Showcase, Set van LeonArdusS

Gestart door LeonArdusS, juni 26, 2012, 19:21:11

Vorige topic - Volgende topic

erik s.

Citaat van: LeonArdusS op juni 11, 2014, 13:48:24
Wellicht is dit wat, hangt uiteraard van de prijs af, ik twijfel wel of dit een upgrade is in beheersing, de VV was wellicht minder maar de EV doet het eigenlijk wel goed.
Belangrijkste reden is dat het makkelijk aan te sluiten is, ik deed dit in het verleden via de tape out en open draaien van het volume en dat is ruk.
een A5 stuurt vrijwel alles aan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

LeonArdusS

Citaat van: Eddye op juni 11, 2014, 07:50:06
Marantz PM15S2 is het eerste wat mij te binnen schiet. Analoog, met HT passthrough en (volgens mij) binnen je budget.
Ik vind de Marantz sound niet zo mooi combineren met B&W, nu praat ik wel over aardig wat tijd terug dus dat is wellicht veranderd in de tussentijd.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Eddye

Citaat van: LeonArdusS op juni 11, 2014, 17:03:47
Ik vind de Marantz sound niet zo mooi combineren met B&W, nu praat ik wel over aardig wat tijd terug dus dat is wellicht veranderd in de tussentijd.
Smaak is het belangrijkste. 't Zijn tenslotte jou centen :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

LeonArdusS

Vrijdag mijn RB1080 verkocht, wat een leegte in mijn Rack.
Heb nu te leen een set Meridian mono 505's en merk nu al een bizar verschil. Wat een controle, rust en dynamiek, de bas lijkt even verdwenen maar dat is slechts een gevoel, die dingen doen het echt waanzinnig.
Helaas passen ze niet in mn rack en op de grond is niet echt een succes  :-X

LeonArdusS

EINDELIJK, ik heb wat nieuws ter vervanging van de RB1080, we zijn vreemd gegaan en een beetje Rotel af.
Sinds vanavond, met dank aan Maz, staat hier een prachtig klinkende en uitziende Krell KaV400xi.
Wowwww  :clapping:  Wat een waanzinnig mooi apparaat.
Die gaat nooit meer weg.........denk ik  :headbanging:

michel69

Mooi hoor en heel veel luistergenot....maar dat zit wel goed met deze beauty :worship: en die Maz nog ff dan heeft het hele forum spullen staan van hem ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 -Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-- Audioquest pearl 4x

LeonArdusS

Dank je wel, mooi is het zeker, en die sound!!!
Maz heeft nu eenmaal mooie spullen staan! Daar moet je gewoon wat van hebben.

Xander32

Mooie aankoop hoor, mits die matched met de ls. :thumbs-up:.

Wat heeft de Krell gebracht betreft het geluid? Wat doet deze anders?

Citaat van: LeonArdusS op september 27, 2014, 00:52:07
EINDELIJK, ik heb wat nieuws ter vervanging van de RB1080, we zijn vreemd gegaan en een beetje Rotel af.
Sinds vanavond, met dank aan Maz, staat hier een prachtig klinkende en uitziende Krell KaV400xi.
Wowwww  :clapping:  Wat een waanzinnig mooi apparaat.
Die gaat nooit meer weg.........denk ik  :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LeonArdusS

Rust in het geluid, minder schreeuwerig dan de Rotel bij hogere volumes.
Veel meer controle over de bas, blijft waanzinnig strak. Mooi op mijn houten vloeren.
Over de hele breedte gewoon super stabiel. De Rotel was ook 200W per kanaal maar is toch van een andere orde in de hifi hiërarchie!!  :pompom:
Ben erg tevreden over wat ik gehoord heb. Ik verwacht een blijvertje.

Xander32

Genieten maar :pompom:.

Citaat van: LeonArdusS op september 27, 2014, 09:01:58
Veel meer controle over de bas, blijft waanzinnig strak. Mooi op mijn houten vloeren.
Over de hele breedte gewoon super stabiel. De Rotel was ook 200W per kanaal maar is toch van een andere orde in de hifi hiërarchie!!  :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Mooie set! Die B&W-s zien er netjes uit.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

YamahaRXV

Citaat van: LeonArdusS op september 27, 2014, 09:01:58

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Leon, eindelijk (gedeeltelijk dan) afgestapt van je Rotel geloof  ;D
Is volgens mij toch best nog wel een redelijk lange zoektocht geweest ?

Veel luisterplezier nog toegewenst met de Krell  :music: 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Mr.M

Graag gedaan leon, ben blij dat je er helemaal weg van was en dat het nogeens perfect matchde.
Ik had je gezegd dat de krell ongeloofelijk strak is in zijn weergave en controle.
Dat verbaasde mij ook aangezien het een redelijk compact maar loei zwaar ding is..

Hoop dat je er veel plezier aan heb .....
Het stond ieder geval prachtig op je mooie rack...

Dit was een bezorg service aan huis en werd bedankt met paar heerlijke glazen jack..

**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

LeonArdusS

Citaat van: maz op september 28, 2014, 04:22:59
Graag gedaan leon, ben blij dat je er helemaal weg van was en dat het nogeens perfect matchde.
Ik had je gezegd dat de krell ongeloofelijk strak is in zijn weergave en controle.
Dat verbaasde mij ook aangezien het een redelijk compact maar loei zwaar ding is..

Hoop dat je er veel plezier aan heb .....
Het stond ieder geval prachtig op je mooie rack...

Dit was een bezorg service aan huis en werd bedankt met paar heerlijke glazen jack..

Thanks voor de super service Maz, was gezellig weer ff bij te kletsen. De Jack D. Was lekker hè.
Nu op naar vele avonden luistergenot.

LeonArdusS

LeonArdusS

Citaat van: YamahaRXV op september 27, 2014, 09:40:51
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Leon, eindelijk (gedeeltelijk dan) afgestapt van je Rotel geloof  ;D
Is volgens mij toch best nog wel een redelijk lange zoektocht geweest ?

Veel luisterplezier nog toegewenst met de Krell  :music:

Hoi Jan,
Dank je, mijn Rotel geloof :angel:  Was meer voor de vrouw, eenheid in het rack.
Na het verkopen van de 2-kanaals viel er een gat in het rack en draaide ik een tijd met Meridian eindblokken die op de grond stonden, zooi dus.
Toen de Krell het gat vrijdag vulde, vond ze het erg mooiiii, de mono's gingen van de vloer,  dus het was gelijk een blijvertje. Hahahahaha.

Ik heb wel gezocht maar twijfelde erg wat ik wilde, de post van Maz bracht hier verandering in. Dit was wat ik zocht qua look en feel, power en kwaliteit. En...de sound is waanzinnig.

CZ79

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Citaat van: LeonArdusS op september 28, 2014, 09:17:48

Hoi Jan,
Dank je, mijn Rotel geloof :angel:  Was meer voor de vrouw, eenheid in het rack.
Na het verkopen van de 2-kanaals viel er een gat in het rack en draaide ik een tijd met Meridian eindblokken die op de grond stonden, zooi dus.
Toen de Krell het gat vrijdag vulde, vond ze het erg mooiiii, de mono's gingen van de vloer,  dus het was gelijk een blijvertje. Hahahahaha.

Ik heb wel gezocht maar twijfelde erg wat ik wilde, de post van Maz bracht hier verandering in. Dit was wat ik zocht qua look en feel, power en kwaliteit. En...de sound is waanzinnig.

:thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

LeonArdusS

Draai nu enkele dagen met mijn Krell en wat een heerlijke sound. Hij blaast de Rotel weg of het niets is. Zal binnenkort wat foto's posten van de Krell in mijn set.
Ik had niet verwacht dat het zo'n verschil zou gaan maken, ik mag wel oppassen met heel hard draaien want dan liggen ineens mijn tweeters op de salontafel.
:clapping:

Mr.M

Citaat van: LeonArdusS op september 30, 2014, 23:16:07
Draai nu enkele dagen met mijn Krell en wat een heerlijke sound. Hij blaast de Rotel weg of het niets is. Zal binnenkort wat foto's posten van de Krell in mijn set.
Ik had niet verwacht dat het zo'n verschil zou gaan maken, ik mag wel oppassen met heel hard draaien want dan liggen ineens mijn tweeters op de salontafel.
:clapping:

Ben blij dat het niet alleen bij de eerste indruk goed was En dat het nu nog goed bevalt...
**UNDER CONSTRUCTION**

LeonArdusS

Ik ben niet zo'n extreme upgrader dus de Krell zal zeker lang gaan blijven.
Ik kijk altijd rond maar als ik van mijn muziek geniet dan slaat de rust weer toe en hoef ik niks.

Nevertheless, als er wat voorbij komt, zo heb ik ook de Rotel verkocht (iemand was op zoek), weet je het maar nooit.
Nu nog een mooie platenspeler voortrap en een wandbeugel en dan zijn we er.......... denk ik  ;D [size=78%] [/size]

LeonArdusS

Enkele weken geleden de set uitgebreid met eindelijk een Pro-Ject Phonobox DS. De losse Rotel VV die ik als phono gebruikte heeft eindelijk het veld mogen ruimen.
Nu de set opnieuw en netjes bekabelen en we kunnen weer helemaal los.

Geluid is na deze upgrade aanzienlijk verbeterd, meer dynamiek en detail is het resultaat. Lekker bezig zo [emoji106]