Het grote Monitor Audio topic

Gestart door BJF, februari 26, 2012, 07:59:28

Vorige topic - Volgende topic

Exxar

Citaat van: TopGun2010 op juni  6, 2013, 19:56:02
Is geen receiver!! Het is een surround versterker.

Oh, een receiver met een air dus  ;)

Prachtig toestel!

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Harry HT

Wat een prijzen in de UK...

veel nieuw voor de helft, meerdere kleuren zelfs

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

swestland

Citaat van: Harry HT op juni  8, 2013, 14:48:37
Wat een prijzen in de UK...

veel nieuw voor de helft, meerdere kleuren zelfs

Gegroet,

Harry
Ik ben de komende tijd regelmatig in de UK, waar heb je de prijzen gezien? In de winkels of online?

Misschien eens een keer ritje met de auto maken :)
Arcam FMJ-AVR-550 | Monitor Audio Gold GX100 | Monitor Audio Gold GX150C | Velodyne SPL-1200 Ultra Sub | Oppo UDP-203 | Sony A1E-55 OLED

Opt1mus

ik kan een goede deal maken op een setje BXFX, zijn deze geschikt als front of kan ik daar beter de BX2's zetten?

(mijn voorsteltopic volgt ;) )

swestland

Citaat van: Opt1mus op juli  8, 2013, 10:19:40
ik kan een goede deal maken op een setje BXFX, zijn deze geschikt als front of kan ik daar beter de BX2's zetten?

(mijn voorsteltopic volgt ;) )
Die zijn zeker niet geschikt als fronts. De FX zijn puur als surround speakers ontwikkelt en stralen heel anders af dan normale Fronts. Dus ja gebruik de BX2 als front.
Arcam FMJ-AVR-550 | Monitor Audio Gold GX100 | Monitor Audio Gold GX150C | Velodyne SPL-1200 Ultra Sub | Oppo UDP-203 | Sony A1E-55 OLED

Opt1mus

dank voor de bevestiging!
las ik nu goed dat de BXFX beter los van de muur kan worden geplaatst?

swestland

In principe wil je vrijwel altijd dat je speakers zo min mogelijk contact maken met een ander oppervlak om resonanties e.d. te voorkomen. Dus ook bij de FX zal je deze niet vrij van de muur willen hebben. Danwel met een speciaal bevestiging systeem dat de speakers ontkoppeld van de muur.

Xstream

Ze hebben gewoon een ophangsysteem met rubberen voetjes. Dus over resonantie zou ik me niet zo druk maken. De speakers zijn puur ontwikkeld om aan de muur op te hangen, niet om ze er los van te hangen. Sterker nog, ze gebruiken de muur voor 't surround effect met de speakers aan de zijkant gericht om zo een "geluidsmuur" te creëren. Evt kun je de ophanging zelf (schroef) ook nog met rubber voorzien om ook die resonantie in te dammen, maar ik betwijfel of je 't verschil hoort.

Heb hier de RXFX en bevallen uitstekend. Qua surround ervaar ik 't als 2x beter dan de losse speakers die ik ervoor had. Alleen qua body lever je wellicht wat in t.o.v. grotere normale rears zoals bijv. de BX1 of 2. Maar daarvoor heb je de surrounds toch niet.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

rnlaf82

Citaat van: N1v3K op mei 29, 2013, 14:33:50
Er is hier een tijdje niet gereageerd, maar goed.. toch even een vraagje  ;D
Ik lees hier veel positieve dingen over de combinatie van MA op Marantz.
Mag dan ook gesteld worden dat de combinatie MA en Denon zo ongeveer gelijkwaardig is? Niemand hier die met een Denon speelt?

Ik speel de rx-6 met een Denon avr-1611 (Gekocht van een forumlid via de markt).
Naar mijn mening loopt dit super! Denk volgens mij de buren ook  :devil:
Navraag gedaan bij Hobo hifi in kampen en deze bevestigde eigenlijk mijn verhaal, nu heb ik wel een vrij 'lichte' receiver maar voor een betere geluidskwaliteit zou ik een receiver van om en nabij 1200 euri's moeten aanschaffen :o
Misschien als ik alles compleet heb maar voorlopig blijf ik zo draaien.
Argon Audio Solo | NAD C389 | B&W 705 S3.

boem

Laat ik dan ook maar eens aanhaken met mijn MA avonturen....

Ik had nog een paar tweedehands Monitor Audio GR10 staan. Wegens (licht) ongedefinieerde bas en toch weinig body eens vervangen door Sonics Anima+Sub, maar onlangs toch de MA weer eens van zolder gehaald. Oa omdat ik op een zelfbouw thread wat had gelezen over effecten van (teveel) damping in de kast. Kasten opengemaakt, en wat schetst mijn verbazing: in beide kasten enorme ongelijke stukken glaswol. Dat lijkt mij niet origineel (vooral omdat er ook open schuim in de kasten zit, met de rosewood beits van de buitenkant erop en dus waarschijnlijk wél origineel) en heb ik er dus maar eens uitgehaald.

Kasten weer dicht, spelen en tadá: bas in elk geval niet minder, midbas duidelijker gedefinieerd en "laag mid" wat meer aanwezig. Eerder had ik al het idee dat de zijkanten van de kast wel erg resoneerden, dus ook nog loodbitumen aangebracht. Natuurlijk meen ik meteen te horen dat geloof ik graag geloven dat dit helpt voor de definite in de lage middentonen. Aan de andere kant: autosuggestie ligt altijd op de loer, zeker als je zelf hebt lopen knutselen. Maar eens zien hoe mijn oordeel over een paar weken nog luidt...

Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

Exxar

Daarom dat ik, als er gemodificeerde luidsprekers of toestellen aangeboden worden, er meestal met een wijde boog omheen loop.
Zit er ook mousse in de baspoort?

boem

Nee, verder zijn ze OK. Ik wist overigens niet dat ze gemodificeerd waren.... Moet wel zeggen dat ze destijds ook niet duur waren.
Nu zijn ze trouwens weer in min of meer oorspronkelijke staat (afgezien van de gedempte kastwanden, maar gezien de originele bouwwijze was een zo strak mogelijke kast ook het doel van MA, geen lossy schroefverbindingen zoals met (oude?) Harbeths...
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

shoalinmonk

Citaat van: tiptop op december  6, 2012, 17:43:32
MA maakt goeie subs die iig goed bij de luidsprekerlijn passen. Of de SPL-1200 beter is weet ik niet.

Ben een beetje aan het terug lezen, zijn er inmiddels ervaringen met de GXW 15? Wil mijn RXW 12 upgraden en liefst in het merk blijven. Fronts en center zijn de GX 200 en GXC 150. Achter heb ik de rxfx, die komen ook nog aan de beurt om omgedoopt te worden tot gold serie.

Zijn er ervaringen met de gwx 15 en de GxFx, graag hoor ik de bevindingen.

audiosurfer

Ik heb 4 GXFX-en hangen bij mij, ben er erg tevreden over. Heb ook lang getwijfeld met de sub, wilde toen ook de hele lijn compleet houden, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor de velo. Past er optisch prima bij, is zelfs wat kleiner en heb geen seconde spijt gehad. Ik heb de rxw-12 ook gehad, maar is IMHO geen vergelijk met de velo, maar heb de GXW-15 nooit gehoord...
Arcam AVR850, Arcam PA720, Arcam P429, Panasonic 9004, Dune-4k, Apple-tv.
3x monitor audio cinergy 200, 2 cinergy sub 15, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch. 4 cinergy 100 sides en rears, 4 Monitor audio platinum in ceili g
Beeld: Sony xw5000, 135 inch ATscherm

TopGun2010

Ik heb mijn RXW-12 omgeruild voor een SVS SB-13 Ultra, ik ben er blij mee! Monster van een sub! Perfect voor muziek en film. De RXW-12 vond ik tegenvallen bij muziek.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

Exxar

Wat vond je er dan niet/minder goed aan bij muziek? Ik ga in de toekomst misschien ook nog upgraden naar een RX of GX. Of iets anders natuurlijk.

audiosurfer

Ik vond hem met muziek wel goed, juist bij film vond ik hem echt minder.
3x monitor audio cinergy 200, 2 cinergy sub 15, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch. 4 cinergy 100 sides en rears, 4 Monitor audio platinum in ceili g

shoalinmonk

Ik vind het echt vreemd dat ik nergens een goede review kan vinden over de MA gxw 15. Voor 75 procent is het bijna zeker dat ik ga voor een gxw 15. Ooit in de toekomst komt daar wel een gepoorte sub bij. Voor 100 procent zeker een SVS PC 13 ultra. Deze kan ik vast wel ergens achter mijn luister plaats kwijt en hoef ik geen compromis met mezelf te sluiten.

Is er nou echt niemand die een gxw 15 heeft staan?

audiosurfer

Home theater in Amerika heeft hem getest en die waren er zeer lovend over.

shoalinmonk

Citaat van: audiosurfer op juli 31, 2013, 19:06:24
Home theater in Amerika heeft hem getest en die waren er zeer lovend over.

Wanneer het filmseizoen bij ons weer start. (als de klok achteruit gaat)
Wil ik graag toch eens naar je gxfx en je velodyne luisteren, we hadden als eens contact erover. Stuur je tegen die tijd wel een PM. Goed?
Ben erg benieuw naar de gwx 15, de leverancier zegt ,echt wel een wereld van verschil als je het met de rxw 12 vergelijkt. Een zeer grote stap voorwaarts

audiosurfer

Citaat van: shoalinmonk op juli 31, 2013, 19:17:09
Wanneer het filmseizoen bij ons weer start. (als de klok achteruit gaat)
Wil ik graag toch eens naar je gxfx en je velodyne luisteren, we hadden als eens contact erover. Stuur je tegen die tijd wel een PM. Goed?
Ben erg benieuw naar de gwx 15, de leverancier zegt ,echt wel een wereld van verschil als je het met de rxw 12 vergelijkt. Een zeer grote stap voorwaarts

Ja is goed! Misschien eens een M&G plannen :)

shoalinmonk

Citaat van: TopGun2010 op juli 31, 2013, 07:59:46
Ik heb mijn RXW-12 omgeruild voor een SVS SB-13 Ultra, ik ben er blij mee! Monster van een sub! Perfect voor muziek en film. De RXW-12 vond ik tegenvallen bij muziek.

De SVS SB 13 kan ik niet plaatsen, to big. PC 13 zou een mogelijkheid zijn, dan wel achter de luisterplaats...maar dit zou geen probleem moeten zijn. Echter is dit mijn tweede idee, 1x een gxw 15 met daarbij ooit nog een PC 13 ergens op de achtermuur geplaatst.....

Dat zal samen wel een aardig geweld teweeg brengen.

TopGun2010

Klinkt goed! Ik vond de rxw-12 niet strak genoeg bij muziek, bij film vond ik het juist weer wel een goede sub. Maar geen vergelijk met een SB13U.

shoalinmonk

Citaat van: audiosurfer op juli 31, 2013, 19:29:15
Ja is goed! Misschien eens een M&G plannen :)
Top idee! Ik ben voor.