Showcase, Set van LeonArdusS

Gestart door LeonArdusS, juni 26, 2012, 19:21:11

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

W.Otter

mooie vorderingen weer! En goed om te horen dat een duurdere kabel wel degelijk invloed heeft al denk ik dat je met een vloerkleed de meeste winst behaald!

analoog vanuit je SQB is zeker een verandering.. een hele slechte ;)

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 16, 2012, 19:11:15
mooie vorderingen weer! En goed om te horen dat een duurdere kabel wel degelijk invloed heeft al denk ik dat je met een vloerkleed de meeste winst behaald!

analoog vanuit je SQB is zeker een verandering.. een hele slechte ;)

Daar ging ik al vanuit, ik denk er nog wel over om een apogee aan te schaffen, hoor daar hele positieve berichten over.
Jij ervaring mee?
Kleed maakt inderdaad uit, minder reflectie. De tafels in de zithoek zijn ook weg dus dat was ook een vermindering van reflecterende materialen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

Citaat van: LeonArdusS op oktober 16, 2012, 19:14:41
Daar ging ik al vanuit, ik denk er nog wel over om een apogee aan te schaffen, hoor daar hele positieve berichten over.
Jij ervaring mee?
Kleed maakt inderdaad uit, minder reflectie. De tafels in de zithoek zijn ook weg dus dat was ook een vermindering van reflecterende materialen.

apogee? een opname apparaat voor apple?

nee heb zelf niets van apple en zou ook niet weten wat ik op moet nemen  O0 meer n hebbedingetje denk ik? wat wil je ermee dan?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 16, 2012, 19:17:01
apogee? een opname apparaat voor apple?

nee heb zelf niets van apple en zou ook niet weten wat ik op moet nemen  O0 meer n hebbedingetje denk ik? wat wil je ermee dan?

Is een kabel, veel waar voor het geld heb ik begrepen.
http://www.hifisupply.nl/index.php?item=apogee-wyde-eye-s_pdif-we-rr-rca-coaxial-cable-0_5-meter--per-stuk&action=article&group_id=10000010&aid=1292&lang=NL
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

W.Otter

geen ervaring mee. heb nu alles va w&m omdat ik het mooi vind staan bij de rest van mijn apparatuur en luidsprekers.
Hiervoor heb ik RUconnected gehad en moet zeggen die vind ik beter dan w&m.

Dat terzijde maakt het me vrij weinig uit om elke kleine beetje geluid er uit te persen. Het klinkt nu lekker en luister liever dan dat ik als n halve zool de helft van de tijd bezig ben met het verplaatsen van luidsprekers en interlinks proberen :P
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

YamahaRXV

Citaat van: LeonArdusS op oktober 16, 2012, 19:14:41
Daar ging ik al vanuit, ik denk er nog wel over om een apogee aan te schaffen, hoor daar hele positieve berichten over.
Jij ervaring mee?

Ik wel  ;)  Voor het geld een zeer goedklinkende dig. coax  ;)
Denk dat er weinig in deze prijsklasse te vinden is met dezelfde prestaties.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Iedereen de beste wensen en een spetterend en gezond 2013 toegewenst!!!
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

YamahaRXV

Leon, jij ook een mooi,voorspoedig,luisterrijk, en vooral gezond (rugpijnvrij) 2013 toegewenst !

Groeten,

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

#85
Citaat van: YamahaRXV op januari  1, 2013, 13:58:15
Leon, jij ook een mooi,voorspoedig,luisterrijk, en vooral gezond (rugpijnvrij) 2013 toegewenst !

Groeten,

Jan
jij een positief en gezond jaar met veel tweak verrassingen, heb je al een idee voor komend weekend?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

YamahaRXV

Citaat van: LeonArdusS op januari  1, 2013, 15:55:00
jij een positief en gezond jaar met veel tweak verrassingen, heb je al een idee voor komend weekend?

Thanks Leon, gaat wel lukken.... (hopelijk  ;D).
Ik stuur je zo nog even een PM  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

En Leon, alweer een beetje bekomen van de impact van de tweak "verrassingen" ?  ;) :D
Zat er net nog even aan terug te denken, maar ik vond de veranderingen in weergave door de tegels toch eigenlijk wel opzienbarend hoor.... :o

We hebben buiten het luisteren en vergelijken nog even lekker kunnen bijbabbelen  ;)
Binnenkort hier nog de combi Naim SU - Adam Audio Pencil MK3 beluisteren ? ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Citaat van: YamahaRXV op januari  5, 2013, 21:29:46
En Leon, alweer een beetje bekomen van de impact van de tweak "verrassingen" ?  ;) :D
Zat er net nog even aan terug te denken, maar ik vond de veranderingen in weergave door de tegels toch eigenlijk wel opzienbarend hoor.... :o

We hebben buiten het luisteren en vergelijken nog even lekker kunnen bijbabbelen  ;)
Binnenkort hier nog de combi Naim SU - Adam Audio Pencil MK3 beluisteren ? ;)

Hoi Jan,
Ik vond het echt ongelofelijk, men legge een tegeltje onder de cd-speler (onder de voeding) en opeens is de muziek veel ruimtelijker en lijkt de kamer groter, alles klonk gewoon lekkerder. ook de alu voetjes waren opzienbarend, meer punch en strakker geluid. Iets te rijk in de bas maar dat is persoonlijk en met mijn houten vloeren niet ideaal.
Die tegeltjes zijn uiteindelijk wel erg interessant om aan te schaffen, als ze niet ontzettend duur zijn :)
Zo'n setje voetjes houd ik me voor aanbevolen..... :clapping:

Binnenkort kom ik zeker een keer luisteren, ben benieuwd hoe de nieuwe pencils klinken en je akoestische plafond. Ik zag trouwens net op de site van sonority de adams staan die bij jou hebben gestaan, scherpe prijs zeg...
We spreken snel weer wat af  :headbanging:
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

YamahaRXV

Hier onder de SU was er geen verschil waarneembaar met de tegels, maar bij jou wel degelijk....
Het is idd. niet te begrijpen dat zo iets zo,n verschil kan maken  :angel:

Ik heb de Adam,s net zien staan op de site van Sonority  ;)
Echt ontzettend goede en fijne speakers die Column,s.
Maar vlak de aktieve classic compact monitors die ook aangeboden worden ook niet uit hoor....
Deze zijn ook zeer "impressive"  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: LeonArdusS op januari  5, 2013, 21:39:24
Die tegeltjes zijn uiteindelijk wel erg interessant om aan te schaffen, als ze niet ontzettend duur zijn :)

Binnenkort weet ik wel meer hier over denk ik  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Citaat van: YamahaRXV op januari  5, 2013, 22:01:49
Binnenkort weet ik wel meer hier over denk ik  ;)
Ben benieuwd...ook of het een beetje mooie looks heeft uiteraard..
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

chansig

Tegeltjes zijn leuk...ik heb er 2...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LeonArdusS

Citaat van: chansig op januari  5, 2013, 23:10:13
Tegeltjes zijn leuk...ik heb er 2...

Gr Hans

Hoi Hans,

Waar komen die van jou vandaan, deze had ik even op proef van YamahaRXV.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

chansig

Van degene die ze gemaakt heeft. Ik begrijp dat ze niet meer gemaakt worden.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LeonArdusS

Citaat van: chansig op januari  5, 2013, 23:34:05
Van degene die ze gemaakt heeft. Ik begrijp dat ze niet meer gemaakt worden.

Gr Hans

Hahahaha, da's lekker duidelijk...die ga ik ook kopen.
Waar zijn ze van gemaakt, weet je dat?
Ik vond het echt verrassend onder mij cd speler.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

YamahaRXV

Citaat van: chansig op januari  5, 2013, 23:34:05
Van degene die ze gemaakt heeft. Ik begrijp dat ze niet meer gemaakt worden.

Gr Hans

Komt goed hoor..... ;) ''just a matter of time''
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: LeonArdusS op januari  6, 2013, 00:03:20
Hahahaha, da's lekker duidelijk...die ga ik ook kopen.
Waar zijn ze van gemaakt, weet je dat?
Ik vond het echt verrassend onder mij cd speler.

2 tegels en wat kurk....meer weet ik niet. Het is behoorlijk controversieel en het roept op verschillende fora de afgelopen behoorlijk wat op. Ik heb mijn speakers, versterker, cd speler en de kabel ook door hen laten doen. Hen zijn 2 mannen die al jaren en jaren met dit idee bezig zijn en die weinig loslaten over de werking. Voor sommige werkt dat uitermate frustrerend voor andere (zoals ik) totaal niet beoeiend

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LeonArdusS

Citaat van: chansig op januari  6, 2013, 09:53:49
2 tegels en wat kurk....meer weet ik niet. Het is behoorlijk controversieel en het roept op verschillende fora de afgelopen behoorlijk wat op. Ik heb mijn speakers, versterker, cd speler en de kabel ook door hen laten doen. Hen zijn 2 mannen die al jaren en jaren met dit idee bezig zijn en die weinig loslaten over de werking. Voor sommige werkt dat uitermate frustrerend voor andere (zoals ik) totaal niet beoeiend

Gr Hans

Dat het controversieel is ben ik het helemaal mee eens, ik dacht toen ik die dingen zag...tja...wat zal dat gaan doen....
Ze lagen er nog geen minuut onder en toen brak de hemel open... :clapping:
Hele ruimtelijke sound.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

chansig

Nu zijn er niet heel veel tegels in omloop maar bij wie heb jij ze gehoord ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.