De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

Etiennevh

Gefeliciteerd Roy! Dat wordt weer al je afspraken voor dit weekend cancelen ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

cardas49

Citaat van: Madhouse op september 19, 2013, 21:54:22
Helaas toch geen zelfbeheersing, hij staat inmiddels te spelen. Niet hard maar wel mooi!! Kleine man ligt op bed en op dit tijdstip kan ik geen lawaai maken maar wat ik nu al concludeer word ik heel blij van. Deze vesterker stuurt mijn speakers echt heel makkelijk aan en de details op laag volume zijn waanzinnig en het geheel klinkt gewoon rete strak!

Lekker dan :). Mooi spelen op bescheiden niveau is meer waard dan extra headroom (vind ik), maar hey, met deze aankoop heb je beide tot je beschikking :D
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: NAD M28 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Peerless Monster

Deze upgrade is er eerder dan de D2! Had ik toch een beetje gelijk ;D
Gaaf man! De upgrade die je zo graag wilde en die we je enorm gunnen. Top!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Pinohelmond

Nice!! Foto's..... Geduld is een eigenschap die de HT-Forummer vreemd is..   :whatsthat:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

HTip

Citaat van: Madhouse op september 19, 2013, 21:54:22
Helaas toch geen zelfbeheersing, hij staat inmiddels te spelen. Niet hard maar wel mooi!! Kleine man ligt op bed en op dit tijdstip kan ik geen lawaai maken maar wat ik nu al concludeer word ik heel blij van. Deze vesterker stuurt mijn speakers echt heel makkelijk aan en de details op laag volume zijn waanzinnig en het geheel klinkt gewoon rete strak!
Klinkt heel bekend, zowel van die zelfbeheersing (direct na het eten heb ik de PM geïnstalleerd) als de geluidservaring. Dat wordt heel veel luisteren de komende dagen, weken, maanden :D

Ben benieuwd hoe je de CD van Julia en Angus nu ervaart.

Veel luisterplezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Actionhost

Gefeliciteerd man!

Ik weet nog wel toen ik van de Pearl Lite (zelfde looks als de 8003) naar de Pm15s2LE ging. Eerste wat me opviel was hoe ontzettend veel groter, zwaarder en (last but not least) mooier deze versterker is.

En het geluid is echt geweldig.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op september 19, 2013, 23:28:10
Gefeliciteerd Roy! Dat wordt weer al je afspraken voor dit weekend cancelen ;)
Thanks, word inderdaad het weekend veel luisteren.

Citaat van: mark235 op september 19, 2013, 23:34:33
Lekker dan :). Mooi spelen op bescheiden niveau is meer waard dan extra headroom (vind ik), maar hey, met deze aankoop heb je beide tot je beschikking :D
Ik miste echt op laag volume de details die de PM15 geeft, de PM8003 kwam hier echt een stap tekort. Vanmiddag maar eens spelen op hoger volume.

Citaat van: Valkyrie op september 20, 2013, 06:50:44
Mooie upgrade Roy! :thumbs-up:
Bedankt, ben echt in de wolken.

Citaat van: Peerless Monster op september 20, 2013, 07:34:29
Deze upgrade is er eerder dan de D2! Had ik toch een beetje gelijk ;D
Gaaf man! De upgrade die je zo graag wilde en die we je enorm gunnen. Top!
Jij was de enige die dat tegen me zei inderdaad. Ben heel benieuwd met de D2 er straks onder. Bedankt dat jullie het me gunnen :D

Citaat van: Pinohelmond op september 20, 2013, 07:52:14
Nice!! Foto's..... Geduld is een eigenschap die de HT-Forummer vreemd is..   :whatsthat:
Foto's zal ik even goed gaan maken zodra de D2 er onder ligt, die van gisteren waren een beetje donker. Enne geduld is inderdaad een eigenschap die ons vreemd is :D

Citaat van: HTip op september 20, 2013, 07:55:25
Klinkt heel bekend, zowel van die zelfbeheersing (direct na het eten heb ik de PM geïnstalleerd) als de geluidservaring. Dat wordt heel veel luisteren de komende dagen, weken, maanden :D

Ben benieuwd hoe je de CD van Julia en Angus nu ervaart.

Veel luisterplezier!
Gisteren avond als de CD van Julia & Angus op gehad, vooral even zitten letten op details en het klinkt zeer mooi. Ben benieuwd hoe het op harder volume speelt.

Citaat van: Actionhost op september 20, 2013, 08:22:44
Gefeliciteerd man!

Ik weet nog wel toen ik van de Pearl Lite (zelfde looks als de 8003) naar de Pm15s2LE ging. Eerste wat me opviel was hoe ontzettend veel groter, zwaarder en (last but not least) mooier deze versterker is.

En het geluid is echt geweldig.
Bedankt! Wat ik tot nu toe ervaar qua geluid is het echt geweldig, eindelijk mijn graal in huis ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Vorig jaar tijdens een M&G had ik hier iemand zitten die zelf toen nog met een über Marantz pre en ev (2 stuks) combi speelde op grote zuilspeakers (Etude), die vooraf sceptisch was over monitoren, maar na de M&G zijn beeld heeft moeten bijstellen, mede dankzij de PM15.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Madhouse

Citaat van: Xander32 op september 20, 2013, 09:09:37
Vorig jaar tijdens een M&G had ik hier iemand zitten die zelf toen nog met een über Marantz pre en ev (2 stuks) combi speelde op grote zuilspeakers (Etude), die vooraf sceptisch was over monitoren, maar na de M&G zijn beeld heeft moeten bijstellen, mede dankzij de PM15.
Dat zijn leuke ervaringen, je leest dit soort dingen behoorlijk veel en eigenlijk iedereen die een PM15 heeft is enthousiast. Mijnsinziens heeft Marantz hier een beest neergezet!

Xander32

Citaat van: Madhouse op september 20, 2013, 09:16:23
Dat zijn leuke ervaringen, je leest dit soort dingen behoorlijk veel en eigenlijk iedereen die een PM15 heeft is enthousiast. Mijnsinziens heeft Marantz hier een beest neergezet!

Leuk jouw enthousiasme :thumbs-up:, maar wel met de voetjes op de grond blijve he. Het blijft een 2 mille amp (adviesprijs), binnen die klasse doet die het zeer zeker goed maar bijv. een PM11S2 gaat al toch echt weer een stuk verder, laat staan de S3. Maar dat mag ook want die zijn een dubbeling aangaande de adviesprijs 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

quattronl

Citaat van: Madhouse op september 20, 2013, 09:16:23Mijnsinziens heeft Marantz hier een beest neergezet!
Ik denk dat ook meespeelt dat dit de eerste zwarte premium versterker van Marantz was.
Veel mensen, waaronder jij en ik, willen nog steeds zwarte componenten. Wil je dan eigenlijk toch een premium apparaat dan is dit de eerste (en enige?) die binnen ons bereik ligt.
Tel daarbij op dat ie gewoon erg goed is en je hebt, zeker 2e hands, voor dit geld een top apparaat in huis (al zullen smaken verschillen en zullen er altijd mensen zijn die 'm niet goed genoeg vinden).

Áls ik al zou willen upgraden dan zou het net als Philip een PM11S3 worden maar dat zit er qua budget absoluut niet in.
Ik heb het ook niet nodig, deze 15 vind ik al helemaal super.

Enjoy the day!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Madhouse

Citaat van: Xander32 op september 20, 2013, 09:25:56
Leuk jouw enthousiasme :thumbs-up:, maar wel met de voetjes op de grond blijve he. Het blijft een 2 mille amp (adviesprijs), binnen die klasse doet die het zeer zeker goed maar bijv. een PM11S2 gaat al toch echt weer een stuk verder, laat staan de S3. Maar dat mag ook want die zijn een dubbeling aangaande de adviesprijs 8).
Je hebt ook zeker gelijk maar ben gewoon super blij met mijn aankoop. Er is altijd beter te krijgen maar voorlopig is dit mijn graal. ;D

Citaat van: quattronl op september 20, 2013, 09:30:16
Ik denk dat ook meespeelt dat dit de eerste zwarte premium versterker van Marantz was.
Veel mensen, waaronder jij en ik, willen nog steeds zwarte componenten. Wil je dan eigenlijk toch een premium apparaat dan is dit de eerste (en enige?) die binnen ons bereik ligt.
Tel daarbij op dat ie gewoon erg goed is en je hebt, zeker 2e hands, voor dit geld een top apparaat in huis (al zullen smaken verschillen en zullen er altijd mensen zijn die 'm niet goed genoeg vinden).

Áls ik al zou willen upgraden dan zou het net als Philip een PM11S3 worden maar dat zit er qua budget absoluut niet in.
Ik heb het ook niet nodig, deze 15 vind ik al helemaal super.

Enjoy the day!
Ja same here, ik hou van de Marantz sound en mocht ik ooit weer upgraden dan zal dat ook in de noemer PM11 zijn. Maar voorlopig ben ik meer dan tevreden en zit echt met een big smile naar dat prachtige apparaat te kijken. Eerlijk is eerlijk, zo'n dure versterker heb ik nog nooit gehad.

Xander32

Citaat van: Madhouse op september 20, 2013, 09:37:35
Je hebt ook zeker gelijk maar ben gewoon super blij met mijn aankoop. Er is altijd beter te krijgen maar voorlopig is dit mijn graal. ;D
Ja same here, ik hou van de Marantz sound en mocht ik ooit weer upgraden dan zal dat ook in de noemer PM11 zijn. Maar voorlopig ben ik meer dan tevreden en zit echt met een big smile naar dat prachtige apparaat te kijken. Eerlijk is eerlijk, zo'n dure versterker heb ik nog nooit gehad.
... Op dit forum komen de meest excotische componenten voorbij met evenredige pricetags ... Zelf een PM15 en 11 lijken dan soms niet meer dan een leuk instappertje, maar in de praktijk zijn er maar weinig mensen in jouw straat/dorp/stad die er vergelijkbare apparatuur hebben staan ... Een forum als deze zet mensen in dat opzicht op het verkeerde been.

Eddye

Citaat van: Xander32 op september 20, 2013, 09:42:16
... Op dit forum komen de meest excotische componenten voorbij met evenredige pricetags ... Zelf een PM15 en 11 lijken dan soms niet meer dan een leuk instappertje, maar in de praktijk zijn er maar weinig mensen in jouw straat/dorp/stad die er vergelijkbare apparatuur hebben staan ... Een forum als deze zet mensen in dat opzicht op het verkeerde been.
Precies. Dit forum geeft natuurlijk een beetje een scheef beeld.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Citaat van: Xander32 op september 20, 2013, 09:42:16
Heb je gelijk in en ben ook erg trots dat ik dit heb staan. Natuurlijk kan het altijd beter en zou ook graag een Naim/Wilson Benesch combi hebben staan maar daar heb ik nu geen geld voor en weet niet of ik daar ooit wel naar toe wil zo'n set. Wat ik nu heb staan geniet ik echt van en straks met de Diamond 2 er onder word het alleen nog maar beter.

Xander32

Citaat van: Madhouse op september 20, 2013, 09:46:00
Heb je gelijk in en ben ook erg trots dat ik dit heb staan. Natuurlijk kan het altijd beter en zou ook graag een Naim/Wilson Benesch combi hebben staan maar daar heb ik nu geen geld voor en weet niet of ik daar ooit wel naar toe wil zo'n set. Wat ik nu heb staan geniet ik echt van en straks met de Diamond 2 er onder word het alleen nog maar beter.
Genieten van hetgeen je er hebt staan, tevreden zijn en een beetje blijven dromen ...

quattronl

Klopt.
Het kan altijd beter.
Ik ben nu ook zeer tevreden met mijn set, kan echt genieten van muziek en daar gaat het om.
Ik zit nu niet meer bij het luisteren te zoeken naar zaken die beter kunnen/moeten.
Hooguit wat fröbelen en fine-tunen met kabels wat soms een verrassende uitkomst geeft (zoals met mijn JIB interlink).
Op een gegeven moment ben je klaar met het steeds maar moeten upgraden en wil je gewoon lekker relaxt muziek luisteren.
Maarja....wij audiofielen zijn besmet met een bepaald virus zodat het na verloop van tijd tóch weer wat gaat knagen.
Maargoed, dat blijft bij mij tot nu toe beperkt tot wat kabels, de basis is m.i. nu goed
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

darkman76

Gewoon lekker genieten en er blijft altijd wel iets te dromen.
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

RonG

Madhouse

Juist, gewoon lekker genieten van wat ik heb en persoonlijk vind ik dat zeker niet onaardig zo  :blush:

Exxar

Proficiat! Geniet maar van het zalige geluid en de muzikaliteit van de PM15. Ik doe dat ook  :)

Maximus_Aurelius

Dat is een lekkere upgrade. Ik denk zeker dat deze upgrade een flinke stap is ten opzichte van je vorige versterker.

Geniet ervan.  :headbanging:
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Raphie

JBL PRX Power!

advr

Je bent even op vakantie en er komen worden mooie spullen aangekocht... Gefeli!! ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A