De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Citaat van: Eddye op september 13, 2013, 20:47:00
Maar hoe zit het nu met je DAC? Bij een PM15 heb je die toch nog nodig?

Aangezien ik al een tijdje met enkel de Touch speelde op de PM8003 en ik eigenlijk de DAC daarvan gelijkwaardig vond aan de CA heb ik besloten deze weg te doen, ik verwacht namelijk het zelfde met de PM-15. Ferry heeft dit ook bevestigd in zijn topic.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Eddye

Als ex-SBT bezitter kan ik me daar wel in vinden. De BOTW voeding deed ook bij mij meer voor het geluid dan de DAC. Wanneer krijg je het binnen?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Idd de SBT met BOTW doet het erg goed, wellicht in de toekomst een andere DAC die meer brengt maar dan zou ik echt overtuigd moeten worden. De DAC van de SBT is al gewoon erg goed en het scheelt ook weer een overgang nu. De SBT is nu met de NF1302's rechtstreeks aangesloten op de versterker.

De PM-15 ga ik donderdag eind van de dag ophalen, hopelijk vrijdag installeren en het weekend lekker luisteren.

Tevens vandaag bericht gehad van Rogier dat de Diamond 2 eind van de maand klaar moet zijn, ze zijn overgestapt van spuiter dus het liep wat uit.

Worden dus 2 erg leuke weken.

lynch1979

:clapping:

Gave update, onwijs mooie versterker daar ga je veel luisterplezier van hebben  :headbanging:

Madhouse

Ik hoop het! Ik heb hem natuurlijk niet op mijn eigen set gehoord maar ik ben er van overtuigd dat deze qua sound gelijk is aan de PM8003 alleen dan nog beter. Ik heb hem natuurlijk wel veel in andere sets gehoord en durfde deze wel blind aan te schaffen.

quattronl

die blinde gok heb ik toendertijd ook genomen. nog steeds geen spijt van als ik er naar luister.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Rha007

:pompom: welkom bij de pm15 LE club.
Nadat ik eerste wat mensen hier op het forum heb gestalkt en bestookt met allerlei vragen, heb ik destijds ook de pm "blind" gekocht zonder eerst op mijn eigen set beluisterd te hebben. En net zoals quattronl heb ik er geen moment spijt van gehad.
Ben ervan overtuigd dat hetzelfde voor jou gaat gelden :pompom:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Xander32

Het is gewoon een fijne, muzikale amp. en nog erg stabiel ook, getuige dat deze mijn Ushers goed aanstuurt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Madhouse

Citaat van: Rha007 op september 13, 2013, 22:51:13
:pompom: welkom bij de pm15 LE club.
Nadat ik eerste wat mensen hier op het forum heb gestalkt en bestookt met allerlei vragen, heb ik destijds ook de pm "blind" gekocht zonder eerst op mijn eigen set beluisterd te hebben. En net zoals quattronl heb ik er geen moment spijt van gehad.
Ben ervan overtuigd dat hetzelfde voor jou gaat gelden :pompom:

Dank u! Een warm welkom  :D

Citaat van: Xander32 op september 14, 2013, 08:32:00
Het is gewoon een fijne, muzikale amp. en nog erg stabiel ook, getuige dat deze mijn Ushers goed aanstuurt.

Daarom, en je bent niet de enige die dit zegt. Ik heb eigenlijk weinig tot niets negatiefs gelezen of gehoord over deze versterker.

Jij draait toch ook met een SBT? Heb je hem ook rechtstreeks op de PM15 aangesloten of via een externe DAC?

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Madhouse

Citaat van: Xander32 op september 14, 2013, 10:54:09
... Via de DAC van de SA15s2 LE  ;).

Zo kan het natuurlijk ook. Ik moet zeggen dat ik rechtstreeks aangesloten echt heel goed vind klinken. Heb je beiden al eens vergeleken?

Xander32

Citaat van: Madhouse op september 14, 2013, 12:11:00
Zo kan het natuurlijk ook. Ik moet zeggen dat ik rechtstreeks aangesloten echt heel goed vind klinken. Heb je beiden al eens vergeleken?
Ja, via de DAC van de SA klinkt het hier duidelijk (nog) beter (stereobeeld, transparantie).

Madhouse

Ok interessant! Ik vond de DacMagic met de SB Classic echt wel wat toevoegen maar met de SBT + BOTWS nauwelijks tot niets. Wellicht dan toch een betere externe DAC in de toekomst er bij, of een andere streamer. Mijn UD5005 wil ik alleen niet vanaf omdat we ook nog wel eens een BD of DVD kijken of een (SA)CD luisteren. Het alles in 1 van dit apparaat is gewoon handig en het scheelt ruimte.

quattronl

Ik zit ook een beetje te denken aan een andere DAC....op termijn. Eerst m'n DACMagic verkopen (hoe ben jij er toch zo snel vanaf gekomen?)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Madhouse

Citaat van: quattronl op september 14, 2013, 14:22:24
Ik zit ook een beetje te denken aan een andere DAC....op termijn. Eerst m'n DACMagic verkopen (hoe ben jij er toch zo snel vanaf gekomen?)

Ik had het geluk dat iemand zowel de versterker als DAC wilde kopen, toen hebben we een mooie prijs gemaakt.

Martijnst1990

Mooie upgrade hoor! Is die dan eindelijk :D

Wel even geduld opbrengen tot donderdag..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Citaat van: Madhouse op september 14, 2013, 13:40:41
Ok interessant! Ik vond de DacMagic met de SB Classic echt wel wat toevoegen maar met de SBT + BOTWS nauwelijks tot niets. Wellicht dan toch een betere externe DAC in de toekomst er bij, of een andere streamer. Mijn UD5005 wil ik alleen niet vanaf omdat we ook nog wel eens een BD of DVD kijken of een (SA)CD luisteren. Het alles in 1 van dit apparaat is gewoon handig en het scheelt ruimte.
... of een NA 11 s1, ben je in 1x klaar :).

Madhouse

Citaat van: Martijn90 op september 14, 2013, 14:42:09
Mooie upgrade hoor! Is die dan eindelijk :D

Wel even geduld opbrengen tot donderdag..

Zelfs nog eerder dan geplanned eigenlijk :D

Citaat van: Xander32 op september 14, 2013, 15:06:21
... of een NA 11 s1, ben je in 1x klaar :).

Daar zit toch geen loopwerk in?

Eddye

Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Citaat van: Eddye op september 14, 2013, 15:10:00
in een SBT toch ook niet ;)

Klopt maar doelde meer op 1 apparaat aangezien ik de ruimte niet heb voor nog een Marantz apparaat.

Xander32

Citaat van: Madhouse op september 14, 2013, 15:10:54
Klopt maar doelde meer op 1 apparaat aangezien ik de ruimte niet heb voor nog een Marantz apparaat.
... een loopwerk is zooooooooooooooo 2012 ...

Madhouse

Xander32

Citaat van: Madhouse op september 14, 2013, 15:13:25
Helemaal mee eens maar ik kan toch niet zonder!
Ik ben er nog niet over uit; vooralsnog helemaal happy met mijn SA / SBT combi, maar wanneer ik zo een x het gemak van een NAS ken, weet ik niet of ik nog (veel) gebruik van de SA zal maken ... Als dat niet het geval is zal ik t.z.t. een NA 11 in overweging nemen (mogelijke upgrade van Premium 15 naar 11 set  ::)).

Eddye

Citaat van: Xander32 op september 14, 2013, 15:17:23
Ik ben er nog niet over uit; vooralsnog helemaal happy met mijn SA / SBT combi, maar wanneer ik zo een x het gemak van een NAS ken, weet ik niet of ik nog (veel) gebruik van de SA zal maken ... Als dat niet het geval is zal ik t.z.t. een NA 11 in overweging nemen (mogelijke upgrade van Premium 15 naar 11 set  ::)).
Kwa geluid is zo'n NA11 erg goed, maar de bediening is echt r*k. Als je je daar overheen kan zetten is het echt een super upgrade. Moet je natuurlijk wel een paar prachtspeakers bijhebben, Glennies ofzo ;)
Devialet 200

Xander32

Citaat van: Eddye op september 14, 2013, 15:20:28
Kwa geluid is zo'n NA11 erg goed, maar de bediening is echt r*k. Als je je daar overheen kan zetten is het echt een super upgrade. Moet je natuurlijk wel een paar prachtspeakers bijhebben, Glennies ofzo ;)
... die speakers en de NAS zijn "prio" numero uno (alhoewel; zijn geen echte prioriteit want ook nu is het alles behalve afzien).
Betreft een NA 11 dan maar wachten op de S2 of S3  8).