Showcase, Set van LeonArdusS

Gestart door LeonArdusS, juni 26, 2012, 19:21:11

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Citaat van: chansig op januari  6, 2013, 11:22:56
Nu zijn er niet heel veel tegels in omloop maar bij wie heb jij ze gehoord ?

Gr Hans

@Hans  Leon heeft ze thuis beluisterd onder zijn set nadat ik ze meegenomen had gisteren naar hem tijdens een M&G  ;)

Het is overigens niet alleen een kwestie van een keramiek tegel en wat kurk....
Er zit ook nog een koolstofvezel matje tussen (wat behandeld is ?) en wat essentieel is voor de werking. De tegel an sich doet helemaal niets, is eigenlijk alleen bestemd als stijve en niet buigbare ondergrond (had net zo goed een teflon of houten plaatje kunnen zijn)
De filosofie achter de opbouw en de werking daardoor weet ik ong. wel en heeft puur te maken met het gebruikte materiaal en zeer specifieke eigenschappen/werkingen die ik zelf reuze interessant vind en waar in de branche waar ik werkzaam ben ook al langere tijd gebruik van gemaakt wordt.

Verder wil ik er niet over uitwijden, want voor je het weet wordt je op verschillende fora als een soort van Yomanda gezien en breekt "de hel" weer los (je kent de discussies op het hifi forum  ;))
Feit is wel dat het daarentegen wel degelijk kan werken, en dat is gisteren bij Leon wel degelijk bewezen. Het verschil was zeker significant te noemen en wij beiden konden onze verbazing eigenlijk niet bevatten.
Bij mijn Naim Superuniti werkt het niet. Blijkbaar doet de zware aluminium behuizing en de gemonteerde voeding erg goed zijn werk  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Het heeft even geduurd maar de eerste echt analoge aanwinst is binnen.
Gisteren mijn Pro-ject Debut Carbon Esprit met Ortophon MRed opgehaald.
Heerlijk, wat klinkt dat lekker zeg.

Gelijk een handmatig platen wassertje erbij aangeschaft, kan ik mijn oude albums (60+) weer nieuw leven inblazen.

Eigen foto's volgen, op dit moment is de set een rommeltje!
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

Geen optimale opstelling, analoge voorversterker moet nog een level omlaag, platenspeler en digitale VV staan op vibrapods, desondanks kan ik op die %#\¥# houten vloeren amper lopen zonder dat het overslaat.
Hier wat eigen pics!
De set:

De platenspelert:

vanzomereng

LeonArdusS

Blijft de naald op deze wijze (opstelling) nog wel goed op de plaat liggen  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Dirk

en dan verbaasd opkijken dat 'ie overslaat...ik zou van minder de muren op lopen  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

LeonArdusS

Citaat van: VANZOMERENG op maart  3, 2013, 10:25:48
LeonArdusS

Blijft de naald op deze wijze (opstelling) nog wel goed op de plaat liggen  :D
Als we rustig lopen gaat het prima, ik moet nog een oplossing aan de wand realiseren.
Ik twijfel alleen over de plaats van de hele set, ik ben bang dat ik bij harder draaien feedback op de naald blijf houden.
De naald springt nu alleen op als we met olifantenoten lopen  :headbanging:

LeonArdusS

Citaat van: Dynky op maart  3, 2013, 10:51:36
en dan verbaasd opkijken dat 'ie overslaat...ik zou van minder de muren op lopen  :D

Het begint een indrukwekkende stapel te worden :)

LeonArdusS

Citaat van: Kingpin op maart  3, 2013, 10:59:06
The Ultra Silence Shoes :D

Hahaha ga ik voor vrouw en zoon bestellen.

LeonArdusS

Citaat van: Kingpin op maart  3, 2013, 10:59:06
The Ultra Silence Shoes :D

Mooi alternatief voor de schoenen gevonden. Betaalbare wandtafel.

LeonArdusS

Ik ben echt super blij met mijn draaitafel, wat een heerlijke sound, mooie dynamiek en veel meer warmte. Gigantisch verschil met mijn oude spelert  :clapping:

Ik denk dat ik ooit wel een upgrade zal gaan doen....tja ik weet het nu al.

chansig

De platen en beugels liggen bij het postkantoor. Wie weet kan je wat met de beugels, anders moet je er maar iemand anders blij mee maken.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

LeonArdusS

Citaat van: chansig op maart  6, 2013, 11:18:53
De platen en beugels liggen bij het postkantoor. Wie weet kan je wat met de beugels, anders moet je er maar iemand anders blij mee maken.

Gr Hans

Gebruik ik ze niet voor de platenspeler dan ga ik ze wel voor wat anders inzetten, boven.
Dank Hans voor de moeite.
Gr,
Leon

LeonArdusS

Vandaag wellicht een koper voor mijn RB1080 gevonden, is wel een aderlating voor de looks van de set maar ik denk dat ik wat kleiner wil of dat ik geintegreerd wil gaan voor de stereo setup.
Blijft altijd een moeilijk besluit als je een mooi set bij elkaar hebt gespaard.

Ik denk dat er mooie alternatieven zijn die kleiner zijn, net zoveel vermogen hebben en nog beter klinken, nu alleen nog vinden voor een leuke prijs, ben aardig lang op zoek geweest naar dit ding namelijk.

Iemand nog betaalbare ideeën ter vervanging?

Eddye

Citaat van: LeonArdusS op juni 10, 2014, 20:36:09
Vandaag wellicht een koper voor mijn RB1080 gevonden, is wel een aderlating voor de looks van de set maar ik denk dat ik wat kleiner wil of dat ik geintegreerd wil gaan voor de stereo setup.
Blijft altijd een moeilijk besluit als je een mooi set bij elkaar hebt gespaard.

Ik denk dat er mooie alternatieven zijn die kleiner zijn, net zoveel vermogen hebben en nog beter klinken, nu alleen nog vinden voor een leuke prijs, ben aardig lang op zoek geweest naar dit ding namelijk.

Iemand nog betaalbare ideeën ter vervanging?
Wat vind je betaalbaar?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

LeonArdusS

Citaat van: Eddye op juni 10, 2014, 21:10:39
Wat vind je betaalbaar?

De 1080 zal rond de 450,- opleveren. Ergens rond de 1000 max 1500 denk ik. Tweedehands.

Kingpin

Wat wil je dan? Alleen versterker, of alles in 1?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

LeonArdusS

Citaat van: Kingpin op juni 10, 2014, 22:42:46
Wat wil je dan? Alleen versterker, of alles in 1?

Kan beide, ik wil graag iets meer hifi, buizen of zo of een mooie transistor, alle opties staan open.

Maro

Zou dan eerder naar andere speakers kijken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kingpin

Citaat van: LeonArdusS op juni 10, 2014, 23:16:11

Kan beide, ik wil graag iets meer hifi, buizen of zo of een mooie transistor, alle opties staan open.
Wat 'mis' je nu dan qua geluid?

LeonArdusS

Citaat van: Kingpin op juni 10, 2014, 23:38:49
Wat 'mis' je nu dan qua geluid?

Controle, ik heb een tijdje met een analoge vv gespeeld en deze ev en dat klinkt lekkerder dan dat het nu klinkt met mijn digitale vv.
Mijn vrouw snapte alleen niet hoe ze dat moest bedienen dus heb ik de analoge VV er tussenuit gehaald.
Heb dit al 2x mogen ervaren met analoge voorversterkers.
Het omruilen van deze ev voor bv. Een geïntegreerde analoge versterker met HT stand lost mijn probleem denk ik op.

LeonArdusS

Citaat van: Maro op juni 10, 2014, 23:32:12
Zou dan eerder naar andere speakers kijken.

Ben nog steeds zeer tevreden met de sounds van mijn cm6.

erik s.

Misschien is een Musical Fidelity A5 een leuke optie voor je.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Eddye

Marantz PM15S2 is het eerste wat mij te binnen schiet. Analoog, met HT passthrough en (volgens mij) binnen je budget.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

LeonArdusS

Citaat van: erik s. op juni 11, 2014, 07:50:02
Misschien is een Musical Fidelity A5 een leuke optie voor je.
Wellicht is dit wat, hangt uiteraard van de prijs af, ik twijfel wel of dit een upgrade is in beheersing, de VV was wellicht minder maar de EV doet het eigenlijk wel goed.
Belangrijkste reden is dat het makkelijk aan te sluiten is, ik deed dit in het verleden via de tape out en open draaien van het volume en dat is ruk.