De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Citaat van: Xander32 op september 14, 2013, 15:17:23
Ik ben er nog niet over uit; vooralsnog helemaal happy met mijn SA / SBT combi, maar wanneer ik zo een x het gemak van een NAS ken, weet ik niet of ik nog (veel) gebruik van de SA zal maken ... Als dat niet het geval is zal ik t.z.t. een NA 11 in overweging nemen (mogelijke upgrade van Premium 15 naar 11 set  ::)).

Is ook een logische stap. We kijken af en toe wel eens een BD of DVD maar de rest heb ik op de NAS staan. Ik denk dat ik hem toch ga missen als hij weg is. Wellicht dan toch weer een externe DAC bij de SBT. Tegen die tijd maar eens een hoop op proef nemen ofzo.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Vandaag ok de x-fi nog wel een PM-15S2 LE tegen gekomen en even staan te kwijlen, ik kan echt niet wachten tot donderdag maar zal helaas wel moeten.

Actionhost

Citaat van: Madhouse op september 13, 2013, 21:11:00
De PM-15 ga ik donderdag eind van de dag ophalen, hopelijk vrijdag installeren en het weekend lekker luisteren.

Gefeliciteerd. Welkom bij de 15s2LE club!

Ik toen de overstap gemaakt vanaf een Pearl Lite en geen moment spijt gehad. Geweldig geluid, gebouwd als een tank en erg fraai om te zien (de combi met de SA is ook echt een plaatje).

Citaat van: Xander32 op september 14, 2013, 10:54:09
... Via de DAC van de SA15s2 LE  ;).

De Sa15s2 is een erg fijne externe DAC! Ik gebruik 'm ook met mijn Sonos met Magna Mod. Echt een stuk beter dan de Sonos rechtstreeks op de PM.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Madhouse

Thanks! Ik verwacht ook veel t.o.v. de PM8003 dus ben benieuwd.

De SA15S2 is een zeer mooi apparaat maar die gaat hier niet komen. Die enkele SACD die ik draai kan prima op de UD5005 en ik kan toch niet zonder BD speler en ruimte voor meer is er helaas ook niet.

Ik ga eerst gewoon een lekker tijdje spelen met de PM15 en volgende week met de CA Diamond 2 er omder en dan kijk ik wel of ik een externe DAC mis. Mocht dat dan het geval zijn ga ik eerst het e.a. op proef nemen om te horen of het echt een verbetering brengt.

De DacMagic heb ik het vandaag ook nog over gehad met diverse forum leden die hem ook hebben of hebben gehad. Ik vind het een zeer mooie apparaatje en hij bracht mijn SBC naar een hger niveau maar de SBT totaal niet. Velen deelde deze mening gelukkig dus een juist besluit om hem weg te doen.

Madhouse

Pfffffff nog 2 nachtjes slapen, het word steeds lastiger!  :blush:

Iemand overigens ervaring met Inakustik power kabels? Ik heb nu Belden 3.3mm2 met W&M Shuko en IEC maar zal er verschil tussen zitten? Ik heb namelijk alle bekabeling Inakustik behalve de voedingskabel van mijn versterker.

Rha007

Geen ervaring met Inakusti netkabels. Ik heb nu de current spyder van essientail audio tools eraan hangen, maar het verschil qua sound vind ik zelf minimaal.
Maar het is natuurlijk wel mooi om alle bekabeling van hetzelfde merk te hebben  ;)

Suc6 met de komende twee dagen  ;D
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Madhouse

Citaat van: Rha007 op september 17, 2013, 19:28:23
Geen ervaring met Inakusti netkabels. Ik heb nu de current spyder van essientail audio tools eraan hangen, maar het verschil qua sound vind ik zelf minimaal.
Maar het is natuurlijk wel mooi om alle bekabeling van hetzelfde merk te hebben  ;)

Suc6 met de komende twee dagen  ;D

Ik vond het verschil met Belden en de standaard kabel wel erg groot, het geheel wel een stuk strakker. Of er verschil met Inakustik zit weet ik niet, zou ik dan denk ik moeten gaan proberen.

Alles van het zelfde merk is natuurlijk wel mooi inderdaad. Het staat ook erg mooi al dat zwart en wit achter de componenten maar belangrijker is dat het zeer lekker klinkt.

Ik zal best slapen de aankomende twee nachtjes maar hij is gewoon zo mooi :wub:

HTip

Citaat van: Madhouse op september 17, 2013, 19:14:39
Pfffffff nog 2 nachtjes slapen, het word steeds lastiger!  :blush:
Ik ken het gevoel ;D

Citeer
Iemand overigens ervaring met Inakustik power kabels? Ik heb nu Belden 3.3mm2 met W&M Shuko en IEC maar zal er verschil tussen zitten? Ik heb namelijk alle bekabeling Inakustik behalve de voedingskabel van mijn versterker.
Ik heb voor mijn Oppo een inakustik AC-2502. Mooie kabel uit de Referenz serie en pas dus mooi bij je interlinks en speakerkabel. Ik kom van W&M Tornado en via Furutech 320 naar inakustik gegaan. De Furutech verzorgt nu de stroom voor de versterker/receiver. Zou ik trouwens ook nog een keer willen vervangen, maar is er nog niet van gekomen ;)

Heb een keer de kabels getest en een verslag ervan geschreven, maar dat moet ik even zoeken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

.... En de spanning stijgt en stijgt en ...

:D

Betreft netkabels; die kunnen idd. een verschil geven, echter heb ik het steevast als een nuance ervaren, zowel in eigen set als die van anderen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Madhouse

Citaat van: HTip op september 17, 2013, 22:39:56
Ik ken het gevoel ;D
Tja, volgens mij heeft iedereen er last van  :D

Citaat van: HTip op september 17, 2013, 22:39:56
Ik heb voor mijn Oppo een inakustik AC-2502. Mooie kabel uit de Referenz serie en pas dus mooi bij je interlinks en speakerkabel. Ik kom van W&M Tornado en via Furutech 320 naar inakustik gegaan. De Furutech verzorgt nu de stroom voor de versterker/receiver. Zou ik trouwens ook nog een keer willen vervangen, maar is er nog niet van gekomen ;)

Heb een keer de kabels getest en een verslag ervan geschreven, maar dat moet ik even zoeken...
Dat verslagje wil ik nog wel even lezen als je hem kan vinden. Als het enkel alleen voor de looks zou zijn zou ik het niet doen, je ziet de kabel nauwelijks.

Citaat van: Xander32 op september 18, 2013, 07:20:36
.... En de spanning stijgt en stijgt en ...
Nog 1 nachtje.....kan het wel opbrengen hoor maar ben zo benieuwd ;)

Citaat van: Xander32 op september 18, 2013, 07:20:36
Betreft netkabels; die kunnen idd. een verschil geven, echter heb ik het steevast als een nuance ervaren, zowel in eigen set als die van anderen.
Klopt, het zijn ook nuances, dat heb ik ook zo ervaren. Misschien een keer een Inakustik Netkabel lenen van iemand.

HTip

Nog 1 nachtje inderdaad Roy! Het moment komt nu wel heel erg dichtbij :pompom:

Heb de test nog niet gevonden. Wel de test tussen DIY en Furutech G-320Ag-18. De Furutech vond ik toen de duidelijke winnaar, maar ik weet nog dat ik de inakustik AC-2502 na inspelen prettiger vond klinken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op september 18, 2013, 17:16:19
Nog 1 nachtje inderdaad Roy! Het moment komt nu wel heel erg dichtbij :pompom:
Ja inderdaad nog 1 nachtje! Voor jou ook overigens :D

Citaat van: HTip op september 18, 2013, 17:16:19
Heb de test nog niet gevonden. Wel de test tussen DIY en Furutech G-320Ag-18. De Furutech vond ik toen de duidelijke winnaar, maar ik weet nog dat ik de inakustik AC-2502 na inspelen prettiger vond klinken.
Ik ben benieuwd. Ik heb ook wel geduld hoor, eerst maar eens een weekje met de PM15 spelen en dan de Diamond 2 er onder en dan misschien een Inakustik netkabel proberen.

lynch1979

Madhouse

Citaat van: lynch1979 op september 18, 2013, 19:30:17
Weet je al de datum wanneer je Diamond 2 komt?
Nee helaas nog niet maar volgens Crusade was het vorige week vrijdag binnen twee weken.

lynch1979

Citaat van: Madhouse op september 18, 2013, 19:32:42
Nee helaas nog niet maar volgens Crusade was het vorige week vrijdag binnen twee weken.

Nog even wachten dus.....
Maar morgen komt er een hele mooie versterker, heb hem al verschillende keren mogen horen.....

HTip

In mijn topic heb ik het nieuws gemeld, dus je mag het van de daken schreeuwen ;D
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: lynch1979 op september 18, 2013, 19:37:57
Nog even wachten dus.....
Maar morgen komt er een hele mooie versterker, heb hem al verschillende keren mogen horen.....

Ja ik wacht nu al 2 maanden, dat weekje kan er nog wel bij ;D

Morgen idd een heel erg mooie versterker, ik heb hem ook al een aantal keren gehoord maar nog niet op mijn eigen set. Maar heb er alle vertrouwen in.

Citaat van: HTip op september 18, 2013, 19:40:42
In mijn topic heb ik het nieuws gemeld, dus je mag het van de daken schreeuwen ;D

Hahahhaaha been there, done that! :D

Eddye

Citaat van: HTip op september 18, 2013, 19:40:42
Kijk maar uit morgen, misschien dat Madhouse in een onbewaakt ogenblik 'per ongeluk' de verkeerde meeneemt :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Citaat van: Eddye op september 18, 2013, 19:44:04
Kijk maar uit morgen, misschien dat Madhouse in een onbewaakt ogenblik 'per ongeluk' de verkeerde meeneemt :D
Nee dat zal niet gebeuren, Philip heeft daarvoor al voorzorgsmaatregels voor getroffen :D

Etiennevh

Philip naar de 11 en jij de 15 Roy? Die vermoedens heb ik al een week...er stond namelijk een 11 te koop..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op september 18, 2013, 22:01:29
Philip naar de 11 en jij de 15 Roy? Die vermoedens heb ik al een week...er stond namelijk een 11 te koop..

Het is alleen niet die 11 geworden voor Philip ;)

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op september 18, 2013, 22:09:12
Het is alleen niet die 11 geworden voor Philip ;)
haha nee ik lees het net. Maar ik had verder geen 15 zien staan die te koop stond ergens dus vandaar de link..;-)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

VlisChris

Is het Philip zjn Marantz die je gekocht hebt? Zoja, dan heeft jou komende versterker hier nog eens in huize Sauer zijn kunsten mogen vertonen omdat ik vlak voor Jos en Philip hier kwamen mijn Primare had opgeblazen :-X Mooi ding hoor!

Xander32

D-Day  :pompom:.

... Ts. heeft vannacht vast geen oog dicht gedaan, en maar draaien en woelen in bed, er even uit geweest maar dat mocht vast ook niet baten. Toen maar om 4 uur opgestaan om iedere 10 minuten weer dwangmatig op de klok te kijken. Nu met een verhoogt hartslag en zwetende handen aan het ontbijt maar geen hap door de keel kunnen krijgen ...

Zoiets?   :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Eddye

LOL, je vergeet de rillingen en hartkloppingen.

Veel plezier vandaag!  :pompom: :pompom: :pompom:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005