Extreme CD-verbetering: discussie over effect Nespa #1?

Gestart door LittleNinja, januari 21, 2012, 09:48:08

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Ik hoop op believers en non believers tijdens de test.

Een kleine voorspelling van mijn zijde:

Ongeacht de uitkomst van de test, zullen de meeste van de niet aanwezigen bij hun standpunt blijven en de test en diens uitkomsten betwijfelen en allerlei redenen erbij halen waarom wel of niet... :yawnee:

AbZ

ps@Htip:

Oppassen met het zelf "opstellen" van wisselschema.
(Als mensen zelf een quasi-random patroon willen maken dan wisselen ze vaak 'te mooi' af.)

Statistische power van je test vooraf uitrekenen.
(Sorry ga ik niet voor je doen.)

@LNinja:  Dat weet ik nog niet hoor.  Ben wel bereid om iets meer aannemelijk te vinden.
Zekerheid is ander verhaal.  Mensen testen is lastig.  EAC test lijkt me duidelijker.
Nespa kan wel 'iets' doen als hij een schijfje kan beschadigen...

LittleNinja

Daarom heb ik ook een klein voorbehoud door "de meeste" er in te zetten. ;)

Citaat van: AbZ op februari 22, 2012, 17:29:57
@LNinja:  Dat weet ik nog niet hoor.  Ben wel bereid om iets meer aannemelijk te vinden.
Zekerheid is ander verhaal.  Mensen testen is lastig.  EAC test lijkt me duidelijker.
Nespa kan wel 'iets' doen als hij een schijfje kan beschadigen...

marconist

Waarom gaat iedereen eigenlijk voorbij aan de pertinente leugen die "Nespa" indertijd in de  wereld bracht:
"There are tiny gaps between film and polycarbonate substrate due to a captured residue of the stamper's lubricant. The NESPA #1 can and will close these gaps by means of applied energy in the form of a hi-intensity broadband light flash."

Ja, ja, smeerolie in een spuitgiet proces in vacüum, waarin je met een beetje uiterst nauwkeurig gedoseerd argon tracht een gelijkmatige metaalfilm te krijgen over een relatief groot oppervlak. En dan er ook voor zorgen dat de afwerkende laklaag voldoende hecht.   :D

Meer lezen:
http://www.6moons.com/audioreviews/nanotech/nespa.html

E.e.a doet denken aan de 'persvet'mythe bij LP's.

AbZ

Ok jongens, bij de inzendingen svp wel even aangeven hoe dit aansluit bij de vraag!

Htip:  kunnen we onder de inzendingen een Nespa-behandeling verloten?
Neem je zonnebril en een flesje olie met factor 10^6 mee  8)

AbZ

Citaat van: marconist op februari 22, 2012, 17:48:19E.e.a doet denken aan de 'persvet' mythe bij LP's.
O ja, daar heb ik nog 'college' over gekregen toen ik mijn platenwasser kocht.  Ook niets van waar? 
(Maakt mij niet uit voor de platenwasser.  Er bestaan namelijk wel smerige platen.)

marconist

Citaat van: AbZ op februari 22, 2012, 17:57:31
O ja, daar heb ik nog 'college' over gekregen toen ik mijn platenwasser kocht.  Ook niets van waar? 
(Maakt mij niet uit voor de platenwasser.  Er bestaan namelijk wel smerige platen.)

Tsja, vieze platen. Spuug, gemorst bier, stof door 'effe' laten liggen, vette vingers .....  ;)

Veel fora zijn al bij Record Industries Haarlem op tour geweest. Voormalig Columbia. Leuk hoor!

AbZ

Citaat van: marconist op februari 22, 2012, 18:28:59
Tsja, vieze platen. Spuug, gemorst bier, stof door 'effe' laten liggen, vette vingers .....  ;)
Nou zo smerig is het in mijn ervaring meestal ook weer niet, of zo koop ik ze niet vaak.
Zal wel van genre&doelgroep afhangen  ;D
Bij tweedehands platen zijn verrassend vaak zo goed als nieuwe te vinden.
Blijkbaar werd er dan meer gekocht dan gedraaid.  (Ik probeer hiervan te leren...)

Citaat van: marconist op februari 22, 2012, 18:28:59Veel fora zijn al bij Record Industries Haarlem op tour geweest. Voormalig Columbia. Leuk hoor!
Lijkt me ook leuk.  Oeps dit gaat weer helemaal off topic...   :-[

HTip

Citaat van: AbZ op februari 22, 2012, 17:14:09
't Is wel een hele opoffering voor de "wetenschap"  :thumbs-up:
Lijkt me dodelijk saai om hieraan deel te nemen  :bored:
Heb het graag voor het forum over ;) Of mijn gasten dat ook vinden weet ik zaterdag :D

Citaat van: AbZ op februari 22, 2012, 17:29:57
ps@Htip:

Oppassen met het zelf "opstellen" van wisselschema.
(Als mensen zelf een quasi-random patroon willen maken dan wisselen ze vaak 'te mooi' af.)

Statistische power van je test vooraf uitrekenen.
(Sorry ga ik niet voor je doen.)
Statistiek was niet mijn favoriete vak en heb ik ook geen zin in om weer op te rakelen ;)
Als iemand daarbij wil helpen, graag, want dat gaat me niet lukken.

Citaat van: AbZ op februari 22, 2012, 17:54:45
Htip:  kunnen we onder de inzendingen een Nespa-behandeling verloten?
Neem je zonnebril en een flesje olie met factor 10^6 mee  8)
:D Hij doet niets als de kap open staat. Motor slaat af en lamp flitst niet. Of je moet de beveiliging willen omzeilen... :D

Citaat van: LittleNinja op februari 22, 2012, 17:24:40
Ik hoop op believers en non believers tijdens de test.

Een kleine voorspelling van mijn zijde:

Ongeacht de uitkomst van de test, zullen de meeste van de niet aanwezigen bij hun standpunt blijven en de test en diens uitkomsten betwijfelen en allerlei redenen erbij halen waarom wel of niet... :yawnee:
Ik vrees dat je gelijk hebt, maar ik hoop op het tegendeel. Als de testmethode niet de boventoon voert komt alles goed ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Citaat van: HTip op februari 22, 2012, 19:23:43
Statistiek was niet mijn favoriete vak en heb ik ook geen zin in om weer op te rakelen ;)
Als iemand daarbij wil helpen, graag, want dat gaat me niet lukken.
Ok heel makkelijk , je gaat naar de site http://www.random.org/integers/ en genereert een lijst met 100 random integers van 0 t/m 255 en drukt op go.
Je print de lijst uit of schrijft op en gooit twee keer een dartpijl op de lijst en schrijft die twee getallen op.
Dan neem je de windows calculator in scientific mode (XP) of programmer mode (win7) en tikt terwijl je op DEC (decimaal) staat het getal in, daarna druk je op BIN (binair) en je krijgt een binair getal van 8 karakters te zien (als het er minder zijn voeg je net zoveel 0én ervoor toe dat je er 8 hebt). Dat doe je ook met het andere getal.
Nu heb je dus 16 0én en 1én in een random sequence. Nu ga je van links naar rechts als het een 0 is gebruik je disc A in je test, als het een 1 is gebruik je disc B in je test.
Succes  :D

HTip

:o Ehh... kun je dat nog 1 keer uitleggen? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

dekkersj

In Mathematica kan ik wel een reeks voor je genereren die binomiaal verdeeld is. Kan ik per PM opsturen, ik hoor het wel.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

AbZ

Citaat van: dekkersj op februari 22, 2012, 20:02:52
In Mathematica kan ik wel een reeks voor je genereren die binomiaal verdeeld is. Kan ik per PM opsturen, ik hoor het wel.

Groet,
Jacco
Nu was een linkje wel weer handig geweest.
Bijvoorbeeld zoiets:  http://www.randomizer.org/form.htm  (Er zijn er meer.)
Dit wijst zich verder vanzelf.  Range = {0..1}, geen unieke getallen, enz.

dekkersj

Citaat van: AbZ op februari 22, 2012, 20:15:08
Nu was een linkje wel weer handig geweest.
[...]
:eh: Een linkje naar wat?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

AbZ

Citaat van: dekkersj op februari 22, 2012, 20:20:59
:eh: Een linkje naar wat?
:blink:  Nu gaf ik toch wel een voorbeeldje?  maar dat helpt dus niet  ;D

dekkersj

Citaat van: AbZ op februari 22, 2012, 20:27:27
:blink:  Nu gaf ik toch wel een voorbeeldje?  maar dat helpt dus niet  ;D
Soms heb ik het idee dat onze frequenties heel ver uit elkaar liggen. Ik heb het over Mathematica, een stand alone software pakket en een linkje naar de site geeft verder geen enkele inhoud verder. Of iemand moet een applicatie daar ergens hebben weggezet, maar daar ging het niet over. En jij komt met een on-line calculator die random iets zou moeten doen. Kan best, maar jouw link kan natuurlijk nooit een voorbeeld zijn voor mij. We hebben het over 2 totaal andere zaken.

Groet,
Jacco

AbZ

Citaat van: dekkersj op februari 22, 2012, 20:33:02
Soms heb ik het idee dat onze frequenties heel ver uit elkaar liggen. Ik heb het over Mathematica, een stand alone software pakket en een linkje naar de site geeft verder geen enkele inhoud verder. Of iemand moet een applicatie daar ergens hebben weggezet, maar daar ging het niet over. En jij komt met een on-line calculator die random iets zou moeten doen. Kan best, maar jouw link kan natuurlijk nooit een voorbeeld zijn voor mij. We hebben het over 2 totaal andere zaken.
Het ging over het genereren van (quasi) random getallen voor Htip.
Dan ligt een generator voor (quasi) random getallen toch wel voor de hand dacht ik zo.

dekkersj

Jaja, ik begrijp hoe jij tot je actie gekomen bent. Ik hoop dat Htip uit de voeten kan en zo niet, horen we dat natuurlijk graag.

Groet,
Jacco

daffy

Citaat van: dekkersj op februari 19, 2012, 23:23:07
;D Wat heb jij gedronken? En hoeveel?

Een audio cd is een digitale opslag en tot aan de DAC is het mooi digitaal wat de klok slaat. Het medium is daarmee 1 van de meest briljante uitvindingen van de vorige eeuw.
Grappig om te lezen dat ad hominem hier nog steeds gewaardeerd wordt. Wat 9 out of 9 NPS dan ook moge betekene. Ik denk dat ik het als slogan onder mijn kenteken ga laten plaatsen. Geen hond die begrijpt waar het over gaat.

Groet,
Jacco

Nee hoor , Je wil toch niet beweren dat (het licht) de laserstraal digitaal is hoop ik.
Het enige wat digitaal is in een cd speler is de opgeslagen informatie op de cd.

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

dekkersj

Nee, dat zijn EM-velden. Die worden vervolgens functioneel gebruikt en produceert een digitaal systeem (0 of 1).

Groet,
Jacco

daffy

Citaat van: dekkersj op februari 22, 2012, 21:22:19
Nee, dat zijn EM-velden. Die worden vervolgens functioneel gebruikt en produceert een digitaal systeem (0 of 1).

Groet,
Jacco

Kleine verbetering, dat zijn analoge  EM-velden. Die worden vervolgens functioneel gebruikt en produceren analoog een digitaal informatie systeem (0 of 1). oftewel analoge stroom uit of analoge stroom aan.
of hebben we ook al een digitaal stopcontact in alle nederlandse huishoudens  waarvan ik niet op de hoogte ben ? dat zou kunnen natuurlijk.

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter

AbZ

Citaat van: daffy op februari 22, 2012, 21:34:21
Kleine verbetering, dat zijn analoge  EM-velden. Die worden vervolgens functioneel gebruikt en produceren analoog een digitaal informatie systeem (0 of 1). oftewel (analoge) stroom aan of analoge stroom uit. of hebben we ook al een digitaal stopcontact in alle nederlandse huishoudens ?
Jij verwart analoog met fysiek.  Het gaat om de aard van het signaal.

daffy

Citaat van: AbZ op februari 22, 2012, 21:37:55
Jij verwart analoog met fysiek.  Het gaat om de aard van het signaal.

modulatie van analoge stroom dus ?

daffy ;)

AbZ

Citaat van: daffy op februari 22, 2012, 21:39:00
modulatie van analoge stroom dus ?
Er is niet zoiets als analoge stroom.

Stroom is gewoon stroom.  Ook de groene.

dekkersj

Citaat van: daffy op februari 22, 2012, 21:34:21
Kleine verbetering, dat zijn analoge  EM-velden. [...]
Ah, dan gaan we nog even verder  :bigsmile: Die analoge EM-velden worden gedreven door fotonen. En die komen in quanta's voorbij en dat zijn pakketjes licht. Digitaal dus...

Groet,
Jacco