Het grote Monitor Audio topic

Gestart door BJF, februari 26, 2012, 07:59:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk Risch

Citaat van: Xander32 op oktober 14, 2012, 17:38:13
Nee, (jammer genoeg) nog niet.

Heb van BK de oorspronkelijke Monolith, de 300 en de 400 gehoord (400 in bezit gehad). Die laatste was een fijne sub, ook voor muziek (met AM), alleen bij heel kritisch luisteren kon je horen dat die niet altijd snel genoeg was, en als je dat eenmaal heb gehoord dan blijf je dat horen  :-\ ... maar ik ga in herhaling vallen :).

Dan herhaal ik het wel ;D, een goed afgestelde 500+ is niet te vergelijken met de 300
en 400.Moet er wel bij vermelden dat er altijd beter is te krijgen maar dan zul je ook
aan bedragen moeten denken die 4 x de prijs van de monolith 500+ zijn,en dan nog
zul je dit waarschijnlijk pas horen in een ab vergelijk.Ik ben iig meer dan tevreden
over mijn monolith 500+ ;)

Xander32

Citaat van: richard51 op oktober 14, 2012, 17:49:45
Dan herhaal ik het wel ;D, een goed afgestelde 500+ is niet te vergelijken met de 300
en 400.Moet er wel bij vermelden dat er altijd beter is te krijgen maar dan zul je ook
aan bedragen moeten denken die 4 x de prijs van de monolith 500+ zijn,en dan nog
zul je dit waarschijnlijk pas horen in een ab vergelijk.Ik ben iig meer dan tevreden
over mijn monolith 500+ ;)
... en daar gaat het om ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

COUSON119

Citaat van: Alex1980 op maart 21, 2012, 21:22:27
Sinds een week zijn wij ook in het bezit gekomen van een set GX-300. Aanvankelijk wilden we voor de GX200 gaan. Ik vond het middengebied van de 200 mooier aansluiten bij de tweeter dan in de 100. Andere speakers die we vergeleken hebben waren KEF Q-serie, B&W cm 8, MA RX8 en RX6 KEF XQ en dynaudio focus en de serie eronder. De GX300 kwam ik als ""gebruikte"" speaker tegen. Bijna blind gekocht en tot nu toe zeker geen spijt van. Eerst maar eens genieten, maar ik heb het idee dat het allemaal nog veel mooier kan. (accoustiek en versterking). Overigens gaan de GX100 en gx 150c ook in de bestelling ;D

"Op de gok" (ik kende Monitor Audio qua geluid niet en ben alleen maar aangestoken door wat hier op het forum geroepen wordt) heb ik gisteren een luistersessie gehad van de GX200. Ik ben er nog van onder de indruk. Echt kippenvel. Nu ben ik extra nieuwsgierig geworden naar de GX300. Die ga ik komende donderdag beluisteren. Wat mij voor wat betreft die GX300 wel enige zorgen baart, is de plaatsing. Geadviseerd wordt deze 90cm van de muur te zetten. En dat gaat bij ons niet lukken, tenzij we voorgoed de weg naar de hal barricaderen (gaat hem niet worden). Op de foto bij bovenstaande quote zie ik de GX300's kort op de muur staan (ik heb wat meer ruimte).

Alex1980, wat zijn jouw ervaringen hiermee? Reacties van anderen zijn natuurlijk ook welkom.

BJF

Ik heb de GX300 ook. Die 90 cm van de muur/muren haalde ik niet, ik had dan ook de proppen er in. Bovendien had ik ze bi-amp aangesloten. Hiermee was het geluid helemaal naar mijn zin.

Momenteel wordt de huiskamer verbouwd en het is de vraag of de GX300's nog te plaatsen zijn, vooral qua ruimte. Zou het jammer vinden als ze weggaan, luisteren zorgde vaak voor kippenvel.
NAD M10 V2
Elac FS247

COUSON119

 :wub:
De luistersessie met de GX300 was een belevenis. Wat een sound: De GX200 vond ik al top, maar de GX300 is machtig. Voller, en net dat beetje meer bas dat het nog mooier maakt. Qua hoofd- en centerspeaker ben ik er wel uit nu (alhoewel ik de center niet gehoord heb, maar daar vertrouw ik wel op). Nu nog de surrounds. Feitelijk horen daar de GXFX bij. Alleen heb ik een punt met de plaatsing daarvan. Aan één kant van de kamer is veel glas, gordijnen en weinig muur om ze op te hangen. Aan de andere kant kan ik ze wel hangen, maar dan hangen ze op 2 meter hoogte. Optie is om ze tegen het plafond te hangen, allen vraag ik me af of de GXFX voor deze "face down" ophanging gemaakt is. Ze zijn nogal zwaar en als ze tijdens een film naar beneden vallen, dan heb ik een special effect (we zitten er bijna recht onder) dat ik liever voorkom. Daarnaast zijn ze ook nog eens gruwelijk duur en heb ik er 4 nodig (front surround en back surround).

Nu zag ik dat Monitor Audio ook andere surround speakers verkoopt of speakers die daarvoor dienst zouden kunnen doen. Mijn blik is gevallen op de Radius HD. Deze zijn zeker niet zo zwaar en kunnen makkelijker tegen het plafond gehangen worden. Daarnaast zijn ze een stukje voordeliger. De vraag is alleen of dat qua sound wel kan. Passen de goldserie en de radiusserie qua geluid wel bij elkaar? Is er iemand met deze ervaring?

gerardv

Citaat van: COUSON119 op november  5, 2012, 16:11:16

Nu zag ik dat Monitor Audio ook andere surround speakers verkoopt of speakers die daarvoor dienst zouden kunnen doen. Mijn blik is gevallen op de Radius HD. Deze zijn zeker niet zo zwaar en kunnen makkelijker tegen het plafond gehangen worden. Daarnaast zijn ze een stukje voordeliger. De vraag is alleen of dat qua sound wel kan. Passen de goldserie en de radiusserie qua geluid wel bij elkaar? Is er iemand met deze ervaring?

Ik verwacht dat de Apex A10 beter bij de GX serie passen, ze hebben overeenkomsten met de oude GS (gold) serie.
Ook gemakkelijk plaatsbaar aan muur/plafond, mbv het voetje.
Rega Mira3 & Radio3 / Marantz DV6600vm / Monitor Audio RS6 akoestisch aangepast / Nordost Flatline Gold  / Div. diy kabeltjes

COUSON119

Apex is inderdaad een betere match, waarbij ik de Apex 40 nog zelfs beter vind matchen. De nieuwere dolby-formaten maken nu eenmaal meer gebruik van de surroundkanalen en de 40 heeft dan meer in huis. Bedankt voor je tip  :clapping:.

COUSON119

Intussen heb ik een heel gedetailleerd antwoord van Monitor Audio zelf gehad. Ook zij refereren aan de Apex A10. Persoonlijk vind ik de A40 wel mooier, aangezien deze minder "bulky" is. Is er iemand met ervaring met de Apex A40 als surround-speakers?

tiptop

Citaat van: COUSON119 op november  5, 2012, 16:11:16
:wub:
De luistersessie met de GX300 was een belevenis. Wat een sound: De GX200 vond ik al top, maar de GX300 is machtig. Voller, en net dat beetje meer bas dat het nog mooier maakt. Qua hoofd- en centerspeaker ben ik er wel uit nu (alhoewel ik de center niet gehoord heb, maar daar vertrouw ik wel op). Nu nog de surrounds. Feitelijk horen daar de GXFX bij. Alleen heb ik een punt met de plaatsing daarvan. Aan één kant van de kamer is veel glas, gordijnen en weinig muur om ze op te hangen. Aan de andere kant kan ik ze wel hangen, maar dan hangen ze op 2 meter hoogte. Optie is om ze tegen het plafond te hangen, allen vraag ik me af of de GXFX voor deze "face down" ophanging gemaakt is. Ze zijn nogal zwaar en als ze tijdens een film naar beneden vallen, dan heb ik een special effect (we zitten er bijna recht onder) dat ik liever voorkom. Daarnaast zijn ze ook nog eens gruwelijk duur en heb ik er 4 nodig (front surround en back surround).

Nu zag ik dat Monitor Audio ook andere surround speakers verkoopt of speakers die daarvoor dienst zouden kunnen doen. Mijn blik is gevallen op de Radius HD. Deze zijn zeker niet zo zwaar en kunnen makkelijker tegen het plafond gehangen worden. Daarnaast zijn ze een stukje voordeliger. De vraag is alleen of dat qua sound wel kan. Passen de goldserie en de radiusserie qua geluid wel bij elkaar? Is er iemand met deze ervaring?
Ze passen wel bij elkaar qua sound, maar zijn veel "lichter" qua klank. De Apex past er idd veel beter bij.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

BJF

Ik heb de combi MA GX300/Apex40/Apex10. De Apex40 als centre en Apex10 als surrounds. Alleen heb ik er nog weinig mee gedraaid en momenteel staat alles onder plastic elders in huis ivm een verbouwing.
Het weinige wat ik ermee heb gedaan was mij helemaal naar de zin. Kun je niet een weekeinde een paar Apex10 en/of -40 uitproberen?
NAD M10 V2
Elac FS247

COUSON119

Ik heb intussen weer reactie van Monitor Audio gehad en hij (Alex Brady) bevestigt dat de extra bandbreedte van de Apex 40 het nog beter maakt. ik ben er wel uit :inlove:.

Wat ik nog het vermelden waard vindt, is de uitgebreidheid en passendheid van de adviezen die Monitor Audio geeft. Dat geeft wat mij betreft blijk van het niet alleen verkopen van een stuk techniek. Zij hebben ook oog voor de plaatsing in huis en het maken van een compleet plaatje. En dan brengen ze het zo dat je even zou vergeten dat ze graag verkopen  :clapping:.

tiptop

Citaat van: COUSON119 op november  9, 2012, 21:24:07
Ik heb intussen weer reactie van Monitor Audio gehad en hij (Alex Brady) bevestigt dat de extra bandbreedte van de Apex 40 het nog beter maakt. ik ben er wel uit :inlove:.

Wat ik nog het vermelden waard vindt, is de uitgebreidheid en passendheid van de adviezen die Monitor Audio geeft. Dat geeft wat mij betreft blijk van het niet alleen verkopen van een stuk techniek. Zij hebben ook oog voor de plaatsing in huis en het maken van een compleet plaatje. En dan brengen ze het zo dat je even zou vergeten dat ze graag verkopen  :clapping:.
Het zijn inderdaad betrokken mensen. Erg aardig in de omgang en lekker "normaal". Geen poeha of zo. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

2009

De RX6 en RX8 de afgelopen tijd beluisterd op mijn LX-82. Ik was teleurgesteld. Ik hoopte dat de RX8 zou zijn wat ik wou, maar zo ongeveer elke CD klonk bagger. Geen laag, geen midden, geen hoog. Geen rilling op mijn rug. Met toch iemand erbij (van Pioneer zelf) die die LX-82 kan dromen, en alles maar bleef afstellen om te kijken of 't dan beter zou gaan klinken.

Is 'kleute': ik zoek nog steeds speakers voor mijn LX-82, en ik kan maar niets vinden waardoor ik denk 'jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, nou komen we ergens'. Het klinkt allemaal 'tzelfde. Heeft iemand besloten dat de bas in de Dire Straits weggefilterd moet worden bij elke speaker, of zo? Mijn Sansui uit de jaren '80 bezorgde je rillingen in combinatie met redelijk goedkope Pioneer speakers. Wat ik nu allemaal hoor mag nog niet in de schaduw van de verpakkingsdoos van mijn slof sigaretten staan ( ;D).
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

Exxar

RX8 gebrek aan laag? Da's ook de eerste keer dat ik dat hoor... Geen hoog? De RX'en kunnen snel te schel worden met de verkeerde versterking of bron.
Staat die LX-82 wel goed ingesteld? En dan bedoel ik alle rommel uitgeschakeld, enkel pure direct.

Al de cd's van Dire Straits klinken hier in elk geval krachtig en dynamisch, met een stevig en gecontroleerd laag, open midden en sprankelend hoog.

Misschien is die Pioneer niet de ideale receiver voor jou? (ik vond die zelf altijd al "dunnetjes" klinken)

tiptop

Citaat van: 2009 op november 18, 2012, 18:15:30
De RX6 en RX8 de afgelopen tijd beluisterd op mijn LX-82. Ik was teleurgesteld. Ik hoopte dat de RX8 zou zijn wat ik wou, maar zo ongeveer elke CD klonk bagger. Geen laag, geen midden, geen hoog. Geen rilling op mijn rug. Met toch iemand erbij (van Pioneer zelf) die die LX-82 kan dromen, en alles maar bleef afstellen om te kijken of 't dan beter zou gaan klinken.

Is 'kleute': ik zoek nog steeds speakers voor mijn LX-82, en ik kan maar niets vinden waardoor ik denk 'jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, nou komen we ergens'. Het klinkt allemaal 'tzelfde. Heeft iemand besloten dat de bas in de Dire Straits weggefilterd moet worden bij elke speaker, of zo? Mijn Sansui uit de jaren '80 bezorgde je rillingen in combinatie met redelijk goedkope Pioneer speakers. Wat ik nu allemaal hoor mag nog niet in de schaduw van de verpakkingsdoos van mijn slof sigaretten staan ( ;D).
Pioneer gaat goed met B&W.De CM serie sluit goed aan. Ik heb dit ook in een ander topic gepost. Maar dubbel genaaid houdt beter. ;) ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

2009

Citaat van: tiptop op november 18, 2012, 19:22:11
Pioneer gaat goed met B&W.De CM serie sluit goed aan. Ik heb dit ook in een ander topic gepost. Maar dubbel genaaid houdt beter. ;) ;D

Bold? Is een van mijn geliefde uitdrukkingen; zijn wij broers?

;D

CM9 geprobeerd. Klonk 'vaag', niet zo 'strak'. In mijn simplistische uitdrukking (ik ben geen audiofiel): offert bass en hoog op, en gooit alles in 't midden. De RX8 won het daarvan, in mijn beleving. Bassen waren droger, exacter, niet zo 'zweverig'. Maar de RX8 stelde ook teleur. Zelfs de Pioneerman (zo'n 'guitig' echt Japans mannetje. Beleefd tot op 't bot. En na 5,5 uur klooien durfde hij eerlijk te zijn: 'no good, sir, no good'. Toch uiteindelijk wel een heel aardige mijnheer, na het uberkille in het begin).
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

2009

Citaat van: Exxar op november 18, 2012, 19:15:12
RX8 gebrek aan laag? Da's ook de eerste keer dat ik dat hoor... Geen hoog? De RX'en kunnen snel te schel worden met de verkeerde versterking of bron.
Staat die LX-82 wel goed ingesteld? En dan bedoel ik alle rommel uitgeschakeld, enkel pure direct.

Al de cd's van Dire Straits klinken hier in elk geval krachtig en dynamisch, met een stevig en gecontroleerd laag, open midden en sprankelend hoog.

Misschien is die Pioneer niet de ideale receiver voor jou? (ik vond die zelf altijd al "dunnetjes" klinken)

Ik had een mijnheer, zo'n echte Japanse, van Pioneer zelf er bij. Die is 5,5 uur met mij aan 't klooien geweest met een aantal speakers. Hij had zelfs een speciaal computertje bij om via de 'speciale service-ingang' nog wat meer te kunnen tweaken. Hij was 't met me eens dat 't allemaal niet 'sprankelend' genoeg klonk. Hij heeft dan de hele LX-82 nog eens door gemeten met zijn speciale laptopje, en 't ding was kennelijk niet defect.

Het zou natuurlijk kunnen dat de LX-82 niet de juiste is, maar ik heb Pio enorm hoog zitten (fan sinds begin jaren '80), en op de een of andere manier kan ik maar niet geloven dat als mijn autoradios van pak 'm beet 200 EUR (ik heb 3 autos, 1 voor mij, 1 voor de vrouw en 1 stationcar voor mijn hondjes, in alledrie zitten Pio autoradios, verschillende types maar geen een meer dan 200 EUR, dat kan ik me nog herinneren) wel sterk klinken (bass, mid, high) dat dan die relatief dure LX-82 transistorradio-niveau zou zijn.

Ik zit erg flabbergasted, momenteel  :-[
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

tiptop

Citaat van: 2009 op november 18, 2012, 20:40:38
Ik had een mijnheer, zo'n echte Japanse, van Pioneer zelf er bij. Die is 5,5 uur met mij aan 't klooien geweest met een aantal speakers. Hij had zelfs een speciaal computertje bij om via de 'speciale service-ingang' nog wat meer te kunnen tweaken. Hij was 't met me eens dat 't allemaal niet 'sprankelend' genoeg klonk. Hij heeft dan de hele LX-82 nog eens door gemeten met zijn speciale laptopje, en 't ding was kennelijk niet defect.

Het zou natuurlijk kunnen dat de LX-82 niet de juiste is, maar ik heb Pio enorm hoog zitten (fan sinds begin jaren '80), en op de een of andere manier kan ik maar niet geloven dat als mijn autoradios van pak 'm beet 200 EUR (ik heb 3 autos, 1 voor mij, 1 voor de vrouw en 1 stationcar voor mijn hondjes, in alledrie zitten Pio autoradios, verschillende types maar geen een meer dan 200 EUR, dat kan ik me nog herinneren) wel sterk klinken (bass, mid, high) dat dan die relatief dure LX-82 transistorradio-niveau zou zijn.

Ik zit erg flabbergasted, momenteel  :-[
Ik vind het ook erg vreemd dat je die ervaring hebt. Misschien Dynaudio. Als dat vaag klinkt zijn het jouw oren waarschijnlijk :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Christof_G

Ik heb de Pioneers niet meer gehoord sinds ze op de ICE versterking zijn overgeschakeld, maar je verhaal klinkt me bekend. Ik had eerst een Pioneer VSX-AX2AS en ik heb hier nooit deftig geluid uit gekregen. Alles klonk zoals een transistor radio, er zat totaal geen 'body' in de muziek. Ik heb de Pioneer dan vervangen door een Arcam en dit was een wereld van verschil.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Exxar

Leuk dat je zo'n Japanse heer bij jouw LX hebt gekregen, maar ik lees toch min of meer dat die Pioneer niet de versterker is voor jou.

Heb je al eens een andere receiver beluisterd?

Zefanja

 :withstupid:

Het klinkt idd dat je pio niet voor jou is.
De RX8 op Marantz is heerlijk.
Ik geniet er nog steeds elke dag van en verbaas me steeds weer over het geluid wat eruit komt.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Robino

Citaat van: 2009 op november 18, 2012, 18:15:30
De RX6 en RX8 de afgelopen tijd beluisterd op mijn LX-82. Ik was teleurgesteld. Ik hoopte dat de RX8 zou zijn wat ik wou, maar zo ongeveer elke CD klonk bagger. Geen laag, geen midden, geen hoog. Geen rilling op mijn rug. Met toch iemand erbij (van Pioneer zelf) die die LX-82 kan dromen, en alles maar bleef afstellen om te kijken of 't dan beter zou gaan klinken.

Vreemd. De RX heeft dan eerder teveel laag dan te weinig. En ik was juist bang voor teveel hoog. Begrijp niets van dit verhaal. Maar goed; iedereen hoort toch anders en smaken verschillen ook.
Ik heb nu als "test" de door WHat Hifi bekroonde speakerkabel van Audioquest erachter zitten. Klinkt erg goed. Beter dan de van damme 4 mm koper. Heb ook nog als vergelijk de Wireworld Luna 16/4. Ook deze vind ik erg fijn.

Xstream

Wat hoor je voor verschillen tussen de kabels dan?
Ik ben volgens mij best kritisch en hoor vaak toch wel dingen die anderen niet horen, maar tussen dezelfde soort/dichtheid koper partij A en Partij B heb ik nog nooit echt verschil kunnen waarnemen.

Zo hoor ik geen verschil tussen AudioQuest, VanDamme, RU Connected etc. Sterker nog, als ik dan toch moest kiezen (blinde test - maat van me sloot aan) dan kwam ik op vanDamme uit die 5x goedkoper is :)

Wel hoor ik verschil tussen zilver of koper. Maar dat is ook een stuk duidelijker. Dan vond ik koper wel een stuk mooier klinken.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

tiptop

Citaat van: Xstream op november 20, 2012, 16:49:08
Wat hoor je voor verschillen tussen de kabels dan?
Ik ben volgens mij best kritisch en hoor vaak toch wel dingen die anderen niet horen, maar tussen dezelfde soort/dichtheid koper partij A en Partij B heb ik nog nooit echt verschil kunnen waarnemen.

Zo hoor ik geen verschil tussen AudioQuest, VanDamme, RU Connected etc. Sterker nog, als ik dan toch moest kiezen (blinde test - maat van me sloot aan) dan kwam ik op vanDamme uit die 5x goedkoper is :)

Wel hoor ik verschil tussen zilver of koper. Maar dat is ook een stuk duidelijker. Dan vond ik koper wel een stuk mooier klinken.
Zo is ieders gehoor/hersens verschillend. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

vanzomereng

Citaat van: 2009 op november 18, 2012, 18:15:30
De RX6 en RX8 de afgelopen tijd beluisterd op mijn LX-82. Ik was teleurgesteld. Ik hoopte dat de RX8 zou zijn wat ik wou, maar zo ongeveer elke CD klonk bagger. Geen laag, geen midden, geen hoog. Geen rilling op mijn rug. Met toch iemand erbij (van Pioneer zelf) die die LX-82 kan dromen, en alles maar bleef afstellen om te kijken of 't dan beter zou gaan klinken.

Is 'kleute': ik zoek nog steeds speakers voor mijn LX-82, en ik kan maar niets vinden waardoor ik denk 'jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, nou komen we ergens'. Het klinkt allemaal 'tzelfde.

Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten

Ik wil wel gaan voor de fles wijn....

Poging 1
- 2009, wat is je budget
- zoek je staanders of monitoren of maakt niet uit
- bereid om ook jonge goede 2e-hands te kopen
- kan je iets zeggen over je luisterruimte, grootte en mogelijke opstelling
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD