B&W Integra 7.2 THX Ultra 2 HT

Gestart door 1nt3gr@, maart 29, 2012, 11:30:36

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

1nt3gr@

Vrijdagavond zet ik de apparatuur aan: geen issue meer  :o
Sindsdien lijkt het allemaal weer ineens wel te werken. Kan er geen touw aan vastknopen.

Hoe dan ook, daarna maar een eerste Audyssey meting gedaan.
Stereo is er niets veranderd. Na de meting geeft de instelling full range aan.
De surround (DS6) zijn op 45hz en de backsurrounds op 40hz ingesteld.
Qua plaatsing van het geluid is dat zeker een vooruitgang. Zeker in Surround.
Bij een stukje muziek klinkt de snare drum precies op hetzelfde moment voor als achter.
Daar zat voorheen niet erg veel verschil in, maar nu het precies gelijk gaat, hoor je dat meteen.

Laatste aanschaf is een kleine verzameling albums van Eros Ramazzotti (7 stuks).
Blijft toch jammer dat zo'n artiest met een digitale piano werkt. Dat geldt wat mij betreft voor alle
artiesten die dat doen. Je hoort het meteen en dan is de uitwerking ervan dat zulke albums voor
mij meteen een trede lager in de rangorde terechtkomen. Maar de stem van Eros Ramazzotti blijft
lekker om naar te luisteren.
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

larzie

#126
Fijn te horen dat het weer allemaal werkt! Hopen dat het zo blijft!  :thumbs-up: :pompom:
Misschien zat UPC je te plagen.  :tongue2:

Ik heb voor de stem en emotie in de nummers net Johhny Cash gedownload. Die heeft een stel cd's met covers van nummers. Erg fijn om naar te luisteren. Ook mooie met analoge instrumenten.  :D
American III - Solitary man & American IV - The man comes around heten de cd's.





Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

1nt3gr@

Tot nu toe nog steeds alles ok. Ik denk ook niet dat het aan UPC ligt....ik weet het zeker  :D.  Nee hoor, ben een zeer tevreden UPC gebruiker.
UPC en plagen? Zou ik daarom heel onterecht vinden. Betaal altijd netjes optijd en heb nooit geklaagd.

Old good Johnny boy...het gitaarspel vind ik altijd fantastisch. Zijn stem mist het frisse, frivole, misschien het krachtige, maar toch is het altijd weer ieder zijn persoonlijke wat eruit te halen is. Gavin DeGraw (hogere stem met vaak door een mooie baseline onderbouwde melodie), Jason Mraz (super ritmisch), Phil Collins (alles kunner: zang + instrumentaal) ach ja...er zijn zo veel verschillende mannenstemmen. Ik wissel ze graag af met vrouwenstemmen zoals Sarah McLachlan, Diana Krall, Ilse Delange, Anouk, of (één van mijn voorkeuren) Stevie Ann.... 
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

larzie

Ik vind dat er juist heel veel karakter in Johhny Cash z'n stem zit en vind sommige covers beter dan het origineel.
Die andere zangers en zangeressen zijn ook idd erg leuk om te luisteren. Ok, wat fris en frivool dus:



Dit vind ik ook nog steeds mooi:



Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

1nt3gr@

sow...die Meiko ...kan die niet zo een keer bij mij thuis komen koken 
Mag ze haar gitaar ook meenemen...en dan kook ik wel  ::)

En die Lisa mag dan meteen aanschuiven...lekker gezellig...samen koken, eten en muziek maken....
Thanks....super!

Luister het op het moment via mijn 7.1 THX setup bij mijn PC.
Volgens mij nog nooit vermelding van gemaakt. Niet erg spectaculair.
Een onkyo HT-S990THX setje bestaande uit:

  • een AV Receiver (HT-R940)
  • Front speakers (SKF-940F)
  • Center speaker(SKC0940C)
  • Surround speakers (SKM-940S)
  • Surround Back Speakers (SKB-940)
  • Active Subwoofer (SKW-940)

Allen THX-certified en aangesloten op mijn Creative Sound Blaster Xfi Elite Pro, welke ook THX is gecertificeerd.
Toegevoegd in mijn PC setup is natuurlijk de ambilight voor PC's van Philips (AMBX) en zoals je ziet heb ik ook
nog mijn oude DVD speler van Harman Kardon (DVD 21) staan:
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

larzie

Koel man! Ik moet ook nog steeds een goedkoop setje mooi voor bij mijn pc kopen!  :pompom:
Maar goed wil nog zoveel! :tongue2: Eerst maar even uitzoeken wat het meest nodig is.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

1nt3gr@

oef....

mijn laatste aankoop bestaat uit een collectie 84 cd's waaronder anastacia, queen, rem, phil collins, george michael, michael jackson, janet jackson, five, solid harmony, guns'n roses, bon jovi, eros ramazzotti, shania twain, amanda marshall, norah jones, boyzone, boysIImen, gloria estefan, bryan adams, nelly furtado, shakira, mariah carey, acda en de munnik, bruce springsteen,
K-otic, Kane, Oasis.....allemaal albums, van sommige artiesten meerdere en in zeer goede staat  :pompom: :worship:

Dat is een welkome aanvulling op mijn collectie. Maar het mooiste nieuws is dat ik net papa ben geworden van een kerngezonde zoon.
Mijn activiteit zal dus voorlopig op een wat lager pitje komen te staan, maar met een goede reden :-)
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

larzie

Citaat van: 1nt3gr@ op augustus 31, 2012, 15:23:10
Maar het mooiste nieuws is dat ik net papa ben geworden van een kerngezonde zoon.
Mijn activiteit zal dus voorlopig op een wat lager pitje komen te staan, maar met een goede reden :-)

Dat is zeker mooi nieuws en een goede reden om de ht even op een iets lager pitje te zetten :)
Gefeliciteerd man!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Pinohelmond

Van harte gefeliciteerd! Mooie, weinig voorkomende, naam ook!  ;D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

1nt3gr@

Thx! De kleine doet het goed.  :inlove: Leuk hoor, zo'n manneke thuis  ;D

Gelukkig heb ik nog wel tijd gevonden om te genieten van de nieuwe geluidsplaatsing na de Audyssey meting: Wow!
De centrale spot heeft nu merkbaar beter geluid in zowel stereo (muziek) als surround (film). Heb nu echt het idee dat dit het geluid is zoals ik dat wil hebben.

Door alle energie die de kleine opeist heb ik (nog) weinig of eigenlijk geen tijd gehad om me verder te verdiepen in het streamen.
Natuurlijk blijft dit prio 1 op mijn verlanglijstje, al is dat relatief niet zo belangrijk nu  :).


B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Na me een tijdje verdiept te hebben in het streamen en alle mogelijkheden, heb ik voor de "simpele" oplossing gekozen.
Ben daarbij uitgekomen op de Western Digital HD Duo (2x 3 TB) met de WD TV player (HDMI).
Plug en play, zeer simpel aan te sluiten. De 2 harddisk staan nu zo ingesteld dat ik 1x 3TB tot mijn beschikking heb en dat de een de andere opvangt
mocht deze overlijden.

Foto's streamen werkt perfect (draadloos) en mijn foto's speelt hij super af (7 tot 9 mb per foto worden om de 3 seconden prima weergegeven op onze TV).

Bij de muziek heb ik 1 cd omgezet in FLAC-formaat met het tooltje Exact Audio Copy. Deze is gratis te downloaden via internet.
Wat mij opvalt is dat de bestanden +\- 984kbps zijn. Ik zou echter verwachten dat dit 1440kbps zou moeten zijn.
Of heb ik me daar dan in vergist? Is het EAC-tooltje dan niet zo goed of zijn er betere opties?

Update 09-10-2012: Ik heb inmiddels een plug-in voor Winamp gedownload. Het rippen van CD's gaat nu een stuk sneller en levert dezelfde qualiteit op.
Nu heb ik mijn WD TV Live player inmiddels aangesloten met SPDIF en het geluid klinkt een stuk beter dan via mijn Galaxy SII gestreamd via mijn receiver.


Groet,

1nt3gr@
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Heb even mijn openingspost bijgewerkt en zoals hierboven aangegeven zojuist mijn WD TV Live player via SPDIF aangesloten op mijn receiver. De HDMI-aansluiting loopt rechtstreeks naar de TV via de W&M-HD01 kabel. Die connectie levert in ieder geval niet de problemen op zoals met mijn UPC kastje.

Nu ik mijn Integra receiver beter heb leren kennen, heb ik inmiddels kunnen vaststellen dat de HDMI mismatch niet door de Philips TV of Integra Receiver worden veroorzaakt.
De Cisco HDTV receiver geeft de problemen. Deze refresht het signaal na uitzetten en opnieuw opstarten. Dus blijft hij regelmatig hangen.
Mijn receiver geeft dan aan: No-signal. Ik kan switchen tussen alle apparatuur (bijv. DVD-speler via HDMI, WD TV Live via HDMI...) en dat werkt dan wel.
Gelukkig kijken we niet zo veel TV en het scheelt dan ook dat als je TV wilt kijken het dan ook altijd werkt.....not!  :nopompom:

Anyway, het streamen bevalt tot nu toe prima. Ik overweeg om een switch aan te leggen opdat ook de WD TV Live via de getrokken CAT6 kabel aangesloten kan worden.
Ik kom dan (nu al!) alleen in de problemen qua stroom aansluitingen. En dan heb ik nog geen Blurayspeler neergezet. :devil:

Nou ja...toekomstmuziek. Eerst nog 'even' mijn cd-collectie in FLAC omzetten. M.a.w: de winter komen we wel door :-) :headbanging:
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Maro bracht mij op het idee dat mijn netwerkverbinding naar de Integra receiver al een tijdje niet goed functioneerde.
Wat bleek: kabel zat los bij mijn modem/router. Dus toch maar even aangesloten :-)
De receiver vond mijn WD HD Duo meteen en ook de Integra App pakte deze meteen op.
Dus nu kan ik lekker streamen vanaf mijn NAS  :pompom:

Hieronder een voorbeeld (geen FLAC, want daarbij heb ik de album informatie nog niet).
Maar het verschil tussen FLAC +/- 950kbps of MP3 op 320kbps dat is wel degelijk aanwezig.
Ik snap niet dat mensen dat verschil niet horen, maar goed, wie ben ik  :happy:

Kan nu de NAS besturen vanaf mijn Galaxy S2 of via de WD Media Player.
Dat maakt niet zo'n groot verschil, maar mijn receiver is via CAT6 kabel aangesloten en de WD player via WiFi.
Dus het scheelt wel iets, maar niet veel, omdat mijn Galaxy S2 natuurlijk ook via WiFi is aangesloten.


B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Maro

Mooi dat ik je heb kunnen inspireren.. :D

Ziet er goed uit. Bekende menu structuur. Bij mij is het iets anders maar het komt op het zelfde neer.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

1nt3gr@

Citaat van: 1nt3gr@ op oktober  8, 2012, 11:48:14
Bij de muziek heb ik 1 cd omgezet in FLAC-formaat met het tooltje Exact Audio Copy. Deze is gratis te downloaden via internet.
Wat mij opvalt is dat de bestanden +\- 984kbps zijn. Ik zou echter verwachten dat dit 1440kbps zou moeten zijn.
Of heb ik me daar dan in vergist? Is het EAC-tooltje dan niet zo goed of zijn er betere opties?


Het tooltje gebruikt dus sowieso compressie, dus de 984kpbs is helemaal niet verkeerd....al doende leert men.
Ben inmiddels lekker aan het rippen geslagen. Zo'n 8-12 minuten per cd. Toch via EAC, want via de FLAC plugin en de accurate rip ingebakken, zit je goed :-)
De komende winter kom ik wel door. 800 cd's tegen gemiddeld 10 minuten....dat is toch gauw 8000 minuten en dus ongeveer 133 uur.

Heb nu alles geïnstalleerd zoals ik dat graag wil. Nu nog op zoek naar een leuke mod voor de WDLB Duo...
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Inmiddels zijn al mijn Cd's waarvan de artiestennaam met een A begint overgezet in FLAC.  :unsure:
Pff....dat neemt toch wel wat tijd in beslag. Maar goed, het hoeft niet in 1 keer af.
Over het geluid met de Audyssey instellingen ben ik zeker tevreden. Dus het is op dit moment lekker genieten hier.

Mijn laatste HT-gerelateerde aankoop is onderweg, maar daarover later meer.
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Het is stil in huis. Buiten is het koud. De wind waait door de bomen.
Binnen: geen geluid. Geen TV aan, geen radio, het is stil.

Maar in de verte is er een lichtpuntje. In de verte klinkt weer het vertrouwde geluid van TV, film en muziek.
Toch is het nog even stil hier zonder center speaker.

Van binnen kriebelt het echter alweer. Van binnen weet ik dat het allemaal goed zit.
Daag B&W LCR60S3...bedankt voor alle moeite en het mooie geluid wat je hebt geproduceerd...

Veel plezier aan de nieuwe eigenaar en hopelijk nog veeeeele mooie jaren in 't verschiet.
Toch is het nog even stil hier zonder center speaker. Wat een gemis, wat een stilte...
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

#142
:-)

The Silence is over!
Nadat ik mijn LCR60s3 heb verkocht aan een forumgenoot....staat hier nu zijn opvolger te pronken (geen grote verrassing): de LCR 600 s3.

Aansluiten
Nadat ik de beschermplugjes voor de bananenpluggen heb verwijderd, heb ik de Dynavox audiokabel die al klaar was ingeplugd.
In de receiver heb ik de centerspeakerinstellingen aangepast. Waar het filter door de Audyssey meting op 50hz stond, heb ik deze gewijzigd naar 40hz.
Dit omdat de LCR600s3 een groter bereik (48Hz tot 42kHz) heeft dan de LCR60s3 (55Hz tot 42kHz).

Plaatsing
In mijn setup heeft de speaker dezelfde plek gekregen als de LCR60s3. Het is volgens B&W mogelijk om de center verticaal te plaatsen, maar zoals je op
de bijgevoegde foto's ziet, zal dat in mijn situatie weinig zin hebben. Wat opvalt is dat de speaker vooral breder is en niet zoveel hoger en dieper.
De speakerunits zijn wat groter en gecombineerd weegt de speaker zo'n 3,5 kilo zwaarder.

Testen
Als tests heb ik gebruikt:
- Phil Collins Farewell tour live DVD: de Drumsolo's (5.1 DTS)
- DanceTrippin: de dance TV zender bij UPC: om te testen hoe het laag overkomt (stereo vs. surround)
- Q-music, gewoon simpel ff de radio aan: All channels stereo: geen enkele speaker viel specifiek op, waar voorheen de frontspeakers nadrukkelijker aanwezig waren en door de center nu echt één geheel wordt gevormd.
- Lion King: Opening scéne (THX Cinema)
- Kings of Leon: Live in O2 arena in Londen (5.1 Dolby Digital)

Bevindingen
Ten eerste is niet alleen te merken het verschil in wattage (150 vs. 120 watts). De LCR60s3 heeft genoeg power en liet zich zeker horen.
Maar de LCR 600 s3 heeft net dat beetje extra. Dat hoor je echt niet alleen in de lage tonen, maar ook zeker in de balance tussen hoog, midden, laag.
Er zit meer controle in die verhouding en er is een betere basis/meer aanvoerderschap, welke zeker bij een centerspeaker erg belangrijk is.
Zelfs als alleen de TV aanstaat op een willekeurige zender, merk je dit verschil. Meer laag, meer balans, gewoon meer centerspeaker zoals het hoort.

Ten tweede zorgen de grotere en iets verder uit elkaar staande speakerunits voor een betere positionering van het geluid.
Het geluid van de LCR600s3 komt meer op de voorgrond dan de LCR60s3. Hij is duidelijker aanwezig in het geheel en daarmee
komt dit overeen met de informatie die door B&W zelf is aangegeven of elders hier op het forum http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=11329.0;wap

Conclusie
Voor films en muziek dvd's (mits goed opgenomen) speelt veel van het geluid zich nu nadrukkelijker af via de centerspeaker.
De LCR60s3 zorgde in mijn vorige setting eigenlijk tot aanvulling van het geheel. Nu vormt de rest een aanvulling op de LCR 600s3.
Nooit gedacht dat het verschil zo aantoonbaar te horen zou zijn en dat het geluid me zoveel beter zou bevallen.
Dit was de investering zeker waard en ik zou andere bezitters van de DM604 zuilluidsprekers het dan ook zeer aanbevelen!

groet,

1nt3gr@
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

denoontje

Ook mijn ervaring een 604 vraagt gewoon om een lcr600.

Veel plezier ervan!

1nt3gr@

@Denoontje: thx, dat lukt al heel aardig :-)

Afgelopen weekend een filmavondje georganiseerd.
De keuze viel op Ocean's Thirteen. Dolby Digital.

Maar toch werd het even leuk met de scene waarin team Ocean met een grondboor een kleine aardbeving moest veroorzaken in dat hotel.
Nou, het was mij eigenlijk niet eerder opgevallen, maar het beefde flink in 1nt3gr@'s 7.0 B&W HT.
De bezoekers waren toch stiekem ook wel onder indruk.

Daarna ook nog even de Phil Collins Farewell tour DVD opgezet met drumsolo, duet en trio uitvoering.  :pompom:
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Martijnst1990

Citaat van: 1nt3gr@ op december 10, 2012, 11:53:00
@Denoontje: thx, dat lukt al heel aardig :-)

Afgelopen weekend een filmavondje georganiseerd.
De keuze viel op Ocean's Thirteen. Dolby Digital.

Maar toch werd het even leuk met de scene waarin team Ocean met een grondboor een kleine aardbeving moest veroorzaken in dat hotel.
Nou, het was mij eigenlijk niet eerder opgevallen, maar het beefde flink in 1nt3gr@'s 7.0 B&W HT.
De bezoekers waren toch stiekem ook wel onder indruk.

Daarna ook nog even de Phil Collins Farewell tour DVD opgezet met drumsolo, duet en trio uitvoering.  :pompom:
Mooie center en leuk dat je zo geniet :) Waren het wel de BD's van Ocean's Thirteen? Zo ja, ben ik benieuwd wat je van het beeld vind, dit schijnt nogal slecht te zijn. En die Phil Collins DVD is erg mooi ja, heb hem zelf ok :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

1nt3gr@

Nog geen Blu-ray hier  :-X dus, sorry, ik kan je niet bevestigen of de Blu-ray van Ocean's Thirteen echt slecht is of niet.
Die Phil Collins DVD is wat mij betreft een perfect voorbeeld van hoe je een concert moet registreren. Gewoon rustig camera werk i.p.v. iedere seconde een ander camerastandpunt....daar krijg je het wat mij betreft helemaal heen en weer van  :confused:
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

rayman007

Erg nice maar vanwaar die kleine TV? Meeste mensen hebben al groter in de slaapkamer?
Lijkt me voor het bioscoopgevoel een beetje afbreuk doen

1nt3gr@

Tja...kleine TV...hiervoor hadden we zo'n lompe Philips TV van "tig" meter diep en 80cm diagonaal.
Dus dit was al een grote TV (5 jaar terug). Er zit nog (net) garantie op en met FullHD is hij goed genoeg
voor de foto weergave van onze spiegelreflex camera.

Daarbij kunnen we maximaal naar 42inch, wat ook niet groot is en aangezien 3D zonder bril nog op zich laat wachten...
voldoet deze (nog) aan onze eisen. Nadelen van deze TV zijn idd de grootte, het weinig aantal stappen van wit naar zwart (volgens mij maar 50.000)
en hij is volgens mij maar 100Hz.

Voorkeur zou zijn 800Hz, 21:9, 4k, 3D zonder bril...maar ik denk dat het hem niet gaat worden voorlopig  :nopompom:
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@

Gisteren The Expendables gekeken. WOW!
Dat was echt genieten! We (inclusief bezoek) waren echt onder de indruk van het geluid.
En daarbij was 1 ding zeker: dat kwam door de centerspeaker.
Het werd echt verbluffend duidelijk dat de LCR600s3 veel, maar dan ook echt veeeel meer in zijn mars heeft dan de LCR60s3.

Vooral de scene waarin tijdens het begin van de film even de haven opgeblazen wordt maakte erg veel indruk.
Gelukkig heeft de rest van de film genoeg momenten waarbij deze indruk herhaald werd en het leverde complimenten op over de kwaliteit van het geluid.
Dat streelt als audioliefhebber natuurlijk je ego, maar het geeft ook aan dat anderen uiteindelijk toch de kwaliteit van je home cinema waarderen.

Hoewel je de kwaliteit ervan met name zelf bepaalt door combinaties van keuzes in apparatuur, omgevingsfactoren/inrichting (o.a. meubels, gordijnen, kleden, etc.) en locatie,
blijft het toch mooi als je anderen kunt overtuigen door de ervaring hiervan. Kortom: gisteren een heerlijk avondje thuisbioscoop gehad. Leuke afsluiter van 2012.

Allemaal een fijne jaarwisseling toegewenst en een gezond en audio bevattend 2013!

1nt3gr@
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)