Het grote Monitor Audio topic

Gestart door BJF, februari 26, 2012, 07:59:28

Vorige topic - Volgende topic

jerrytoet

Citaat van: Exxar op september  4, 2012, 10:31:55
2 paar van de ingebouwde versterkers gebruiken ipv 1paar. Op die manier kan je dan de woofers door 1 versterkerpaar laten aandrijven, en de mid/hoogtoner door het andere paar. Maar dan heb je natuurlijk ook dubbel zoveel luidsprekerkabel nodig, en moet je de plaatjes aan de kabelklemmen van de luidspreker verwijderen.

(ik heb dat nog eens getest op mijn Denon avr1909, maar hoorde niet echt een verschil)
maar dit hoeft natuurlijk niet? kan de marantz dan gewoon normaal gebruiken toch? de rx6jes zullen denk ik nooit volluit open gaan gok ik... de ht/woonkamer ruimte is niet zo heel erg groot...

Exxar

Tuurlijk niet. De gemakkelijkste oplossing is gewoon aansluiten en niet meer naar omkijken  ;D

Robino

Citaat van: Exxar op september  4, 2012, 17:59:29
De gemakkelijkste oplossing is gewoon aansluiten en niet meer naar omkijken  ;D

:headbanging:
En gewoon genieten van muziek :)

sicob

waar hebben jullie de van damme kabels gekocht?

zie een zaak in emmeloord die ze ook verkoopt, JKE hifi. is die bekend bij jullie?
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

jerrytoet

Citaat van: Robino op september  4, 2012, 18:07:27
:headbanging:
En gewoon genieten van muziek :)
yesss, kan niet wachten :D binnekort ga ik de rx6 met de marantz halen... zit alleen nog te twijfelen over hoogglans wit of zwart...

Xstream

Citaat van: sicob op september  4, 2012, 21:08:17
waar hebben jullie de van damme kabels gekocht?

zie een zaak in emmeloord die ze ook verkoopt, JKE hifi. is die bekend bij jullie?
ebay
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Boontje

Citaat van: jerrytoet op september  4, 2012, 22:57:22
yesss, kan niet wachten :D binnekort ga ik de rx6 met de marantz halen... zit alleen nog te twijfelen over hoogglans wit of zwart...

Heb zelf hoogglans zwart  O0 maar hoogglans wit lijkt mij ook erg mooi. Lastige keuze lijkt mij. Misschien laten afhangen van de rest van je inrichting van je woonkamer/vloer?
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

jerrytoet

Citaat van: Boontje op september  5, 2012, 14:01:24
Heb zelf hoogglans zwart  O0 maar hoogglans wit lijkt mij ook erg mooi. Lastige keuze lijkt mij. Misschien laten afhangen van de rest van je inrichting van je woonkamer/vloer?
ja, denk dat ik vrouw lief maar laat kiezen haha  ;D

rnlaf82

Citaat van: jerrytoet op september  5, 2012, 14:03:16
ja, denk dat ik vrouw lief maar laat kiezen haha  ;D

;D Heel verstandig, heb ik ook gedaan!!
Wel super vette speakers!! Ben sinds kort ook trotse eigenaar, lekker genieten van super sounds!! :headbanging:
Argon Audio Solo | NAD C389 | B&W 705 S3.

rnlaf82

:withstupid: Nog even terug komend op de 'inspeel cd' van isotek/monitor audio.
Ik hoorde na het gebruiken van de cd duidelijk verschil, voor mij was dit dus een goede investering voor het inspelen.
Zoals mijn emoticon al zegt, heb ik er verder ook maar weinig kaas van gegeten, ga vooral op mijn gevoel en gehoor af...

Groeten!!
Argon Audio Solo | NAD C389 | B&W 705 S3.

danny47

Ik ben sinds kort op dit forum en ben op zoek naar een leuke sub ter ondersteuning van mijn RX8 en Marantz Pearl Lite,

Wie heeft er ervaring met de RX8 speakers en de BK xxls400 FF sub?, is dat een goede match of zijn er betere met een sub tot 600 euro?
Wat vinden jullie?
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

Xander32

Citaat van: danny47 op oktober  8, 2012, 19:41:08
Ik ben sinds kort op dit forum en ben op zoek naar een leuke sub ter ondersteuning van mijn RX8 en Marantz Pearl Lite,

Wie heeft er ervaring met de RX8 speakers en de BK xxls400 FF sub?, is dat een goede match of zijn er betere met een sub tot 600 euro?
Wat vinden jullie?
Ik denk dat de BK een uitstekende keuze betreft binnen deze prijsklasse en die zal de RX8`s prima ondersteunen/aanvullen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

danny47

en Ralf zei het al, maar wil graag nog iemand anders zijn mening, is hij beter dan de B&W asw610?
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

Xander32

Citaat van: danny47 op oktober  8, 2012, 20:29:44
en Ralf zei het al, maar wil graag nog iemand anders zijn mening, is hij beter dan de B&W asw610?
Met de BK haal je m.i. veel meer subwoofer in huis dan de B&W, letterlijk en figuurlijk (bouw / afmeting driver / vermogen / prestaties / ...).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

RogerS

Citaat van: danny47 op oktober  8, 2012, 20:29:44
@danny47: Op marktplaats wordt nu een BK Monolith voor 450 euro aangeboden. Als de kleur (Rosewood) geen probleem is denk dat dat een goede koop is.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

danny47

Ja bedankt heb ik gezien, maar de kleur staat totaal niet bij ons, alles is teak en hij komt prominent in het zicht te staan, kan niet anders, helaas, maar is die zoveel beter?

Xander32

Citaat van: RogerS op oktober  8, 2012, 23:06:54
@danny47: Op marktplaats wordt nu een BK Monolith voor 450 euro aangeboden. Als de kleur (Rosewood) geen probleem is denk dat dat een goede koop is.
Monolith is voor film super (een monster), maar voor muziek minder ...

danny47

Oke, dan ga ik voor de 400, ik gebruik hem meer voor muziek, film komt op de 2e plaats, bedankt.

Henk Risch

Citaat van: Xander32 op oktober  9, 2012, 08:16:35
Monolith is voor film super (een monster), maar voor muziek minder ...

Dat geld dan voor de eerste versie,de monolith 500 + is bij een goede afstelling
wel behoorlijk muzikaal.

Xander32

Citaat van: richard51 op oktober  9, 2012, 10:00:41
Dat geld dan voor de eerste versie,de monolith 500 + is bij een goede afstelling
wel behoorlijk muzikaal.
Zou kunnen, die ken ik niet, d.w.z.; die heb ik nog nooit kunnen beluisteren. De gewone Monolith wel en die geeft veel druk bij films, veel spektakel,maar heb ik bij muziek steevast als te sloom en te zompig ervaren ...

Henk Risch

Citaat van: Xander32 op oktober  9, 2012, 20:44:14
Zou kunnen, die ken ik niet, d.w.z.; die heb ik nog nooit kunnen beluisteren. De gewone Monolith wel en die geeft veel druk bij films, veel spektakel,maar heb ik bij muziek steevast als te sloom en te zompig ervaren ...

De monolith 500 + is eigenlijk niet te vergelijken met de gewone 300 versie,het is de zelfde kast
maar er zijn een aantal dramatische verbeteringen aangebracht,zo is er een nieuwe speaker
geplaatst (lab12) en is de versterker vervangen van een 300w naar een 500w,ik kan je verzekeren
dat deze veranderingen een uitstekende sub heeft voortgebracht.

Xander32

Citaat van: richard51 op oktober 14, 2012, 10:58:42
De monolith 500 + is eigenlijk niet te vergelijken met de gewone 300 versie,het is de zelfde kast
maar er zijn een aantal dramatische verbeteringen aangebracht,zo is er een nieuwe speaker
geplaatst (lab12) en is de versterker vervangen van een 300w naar een 500w,ik kan je verzekeren
dat deze veranderingen een uitstekende sub heeft voortgebracht.
... dat neem ik van jou aan / heb dat destijds ook wel gelezen. Desondanks blijft het m.i. een groot, log en gepoort monster welke nooit adequaat de snelle impulsen van muziek zal kunnen bijbenen 8).
Een gesloten XXLS 400 zal dat veel beter doen. En zelfs die hinkte er een beetje achteraan (lees: kon snelle muziek impulsen niet helemaal goed volgen) bij kritisch luisteren.

Henk Risch

Citaat van: Xander32 op oktober 14, 2012, 11:09:18
... dat neem ik van jou aan / heb dat destijds ook wel gelezen. Desondanks blijft het m.i. een groot, log en gepoort monster welke nooit adequaat de snelle impulsen van muziek zal kunnen bijbenen 8).
Een gesloten XXLS 400 zal dat veel beter doen. En zelfs die hinkte er een beetje achteraan (lees: kon snelle muziek impulsen niet helemaal goed volgen) bij kritisch luisteren.

Heb je dan wel eens een goed afgestelde monolith 500 + zelf wel eens beluisterd.
Met alle respect,jou mening is gebaseerd op niks,eerst zelf luisteren en dan oordelen.

Xander32

Citaat van: richard51 op oktober 14, 2012, 17:31:34
Heb je dan wel eens een goed afgestelde monolith 500 + zelf wel eens beluisterd.
Nee, (jammer genoeg) nog niet.

Heb van BK de oorspronkelijke Monolith, de 300 en de 400 gehoord (400 in bezit gehad). Die laatste was een fijne sub, ook voor muziek (met AM), alleen bij heel kritisch luisteren kon je horen dat die niet altijd snel genoeg was, en als je dat eenmaal heb gehoord dan blijf je dat horen  :-\ ... maar ik ga in herhaling vallen :).

Xander32

Citaat van: richard51 op oktober 14, 2012, 17:31:34
Met alle respect,jou mening is gebaseerd op niks,eerst zelf luisteren en dan oordelen.
Mijn mening is gebasseerd op heel veel verschillende luisterindrukken van heel veel verschillende sets, al dan niet met een subwoofer. Maar ik laat mij graag een x verrassen door een "500+"  :).