De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Citaat van: Madhouse op september 21, 2013, 10:17:05
Nee we hebben hier nog geen glasvezel en het zit er volgens mij ook nog niet aan te komen jammergenoeg. Spotify is helemaal nieuw voor me, ik heb er afgelopen donderdag bij H&C Hifi voor het eerst kennis mee gemaakt en ik was aangenaam verrast. Ik ben nogal gehecht aan mijn materiaal wat op mijn NAS staat en ik ga eens kijken hoeveel ik gebruik ga maken van Spotify, als dat veel is dan is het die 10 euro per maand zeker waard.
Je moet het meer zien om te ontdekken. Dan is de kwaliteit prima. Muziek die je dan echt wil hebben kan je op CD of hires download kopen (of op andere manieren krijgen).
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Citaat van: Eddye op september 21, 2013, 10:19:01
Je moet het meer zien om te ontdekken. Dan is de kwaliteit prima. Muziek die je dan echt wil hebben kan je op CD of hires download kopen (of op andere manieren krijgen).
Inderdaad, om te ontdekken is het heel goed of even een playlist maken voor een avondje achtergrond muziek. Ik koop eigenlijk al mijn CD's en rip ze dan vervolgens om op de NAS te zetten.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Goed nieuws voor mij, als het goed is worden donderdag de platen geleverd bij Crusade Audio, hopelijk kan ik hem dan zaterdag middag ophalen  :pompom:

Deleted Member 2

Citaat van: Madhouse op september 23, 2013, 14:19:34
Goed nieuws voor mij, als het goed is worden donderdag de platen geleverd bij Crusade Audio, hopelijk kan ik hem dan zaterdag middag ophalen  :pompom:

Oef, wat een geduld heb jij zeg. Ik zou woensdagnacht al in m'n slaapzak voor de deur liggen ;D

Madhouse

Hahahahahaha ik moet gewoon werken helaas dus heb niet eerder tijd.

quattronl

ah, dan kreeg jij hetzelfde mailtje van Rogier als ik :)
ik ben bang dat ik ook pas zaterdag kan. het ligt op de route naar het noorden waar we dit weekend zullen verblijven (2 verjaardagen). ik kan de plaat dus pas op z'n vroegst zondagavond gaan uitproberen :(
ik lees je bevindingen graag ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Ik heb al eens aangeboden ze op te halen voor jullie, MAAR nu niet. Jullie wachten maar een paar daagjes whahahahaha :D ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

chansig

Tsjongejonge wat ben ik blij dat ik al jaren een plaat voor m'n kop heb... :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op september 23, 2013, 14:19:34

Dat is inderdaad goed nieuws. Heeft lang genoeg geduurd  ;).

Citaat van: Madhouse op september 23, 2013, 14:53:56
Hahahahahaha ik moet gewoon werken helaas dus heb niet eerder tijd.

Tijd maken  :D:tongue2: De baas zal het niet erg vinden  :D
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Madhouse

Citaat van: quattronl op september 23, 2013, 15:57:14
ah, dan kreeg jij hetzelfde mailtje van Rogier als ik :)
ik ben bang dat ik ook pas zaterdag kan. het ligt op de route naar het noorden waar we dit weekend zullen verblijven (2 verjaardagen). ik kan de plaat dus pas op z'n vroegst zondagavond gaan uitproberen :(
ik lees je bevindingen graag ;)
Ik vrees dat ik ook niet heel veel luistertijd heb dit weekend maar ga proberen zaterdag middag wel even goed te luisteren.

Citaat van: Eddye op september 23, 2013, 17:18:32
Ik heb al eens aangeboden ze op te halen voor jullie, MAAR nu niet. Jullie wachten maar een paar daagjes whahahahaha :D ;)
Ook al had je het nog steeds gewild  :devil:

Citaat van: chansig op september 23, 2013, 17:19:47
Tsjongejonge wat ben ik blij dat ik al jaren een plaat voor m'n kop heb... :D

Gr Hans
Zo zijn er meer in deze wereld hoor, je bent echt niet alleen :D

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 23, 2013, 17:24:31
Dat is inderdaad goed nieuws. Heeft lang genoeg geduurd  ;).
Inderdaad, het heeft een tijdje geduurd (meer dan 2 maanden) maar dan heb je ook wat toch ;)

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 23, 2013, 17:24:31
Tijd maken  :D:tongue2: De baas zal het niet erg vinden  :D
Vorige week kwam ik ook met het verhaal dat ik mijn versterker op moest halen, dat was geen probleem natuurlijk maar om een week later weer voor iets "audiofiels" eerder weg te gaan is een beetje overdreven vind mijn baas ;D

Citaat van: Peerless Monster op september 23, 2013, 19:08:02
Ik heb hem donderdag!!! ;D
Jij wel ja! Ik had ook gekund maar kan donderdag en vrijdag overdag niets helaas.

Rha007

Bijna 2 pagina's verder sinds de komst van de pm, maar nog steeds geen pics  :(  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

quattronl

Ik voorzie 1 mooie foto van de PM15 op de CA plaat, ergens na dit weekend :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Madhouse

Citaat van: Rha007 op september 24, 2013, 13:10:07
Bijna 2 pagina's verder sinds de komst van de pm, maar nog steeds geen pics  :(  ;)
Zie hieronder het antwoord :D

Citaat van: quattronl op september 24, 2013, 13:11:24
Ik voorzie 1 mooie foto van de PM15 op de CA plaat, ergens na dit weekend :)
Wil idd even wachten tot de CA plaat er is :D

Rha007

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Madhouse

Een kleine verandering qua planning, ik ga donderdag avond mijn plaat al ophalen :D

quattronl

Rha007

Citaat van: Madhouse op september 24, 2013, 15:49:25
Een kleine verandering qua planning, ik ga donderdag avond mijn plaat al ophalen :D

Super. Ik hoop dat je ondertussen gewend bent aan het geluid wat de pm weergeeft, zodat je het verschil goed kan merken met de ca-plate.

Madhouse

Het geluid van de PM ben ik inmiddels wel aan gewend ja. Ik heb net een 1 op 1 vergelijk met de UD en SBT gedaan en mis toch wel net dat beetje extra's bij de SBT wat wellicht komt omdat ik er geen DAC meer tussen heb. Met de PM8003 merkte ik eigenlijk geen verschil maar nu toch wel, hoe zou dat komen? Misschien toch een beetje spijt dat ik mijn DAC weg heb gedaan, had beter even kunnen wachten tot de P15 hier stond.

quattronl

Citaat van: Madhouse op september 24, 2013, 16:29:13
Het geluid van de PM ben ik inmiddels wel aan gewend ja. Ik heb net een 1 op 1 vergelijk met de UD en SBT gedaan en mis toch wel net dat beetje extra's bij de SBT wat wellicht komt omdat ik er geen DAC meer tussen heb. Met de PM8003 merkte ik eigenlijk geen verschil maar nu toch wel, hoe zou dat komen? Misschien toch een beetje spijt dat ik mijn DAC weg heb gedaan, had beter even kunnen wachten tot de P15 hier stond.
Mooie DAC kopen? :D

Madhouse

Ik zit er wel serieus aan te denken maar zou hem dan eerst willen testen en heb geen budget voor de BOTW voeding.

quattronl

Citaat van: Madhouse op september 24, 2013, 16:48:07
Ik zit er wel serieus aan te denken maar zou hem dan eerst willen testen en heb geen budget voor de BOTW voeding.
Komt goed :)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op september 23, 2013, 19:19:57

Vorige week kwam ik ook met het verhaal dat ik mijn versterker op moest halen, dat was geen probleem natuurlijk maar om een week later weer voor iets "audiofiels" eerder weg te gaan is een beetje overdreven vind mijn baas ;D

Wanneer ik op mijn werk kijk dan vind mijn baas plus collega's het allemaal overdreven onze hobby  :D.
Daarom zal ik ook nooit vrij vragen en als reden zeggen "iets Audiofiels  ;) :tongue2: ' of wanneer ik naar iemand toe wil gaan die een eigen thuis bioscoop heeft dat een echte bioscoop overtreft  :tongue2:. Want dan wordt gelijk het vrij geweigerd omdat ze denken dat ik even spoor bijster ben  :D  ;)
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 24, 2013, 17:19:11
Wanneer ik op mijn werk kijk dan vind mijn baas plus collega's het allemaal overdreven onze hobby  :D.
Daarom zal ik ook nooit vrij vragen en als reden zeggen "iets Audiofiels  ;) :tongue2: ' of wanneer ik naar iemand toe wil gaan die een eigen thuis bioscoop heeft dat een echte bioscoop overtreft  :tongue2:. Want dan wordt gelijk het vrij geweigerd omdat ze denken dat ik even spoor bijster ben  :D  ;)
Herkenbaar, bij mij verklaren ze me ook voor gek (op 1 collega na want die is net zo gek) dat ik zoveel geld uitgeef aan deze hobby! Niet dat ik ze vertel wat iets kost maar ik had laatst een collega die vroeg wat voor versterker het was en toen zijn ze gaan googlen. Ik geef overigens nooit een reden op hoor, vrij is vrij en het gaat ze niets aan.

Maar ik kan de plaat donderdag avond al ophalen dus heb ik hem nog eerder :D

HTip

Goed nieuws inderdaad dat de CA D-2 donderdag wordt uitgeleverd. Zou nog even wachten met je druk maken over de DAC. Je zou nog wel eens versteld kunnen staan wat de PM/D-2-combi kan betekenen. Kan me overigens heel goed voorstellen dat je snel wend aan de kwaliteit van de PM. Zet de PM8003 nog maar eens terug, dan weet je weer wat je nu hebt ;)

Weer nog maar 2 nachtjes slapen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive