Roving Gecko's Woonkamer - Linkwitz LX521

Gestart door rovinggecko, april 1, 2012, 13:45:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

:) 1 maar? Als ik jouw topic kijk krijg ik het idee dat het er eigenlijk 2 moeten zijn...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Citaat van: rovinggecko op maart  3, 2014, 19:19:31
:) 1 maar? Als ik jouw topic kijk krijg ik het idee dat het er eigenlijk 2 moeten zijn...

Klopt, maar je kan natuurlijk goed beginnen met een streamer. Een goed begin is dan precies het halve werk  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

:)

Gebruik je de umc-1 voor volume control en bitperfect uit de streamer?
Bijna woensdag, komt je upa weer terug, toch?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Citaat van: rovinggecko op maart  3, 2014, 19:49:33
:)

Gebruik je de umc-1 voor volume control en bitperfect uit de streamer?
Bijna woensdag, komt je upa weer terug, toch?

Nee, de UMC-1 heb ik al een hele tijd niet meer. Die was ook niet echt geschikt om te gebruiken als stereo preamp. Toen ik die nog had gebruikte ik ook een Audio Research LS17 stereo preamp. Ik ben momenteel DACloos, maar gebruikte de Zodiac+ of wel direct op de asp, of via de Arcam AV9.

Als het goed is krijg ik woensdag mijn versterker weer terug idd. Na bijna twee weken muziek luisteren via de ingebouwde speakers van mijn MacBook Pro heeft het dan ook lang genoeg geduurd... Ik zal blij zijn als straks de LX521's weer  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Misschien een reserve setje bouwen (inclusief amps) om herhaling te voorkomen? Daudio ofzo?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Citaat van: rovinggecko op maart  3, 2014, 20:42:10
Misschien een reserve setje bouwen (inclusief amps) om herhaling te voorkomen? Daudio ofzo?

Ik kom helaas ruimte te kort  >:D Ik heb wel nog even een hoofdtelefoon overwogen, maar dat stel ik nog even uit ivm. de komst van een nieuwe dac. Dat heeft meer prioriteit nu.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Lijkt me de juiste prio. Nog maar een paar daagjes zonder. Weet je eea weer wat meer te waarderen :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

klaasje11

Citaat van: rovinggecko op maart  3, 2014, 19:10:56
Dank je.

De onderdelen komen bij Digikey & Mouser vandaan voor het electronische gebeuren. De woofer bij Rumoh en de tweeter bij Falcon Acoustics.
Behuizing bij karwei. En andere speaker onderdelen bij Speaker&Co. En natuurlijk de pcb & bouwtekeningen van Linkwitz zelf.

Overweeg een aantal opties:
Bron
- SBT - nu staat m'n SBT van beneden er op, zou eventueel een tweede kunnen nemen.
- Olive One - moet toch ooit eens afkomen, maar dan wel de vraag of het wat is :)
- Meridian MS200 - toch weer een MS200 op de kop tikken
- Zelfbouw streamer pc

Pre-amp
- Meridian G61R - de Meridian sound bevalt goed beneden
- Meridian G02 of G91A - Ook Meridian sound, maar geen roomcorrection
- Lightspeed passive attenuator - zelfbouw volume controle

DAC
- Meridian Director
- DDDAC - lekker zelfbouwen

Probleem bij Meridian is dat, hoewel de sound en bedieningsgemak helemaal top is, ze geen Spotify hebben. En da's toch eigenlijk wel erg lastig.
Dus misschien gewoon lekker door knutselen en een streamer pc, dddac en attenuator bouwen :)

Suggesties?

klinkt goed, ik vind 't namelijk wel een stoere set, misschien wat voor m'n moeders verjaardag  ;) ;D

ziet er goed uit qua plannen, ik ben zelf van de Japanse en duitse merken is een mooie AVM niet iets als voorversterker?

als steamer zit ik nu ook wat in een dilemma, ik denk dat ik Raspyfi maar eens een kans geef... :
http://www.raspyfi.com/
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

rovinggecko

AVM niet helemaal mijn looks :).

Raspyfy is nu http://volumio.org/
Ziet er interessant uit. Ga ik eens naar kijken. Misschien met een Udoo board?

Kijken of er ergens een vergelijk is met jplay bijvoorbeeld.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

MegaJ

Je kan hetzelfde bereiken als je nog een linux box hebt staan en music player deamon installeert:

http://www.musicpd.org/

Hier is Volumio / raspyfi op gebaseerd, ik draai het op mijn DIY NAS.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

klaasje11

Citaat van: rovinggecko op maart  4, 2014, 20:09:35
AVM niet helemaal mijn looks :).


en Primare?  :inlove:

Citaat van: rovinggecko op maart  4, 2014, 20:09:35
Raspyfy is nu http://volumio.org/
Ziet er interessant uit. Ga ik eens naar kijken. Misschien met een Udoo board?


da's waar ook! ik moest nog even een leeg SD kaartje hebben maar nu 'k die gevonden heb kan ik het maar eens gaan proberen.

het is zo relaxed dat het via de browser bediend kan worden, ik ben de trotse bezitter van een Surface RT en een Nokia Windows phone maar laat Sonos nu niet gedacht te hebben aan mensen zoals ik....  :nopompom:
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

rovinggecko

Primare is prima qua looks, maar gehoord bij ASSA en niet onder de indruk.
Kan aan de ruimte en speakers gelegen hebben natuurlijk.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

DAC
- Meridian Director
- DDDAC - lekker zelfbouwen

Is DDDAC geworden. Bij Doede een berg onderdelen, goed voor een 4 decks dac, met het nieuwe moederboard (incl spdif & tent clock) besteld en bij audio creative 2 cinemag 15/15b trafo's. Ga in 1x voor wat een 'redelijk acceptabel' geluid zou moeten zijn.

Kan ik lekker m'n soldeerstation wat verder uitnutten. Ondertussen eens rustig nadenken over de behuizing (zal wel even duren voordat alle onderdelen van de dac op de mat liggen en eea in elkaar zit).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

klaasje11

#269
nice! ik ben benieuwd!

ik moet ook echt meer zelf gaan maken.... maar huiswerk gaat voor....  :nopompom:
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

RubenV.

Citaat van: rovinggecko op maart 16, 2014, 09:27:15
DAC
- Meridian Director
- DDDAC - lekker zelfbouwen

Is DDDAC geworden. Bij Doede een berg onderdelen, goed voor een 4 decks dac, met het nieuwe moederboard (incl spdif & tent clock) besteld en bij audio creative 2 cinemag 15/15b trafo's. Ga in 1x voor wat een 'redelijk acceptabel' geluid zou moeten zijn.

Kan ik lekker m'n soldeerstation wat verder uitnutten. Ondertussen eens rustig nadenken over de behuizing (zal wel even duren voordat alle onderdelen van de dac op de mat liggen en eea in elkaar zit).

Mooi project weer :thumbs-up:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Misschien nog even prio geven aan een streamert bouwen, want hoewel de cinemags binnen zijn heeft Doede aangegeven dat het even gaat duren voor de onderdelen op m'n mat liggen.

Dus eens verdiepen in een goede dedicated audio streaming pc.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Ik heb nog wel een thin client liggen met een m audio geluidskaart. Zelfde merk als de originele sooloos onderdelen.  Ik heb zelf ook zo'n zelfde unit in de keuken als sooloos endpoint.

Als je interesse hebt dan hoor ik het wel.

Wat voor software wil je gaan draaien? 
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

RubenV.

 Ik zou voor Windows server gaan,icm. Met audiophile optimizer het best klinkende OS dat ik tot nu toe gehoord heb :worship:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Hele berg onderdelen binnen van Doede. Genoeg voor een 4 deck DDDAC. Heb ook al een paar Cinemag trafo's liggen.

Haast maken met de afwerking van de Pluto's en ondertussen lekker was solderen...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer