Huib's Stereo Set - XLR-setje

Gestart door treky22, juni 13, 2012, 20:37:15

Vorige topic - Volgende topic

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Pinohelmond

Heel ruig inderdaad. Die analoge meters blijven gewoon  :worship:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

vincent909

VU meters, VU meters, VU meters!!!!!!
Prachtig man. Lekker groot, mooie kleur  :headbanging:

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

treky22

Zou een setje Usher CP-8571 Be de moeite zijn voor mijn pre/pro combi ?
Anders wil ik ze zeker eens gaan luisteren.
Qua design vind ik er al super uit zien  :headbanging:

Maro

Citaat van: treky22 op juli 14, 2012, 01:22:41
Zou een setje Usher CP-8571 Be de moeite zijn voor mijn pre/pro combi ?
Anders wil ik ze zeker eens gaan luisteren.
Qua design vind ik er al super uit zien  :headbanging:

Zijn idd prachtige speakers. Een maat van heeft ze ook staan sinds kort. Hij kwam van de 6381. In het begin was hij wat teleurgesteld over de 8571 set. Maar nadat hij ze een stuk vrijer had opgesteld kwamen ze tot bloei. Ze moeten dus wel behoorlijk vrij staan en doordat ze enorm groot zijn dus niet makkelijk in elke ruimte te plaatsen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

treky22

Kreeg net een mail van Sense Of Music, dat ik woensdag kan komen luisteren naar
de CP-8571 Be. Verkoop met de andere partij ging niet door.
Ook kreeg ik een andere prijs in mijn mail te zien  ::)

Nu had ik eigenlijk nog een vraag:
Mijn woonkamer is 4.30 X 5.70 mrt. Is deze speaker geen overkill in deze ruimte, of zou dat perfect gaan ?

Ik neem ook mijn pre/pro mee, aangezien hun geen Advance Acoustic hebben.
Een en ander hangt ook nog wel af van mijn eigen verkoop van speakers.
Hopen dat dit een beetje.vlot.
Ik kan nog wel iets in prijs zakken .....

Is trouwens bij deze Ushers nog een losse sub nodig ?

clockwork

Ik ben benieuwd Huib! Ik heb nog nooit Ushers gehoord maar ik lees er mooie dingen over.

Heb je je huidige speakers ook op audiomarkt.de gezet? In Duitsland is jouw merk namelijk wat bekender.

Veel plezier komende woensdag.  :headbanging:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Joris1971

Maximus_Aurelius

Wanneer ik je een tip mag geven. Ga die Ushers en geld ook voor elk andere luidsprekers grondig thuis testen. Want je zult merken dat het zeker overkilled kan worden. Komt vrij veel op dit forum voor dat men luidsprekers heeft in de woonkamer die in principe te groot zijn. Vandaar mijn tip/advies.

P.S. niet alleen de grootte speelt een optie maar ook wanneer een luidspreker een vrij open klank karakter heeft kan averechts werken.;)

Ik heb ushers gehoord en ik was er niet onder de indruk van. Zelfs met Plinius konden ze mij niet bekoren. Er zijn betere  ;D.
Maar dit is persoonlijk en wat ik mooi vind vind iemand anders niet mooi of helemaal niet klinken  ;D

Citaat van: treky22 op juli 16, 2012, 18:20:35
Nu had ik eigenlijk nog een vraag:
Mijn woonkamer is 4.30 X 5.70 mrt. Is deze speaker geen overkill in deze ruimte, of zou dat perfect gaan ?

Heb jij deze ruimte helemaal ter beschikking? Belangrijk is ook wat is je luisterafstand? Kun je ze los zetten van de achterwand resp. zijwand. Wanneer niet dan kun je beter naar luidsprekers kijken die daar geen problemen mee hebben.
O.a. Gesloten luidsprekers, baspoort onder, baspoort voor of opzij.

Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

treky22

Citaat van: Joris1971 op juli 18, 2012, 19:01:48
Die Ushers zijn wel enorme luidsprekers  :headbanging:

Enorm zou ik niet zeggen, ze zijn inderdaad groot.
Iets groter dan de Aurum 90's die ik nu als front heb staan.
Maar ze zijn niet massief groot. Ik bedoel ik vind ze mooi gelijnd  :inlove:

Luistertest vandaag bij Sense Of Music is zeer zeer goed bevallen.
Een zeer prettige speaker om te horen én zien, met een geweldig geluid  :headbanging:

Als het aan mij ligt, gaan dit mijn speakers worden.

treky22

Luisterafstand: Dit zal zijn ongeveer 5.45 mrt.
De bank staat bijna tegen de muur, dus kussendikte daarna is mijn luisterafstand.
De speakers kunnen vrij van de wand staan.
Mijn Quadrals staan nu ongeveer 50 cm van de wand af.

Xander32

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 18, 2012, 19:19:20
Wanneer ik je een tip mag geven. Ga die Ushers en geld ook voor elk andere luidsprekers grondig thuis testen. Want je zult merken dat het zeker overkilled kan worden. Komt vrij veel op dit forum voor dat men luidsprekers heeft in de woonkamer die in principe te groot zijn. Vandaar mijn tip/advies.mee hebben.
O.a. Gesloten luidsprekers, baspoort onder, baspoort voor of opzij.
Zeer zeker eerst thuis in eigen ruimte gaan luisteren! Anders zie ik hier al snel weer een setje Ushers te koop komen te staan 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

treky22

probleem bij Sense of Music is, dat dat dus niet gaat. omdat het om een particuliere verkoop gaat.

Peerless Monster

Citaat van: treky22 op juli 18, 2012, 20:11:23
probleem bij Sense of Music is, dat dat dus niet gaat. omdat het om een particuliere verkoop gaat.

Hmmm het gewicht is er ook niet naar om even te proberen...
Als ik een toko moest runnen, zou ik daar ook niet aan beginnen ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Xander32

... aan jou dan de keus om een gok a € ...,- te nemen :eh:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

treky22

Kweet niet of Karel van W&W speakers op proef in Eindhoven wil hebben.
Is toch 4 uur rijden op en neer ...

Morgen maar eens bellen  ::)

frank2

Als Karel het gevoel krijgt dat je een persoon bent die van alles wil maar "niets" doet wil hij wel eens nee zeggen, als hij het gevoel heeft dat het serieus is zegt hij meestal ja op een proefopstelling bij je thuis.

Als hij wat heeft staan kun je ook overwegen om er een keer langs te gaan, kun je meteen bij arjanR1 of mij Ushers beluisteren, (Arjan woont in Enschede 10 min. van wenw af ik woon er een half uur vanaf.
Dan weet hij zeker dat je zeer serieus bent en is het sowieso geen probleem meer, als het een probleem mocht zijn.

Vraag bij bellen wel naar Karel, Michiel en Jelle weten veel maar Karel beslist altijd.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Vik

Citaat van: treky22 op juli 18, 2012, 19:20:31
Enorm zou ik niet zeggen, ze zijn inderdaad groot.
Iets groter dan de Aurum 90's die ik nu als front heb staan.
Maar ze zijn niet massief groot. Ik bedoel ik vind ze mooi gelijnd  :inlove:

Luistertest vandaag bij Sense Of Music is zeer zeer goed bevallen.
Een zeer prettige speaker om te horen én zien, met een geweldig geluid  :headbanging:

Als het aan mij ligt, gaan dit mijn speakers worden.

Zo ff niet online geweest en ik zie alweer een sprong  naar Usher? Wijziging van het plan dus?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

sultankat

Maar die particulier loopt ook aan tegen een markt die niet of nauwelijks kopen wil. Als iemand serieus belangstelling heeft zou ik het wel weten.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

erik s.

Citaat van: sultankat op juli 19, 2012, 17:28:36
Maar die particulier loopt ook aan tegen een markt die niet of nauwelijks kopen wil. Als iemand serieus belangstelling heeft zou ik het wel weten.
precies, je gaat luidsprekers in die prijsklaase toch niet kopen voor je ze thuis gehoord hebt, particulier of niet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Jumping Jack

Bij dergelijke bedragen zou ik als verkoper toch ook een weekje bedenktijd geven.... Dat heb ik zo al gedaan voor kleinere bedragen ook (zoals recent bij de verkoop van een DAC).

Iedereen heeft belang bij een eerlijke en gezonde tweedehands markt i.m.o.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

treky22

Vandaag Karel van W&W aan de lijn gehad.

Leuk gesprek gehad  :thumbs-up:
Mijn set had hij zeker interesse in. Hij gaf ook al een schatting voor de inruilprijs  ::)
Ik heb het ook over de Dancer Mini gehad met hem. Hij zei dat die waarschijnlijk beter uitkomt in mijn ruimte.
Ik moest maar een keer langskomen.

Dit zou dan week 31 of 32 moeten gebeuren.

@ArjanR1 en Frank2: Zouden jullie 1 van deze weken tijd hebben, zodat ik er een mooie rit van kan maken ?
Dan wil ik ze bij jullie luisteren, en daarna naar W&W om daar te luisteren.

@Xander32: Lig jij toevallig ook op de route richting W&W ?
Karel had het namelijk ook over de 718, dat die misschien een optie zouden kunnen zijn.

Citaat van: vik op juli 19, 2012, 16:08:41
Zo ff niet online geweest en ik zie alweer een sprong  naar Usher? Wijziging van het plan dus?
Nog niks zeker. De Usher 8571 gaat het waarschijnlijk niet worden.
Bij W&W ga ik in de vakantie een keer langs om te luisteren.

Citaat van: sultankat op juli 19, 2012, 17:28:36
Citaat van: erik s. op juli 19, 2012, 17:47:41
precies, je gaat luidsprekers in die prijsklaase toch niet kopen voor je ze thuis gehoord hebt, particulier of niet.
Citaat van: Jumping Jack op juli 19, 2012, 20:05:05
Bij dergelijke bedragen zou ik als verkoper toch ook een weekje bedenktijd geven....

Ik heb Ronald (Sense Of Music) een mail gestuurd, dat het sowieso overgaat, indien ik ze niet thuis kan beluisteren.

Voordeel bij W&W op dit moment is, dat ik mijn eigen set kan inruilen.

Xander32

Citaat van: treky22 op juli 20, 2012, 00:41:46
...
@Xander32: Lig jij toevallig ook op de route richting W&W ?
Karel had het namelijk ook over de 718, dat die misschien een optie zouden kunnen zijn.
Nog niks zeker. De Usher 8571 gaat het waarschijnlijk niet worden.
Bij W&W ga ik in de vakantie een keer langs om te luisteren.
...
Goed hoe jij het nu aanpakt!
... op de route richting W&W ? zie PM.