De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Citaat van: Exxar op september 20, 2013, 16:26:19
Proficiat! Geniet maar van het zalige geluid en de muzikaliteit van de PM15. Ik doe dat ook  :)
Sinds thuiskomst staat hij al weer aan en het is ook op wat hoger volume genieten geblazen.

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 20, 2013, 18:47:51
Dat is een lekkere upgrade. Ik denk zeker dat deze upgrade een flinke stap is ten opzichte van je vorige versterker.

Geniet ervan.  :headbanging:
Ik weet wel zeker! Vanmiddag een stuk harder gespeeld en wat me opvalt is de rust in het geluid, mijn speakers worden met erg veel gemak aangestuurd, enorm veel dynamiek en details en dat laag is echt WOW! Het word nog een stukje beter als binnenkort de Diamond 2 er onder ligt. De combi heb je bij Philip gehoord en dat word helemaal WOW hier!

Citaat van: Raphie op september 20, 2013, 18:49:10
feli! maar uhh.. foto's  :D
Als de Diamond 2 er onder ligt ga ik eens proberen echt mooie foto's te maken.

Citaat van: advr op september 20, 2013, 18:50:04
Je bent even op vakantie en er komen worden mooie spullen aangekocht... Gefeli!! ;D ;D
Je moet ook niet op vakantie gaan! Nee, ik hoop dat je hebt genoten.

Bedankt!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raphie

Een lelijke foto is nu ook goed hoor, maar heb nog niks gezien? (of overheen gekeken?)
JBL PRX Power!

Madhouse

Ik heb idd nog niets gepost. Zal bij daglicht morgen wel ff een lelijke maken dan :D

Madhouse

Even een check voor de zekerheid, welke connector is de + en welke is de - van Inakustik NF kabels? De lichte of de donkere?

Raphie

JBL PRX Power!

Madhouse

Madhouse

Ik vond het geluid aan de andere kant toch wat terughoudend, bleek een speaker kabel verkeerdom aangesloten :blush:

Net alles even uit het meubel gehaald en alles aangesloten zoals het hoort en daar is de openheid. Geduld blijkt toch een schone zaak te zijn en niet blind aansluiten (op de PM8003 zaten de terminals andersom).

Zit nu lekker naar Brothers in Arms 24/96 te luisteren :o

advr

Citaat van: Madhouse op september 20, 2013, 18:57:41
Je moet ook niet op vakantie gaan! Nee, ik hoop dat je hebt genoten.

Bedankt!

Het was best lekker8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Jean Sibelius

Gefeliciteerd met deze upgrade! :) Weer een mooie win-win voor het forum!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Citaat van: advr op september 20, 2013, 19:45:11

Het was best lekker8)
Ziet er goed uit!

Citaat van: Jean Sibelius op september 20, 2013, 20:00:05
Gefeliciteerd met deze upgrade! :) Weer een mooie win-win voor het forum!
Dank je! Zeker een win-win voor het forum en die van Philip komt ook nog bij een sponsor vandaan dus eigenlijk win-win-win ;D

denoontje

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Madhouse

Ik heb net even een proef abonnement genomen op Spotify en de app op de SB touch geinstalleerd. Moet zeggen dat de kwaliteit me absoluut niet tegen valt.

Etiennevh

Vind ik dus ook. En de premium is absoluut van nog betere kwaliteit (gratis bij KPN Internet). Zeker de moeite waard!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

chansig

Citaat van: Madhouse op september 20, 2013, 19:44:33
Ik vond het geluid aan de andere kant toch wat terughoudend, bleek een speaker kabel verkeerdom aangesloten :blush:

Dat hoor je toch direct ? Stemmen worden meters breed, raar nietszeggend laag ? Gelukkig was je niet al te enthousiast in je eerste ervaringen.. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

denoontje

Actionhost

Citaat van: Madhouse op september 20, 2013, 19:44:33

Eerst waren de superlatieven niet aan te slepen en nu is het geluid toch wat terughoudend  ;D

Gelukkig opgelost!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op september 20, 2013, 21:38:29
Vind ik dus ook. En de premium is absoluut van nog betere kwaliteit (gratis bij KPN Internet). Zeker de moeite waard!
Ik heb premium, 30 dagen gratis. Kwaliteit valt me echt niet tegen maar om er een 10tje per maand voor te betalen weet ik nog niet.

Citaat van: chansig op september 21, 2013, 09:41:22
Dat hoor je toch direct ? Stemmen worden meters breed, raar nietszeggend laag ? Gelukkig was je niet al te enthousiast in je eerste ervaringen.. :D

Gr Hans
Het geluid is nieuw dus even wennen, toen ik harder ging spelen viel het gelijk op idd. Op laag volume was ik al erg enthousiast maar dat is nu alleen maar beter geworden.

Citaat van: denoontje op september 21, 2013, 09:44:10
:headbanging: :headbanging: :headbanging: als er foto's zijn....
Komt goed.... :D

Citaat van: Actionhost op september 21, 2013, 09:44:52
Eerst waren de superlatieven niet aan te slepen en nu is het geluid toch wat terughoudend  ;D

Gelukkig opgelost!
Zoals ik hierboven al schreef was het geluid nieuw, ik had toen alleen nog maar op laag volume gespeelt en niet echt op de sweetspot gezeten. Nu is het gelukkig weer goed.

Ik heb gisteren de hele avond muziek zitten luisteren, soms hard en soms gewoon wat zachter en het is echt een beest de PM15. Ik ben super tevreden maar ik weet wat de Diamond 2 straks gaat brengen en daar word ik helemaal blij van. Ik had gisteren overigens bij Roger Waters het idee dat hij rechts naast me stond te zingen, iets wat ik al vaker bij anderen had gehoord maar nooit bij mijzelf.

chansig

Ik gun (als dat uberhaupt al aan mij is) je je ervaringen maar als je gaat beschrijven dat deze verstreker op laag volume verder gaat dan je vorige versterker en ik lees dan vervolgens dit. Tsja...

Evengoed veel plezier, maar dat gaat wel lukken begrijp ik zo....de plaat heeft geen aansluitingen toch ?  :D (moet kunnen toch ? Grapje)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Madhouse

Misschien omschrijf ik het niet goed (blijft altijd lastig dit soort dingen) maar op laag volume is er veel meer detail ed. te horen, iets waar mijn 8003 achter bleef. Maar je hebt gelijk natuurlijk. De ervaring was gewoon nieuw, ik ben over enthousiast en dan hoor ik wat ik wil horen, ga je vevolgens kritischer luisteren dan ontdek je andere dingen.

De plaat heeft idd geen aansluitingen :D

Madhouse

Overigens vond ik het verschil wel klein hoor met 1 kabel omgedraaid maar net genoeg...

Xander32

Betreft Spotify; heb je al glasvezel of zit dat er aan te komen? Indien dat laatste en je gaat voor KPN, krijg je er Spotify Premium bij. En ookal had ik zelf niet in die situatie verkeerd, dan had ik nog Spotify Premium niet willen missen, had ik er de €10,- vraag voor over.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

chansig

Citaat van: Madhouse op september 21, 2013, 10:10:23
De plaat heeft idd geen aansluitingen :D

Gelukkig.. ;D

Citaat van: Madhouse op september 21, 2013, 10:12:30
Overigens vond ik het verschil wel klein hoor met 1 kabel omgedraaid maar net genoeg...

Oeff...Dit is in mijn optiek een verschil van goed en slecht. Maar goed. Het is opgelost...lekker genieten.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Madhouse

Citaat van: Xander32 op september 21, 2013, 10:14:10
Betreft Spotify; heb je al glasvezel of zit dat er aan te komen? Indien dat laatste en je gaat voor KPN, krijg je er Spotify Premium bij. En ookal had ik zelf niet in die situatie verkeerd, dan had ik nog Spotify Premium niet willen missen, had ik er de €10,- vraag voor over.

Nee we hebben hier nog geen glasvezel en het zit er volgens mij ook nog niet aan te komen jammergenoeg. Spotify is helemaal nieuw voor me, ik heb er afgelopen donderdag bij H&C Hifi voor het eerst kennis mee gemaakt en ik was aangenaam verrast. Ik ben nogal gehecht aan mijn materiaal wat op mijn NAS staat en ik ga eens kijken hoeveel ik gebruik ga maken van Spotify, als dat veel is dan is het die 10 euro per maand zeker waard.

Madhouse

Citaat van: chansig op september 21, 2013, 10:16:15
Gelukkig.. ;d

Oeff...Dit is in mijn optiek een verschil van goed en slecht. Maar goed. Het is opgelost...lekker genieten.

Gr Hans

Komt goed, nu lekker genieten idd ;)