Het grote Monitor Audio topic

Gestart door BJF, februari 26, 2012, 07:59:28

Vorige topic - Volgende topic

fredenivanca

toen wij die gingen luisteren stonden SFguarnari 5 op een Fezz buizenversterken aangesloten en een cambridge streamer, klonk heel mooi en rustig vooral, later heeft hij de ik meen de venere's op de mcintosh laten horen maar  daarvan hadden we zoiets van laat maar. De thorens speakers waren het ook niet helemaal, denk dat die beter tot hun recht komen in een zeer grote ruimte. We hebben eigenlijk best wel een tijdje doorgebracht bij hyphn speakers, die stonden op een hybride pathos versterker te spelen, Zowel met de streamer als met vinyl prchtig geluid.
We waren ook wel onder de indruk van de cinema waar ze met de anthem AV90 draaiden, een aantal anthem eindbakken en twee classe D versterkers voor de subs.

Al met al nog niet de anthra w10 kunnen beluisteren omdat het te druk was en ze niet de tijd hadden om de sub aan te sluiten. Ik ga hier nog een keer voor terug, waarschijnlijk vrijdag a.s.
LG Oled 77G1~~Lyngdorf MP 60 2.1~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround)~~Lumin U2 mini Sbooste~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~2x monitor audio anthra W10~~SF on wall~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~VU solo 4K~~audioquest/inakustik WBT~~stroom AQ nrg Y~~

Samro

Citaat van: Samro op februari 14, 2025, 21:01:12Van Deynen is de naam  :colgate: Misschien gaan wij er ook even luisteren/kijken.😁
Citaat van: Spijkie op februari 15, 2025, 20:40:11Ja de nieuwe all in one van Macintosh op de guarnari 5, klonk erg goed
Ook de Mcintosh ma5500 met streamer op SF Guarnari 5 beluisterd vanmiddag. Klonk zeker niet verkeerd maar de Piega Master source (als ik me niet vergis) vond ik wel een topper op Pathos Hybride. De Monitor Audio Hymph op een Mcintosh buizen eindversterkes klonk ook erg goed maar vond ik niet beter dan de Piega's. De MA's kosten wel bijna het dubbele van de Piega's.  :blink: afijn mooie middag gehad en 's avonds lekker uit eten geweest. :pompom: 

Spijkie

Citaat van: Samro op februari 16, 2025, 20:22:11Ook de Mcintosh ma5500 met streamer op SF Guarnari 5 beluisterd vanmiddag. Klonk zeker niet verkeerd maar de Piega Master source (als ik me niet vergis) vond ik wel een topper op Pathos Hybride. De Monitor Audio Hymph op een Mcintosh buizen eindversterkes klonk ook erg goed maar vond ik niet beter dan de Piega's. De MA's kosten wel bijna het dubbele van de Piega's.  :blink: afijn mooie middag gehad en 's avonds lekker uit eten geweest. :pompom: 

Hey wat grappig, dan hebben ze versterkers gewisseld ! Waarschijnlijk meer opmerkingen gekregen  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros streaming en LS grun, Axxess switch.

Samro

Citaat van: Spijkie op februari 16, 2025, 20:38:26Hey wat grappig, dan hebben ze versterkers gewisseld ! Waarschijnlijk meer opmerkingen gekregen  :colgate:
Ok maar we hebben ook de Mcintosh ma5500 op de SF Sonetto G2 beluisterd. Dus allebeide gehoord. Gewoon gevraagd of we die ook mochten horen. ;D  Was niet heel erg druk dat viel mee eigenlijk.

Samro

Citaat van: Spijkie op februari 16, 2025, 20:38:26Hey wat grappig, dan hebben ze versterkers gewisseld ! Waarschijnlijk meer opmerkingen gekregen  :colgate:
Foutje, je hebt gelijk: De Piega source 3 was op de Mcintosh buizenversterker mc275 en de Monitor audio Hyphn op Pathos Hybride.

fredenivanca

Mijzelf getrakteerd op 2 MA Anthra W10 subjes ;D  Klein van formaat maar ze vullen mijn speakers goed aan.
Opvallend eigenlijk hoe strak die dingen uit de doos spelen. Ze staan nu lekker in te spelen.
Moet zeggen eerste indruk is uitstekend. Kreeg een leuk aanbod voor 2 stuks, dus de oude subs de deur uit gedaan
LG Oled 77G1~~Lyngdorf MP 60 2.1~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround)~~Lumin U2 mini Sbooste~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~2x monitor audio anthra W10~~SF on wall~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~VU solo 4K~~audioquest/inakustik WBT~~stroom AQ nrg Y~~

CinéHome

De Silver 7g reeks krijgt nu een aanvulling met 2 limited edition carbon modellen. Het betreft de Silver 100 en 300 types.
Ik vind ze geweldig in hun volledig 'stealthy' donkere uitvoering. Prijzen zijn identiek aan de standaard modellen uit de reeks, maar wel zo mooi in een HT opstelling.

https://www.monitoraudio.com/en/silver-series-7g-limited-editon/
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

CinéHome

En de terugkeer van de "Studio" monitor - nu met de benaming "Studio 89" is zeker het vermelden waard.

Met een MTM opstelling (2 midbas met een bandtweeter ertussen) is deze kleine monitor voor mijn part perfect inzetbaar in een sub/sat setup. Wat ze meteen ook perfect maakt voor HT gebruik voor wie geen grote luidsprekers kan (mag?) plaatsen.

Wel aan de prijzige kant aan €2.350/paar, maar dat maakt ze niet veel duurder dan een Gold 50 6g maar wel met een geheel eigen vormfactor.
De matchende stands kosten €590.

https://www.monitoraudio.com/en/studio-89/
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Contour

Zien er fraai uit, vind de prijs niet verkeerd eerlijk gezegd.

CinéHome

Citaat van: Contour op september 16, 2025, 21:40:22Zien er fraai uit, vind de prijs niet verkeerd eerlijk gezegd.
Klopt. Alleen wordt zo'n prijs dan vaak -onterecht- afgezet tegen het formaat dat wel heel compact is.

DavidVD

Even wat vragen.
Ik heb de MA's Gold GX100 G4 frontspeakers en ben ook in het bezit geweest van de center de GXC150 G4.
De GXC150 heb ik spijtig genoeg verkocht enkele jaren geleden en heb er al enorm veel spijt van gehad.

Omdat deze GXC150 in het wit tweedehands slecht te vinden is wou ik eens weten of bijvoorbeeld ook de MA C350 Silver hier tussen zou passen, ivm de klankkleur en verschil van serie als centerspeaker, of zou ik beter afwachten tot er toch een witte GXC150 te koop komt te staan?

Of hebben jullie eventueel andere suggesties?
Monitor Audio Gold GX200 - Monitor Audio GXC150 - Monitor Audio GX100 - Velodyne Subwoofer SPL1000 Ultra - Onkyo TX NR818

CinéHome

Gezien de bandtweeter in je Gold zou ik niet voor een Silver center kiezen.

Je speakers zijn in satijn of hoogglans wit?

Audiovector QR center SE is een mooie optie voor niet al te veel geld aan €1.250 nieuw. En wat mij betreft beter dan de oudere gold 4g reeks. Ze zijn wel satijn wit.

https://audiovector.com/qr-c-se/

DavidVD

Mijn speakers zijn in satijnwit.

Ik heb me altijd laten vertellen dat een centerspeaker van een ander merk een "No go" is.

Was ik nog vergeten te vragen of het uitmaakt dat er een 3-wegs centerspeaker staat tussen 2-wegs frontspeakers.

Ik weet niet of ik dat hier kan/mag vragen maar als er misschien iemand een GXC150 in het wit te koop heeft staan mag hij altijd een seintje geven.
Monitor Audio Gold GX200 - Monitor Audio GXC150 - Monitor Audio GX100 - Velodyne Subwoofer SPL1000 Ultra - Onkyo TX NR818

CinéHome

De merknaam die er op staat zegt niets. Uiteraard blijf je idealiter binnen eenzelfde lijn - in feite binnen eenzelfde model, dus vooraan 3 identieke speakers. Maar je vraag was voor alternatieven.
En het type tweeter bepaalt toch sterk het timbre van de klank. Dus een Monitor Audio Gold met AMT tweeter versus een Monitor Audio Silver met metal dome tweeter is niet ideaal.

3-weg center tov 2-weg speakers lijkt me geen bezwaar. Idealiter is je center van een betere kwaliteit dan je fronts.

HEeft je receiver de mogelijkheid om dirac te gebruiken? Want dirac laat je toe om de speakers te 'timbre matchen'. Dan zou het weer niet zoveel uit moeten maken. Alleen is een AMT gewoon 'sneller' dan een dome.

DavidVD

Al bedankt voor je uitleg!

Ik heb een Onkyo TX NR818 en die heeft geen Dirac maar enkel Audyssey MultEQ XT32 voor kamerkalibratie.

Beter zou zijn dat ik dan gewoon bij een center van de gold serie blijf waarschijnlijk.

DavidVD

Ondertussen MA GX200 gekocht en GXC150

CinéHome

Ok. Mooi...
Maar daar kan je dan wel een extra eindtrapje bij gebruiken. Gold 200 vragen wel wat.