

squeek

Citaat van: LittleNinja op september  1, 2012, 17:55:55
Als ik de 8100 af zet tegen de 9100W, dan heb ik dat snel verdiend met een kabeltje van 15m. Ik denk wel dat ik een goede HDMI weet te vinden voor die pak hem beet €600... ::)

Afwerking met goten ligt er al. Mijn tijd is verder gratis voor mij..

Niet te vergeten dat een gross aan mensen al een bestaande setup hebben en dus enkel de pj moeten vervangen zoals bij mij. De kabel ligt er dan al gewoon.

Natuurlijk heb ik vroeger ook wel eens gedacht van hoe krijg ik in godsnaam die kabel tot bij de pj. In zo'n situatie gaat dit wel lekker handig worden. Alleen moet je er wel wat voor dokken natuurlijk.

LittleNinja

Bij mij ligt er ook een kabel maar dat is een HDMI 1.1 van HQ. Die gaat waarschijnlijk geen 3D doen..

eelco74

Die 8100 is precies in mijn straatje, alhoewel in November de 9000W tegen een iets lagere prijs dan nu ook wel een goed alternatief kan zijn.

Ik heb geen 3d bronnen en nog een Supra HDMI 1.3 kabel liggen. Dan kan wireless toch wel lekker zijn. Kabeltje weg, net weer even wat netter...
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

LittleNinja

Citaat van: eelco74 op september  1, 2012, 20:09:39
Die 8100 is precies in mijn straatje, alhoewel in November de 9000W tegen een iets lagere prijs dan nu ook wel een goed alternatief kan zijn.

Ik heb geen 3d bronnen en nog een Supra HDMI 1.3 kabel liggen. Dan kan wireless toch wel lekker zijn. Kabeltje weg, net weer even wat netter...

Die supra doet het gewoon hoor!

LittleNinja

Citaat van: eelco74 op september  1, 2012, 20:09:39

Of nee.... Dat gaat niet werken... Is hij 15m? Dan koop ik hem wel voor een tientje... :D

riwi

Citaat van: LittleNinja op september  1, 2012, 19:51:22
Bij mij ligt er ook een kabel maar dat is een HDMI 1.1 van HQ. Die gaat waarschijnlijk geen 3D doen..

Boeoe admin minpunten ;) ;) Er zijn geen requirements aan de kabel voor 3D anders dan de speed rating. Dus als je zogenaamde hdmi 1.1 kabel 1080p60 kan weer geven dan kan hij ook prima 1080p24 3D FP weer geven.
Aangenomen dat je speler en weergever het aan kunnen (3D en HDMI 1.4 interface).

Citaat van: MaxxMark op september  1, 2012, 13:09:49

Ik denk niet dat je snel de sync met de projector verliest met IR brillen. Zelfs als ik naar de keuken loop blijft ie nog een poos op 3D staan. Maar wat wel duidelijk zal verbeteren is het feit dat je AB het blijft doen tijdens het kijken naar een 3D film. Dat is wel fijn.

Citaat van: home@the movies op september  1, 2012, 12:07:58
... ik vind het zeer fijn dat de keuze kan worden gemaakt tussen wel of geen 3D, zelf ben ik een 3D liefhebber maar ik merk toch dat er nog steeds een aantal klanten geen boodschap hebben aan 3D.
Mocht je later toch willen overschakelen dan hoef je gewoon een bril aan te kopen en klaar, voor mij een prima oplossing.
Dat lijkt mij ook een goede set in het gamma. Ik heb zelf met mijn 4 brillen afgelopen jaar welgeteld 1.5 film in 3D gekeken. Voor de rest alleen demo's met de +-20 3D BD's die ik heb op harde schijf.
Voor mij is het alleen een gimmick voor demo's. Een hele film hoef ik er niet mee te zien... geef mij maar perfect 2D  :)

ccpl

Laat JVC al in zn kaarten kijken ?

riwi

Citaat van: ccpl op september  1, 2012, 22:09:41
Laat JVC al in zn kaarten kijken ?
Ik heb gelezen van opvolgers voor de X30 X70 en X90 in de vorm van een X35, X55, X75 en X95
Dus een model in het gapende gat tussen de X30 (3000 euro) en de X70 (7000 euro)

Met weinig spectaculaire verbeteringen tov de huidige serie.

ccpl

Citaat van: riwi op september  1, 2012, 22:11:16
Ik heb gelezen van opvolgers voor de X30 X70 en 90 in de vorm van een X35, X55, X75 en X95
Dus een model tussen het gapende gat van de X30 (3000 euro) en de X70 (7000 euro)

Met weinig spectaculaire verbeteringen tov de huidige serie.

Misschien "verbetert" de prijs ?  :headbanging:

Diversity

Wat ik me wel afvraag bij het wireless gedeelte of dat allemaal vlekkeloos werkt? Heb je geen signaalverlies of iets dergelijks(zoals met draadjeloos internet)? Ik ben me ook aan het oriënteren op een beamer in de huiskamer dus als ik geen kabel van me receiver naar de beamer hoef te leggen ben ik daar wel blij mee :).

Kjelt

Ik maak me meer zorgen over de interferentie. Er zijn maar een paar vrije kanalen en als ze daar continu op 3d sync signalen blijven zenden zouden andere toepassingen zoals rolluiken, auto enz. Niet meer kunnen werken.

maxtrash

Citaat van: Kjelt op september  2, 2012, 09:51:57
Ik maak me meer zorgen over de interferentie. Er zijn maar een paar vrije kanalen en als ze daar continu op 3d sync signalen blijven zenden zouden andere toepassingen zoals rolluiken, auto enz. Niet meer kunnen werken.
WirelessHD zit in de 60Ghz band en daar gebeurt nog niet veel. Bovendien doven signalen snel uit, je moet de zender en ontvanger niet voor niets enigszins richten (line of sight). Ik vermoed dus dat het allemaal mee zal vallen, maar neemt niet weg dat ik persoonlijk toch te allen tijde een kabel zou prefereren indien dit tot de mogelijkheden behoort (ook psychologisch)

mgmcube

Kan je een wireless beamer ook gewoon met een kabel aansluiten mocht je dat toch liever willen?
Of wanneer wireless toch niet zo lekker blijkt te werken.