Nieuwe projectoren Q4 2012

Gestart door Kjelt, juli 24, 2012, 12:12:21

Vorige topic - Volgende topic

RonG

Goed nieuws.

Ik hoop op een soort TW6000 met stille cq onhoorbare Iris, nog iets betere 3D met stillere ventilator wanneer in 3D mode en natuurlijk lensshift (wat al bevestigd is).
O ja, dezelfde prijsklasse natuurlijk :).

LittleNinja

Ohhh... Dan moet ik snel even Epson bellen! Ik begreep dat ze de projectoren ook fors goedkoper gingen maken. Nu besef ik me dat je dat liever niet hebt.. ;)

Citaat van: RonG op juli 31, 2012, 16:00:51
Goed nieuws.

Ik hoop op een soort TW6000 met stille cq onhoorbare Iris, nog iets betere 3D met stillere ventilator wanneer in 3D mode en natuurlijk lensshift (wat al bevestigd is).
O ja, dezelfde prijsklasse natuurlijk. :)

Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

J.A.F._Doorhof

Let wel, dit zijn geruchten.....
We hebben altijd inside information die we niet mogen delen, maar ik zou niet rekenen op iets voor laat zegen de feestdagen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Citaat van: LittleNinja op juli 31, 2012, 16:35:44
Ohhh... Dan moet ik snel even Epson bellen! Ik begreep dat ze de projectoren ook fors goedkoper gingen maken. Nu besef ik me dat je dat liever niet hebt.. ;)

Wanneer de qualteit en techniek berbeterd maar de prijs ongeveer hetzelfde blijft vind ik dat prima :)

LittleNinja

Nog 4 dagen en dan meer nieuws vanaf de IFA 2012?  8)

Kjelt

Citaat van: LittleNinja op augustus 27, 2012, 10:14:10
Nog 4 dagen en dan meer nieuws vanaf de IFA 2012?  8)
O0

eduard

Deze is al eerder genoemd in dit topic.

http://www.avinteractive.com/news/42645/acer-launches-1080p-hybrid-led-laser-projector?utm_medium=email&utm_source=AV+Interactive
http://www.virtualmarket.ifa-berlin.com/index.php5?id=1375680&compact=0&Action=showProduct#description

Maar de Acer K750 lijkt me een interessante projector zeker als deze een beter beeld zou geven als bijvoorbeeld de wat oudere epson 5500.

Op een of andere manier licht momenteel mijn focus op lampduur komt waarschijnlijk door jarenlang met CRT geprojecteerd te hebben.

home@the movies

Gisteren nog een laatste gesprek gehad voor IFA met de mensen van Sony en eerder deze week met Epson ik zou zeggen hou de persberichten van IFA in de gaten, er staan een paar zeer leuke dingen op stapel.  ;) ;)

Meer mag ik nog niet zeggen maar zoals gewoonlijk trekken we met een camera ploeg naar IFA op 1 en 2 september, de afspraken met Epson en Sony zijn reeds gemaakt om interviews en beeldje te maken op de stand.
We gaan deze interviews als nieuwsflasch direct online plaatsen, een meer uitgebreidere reportage zoals jullie die van ons gewend zijn komt dan een paar dagen later.

Spannend hé  ;D ;D ;D ;D

Groeten
Werner
Home@The Movies
Cinedream
Home cinema stores

Kjelt

Citaat van: home@the movies op augustus 30, 2012, 09:59:21
Gisteren nog een laatste gesprek gehad voor IFA met de mensen van Sony en eerder deze week met Epson ik zou zeggen hou de persberichten van IFA in de gaten, er staan een paar zeer leuke dingen op stapel.  ;) ;)

Spannend hé  ;D ;D ;D ;D 
Klinkt goed ik hoop alleen dat mijn verwachtingen nu niet te hoog gespannen worden  :D

home@the movies

Citaat van: Kjelt op augustus 30, 2012, 12:26:43
Klinkt goed ik hoop alleen dat mijn verwachtingen nu niet te hoog gespannen worden  :D

zal een beetje afhangen van wat je verwacht hé  ;) ;)

Kjelt

Citaat van: home@the movies op augustus 30, 2012, 13:15:37
zal een beetje afhangen van wat je verwacht hé  ;) ;)
Nou ik verwacht nog niet dat de 4k topprojector van verleden jaar nu binnen mijn budget van 5k komt te vallen, alhoewel dat best mag hoor  :D
Maar ik hoop natuurlijk wel weer op een duidelijke beeldverbetering met name op de motionprocessing die ik nog steeds mager vind (ook bij Sony).

Diversity

gunny

Sony lanceert nieuwe Full HD 3D-thuisbioscoop projector, VPL-HW50ES
Sony introduceert de nieuwste Full HD 3D-homeprojector, de VPL-HW50ES. Dit model is de opvolger van de VPL-HW30ES en voorziet in duidelijke verbeteringen op het gebied van helderheid en kleuren. Om dit te bereiken wordt er onder andere gebruikgemaakt van een aangepaste versie van de unieke 'RealityCreation'-technologie van Sony. Ook beschikt de projector over een aantal upgrades die de projector gebruiksvriendelijker maken. Sony introduceert de VPL-HW50ES in zowel een zwarte als witte uitvoering. De projector komt eind oktober 2012 op de Europese markt.
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

LittleNinja

Jammer dat er nog geen prijs geroepen wordt.. :D

McVirusS

Je ziet ook gelijk de prijs van de HW30ES verder zaken. Gaat nu voor rond de €2400. Wel netjes.

Ben benieuwd naar wat Epson gaat brengen en wat dat met prijzen gaat doen van bijvoorbeeld de EH-TW9000(W) ;).

Traxmore

LittleNinja

Citaat van: Traxmore op augustus 30, 2012, 20:58:55
http://www.cine4home.de/

nieuwe Panasonic 6000

Dat zal ook vast weer een pareltje zijn! 8)

Overigens staat er ook een artikel in over de nieuwe Sony HW50ES. Eén ding hebben ze goed opgepakt: geïntegreerde 3D emmitter!! Dat was toch wel een beetje simplistisch op de HW30ES.. Plus wat techniek uit die prachtige 4K machine, de VW1000. Erg benieuwd wat de prijs gaat doen voor deze gigant.

m9

Citaat van: Kjelt op augustus 30, 2012, 13:24:54
Nou ik verwacht nog niet dat de 4k topprojector van verleden jaar nu binnen mijn budget van 5k komt te vallen, alhoewel dat best mag hoor  :D
Maar ik hoop natuurlijk wel weer op een duidelijke beeldverbetering met name op de motionprocessing die ik nog steeds mager vind (ook bij Sony).

dat is een intrinsiek probleem van de techniek.
als je het allerbeste wilt neem dan een 6voudige crt blend.

mijn getweakte 9500 veegt nog steeds de vloer aan met alle sony pj`s.

J.A.F._Doorhof

HW50 verwachten we veel van (mochten alleen nog niets zeggen) vooral de verbeteringen in Frame interpolatie en contrast en intercontrast geven een stukken betere verwachting voor het beeld, beetje tussen de VW90 en HW30 in.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Wat mocht je nog meer niet vertellen?? :D

J.A.F._Doorhof

Custom installer

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 31, 2012, 06:21:51
HW50 verwachten we veel van (mochten alleen nog niets zeggen) vooral de verbeteringen in Frame interpolatie en contrast en intercontrast geven een stukken betere verwachting voor het beeld, beetje tussen de VW90 en HW30 in.
Ik verwacht als ze inderdaad de processing van de 1000 nu in de HW50 hebben gestopt een betere FI en contrast dan de VW95 anders is het zonde van de effort geweest van Sony. Wellicht absoluut beeld weer minder gezien de mindere lens.
Als dit niet zo is dan hadden ze beter de VW95 die processing kunnen geven voor een update  die ik trouwens nu eigenlijk ook wel verwacht.
We zullen het gaan zien.

McVirusS

Nog niks bekend over nieuwe modellen van Epson?

gunny

Wireless HD transmission and deeper blacks

Following hot on the heels of their budget projector announcements, Epson has sent word of its higher end offerings, the EH-TW9100W, EH-TW9100 and EH-TW8100.

Like the lesser priced models, the EH-TW9100W projects Full HD content wirelessly, even from non-wireless devices, which can be connected using the included wireless HD transmitter.

There's also the same 2D to 3D conversion and colour optimisation but thees top range products feature frame interpolation technology. The biggest difference between the ranges, however, will be the deeper blacks and greater contrast performance thanks to Epson's 3LCD technology. The manufacturers claim a contrast ratio of 320,000:1, although clearly that's unrealistic in the real world.

Kally Kanda, product manager, Epson UK, says: "This is Epson's high-end range of home cinema projectors, perfect for anyone with a dedicated movie room. Not only do they deliver high-quality cinematic images, they're also really easy to install because of their wide lens shift, and centred lens with a powerful zoom. This gives users the flexibility to set the projector up wherever they want, without worrying about blurring or distortion."

The EH-TW9100W and EH-TW9100 both come with two pairs of USB-rechargeable, Radio Frequency, lightweight, active shutter 3D glasses which can be used up to 10 metres from the projector.

The EH-TW9100W, EH-TW9100 and EH-TW8100 are available from November 2012 and are priced £2,899, £2,599 and £2,249.

Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3