X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Rusher


Citaat van: advr op september 16, 2015, 07:25:14
Technics draaide vroeger op de Firato, Donna Summer
Dat lijkt me ook weer eens leuk te horen[emoji12]
Ik moest even opzoeken wat de "Firato" is, maar, met nu wat meer leuke kennis in bezit, zal ik Donna Summer doorgeven [emoji2]

Rusher


chansig

http://dr.loudness-war.info/

Kan je gelijk even kijken hoe het zit met de loudness van een opname.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rusher

Ik wil een totaalbeeld samenstellen van wat "men" (wij = HTForum) wil horen op de/een audio show. Hoewel een importeur misschien niet alles kan draaien, geeft het wel een goed beeld wat je NIET moet draaien en welke GENRE gewenst is en kun je ook VERGELIJKBARE ARTIESTEN ten gehore brengen.
Zie ik zaken over het hoofd?

patsijb

blank & jones..relax (een van de 9 edities) loungemuziek met zee geluiden

patsijb

goed dat dat gevraagd wordt
ik erger mezelf ook altijd aan de eenzijdige keuze van de importeurs
(ik neem soms zelf wat mee maar vaak is er geen ruimte voor om af te draaien)

Rusher


Citaat van: chansig op september 16, 2015, 10:28:10
http://dr.loudness-war.info/

Kan je gelijk even kijken hoe het zit met de loudness van een opname.

Gr Hans
Goed punt, die website heb ik in mijn Favorieten staan.

Rusher


Citaat van: patsijb op september 16, 2015, 10:33:50
goed dat dat gevraagd wordt
Dit is mijn idee om één importeur die op de show zal staan, te helpen. Het is een eenzijdig idee, dus de importeur weet nog niet dat ik dit doe om tegemoet te komen aan de bezoekers en hem in te lichten over de wensen van die bezoekers. Wel heb ik gezegd dat hij geen "tingel-tangel-muziek" moet draaien. Mijn doel is heel simpel: ontspannen show met veel heerlijke muziek.

Citaat van: patsijb op september 16, 2015, 10:33:50
(ik neem soms zelf wat mee maar vaak is er geen ruimte voor om af te draaien)
Heel begrijpelijk dat eigen muziek ook ontzettend leuk is. Je zou hier toch gemakkelijk een platform voor moeten hebben tijdens een show. Al is het maar een Agenda opstellen van de dag en daarin opnemen dat van 13:00-14:00 iedereen zijn/haar eigen muziek kan inbrengen!

Ik ga dit ook doorgeven, wellicht kan hierover nagedacht worden op een volgende show?

Ik ben veel te laat begonnen om dit in gang te zetten, dus denk dat het een beetje kort dag is voor de x-fi show 2015.

advr

Citaat van: Rusher op september 16, 2015, 10:11:48
Ik moest even opzoeken wat de "Firato" is, maar, met nu wat meer leuke kennis in bezit, zal ik Donna Summer doorgeven [emoji2]
Ik weet het...Het is even geleden. Echter waren de demo's voor die tijd erg goed!

Draai maar eens flink hard State of Indepence..[emoji41]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rusher


Citaat van: advr op september 16, 2015, 12:34:08
Ik weet het...Het is even geleden. Echter waren de demo's voor die tijd erg goed!
Dan moeten we dat niveau proberen terug te krijgen.

Citaat van: advr op september 16, 2015, 12:34:08
Draai maar eens flink hard State of Indepence..[emoji41]
Donna Summer door Jon & Vangelis, toch?

Rusher

Zou het voor de importeurs/winkels op een audio show handig zijn om "ons" onderstaande topic te volgen? Ik heb daar al heel wat juweeltjes gezien...!!!!!!!!

"Welke muziek luister je vandaag?"

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52470

advr

#436
Citaat van: Rusher op september 18, 2015, 10:34:57

Donna Summer door Jon & Vangelis, toch?

Die vat ik even niet :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rusher


morca

Citaat van: garmtz op september 16, 2015, 00:34:02
Het album 'Metallica' is het enige fatsoenlijk opgenomen album van ze... :)
Je bent meer als een beetje in de war imo  Garmtz.
Justice for all en Kill em All zijn erg goed juist,de andere uit die tijd zijn wel minder idd.

One klink geweldig van Justice for all.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

morca

De org die hier in de winkel gelegen hebben toen ze net uit waren.
Ik luister altijd hires van LP opgenomen van ene Dr Robert,die zijn extreem goed  :music:

garmtz

Citaat van: morca op september 18, 2015, 13:16:36
Je bent meer als een beetje in de war imo  Garmtz.
Justice for all en Kill em All zijn erg goed juist,de andere uit die tijd zijn wel minder idd.

One klink geweldig van Justice for all.

In Justice for all speelt geen basgitaar! Dat vind ik niks...

martin778

#442
Ik moet voor mijn opleiding minstens 1 beurs bezoeken dat iets met techniek te maken heeft en X-Fi is goedgekeurd  :D


morca

Citaat van: martin778 op september 18, 2015, 14:19:50
Ik moet voor mijn opleiding minstens 1 beurs bezoeken dat iets met techniek te maken heeft en X-Fi is goedgekeurd  :D
Mooi om voor school heen te gaan  ;)

Citaat van: garmtz op september 18, 2015, 14:11:47
In Justice for all speelt geen basgitaar! Dat vind ik niks...
Je bedoeld zonder Cliff Burton,en als vervanger Jason Newsted op de bass.
https://nl.wikipedia.org/wiki/...And_Justice_for_All_(album)


Jumping Jack

Vanop de Metallica-wiki:

"One of the defining elements of Justice is the extremely low levels of bass, at times bassist Jason Newsted's playing is completely inaudible. This can be attributed to either poor production or a part of Newsted's "initiation" into the band. The relatively poor production on Justice compared to other albums by the band have led some to claim that the album is "flawed". "
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs


Harry HT

#447
Hi,

Is er nog iemand geweest vandaag?


En hoe was het?

Gegroet,

Harry

Edit: stel ik mn vraag nu een week te vroeg ? [emoji19] [emoji317]
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Deleted User

Doet me denken aan het echtpaar wat naar de Moody Blues ging in Ahoy... "Wat is het hier rustig?" Die waren een dag te laat, da's nog veel erger :pompom:

Robiwan

Citaat van: Harry HT op september 19, 2015, 21:43:45
Hi,

Is er nog iemand geweest vandaag?


En hoe was het?

Gegroet,

Harry

Edit: stel ik mn vraag nu een week te vroeg ? [emoji19] [emoji317]

ha ha, de show is pas volgende week!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2