B&W Integra 7.2 THX Ultra 2 HT

Gestart door 1nt3gr@, maart 29, 2012, 11:30:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

larzie

Citaat van: 1nt3gr@ op augustus  2, 2012, 10:14:49
Daarnaast viel de stereo weergave op. Die is ook veranderd t.o.v. van de DTR-8.9. Daar leek het geluid echt vanuit de centerspeaker
te komen, terwijl nu de rechterspeaker en linkerspeaker los van elkaar te horen zijn. Dat komt denk ik wel zeker door de plaatsing
van het audiomeubel. Maar ik hoop zaterdag meer hierover te kunnen aangeven.

Als je de versterker gewoon op stereoweergave hebt staan komt er geen geluid uit de centerspeaker. Kan bij sommige nummers zo lijken. Probeer eens wat nummers waarbij de soundstage erg breed is, bijv. de cd "A love supreme" van John Coltrane. Of bijv. "Amused to the Death" van Roger Waters. Dat zijn cd's waarbij je de plaatsing duidelijk merkt. Waarbij het absoluut niet de bedoeling is dat je alles uit het midden hoort.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

1nt3gr@

Citaat van: larzie op augustus  2, 2012, 11:07:29
Als je de versterker gewoon op stereoweergave hebt staan komt er geen geluid uit de centerspeaker. Kan bij sommige nummers zo lijken. Probeer eens wat nummers waarbij de soundstage erg breed is, bijv. de cd "A love supreme" van John Coltrane. Of bijv. "Amused to the Death" van Roger Waters. Dat zijn cd's waarbij je de plaatsing duidelijk merkt. Waarbij het absoluut niet de bedoeling is dat je alles uit het midden hoort.

Tja, het is ook maar dat je 's avonds laat niet altijd even scherp bent....het volume van de TV stond nog aan :-[

Maar het stereo geluid is weer terug zoals het hoort. Als je TV kijkt lijkt het echt uit de TV/centerspeaker te komen.
Wat mij betreft zeer goed, zodat je dus niet het geluid vanuit de linker of rechter speaker hoort komen, tenzij het
echt vanuit die kant komt door een stereo effectje.

Nu nog een keer een flimpje kijken, om eens te beluisteren hoe het surround geluid is geworden. Maar waarschijnlijk eerst: klussen van het weekend...
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

larzie

Citaat van: 1nt3gr@ op augustus  2, 2012, 21:16:11
Tja, het is ook maar dat je 's avonds laat niet altijd even scherp bent....het volume van de TV stond nog aan :-[

:baaa: lol
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

1nt3gr@

Afgelopen weekend weer flink geklust. Met de hulp van mijn (zeer) handige broer-"tje" is de woonkamer nu voorzien van een mooie kabelplint.
In deze kabelplint zijn de stroomkabels en overige kabels mooi van elkaar gescheiden.

To do listje:
1. Nog een gaatje in de vloer erbij
2. Brennenstuhl stekkerdoos voor stereo monteren dus...

....3: stereomeubel nog 1 keer van de muur
4. Alle stekkertjes plaatsen opdat:
4.1 Frontspeakers BI-amp krijgen (7.0 + BI-amping) Front high klonk niet zo, dus gewoon 7.0 gehouden zonder BI-amp. Heb liever extra surround-backs :-)
4.2 Receiver aangesloten wordt op netwerk
4.3 Lekker streamen vanaf mijn Galaxy
4.4 Lekker streamen via Spotify (volgens internet ondersteunt Integra dat tegenwoordig ook)
4.5 Lekkker streamen van FLAC via nog te installeren NAS
4.6 Lekker genieten :-)
5. Kabelplint installeren opdat alle kabels netjes zijn weggewerkt

De netwerkkabel wordt het komende weekend gëinstalleerd. Dan hoop ik de rest van dit lijstje te kunnen doorstrepen.
Een gat boren van 10mm is eigenlijk geen optie. Dus gaan we het gewoon met de 8mm boor doen. Dus eerst gezorgd
dat ik een klemtang kan lenen om de CAT-stekkertjes straks terug aan de kabel te kunnen klemmen.

Daarna op zoek naar een goede NAS-oplossing en dan kunnen we cd's gaan rippen op FLAC-formaat.
Dus nog al wat werk in het vooruitzicht, maar wel de moeite waard.
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

1nt3gr@


To do listje:
1. Nog een gaatje in de vloer erbij
2. Brennenstuhl stekkerdoos voor stereo monteren dus...

....3: stereomeubel nog 1 keer van de muur
4. Alle stekkertjes plaatsen opdat:
4.1 Frontspeakers BI-amp krijgen (7.0 + BI-amping) Front high klonk niet zo, dus gewoon 7.0 gehouden zonder BI-amp. Heb liever extra surround-backs :-)
4.2 Receiver aangesloten wordt op netwerk
4.3 Lekker streamen vanaf mijn Galaxy
4.4 Lekker streamen via Spotify (volgens internet ondersteunt Integra dat tegenwoordig ook)
4.5 Lekkker streamen van FLAC via nog te installeren NAS
4.6 Lekker genieten :-)


Jeej...gaatje is geboord, netwerk kabel (Cat6  ::)) door de vloer naar de meterkast getrokken. :-)
Morgen dus nog netjes CAT-klemmetjes installeren (heb de tang ervoor al liggen) en daarna aansluiten op het netwerk.

Streaming...here we come! (de Integra App al op mijn Galaxy s2 geïnstalleerd....)
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Maro

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.  BTW vind je die volumeregeling op de Integra App ook zo slecht regelbaar?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

1nt3gr@

#106
Hoi Maro,

Ik kan via de volumeknop van de Galaxy s2 stappen per db maken. Via de schuif is het niet te doen idd.
Vind het al machtig mooi dat ik rechtstreeks vanaf mijn Galaxy S2 kan streamen nu :-).

Internetradio werkt ook prima (super veel keus).
Nu nog mijn netwerk aan de praat krijgen en uitzoeken hoe het werkt met Spotify.
Update: niet goed gelezen op internet. Voorlopig alleen de modellen van 2011 en nieuwer en alleen in USA voor Spotify.

B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Maro

Vreemd. Ik heb Spotify gewoon goed draaiend op mijn Integra.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

1nt3gr@

Maar dan neem ik aan dat je Spotify niet vanuit de receiver draait, maar vanaf je telefoon/pad?

Tot nu toe lukt het mij om internetradio af te spelen vanaf de receiver.
Streamen lukt op dit moment alleen vanaf mijn telefoon (via de Integra App) en vanaf mijn PC (via Windows Media player 12).

Daarbij merk ik vooral dat de kwaliteit van mijn wireless netwerk de beperkende factor is. Soms hapert het geluid.
Na een nummer duurt het 1 a 2 sec. om het volgende nummer af te spelen. Sluit ik de telefoon via USB aan, dan speelt de receiver alles meteen achter elkaar af.
Nu had ik eigenlijk niet echt de verwachting dat het beter zou gaan, maar de kwaliteit van het geluid valt me eigenlijk 200% mee. Klinkt niet helemaal verkeerd.



B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Maro

Ik draai Spotify dan wel uit de receiver. Heb net even op de integra site geken. Spotify vanaf je receiver kan pas vanaf de .3 serie's.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

1nt3gr@

Deze week wordt er al flink gewerkt in onze wijk. Glasvezelaansluitingen tot in je huis.
We hebben er voorlopig voor gekozen om alleen de aanluiting te laten maken.

Op dit moment zijn we tevreden over UPC, maar met die HDTV kastjes van UPC wil het maar niet zo goed lukken.
De coaxkabel is aangesloten op het UPC kastje. Vanuit daar is deze aangesloten via een HDMI-kabel naar de Integra receiver (Cable/SAT in).
Zo ook de DPC-7.9 DVD-speler (BD/DVD in). Via de main-out is de receiver aangesloten via de W&M HD-01 kabel naar de TV.

Als we een DVD willen afspelen hebben we nergens problemen mee. Maar als we TV willen kijken, komt het regelmatig voor dat het UPC-kastje
geen of geen juist signaal doorstuurd naar de receiver.

Stap 1: TV aanzetten
Stap 2: Receiver aanzetten. Het Integra-logo verschijnt, dus de connectie van receiver naar TV doet het prima.
Stap 3: UPC kastje aanzetten: en afwachten maar.

De volgende 3 zaken kunnen gebeuren:
1. TV geeft aan: Niet ondersteund video-format.
2. TV geeft aan: geen signaal
3. TV doet het gewoon.

Ook zonder TV aan, geeft het UPC kastje vaak geen signaal naar de receiver.
Het is uitgesloten dat het aan de connectie ligt tussen de TV en de receiver. De DVD-speler doet het namelijk altijd.
Ook de NET/USB aansluiting van de receiver werkt prima. Ben nog steeds erg tevreden over de netwerk aansluiting.

Nu kan ik de receiver verschillende opties aangeven voor het signaal van het UPC-kastje.
Standaard upscalen naar 1080p/24 of Source (alleen doorgeven van UPC signaal zonder er iets mee te doen).
Maar dit heeft geen enkele impact op het probleem.

Iemand tips?

groet,

1nt3gr@
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

larzie

#111
Heb je wel een utp kabel van je modem naar je hdtv kastje lopen?
Kun je anders een schemaatje maken in paint ofzo hoe je de kabels hebt lopen?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

1nt3gr@

#112
zoiets?

btw: signaalkwaliteit van de COAX is 100% en sterkte 89%, dat is volgens UPC gewoon goed.
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

larzie

#113
Geen utp kabels?
Mis ook je upc hdtv kastje in het schema. Oh sorry dat is dat UPC natuurlijk  :blush:

Er moet iig ook een utp kabel van je router naar je modem lopen als het goed is. Voor het digitale signaal.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

1nt3gr@

Het UPC-kastje gebruikt alleen de Coax-kabel voor het signaal. Ook de updates draaien gewoon via de Coax-aansluiting.
HD-tv werkt (als het kastje het signaal aan mijn receiver doorgeeft tenminste) ook gewoon. Hierin had ik voorheen storingen,
maar nadat ik de kabel via de kruipruimte opnieuwe heb getrokken en alle stekkers heb vervangen, hebben we daarin geen storing meer.

Het is trouwens ook echt dat ik eerst TV aan moet zetten, daarna mijn receiver en dan het UPC kastje.
Zo niet, dan werkt het sowieso niet.

Ligt het aan de mate waarin de TV hdmi ondersteunt? Communiceren de verschillende HDMI-apparaten verschillend met elkaar?
Waarom doet de DVD-speler het wel altijd en het UPC-kastje niet?
Vooralsnog houd ik het op een communicatie probleem tussen het UPC-kastje en de Integra receiver. Maar waar zou het dan in kunnen zitten?
De receiver ondersteunt HDMI 1.4a, dus die zou niet het beperkende probleem kunnen zijn toch?
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

larzie

#115
hdmi handshake heeft dat mee te maken volgens mij. Dat kun je wel googlen.

Ik google net even en zie meer mensen met dat probleem met dat upc kastje. Heb het niet helemaal doorgelezen, maar misschien dat er nog nuttige info bij staat: http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=2915

Zo te lezen hetzelfde issue als wat jij verteld.

PS: Ik ben weggegaan bij UPC, omdat ik hun service(desk) enorm ruk vind. Daarnaast werd bij mij in de buurt glasvezel aangeboden. Toen ik belde dat ik mijn UPC abbo wilde opzeggen kon ik ineens het bijna 2x zo goedkoop krijgen, een gratis exta mediabox voor 2e tv en gratis router erbij krijgen. Dan denk ik waarom kon het eerder niet goedkoper dan. Maar met name de servicedesk was hetgeen me enorm stoorde bij UPC. Voor je iemand aan de lijn kreeg was je minimaal 20 minuten verder.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

1nt3gr@

 :withstupid:

Thx.
Inderdaad, dat klinkt helaas heeeeeeel bekend wat daar staat.
Daar zal ik me eens verder in gaan verdiepen...

to be continued!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

larzie

Maar heb je al eens geprobeerd zonder de receiver ertussen dan? Kijk eens of dat werkt?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

1nt3gr@

Jep. En zoals anderen ook al vermeldden op het forum, geeft het dan geen beeld problemen.
Je zou dan het beeld naar de TV en het geluid naar de receiver (SPDIF) kunnen sturen.
Maar dat is een work-around. Geen oplossing (en je krijgt er gratis sync problemen bij...die je dan weer kunt oplossen door sync instellingen handmatig aan te passen).

home theater....het zou maar je hobby wezen  :pompom:

B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Pinohelmond

Citaat van: 1nt3gr@ op augustus 17, 2012, 14:33:19
Jep. En zoals anderen ook al vermeldden op het forum, geeft het dan geen beeld problemen.
Je zou dan het beeld naar de TV en het geluid naar de receiver (SPDIF) kunnen sturen.
Maar dat is een work-around. Geen oplossing (en je krijgt er gratis sync problemen bij...die je dan weer kunt oplossen door sync instellingen handmatig aan te passen).

home theater....het zou maar je hobby wezen  :pompom:

Houd het maar op HDMI trouble.. geeft bij mij ook weleens gezeik.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

1nt3gr@

Ik weet niet welke HDMI versie het Cisco kastje heeft?
TV is 1.3 en de receiver 1.4a

Misschien kan ik de firmware van de TV eens updaten. Zal eens opzoeken of die al ooit een update heeft gehad?

B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

larzie

Citaat van: 1nt3gr@ op augustus 17, 2012, 15:27:54
Ik weet niet welke HDMI versie het Cisco kastje heeft?
TV is 1.3 en de receiver 1.4a

Misschien kan ik de firmware van de TV eens updaten. Zal eens opzoeken of die al ooit een update heeft gehad?

Ik had ooit ook een handshake issue. Maar door de combinatie van in de juiste volgorde aanzetten en een andere hdmi kabel heb ik nergens meer last van.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Pinohelmond

Citaat van: larzie op augustus 17, 2012, 15:33:17
Ik had ooit ook een handshake issue. Maar door de combinatie van in de juiste volgorde aanzetten en een andere hdmi kabel heb ik nergens meer last van.

Vooral de volgorde is belangrijk inderdaad. Wellicht een Harmony One aanschaffen, deze kun je perfect instellen met vertragingen en volgordes etc.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

1nt3gr@

#123
aanschaffen? Dat is door de upgrade naar de DTR-70.2 voorlopig een verboden wordt in het Integra 7.0 home theater  ::)
Maar misschien dat het niet functioneren van TV helpt, omdat het toch niet heel erg handig is (onder de noemer vervangingsinvestering misschien  ;).

Als het een handshake issue is, blijft het raar. Voorheen heeft de combinatie wekenlang goed gewerkt.
Eigenlijk zo'n beetje nadat de olympische spelen zijn afgelopen is het een issue geworden.
(ik had nog gezegd dat het geen goed idee was om naar de spice girls reünie te kijken....en zie wat er van gekomen is :P)

EDIT:
De volgorde is:
1. TV aanzetten, wachten tot hij aangeeft: geen signaal.
2. Receiver aanzetten in het TV/HDTV kanaal (Cable/SAT): wachten tot het Integra logo is verschenen en de TV uiteindelijk een blauw scherm vertoond (i.v.m. ontbreken signaal).
3. Cisco HD DVR router aanzetten en wachten tot hij het doet (of anders: niet doet)

Edit 2:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36657.0
http://upc.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=484
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Maro

Blijft raar om bepaalde volgordes toe moeten aanhouden. Maakt bij mij geen biet uit. Ik zou eens een ander kastje dan de Cisco ergens eens lenen. Kijken of het dan over is.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -